Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на серво усилвателя за спирачките :-))


Griffin

Recommended Posts

Чарковете които се сменят в самото серво са 2 мембрани една малка и една голяма и един семеринг, най често се прецакват малката мембрана а на мен ми се е случвало да ми се акапе и семеринга, най добре е да купите само малката мамбранка и семеринга. Ако нямате силикон за двигатели е хубаво да си купите и гарнитурката която стои между главния спирачен цилиндар и серво усилвателя.

 

Изваждане

Разхлабват се 2-та болта които закрепват серво усилвателя към главния спирачен цилиндър, влиза се в купето и се разкарват всички стелки покрай педалите, сваля се оста на педала и се разкарва меганизма за задействане на светлините на стоповете, откачете едното му кабелче което е на контакта за да не ви падне акумулатора по време на ремонта, сваля се зегерката която държи самия педал за уталото което се подава от сервото в купето.

С тръбен ключ, аз ползвах гедоре с удължител се развиват 4-те гайки които държат сервото за конзолата на педалите, преминава се от към страната на багажника и се доразвиват 2-та болта които сте охлабили преди това, с 2 по масивни отверки трябва да се повдигне главния спирачен цилиндър така че да излезе извън шпилките на сервото и извън путалото което се подава от него, внимателно да не прегънете фатално някоя тръба за спирачките се измества главния цилиндър на страни и се измъква серво апарата.

 

Разглобяване на сервоапарата

Най добре ако имате менгеме, от годините най вероятно няма да може да се отвори леко но с една по яка отверка и чук :-), трябва да забивате отверката отстрани по канта на сервото там има едни зъбци които го вържат, след като зъбците охлабят сложете сервото с горния край надолу в менгемето и леко го притворете така че като въртите горната част шпилките от долната страна да се застопорят в челюстите на менгемето, между шпилките на горната част аз слагам една медна тръба и напъвам за да завътря корпуса на сервото така че да се отделят двете части отстрани има прорези в едната част през които трябва да минат зъбците на другата :-).

След като го отворите от бакелитената част която е вътре в апарата просто може да дръпнете голямата мембрана и да я освободите тя не е закрепена никъде просто е пъхната през средния си отвор.

Малката мамбранка се сменя като се извади една бакелитено пръстенче от външната страна, в самата малка мембранка вътре е се напъхва нещо като шайба с по специална форма от старата мамбранка :-)), а семерингата се сменя като се избие от вътрешния край на сервото и после се набие от вънка.

Малката мамбранка и семерингата трябва да се намажат с грес защото след полвин година може да се прецакат както при мен :-)).

 

Сглобяването е по обратния път но като сглобите сервото е хубаво канта му който държи 2-те 4асти да го понабиете с чук така че да не вземе да се разглоби някъде сервото по време на път :-))

 

Сглобяването е по обратната процедура :-))[/b]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, Грифин, че си се справил сам...При мен се появяват следните проблеми :

1.С течение на времето педала на спирачката ми потъва все повече(точката, от която се задейства, де)

2. Като колата е на тихи обороти(ниски) и като напомпам или натисна силно спирачката и гасне мотора.

 

Имаш ли идея от какво се получава това?Маркуча ли(за вакуума, от мотора), мембраните ли, семеринга ли ? Или нещо друго?

P.S. Системата не губи спирачна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема ти идва от маркуча за вакума - сигурен съм, че някъде е цепнат. Купваш нов и го сменяш. Гадното е, че трябва да легнеш под колата, защото той минава в тунела и е скрит под капак. Капака същот трябва да демонтираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш някъде спукана мембрана по сервото също може да има проблеми но то трябва да се чува обикновенно или семерингата която е от към страна на купето се прецаква или една малка мамбранка която е от към страната на главния спирачен цилиндър, ако ти е прецакан семеринга от към купето се чува едно съскане което като натиснещ педала на газта спира и оборотите на колата падат :-))

 

Първо извади маркуча от сервото отпред и някой да затисне дупката с пръст, спед това извади маркуча отзад о затисни дупката за маркуча пак с пръст и чуй дали оборотите са горе долу едни и същи, ако оборотите са едни и същи маркуча е ок :-)).

Ако не чуваш съскане в купето и ако на място като натиснеш педала яко колата ти огасва мисля че семеринга се е прецакал моя се прееба наскоро и оборотите на колата така играеха та го смених, но си купи е малката мембранка поне като сваляш сервото и нея да смениш че и тя се прецаква :-)).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Спирачната течност не е необходимо да се източва при мен маркучите от резервоарчето за течността са малко късни но може да се завърти спирачната помпа, само внимавай да не си сгънеш металните маркучета които стигат до спирачните апарати (да не ги прецъкнеш) иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Май и моите уплътнения са за смяна, че се чува съскане отсекаде, а пък от малката мембрана направо духа (яко). Та ме интересува колко струват двете мембрани и семеринго. Предварително мерси! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Galliard, потъването на педала не е от сервото! По-скоро би се качвал и втвърдявал ако е заминало сервото. Според мен имаш два проблема. Единия със сервото (гасненето), другият с главния спирачен цилиндър (пропадането).

За проверка на сервото в книжките предлагат следния метод: Палиш колата и изфорсираш веднъж (леко - колкото да направи добър вакуум). След това гасиш двигателя и изчакваш 15-20 секунди. Ако след това при първото натискане на педала е твърд - някъде има пропуск в системата на сервото (маркучи, мембрани и сие). Нормално трябва да се втвърди след 2-3 натискания на неработещ двигател. Ако се втвърдява след първото - пак проблем в сервото.

За проверка на главния спирачен цилиндър съм ползвал следния метод (не гарантирам, че при теб ще работи, но при мен работеше). Натискаш ЛЕКО педала на спирачката (по-добре на изключен двигател) и задържаш. Ако с времето педала потъва, без да увеличаваш усилието - тичай за нов главен спирачен цилиндър. Важното е да не натиснеш силно педала, защото тогава не потъва!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе щом саска значи е от мембранката на сервото или от семеринга му.

Не си вземай като за начало голямата мамбрана тя доста по рядко сдава багажа, купи си малката мембранка и семеринга който е на серворо отдолу, мисля че двете би трябвало да са кам 4 лв маквимум поне по мои спомени де :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 години по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.