Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За пастирането и полирането на колата


vRS

Recommended Posts

Ето малко полезно инфо :idea: :arrow:

 

Първо трябва да прецените в какво състояние ти е боята на автомобила ви :roll: Пастирана ли е някога?Полирана ли е?Когато си отговорите на тези два въпроса, сами ще прецените дали ще пастирате или ще полирате колата си!

 

Ако боята ви е запазена, я пастирайте! Купете си крем за пастиране, не за полиране! Не си мислете, че няма разлика.Кремът за полиране съдържа повече абразив т.е премахва по-голям слой от боята!

 

Външната обвивка на автомобилът се състои от 1-метал, 2-основа, 3-боя, 4-лак! Микродраскотините (само лака е засегнат) се поправят с продукт за изстриване на драскотини!!! Дълбоките драскотини (боята е засегната) се поправят с молив коректор или аерозол (купува се от представителството на марката автомобил, която притежавате) :roll: !!!

 

Подновяване на избеляла боя :arrow: Работи се винаги бърху суха и чиста повърхност, на място, защитено от слънчевите лъчи. Започва се винаги от високите части и се работи по дължината на автомобила. Пастата се нанася с кръгови движения и върху малки площи (1/2 от къпака, един калник), като се набляга на оксидиралите части! Изстривай добре с чиста кърпа, като я сменяш често. Полиращите кремове премахват окисления слой на боята и запълват микродраскотините, образувани презгодините и даващи лошия вид на боята!

 

По-добре не си купувайте машина за пастиране, пастирайте си на ръка...С машината ако натиснеш малко по силно някъде край!Те на мивките още не са се научили да пастират като хората, а все пак това им е работата, виж ако отидеш при някой добър бояджия е друг въпрос! На мен на една мивка ми направиха на петна чисто нова кола! Оттогава почнах да се интересувам от пастиране.. Сам, ръчно, без никакви машини.. това е моя съвет :idea:

Това е от мен и умната.... да не вземеш да си прецакате боята....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доста полезна информация.На мен боята ми е в много интересно състояние. Като се намокри и като пипна с ръка боята ми остава бяло по дланта.За миене на колата дума не става!!! Ако тръгна да мия с гъба(четка или парцал) почва да тече бяла вода!

Спомням си като малък баща ми беше паркирал под някво дърво и след 2-3 дъждовни дни бялото имаше син отенък. Тази боя не може да се оправи нито с пастиране нито с полиране нали???? Нова трябва. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, сигурно си попаднал на някоя кофти мивка :( Аз лично знам две, където хората се отнасят с уважение към клиента :) Едната е, като се кара по бул. "Черни връх" от "Хладилника" на горе, точно преди Околовръстното шосе, в ляво. Там освен, че измиват добре колата, пастират доста прилично :) А на един приятел му одраха колата и момчето, което се явява някакъв отговорни там я закара и му бойдисаха калника :) Другата мивка е почти срещу басейн "Спартак". Там пастират перфектно пичовете - не, че не съм бачкал там и не, че са ми много добри приятели, но докато бачках, доста коли минаха и нямаше нито една забележка :) Та така за пастирането...Иначе и аз моята си я пастирам на ръка - с 2-3 бирички в гаража ;) Ама вече има някоя и друга драскотина и май ще трябва да се обърна към професионалисти, че на ръка, така няма да мога да я направя, както те с машината :) но vRS е прав - трябва да се внимава къде се ходи, защото ако не са опитни пичовете могат да свалят боята...и кой знае още какво друго.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се плашиш толкова от машината :) Аз си взех такава и проблеми с боята нямам. От опита с пастирането, който имам ще споделя - когато нанасяш пастата на ръка, никога натиска не може да бъде толкова равномерен, колкото с машина и това се забелязва най-вече при коли неметалик. От друга страна машината за полиране си има определено тегло, достатъчно за качествено нанасяне на пастата и никакъв допълнителен натиск не е необходим. Просто движиш машината и тя прави сама останалото :) След като нанеса пастата с машина, поради факта, че работя всеки детайл отделно (нанасяне на паста, полиране), ме мързи всеки път да сменям платното на машината (това за нанасяне с това за полиране) полирам на ръка.

Бих допълнил, че с машина за полиране се нанася най-качествено пастата, т.е. най-равномерно.

А за всички онези, които полират или искат да полират на ръка - при нанасянето на пастата използвайте не парцалче, а малко парченце от мека гъба - така по-лесно ще разнесете пастата, пък и по-икономично е.

От друга страна внимавайте при избора на паста - има за металици и за неметалици. Има също така пасти с различна степен на абразивност. Също така внимавайте - повечето пасти клонят към бяло като цвят, т.е. където имате "дупчици" по боята те ще се напълнят с бялото и ще ви бъде доста трудно да го избършите. За целта на пазара има полирпасти с различни цветове - зелено, червено, сиво и т.н. Те също така са идеални за обработка на леки драскотинки.

Друго, което може да бъде полезно като информация е марката на полиращата паста. На пазара има много видове. На всеки бих препоръчал 3М, но тя си има и съответната цена (е, не е безбожно скъпа де). Та с такава паста минах един Голф3, дето така беше матирал, все едно бояджията го беше приготвил за пребоядисване. Ефекта беше перфектен. Друга нелоша полирпаста е Turtle Wax (май така се пишеше).

И не на последно място - внимавайте - има полирпасти, с които ако изцапате пластамасов (черен) детайл после много трудно се свалят от него, особенно ако е порест. Ако не стане с търкане - решението е с някакъв силиконов спрей. Може и с вода и автошампоан, ама така ще има доста да потъркате :)

Дано съм бил полезенс това инфо :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам знаещите и можещите как да си полирам моята кола? :?: :roll: :lol: Базата е бяла uni с трислойна перла и гланц-лак... :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука надали има компетентен специалист, който да ти даде точно мнение за точно твоята боя. Съдейки по състоянието й, бих казал, че ти трябва паста за металик, т.е. възможно най-финна. Едни от най-добрите марки на пазара е 3М. Трябва да идеш и да видиш какво предлагат, защото не съм наясно с цялата им продуктова гама. А ти всъщност искаш да си сложиш защитен слой на боята или да оправиш някой забележки по нея :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 13 години по-късно...

Може ли боята ан колата да се повреди и да избледнее по бързо след полиране и пастиране. Дали се премахва определена дебелина от слоя боя при процедурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти оставя мойте 2 стотинки.

Полирането и пастирането са процес, при който се отнема от лака на боята. Причината е, че лака е надран, получила се е мараня и прочие. Нито полирането, нито пастирането имат общо с боята на автомобила. Процеса е такъв, че се отнема от лака, докато не се достигне здрав слой и реално повреденият такъв не изчезне. Конкретно на въпроса ти, ако го прави човек/хора, които не знаят какво правят, не им пука, нямат правилната техника на процедурата или използват кофти препарати - да, могат да повредеят и лака и боята. Което е 70 % от автомивките.

 

Каква е причината да искаш да го направиш?

1. Ако е защото лака ти изглежда вехт, моя съвет е при наличие на свободно време и ентусиазъм да минеш първо колата с клей бар. Как се прави и от къде се купува - повече от достатъчно инфо в нета. Отстранява контаминантите от лака, които със стандартно измиване няма как да се махнат. Ако след тая процедура лака ти изглежда още вехт, тогава вече си за полиране/пастиране.

2. Ако причината е, че имаш деруги, бъди сигурен първо дали една такава процедура въобще ще им се отрази. Някой изчезват, за други е необходимо пребоядисване на детайла, защото освен лака, поради дълбочината е засегната и боята. Което не може да се оправи с полиране. За това 90% сигурен тест е следният - на чист и сух автомобил виждаш деругата. Намокряш я с парцалче, пръскалка, ако щеш и с плюнка. Ако изчезне, може да се оправи с полиране/пастиране. Ако не - пребоядисване.

Качествената такава процедура е около 4-6 часа за средна големина автомобил, прави се с три пасти и е между 220-300 лв. Също така трябва времето да го позволява. И последното го пиша, защото това на закрито НЕ СЕ прави, освен ако хората, които ще го правят на закрито не разполагат с детайлърско осветление. С последното разполагат 3-4 места в София и всичките са детайлинг студиа.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли боята ан колата да се повреди и да избледнее по бързо след полиране и пастиране. Дали се премахва определена дебелина от слоя боя при процедурата?

 

При технология на боядисване "база-лак" се отнема само слой от лака, както е написано по-горе. Като базата е основния цвят и след нанасяне стои мат. След това върху нея се пръскат няколко слоя лак. Така се работи с металик цветовете.

При обикновените цветове също може да се използва тази технология и надявам се новите коли да ги боядисват по този начин.

 

При боядисване с "двукомпонентна боя", боята и лака са смесени и се нанасят заедно. Тогава при пастиране се сваля и слой от боята.

При често и ненужно пастиране боята губи от своята лъскавина и след всяко следващо пастиране ефекта е по-краткотраен.

Съседа по този начин съсипа боята на една чисто нова Лада 2107 за нула време.

Така боядисваха колите преди. Надявам се вече всичко да работи с "база лак". Там такъв проблем мисля не съществува, но според мен не трябва да се прекалява с тези процедури. Нова кола, та тя си лъщи от всякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сивкави драскотини по колата които са от слънцето. По самите извивки на колата където има ръбове по предния капак и калниците самата черна боя е станала сива като драснати линии точно по самите ръбове на извивката.

И се чудех дали има смисъл да направя такава процедура с пастата и полирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъ? Ко рече? Да си пастирам/полирам на ръка ли? ИзвЕневай, ама май месец си пастирах другата кола и момчето я търка 4 (словом четири) часа. Машинно с няколко пасти. За доста скромна сума. Тоя занаят има толко тънкости, че не ми се мисли какви поразии можеш да си направиш сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сивкави драскотини по колата които са от слънцето. По самите извивки на колата където има ръбове по предния капак и калниците самата черна боя е станала сива като драснати линии точно по самите ръбове на извивката.

И се чудех дали има смисъл да направя такава процедура с пастата и полирането.

 

Сивкавите драскотини от слънцето - не знам какви са. От слънцето обикновено се образува "паяжина". За тези, които са по ръбовете, честно казано най-вероятно е за пребоядисване. Но като цяло хвърлям боб, защото нито съм експерт, нито съм видял колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.