Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няма напрежение на подгревните свещи на цилиндрите - Решено!


gachev

Recommended Posts

Притежавам Skoda Octavia GLX 1.9 TDI 1998г. с мотор AGR 66Kw.Имам следния проблем,на студено пали лесно,но загрее ли трябва да въртя много повече за да запали.Прочетох за подобен проблем във друга тема на този форум и там дават съвет да се проверят нагревателите на цилиндрите.Аз ги проверих и мисля че са здрави,но като поставих вотметър паралелно на свещите установих,че няма напрежение.Отначало мислех,че датчик изключва подгрева защото е топъл двигателя,но дори и като изстина напълно двигателя пак няма напрежение на свещите.Това което ме озадачава е,че дори и при тези факти колата пак пали много по лесно на студено отколкото,когато е топла.

Искам да получа информация има ли предпазител на подгрева на двигателя и къде се намира.Къде се намира датчика,който изключва подгряването на свещите при загрят двигател?

Ще бъда безкрайно благодарен ако ми помогне някой!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам с това че хич не съм компетентен по въпроса как е при Октавия.

Имах проблвм с подгряването на един Ситроен C15D (което по никакъв начин не може да се сравнява с октавията) Проблема беше изгнил кабел (колата е произведена май 2000) от релето към подгряващите свщи. Мисля че и при октавията трябва да има такова реле, щом нямаш напрежение към свещите мисля че проблвма е в релето. Но не знам дали знаеш че напрежение към свещите има само в началото като дадеш на контакт - докато загасне оранжевата лампичка. Птреди и след това няма (работят само 5-15 сек.)

Едва ли съм успял да помогна с нещо, но така както обясняваш проблема мисля че прецаканото нещо е релето.

Но пък нямам никаква идея защо пали по лесно на студено от колкото на топло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди имах 2.5 TDI който мисля технологично е подобрен. Пак имах проблем с паленето. Мериха свещите и се оказа че те не се включват... което обаче се оказа нормално защото ако температурата не е падала под 0 градуса просто свещите не се включват - пали без подгряване. Така че това със свещите не е показателно. При мен в крайна сметлка се оказа някаква настройка или центровка на нафтовата помпа.

Дано съм ти бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е някъде другаде.Не е в свещите.В книжката на Шкода пише да се подгрява само при температури на въздуха по-малки от 5 градуса.Трябва да знаеш,че дизела пали от температура.А при загрял двигател ти я имаш.Търси нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих релето на подгрева и предпазителя и установих,че са здрави,а като извадих куплкунга на термодатчика напрежението се появи и започна да подгрява,но достъа дълго и ми изчезна показанието за температурата на таблото.Смених датчика с нов,но уви двигателя се държи по същия начин.И на топло и при студен двигател не подгрява,като при студено пали от четвърт както се казва,а загрее ли трябва да въртя здраво.Без датчик пали чудесно,но ме е страх че подграва много дълго и ще пецакам свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема ти е в релето или някои датчик за температура или някъде по управлението. Маи преди имаше един колега с някаква дизелова Октавия с проблем с паленето и трябваше да му се презапоява нещо по релетата и маи беше ходил при Мишо от Горубляне(страшно много го хвалят в ауди форума там му има кординатите).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Моята Октавия е същата. И при мен като загрее не пали от четвърт, а прави по един- два обората и тогава пали. Порових се из форумите за дизели и се оказа, че да пали по-бавно когато е загряла е нормално.

Ако искаш да си сигурен , че нямаш проблем ходи при Мишо от Горубляне /0887787949,ул. 5 Ноември,№8/, но прдварително му се обади.

При мен колата гаснеше във време на движение и той реши проблема.

Пиши за резултата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не търси проблема в свещите. Когато откачиш датчика за темп. грее защото смята че е много студено. ( с падане на темп съпротивлянието на датчика расте, когато го извадиш става безкрайност => безкрайно студено ). Колко трудно пали колко оборота трябва да направи двигателя за да запали. Връзвал ли си я с VAG COM да видиш тайминга как е ?

 

 

Със здраве Габи !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

имам същия проблем и не мога да го реша за сега.Със сигурност не е от подгряващите свещи.Най вероятно е от помпата,но не съм сигурен.Аз също ще чакам предложения и идеи за отстраняване на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем датчика за температура е двуканален единия канал е заминал това се хваща на VAG-COM успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбирате "под пали трудно" и "въртя",защото при загрят двигател свещите не подгряват умишлено,а и колко често си сменяте въздушен филтър,за дизела е много важно. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегай на една диагностика и си изплачи мъката на майстора! Кажи му за трудното палене на топъл двигател, ще ти пипне помпата (ако е пич) и ще си щаслив отново! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,че при топъл двигател не включват свещите.Ходих на компютърна диагностика на две места.Единият каза,че елемента на помпата е износен,а другия,че клапанчетата на помпата,които се намират преди дюзите пускали налягането обратно в помпата.На кого да вярвам?И двамата работят с програми на БОШ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно въздушния филтър,автомобила ми е напълно обслужен,това го правя лично и то с голямо удоволствие.Казаха,че трябва да се смени помпата и ще се оправи,но искам първо да проверя за проблем с датчика за температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тез тиквеници им кажи да идат да се снимат ... дизела му е по - сложно да запали след N часа престой и студен а не когато е врял - демек ако има прецакани клапанчета или елементи на помпата или дюзите по - вероятно е да пали трудно на студено ;)

Според мене има някакво несъответствие в температурите на подгряване и ако откриеш начин да накараш релето да включва свещите при по - висока температура па дори и за малко паленето ще се оправи ... старите дизели я нямаха тази икономия на свещите и когато всички работят си палеще от 1/4 ... е аз не чаках при сгрят мотор да греят ма тва е друга бира . Незнам с VAG COM дали може да се бърникат тези параметри или има някакъв тример или друг аналогов елемнт да определя кога да се включи релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да си направиш експеримент да откачиш кабела на свещите и да подадеш + с един дебел кабел от акумулатора за 10 -на секунди да видиш дали пак ще запали като на студена , защото има и разни обогатители на помпата , а и ECU то мисля , че има режим за студен старт ... бе много са възможностите , но като цяло дизелите с предкамерно горене се нуждаят от подгряване и на 40 и на 60 градуса / на двигателя / според мен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За успокоение,защото маисторите бая са те наплашили с помпата и куп други глупости,пробваи на по стар дизел на топъл двигател да запалиш без подгряване и резултата ще е същия като при теб.За това те питах преди няколко поста,как ти пали колата и какво разбираш под "трудно пали" и "въртя продължително".Ако си от тези които искат само като и покажеш ключа да запали,явно темата е излишна. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...предкамерно горене се нуждаят от подгряване и на 40 и на 60 градуса / на двигателя / според мен .

Работата е там, че не е с предкамерно горене. Никакво подгряване не е нужно. При температура над 5 C свещите въобще не се включват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За успокоение,защото маисторите бая са те наплашили с помпата и куп други глупости,пробваи на по стар дизел на топъл двигател да запалиш без подгряване и резултата ще е същия като при теб.За това те питах преди няколко поста,как ти пали колата и какво разбираш под "трудно пали" и "въртя продължително".Ако си от тези които искат само като и покажеш ключа да запали,явно темата е излишна. :D

 

Зависи от много неща. Има дизели и без подгряване, в зависимост от вида на помпата. Дизела не трябва да върти продължително, а трябва да го "заколиш" от веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва са дизелите без предкамерно горене или т.н. пълен дизел - използват се при камионите и работят при много големи налягания доколкото знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че като стане въпрос за температури близки и под нулата, няма спасение. Чувал съм, че за арабският свят има такива изпълнения без нагревателни свещи, ама там е ясно защо :)

Виждал съм огромни пътно-строителни машини Caterpillar. Те имат малък бензинов двигател, който първо се пали и от своя страна развърта огромния дизел....

сори за офтопика, но ми стана интересно какви са тези дизели без нагревателни свещи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва са дизелите без предкамерно горене или т.н. пълен дизел - използват се при камионите и работят при много големи налягания доколкото знам.

TDI-то на Шкода е без предкамера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.