Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Външната температура според бордовия компютър ПИТАНЕ


Dereal

Recommended Posts

Покрай среднощното ставане за раждането на малкия забелязах за пореден път странен "феномен" - външната температура, която ми показва компютъра обикновено е по-висока при палене отколкото след като се движа известно време. Най-фрапиращата разлика беше 2 дни преди раждането - при палене ми показва -2 градуса, 500 метра по-нататък слезе до -5 и след още 100м - на минус 6 градуса.

 

Когато 20 минути по-късно се прибрах (върнах се на същото място, от което тръгнах) термометъра показваше -6. Това ме кара да мисля, че е било толкова и в началото, но термометъра не го е засекал правилно (евентуално да е било -5, но това пак прави 3 градуса разлика).

 

Как се държат термометрите ви? Има ли разлика между температурата при палене (сутрин, след нощен престой) и при движение няколко минути по-късно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така, както при теб.

до колкото ми обясниха в самото начало, температурата се измерва най-точно, когато колата е в движение.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз забелязах същото и ми е интересно къде точно е разположен датчика за температурата. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз незнам какво му е точното на този термометър, особено пък в движение??? Как така не се влияе от въздушния поток...незнам. Горе долу е там някъде около точното но.... :?: smile160 но не е точно smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви един бабешко - идиотски начин за изясняване на ситуацията и засичане точността на измерване на един от автомобилните уреди : Отивате до аптеката. Купувате стенен термометър - 1 или 2 лв. разход. Слагате го некъде отвънка на колата и чакате, вътре или вънка, пушите или само тропате с крака и гледате лошо - ваша си работа. След 10 мин гледате показанията на закупеното от вас термометърче и инсталираното във возилото ви такова и си правите изводите.

 

Ай приятно ви експирементиране, мерене и правене на заключения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е по същия начин:) а наистина къде ли е поставен датчика? на Пежо 406 знам,че е в огледалото (външно дясно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът се намира в предната броня ;)

 

 

Dereal, някъде в книжката пишеше, че показанията на борд компютъра (включително външна температура) са верни след изминаването на определени метри и минути на работа на колата ;) Трябва да ви каже, че показанията за външна температура са доста точни :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обдухване се нарича странният процес, който ви тормози. Датчикът за температурата е под предната броня (долу - ляво /шофьор).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то тия термометри са малко шантави.Моя като запаля ми показа - 3.5 след половин минута - 7 и най накрая спря на 0.0 градуса.Е как тьй.Явно сам се настройва и тогава трьгва.Ама това ми се случва само когато е студено,при топло време няма проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то тия термометри са малко шантави.Моя като запаля ми показа - 3.5 след половин минута - 7 и най накрая спря на 0.0 градуса.Е как тьй.Явно сам се настройва и тогава трьгва.Ама това ми се случва само когато е студено,при топло време няма проблем!

 

Ами ти с тия 200+ коня сигурно бързо сменяш климатичните пояси :D :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия термометри никога не са точни колкото спиртните, винаги може да има колебание или разлика от 2-3 градуса. При мене поне не се променя повече от това от момента на запалване до изминаването на няколко километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зимно време показва повече минус в движение заради "обдухването',същото е и лятно време температурата се понижава в движение...нормално..когато е в покой и се напече асфалта..няма начин..показанията са точни но с уговорката че колата е на едно място и и е 'жега'..но.....интересното е че компа сам си смята при скорост еди каква си-какво е отклонението,т.е с какъв коефициент да променя..само че трябва време за това..т.е..да се движи колата поне 2 мин..и тогава отклоненията са в рамките на 1-1,6 градуса което е поносимо))))и нека не забравяме че синоптиците мерят температурата по друг начин...повече на сянка, без течение..понятията са различни..но..на кой му пука.датчика е сложен най вече да показва минусови температури и да заостря вниманието при наличие на такива за поледици и пр.останалото е...алабалавщина..и само за неверници...при температура в покой -10 градуса..сьщата измерена със 120 км/ч автоматично става -17..)))))))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обдухването може да изкриви показанията само ако датчикът е влажен, т.е. при дъжд или сняг.

 

да бе...ако колата ти стои на сльнце и t e 35 градуса а асфалта се е напекъл и е 47 градуса...?трьгваш и датчика не е влажен...я кажи какво става?....а я ми кажи какво става ако спреш на току що асфалтиран участък...говоря ..спираш веднага след махането на валяка...със сух датчик...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mitsu, имах пред вид, че обдухванего спомага за изпарението на влагата, при условие, че датчикът може да бъде навлажнен. Изпарението е процес, който протича с поглъщане на топлина (ендотермичен) и за това показанията ,за кратко може да са с няколко градуса по-ниски.

 

branimir77 ,не че мога да ти помогна, но каква е колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... темата вече има научна посока, но все пак ще се включа.

При мен процесът на уравновесяване на температурата също го има... трябват му 2-4 минути на термометъра, за да влезе в час. Аз до сега го отдавах на това, че компютърът помни температурата от момента на изгасване на колата и след запалване му трябват няколко минути за да се нагласи според рязката промяна в температурата. Може и да греша, но ми звучи логично... другото обяснение според мен е, че топлината от двигателя влияе, когато колата е спряла.

 

Поправете ме ако греша... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес и направих експерименти и с Фабия-та и с Октавия-та. Това, което установих е, че при мен разликите са минимални - в рамките на 1 градус - и според мен се дължат на разли4ната температура в различните райони през които преминавам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да допълня темата - забелязал съм, че зимата като мина през тунел и датчика се шашка. В тунела е по-топло от изгорелите газове и температурата според датчика се повишава, но понякога като излеза от тунела, продължава да нараства и се оправя чак след няколко километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 години по-късно...

Здравейте колеги , 

 

Знам че темата е стара но тази сутрин като тръгвах от вкъщи , температурата според датчика бе +11 градуса , което мисля че бе нормално . След като изминах 20 км до работа температурата стана -20 градуса ?! :) Като през цялото време се колебаеше (ту нагоре -ту надолу ) . Колата е Superb 1 2003 . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го имаше този (Д)ефект. Лятото показваше, отрицателни температури. Решението е - смяна на датчика за външна температура. Тънкия момент е, че май са 3 на брой. един в предната броня и 2 някъде по мотора (мерят Т на входящ въздух към мотора и се смята колко гориво да се подава). Климатроника взема данни от 2 или 3 от тях и прави някаква сложна сметка.

 

Проблема е, че като се прецака датчика и показва отрицателна температура на таблото - не можеш да си ползваш климатроника за охлаждане, защото според колата е зима и не ти трябва да се охлаждаш.

При мен проблема се появи 2,3 пъти преди година и след 10-15 мин. каране си се оправяше. Предполагам нещо само се беше разместило, защото от тогава нямам ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.