Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ето как се повдига предницата на Октавия (защита от лош път)


ikonoma

Recommended Posts

Започваме от този чертеж. Втулките може да ви ги направи всеки стругар или да ги закупите от Еуратек по 14 лв. броя. Моите ми ги направиха от стомана и след това ми ги никелираха да не ръждясват много.

 

Втулката представлява позиция 28 от тази схема.

 

Когато се сдобиете с втулките започва същинската част.

 

1. Колата се повдига, сваля се гумата, подлагат се трупчета под носача и крика се отпуска. За задържане на пружините могат да се използват скоби или да се стегнат с подръчни материали като в моя случай. Използвах стоманено въже и специални скоби за стягането му.

Пружината трябва да се свие колкото се може повече. Може дори някой да се отпусне върху предницата. Въжето се промушва и скобичката се стяга. Трябва да се направи на 2-3 места.

 

2. Откача се кабела на датчика за ABS от амортесьорната стойка.

 

3. Развива се болта от шенкела, който държи стойката с ключ 18 мм.

 

4. Развива се гайката на амортесьора с помощта на ключ 21 мм (в момента нямах лула и използвах ключ за свещи) и шестограм 7 мм. за контра.

 

5. Колата отново се повдига с крика докато носача увисне. С тръба или някакво дърво се подпира амортесьорната стойка от долната и страна към земята. След известно чукане върху шенкела надолу стойката с амортесьора излиза нагоре. Натиска се с крак главината и някой помощник изважда стойката.

 

6. Развива се втората гайка. Изважда се гумения тампон и лагера. Втулката се слага над тарелката. Всичко се сглобява по обратния ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала за темата, много професионално направена :)

 

Абсолютно!

@ ikonoma - Благодаря за обясненията и снимковия материал! Вярвам, че ще са от полза на всеки, който реши да се захване със задачата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де като повдигнеш предницата с 2см не се ли разваля стойката на колата?

 

Разваля се - започва да мирише на кисело и като отвориш капака излиза пяна :mrgreen:

Пич, нали е екстра, която се предлага за колата от производителя- тука в сто теми спориха дали е добре или не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Започваме от този чертеж. Втулките може да ви ги направи всеки стругар или да ги закупите от Еуратек по 14 лв. броя. Моите ми ги направиха от стомана и след това ми ги никелираха да не ръждясват много.

 

Втулката представлява позиция 28 от тази схема.

 

Когато се сдобиете с втулките започва същинската част.

 

1. Колата се повдига, сваля се гумата, подлагат се трупчета под носача и крика се отпуска. За задържане на пружините могат да се използват скоби или да се стегнат с подръчни материали като в моя случай. Използвах стоманено въже и специални скоби за стягането му.

Пружината трябва да се свие колкото се може повече. Може дори някой да се отпусне върху предницата. Въжето се промушва и скобичката се стяга. Трябва да се направи на 2-3 места.

 

2. Откача се кабела на датчика за ABS от амортесьорната стойка.

 

3. Развива се болта от шенкела, който държи стойката с ключ 18 мм.

 

4. Развива се гайката на амортесьора с помощта на ключ 21 мм (в момента нямах лула и използвах ключ за свещи) и шестограм 7 мм. за контра.

 

5. Колата отново се повдига с крика докато носача увисне. С тръба или някакво дърво се подпира амортесьорната стойка от долната и страна към земята. След известно чукане върху шенкела надолу стойката с амортесьора излиза нагоре. Натиска се с крак главината и някой помощник изважда стойката.

 

6. Развива се втората гайка. Изважда се гумения тампон и лагера. Втулката се слага над тарелката. Всичко се сглобява по обратния ред.

Виждам колега,че си сръчен.Е и аз да можех така.

Какво би казал ,за повдитане и отзад.Оки 1 4х4.Подложки ли,други /по-големи /пружини ли,що ли. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, по-висока изглежда от страни. Ето две снимки:

http://picbg.net/img.php?file=c27ad18a732e5c71.JPG

http://picbg.net/img.php?file=81bd4dd5ee3f9904.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

А тази процедура приложима ли е за Octavia 2? Някъде във форума прочетох, че само фабрично може да се монтират повдигащи втулки за O2. Наистина ли е така? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

аз днес ходих в магазина на сточна гара (в София) да си купя вапросните втулки но цената е 29лв за брои (58лв за комплект) и ще си ги направя при стругар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да добавя, че можете да сложите втулката без да сваляте амортисьора. Процедира са по следния начин:

1. Сваляте гумата и повдигате колата

2. Както е разпъната пружината поставяте скобите /по-лесно е /. Скобите са правени, като са под формата на бастун и се притягат само от долния си край.

3. Развивате гайката на стабилизиращата щанга

4. Подлагате под шенкела и започвате леко да спускате колата, като в същото време притягате скобите държащи пружината

5. След като пуснете колата до долу и свиете достатъчно пружината, отново вдигате колата с крика. В този случай пружината остава натегната от скобите.

6. Развивате гайката на чашката на амортисьора. Използвах ключ за свещи и шестограм 7 мм

7. Махате чашката и развивате втората гайка, която държи лагерчето.

8. Натискате стъблото на амортисьора надолу, така че да мине през тампона и лагерчето. Стъблото влиза чак в пружината

9. Поставяте над опората и под лагерчето втулката. Тука е хубаво да имате помощник, който да ви помага като натиска носача надолу. Тук трябва да спомена, че скобите за пружините ви трябва да са здрави и да разчитате на тях. Все пак те са тези които държат пружината да не се разтегне и премаже ръката ви в подкалника. Така че ВНИМАВАЙТЕ!

10. Започвате да избутвате стъблото на амортисьора нагоре, така че да мине през опората, подложката, лагерчето и да се покаже малко над тампона за да можете да завиете втората гайка.

11. Стягете гайката, слагате чашката и завивате и горната гайка.

12. Стягате гайката на стабилизиращата щанга.

 

Да кажа, че това го направих на едното колело, на другото си свалих целия макферсън и тогава поставих втулката. Много трудно се прекарва стеблото на амортисьора през отворите. Затова реших за второто колело да сваля всичко. Маха се само още болта, който държи макферсона за шенкела, а се работи много по лесно /не си наведен и сгънат на 4, няма опасност да се откачи пружината/ и като време не ми отне кой знае колко повече.

Успех на всички и безаварийно пътуване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Имате ли представа дали О1 Tour 4х4 го има фабрично заложено въпросното повдигане на предницата?

Или как/къде мога да проверя (ЕТКА примерно)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Здравейте колеги,

 

решил съм и аз да повдигна малко октавията за зимата. На чертежа го няма радиуса на заобляне на ъглите. Опасявам се, че ако се изработят от стругар втулките по този чертеж, без да се съблюдава точният радиус на заобляне може втулката да не контактува с пълната си повърхност с тампона отгоре и металната планка на пружината отдолу, което е нежелателно.

 

Ако някой има или може да намери тази информация лесно, ще съм благодарен. В противен случай трябва да взема комплекта втулки от ЕТ.

 

Поздрави!

-Николай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Браво на колегата за описанието!За съжаление не мога отворя нито една от снимките и не зная дали проблема е при мен(пробвах и мобилната версия и на нормалната с браузър chrome).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 3 год. каране с пакет лоши пътища ми се наложи да сменя пружините. Бяха счупени и двете /то с тези дупки и водни цикли/. Сложих пружини с по-голяма твърдост и махнах втулките. Колата си остана на същата височина както с тях. Така че това е още едно решение. Колкото до радиуса на закръгление по спомени беше 5 мм , но не е толкова важен. Може и по-голям да го направите. От долу ляга на чашката, от горе е лагера. Контактува достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

 

От каква кола са новите пружини !?

Редактирано от христо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колегата за описанието!За съжаление не мога отворя нито една от снимките и не зная дали проблема е при мен(пробвах и мобилната версия и на нормалната с браузър chrome).

Сайта, на който са били качени снимките няма общо с форума и вече не съществува. Затова не се отварят. Бил е работещ 2008 г. ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайта, на който са били качени снимките няма общо с форума и вече не съществува. Затова не се отварят. Бил е работещ 2008 г. ;)

Мерси за разяснението,вече втулките са монтирани и колата е една идея по-висока (при нашите пътища никога е достатъчно).

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Благодарение на разявненията аз, също мога да се похваля с повдигната предница.Втулките ги правих при стругар ,ако някой иска мога да дам чертеж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.