Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Skoda Octavia '00] - Project Klementina


Redline__

Recommended Posts

След като зимата слязох от оригиналните 16" на Klementina с гуми 205/55 и я обух със 195/65 R15 на железарки се убедих окончателно, че тази кола няма как да вози меко, по френски или "Ала А4". Бях взел решение да сменям не толкова лицеприятните оригинални лети джанти на Лауринката, но се двуомях между 17 и 18 цола. След като стана ясно, че с профил 65 пак вози сравнително дървено, реших, че нямам какво да губя и започнах издирването на изтънчени и стилни лети джанти в размер 18. В никакъв случай не исках джантата да е рейсингова, понеже автомобилът според мен е елегантна лимузина, особено като се има предвид, че е изпълнение L&K.

 

И в крайна сметка ето на какво се спрях:

resizeofdsc00884co4.th.jpg

 

Това ми донесе едно приятелче от Германия - чисто нови AEZ, модел "Icon 6" хром-мат в 8,5J ET30.

 

За гуми пари много не останаха :oops: , пък и стана доволно топло навън, за това се спрях на 4 броя второупотребни Pirelli P Zero Rosso в 225/40 ZR18, от които не очаквах кой знае какво, но за момента се представят доста добре във всякакви условия:

g1sa3.th.jpg g2on6.th.jpg g3bp6.th.jpg

 

Като цяло съм адски доволен от визията на колата, да не говорим, че и возията също е поносима. Само едно не ми харесва - стана висока колкото Octavia Scout :evil: . Но и за това има лек - ще си търся пружини по-нататък.

 

Крайният резултат (малка част от фотосесията с морски мотиви :lol: ):

resizeofpic0599eu5.th.jpg resizeofpic0659al7.th.jpg resizeofpic0623lj9.th.jpg resizeofpic0620oe4.th.jpg resizeofpic0609jf2.th.jpg

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Redline__

    85

  • bega4kata

    11

  • Skoda_Estelle

    9

  • zloQQ

    6

Най-много писали в темата

Е, Коко, издаде най-после тайната и тук :P . Аз ще се повторя - джантите са супер, а колата изглежда уникално с тях ;) :!: Стойката ми харесва, макар да е по-висока от нормалната. С нетърпение чакам да я видя на живо - лятото във Варна например. :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile162 много е яка коко.Това за по висока че станала????Диаметъра на колелата е запазен 195/65/15=225/45/18

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм харевал големи джанти. Колата е станала много добре. Браво.

 

Само да спомена. Съгласен съм с "Бегачката" : Савсем правилна е подмяната 195/65/15 = 225/40/18 + 3мм отклонение. Може би си внушаваш.

 

Верз, не знам колко бири ти дължа вече. Аз карам с нископрофилни 195/50/15 с алуминиеви джанти на 2.2; резултата е два балона + нащърбени джанти. Никой не ми каза че трябва да е на 2.7-3.0. А попитах , на колко да карам тези гуми - 2.2 е нормалното ми отговориха.

 

П.С. Пак спам: Каде мога да опрвя джантите, питах в Банкя, но там има само боядисване а аз май сам и за изграждане.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам ги на 2.7! И ги проверявам през ден. Сефтосах ги вече докато асфалтираха във Варна, минах с 50 през остро нарязан асфалт, свалях ги да гледам за балони - е нямат...

 

За диаметъра знам, и аз смятах с калкулаторите за гуми/джанти по 100 пъти на ден преди да ги взема. Не мога да си го обясня, но е факт - колата е в космоса! Моята е 2рата Октавия с 18ки във Варна. Едно приятелче също си сложи 18ки със същия размер гуми - е неговата е с 1 пръст по-ниска :evil: . Не е честно. Скоро ще пусна тема и за неговата кола, че проектът му е доста сериозен и заслужава внимание, на снимките, ще видите, че се забелязва разлика във височината, а и той е със заводско окачване.

 

Няма значение, Фелицията на брат ми пък е в дън земя и като се кача на Октито и имам чувството, че карам бус :mrgreen: .

 

За возията: отново го има това приятно месене (понеже окачването си е заводското), но при неравност думка (т.е. усеща се, че гумата е доста ниска), което на мен не ми пречи, ама въобще, свикнал съм. В завоите не мога да кажа дали е по-стабилна, понеже съм със същото окачване и колата си се накланя, за мен това е несигурно :oops: . Със сигурност по-широките гуми си казват думата, но не мога да кажа, че е станала по-стабилна. А и не я ползвам за такива цели... от както ги сложих слушам само "Радио 1 - Класическите хитове" и карам с 40.

 

За хидравликата - честно да ти кажа, воланът ми се върти 2 пъти по-лесно! Най-вероятно понеже гумите не са нови. Също може би защото са с профил 40 и няма толкова голямо усукване на гумата при въртене на място, а и защото тежестта се е разпределила върху повече кв. мм :oops: - не знам, това са лични предположения... Най-вероятно се товари повече хидравликата, но си има прости правила, които стриктно спазвам - избягваш да въртиш волана на място (гледам поне малко да се движи колата докато правя маневра) и не навивам волана никога в крайно ляво/дясно положение, за да не се товари помпата. Нямам разход на хидравлична течност от както съм ги сложил, но пък съм минал едва около 800км до момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, много яка е станала! Искам те за съветник за джанти на моята Естелка... ти знаеш!!!

Инъче това че е висока... вярвам че ще го коригираш 8)

Честито за якия екстериор!

(чак ми се прииска и аз да имам такава октавия)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря приятели! Винаги съм твърдял, че добрата визия (тунинга) на една кола е над 50% джанти, 30% окачване, останалите са дребни детайли и доработки, които да галят окото, но да не се натрапват.

 

Поздрави.

 

П.п.: werz, да, иска си гевиндето човек - и ще си го получи :D . Ама пък не дразни чааак толкова понеже е голяма кола, ако беше Фабия щеше да е смешно, но някакси и така й отива. Може да почака с 2 думи. Пусни темичка със снимки на твоите бидони 8) или кажи кога ще си на Бояна ;) ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А честито, Коко ;) Джантетата наистина са много красиви!!!

И на мен ми изглежда малко височка с тея пълнолетни джанти и се чудя дали със 17" нямаше да е по-джазово? Но джантите определено са страхотни :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, 17ката стои добре, ама иска 225/45 гуми, които в 17 изглеждат доста високи :oops: . Аз дори за 19ки си мислех по едно време, ама трябват гуми с профил 35, което вече е прекалено 8) , да не забравяме в коя страна живеем все пак :oops: .

 

П.п.: Добре, че не сме като в щатите - да се става пълнолетен на 21, че тогава щях да видя зор :mrgreen: .

 

П.п. 2: Снощи видях RS-a на колегата werz - също много стилна джанта е вкарал. Поздравления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

 

Ейй момчета забравих да се похваля и със спирачните апарати - при толкова отворена джанта нямаше как да ги оставя небоядисани. Червеното е състезателен цвят, жълтото нямаше да й отива и се спрях на RS-зелено. Т.е. максимално близкия нюанс до този на RS-ките де :oops: . Искрен като спря неговата до моята се вижда, че моите са 1 идея по-тъмно-зелено, но на мен и така си ми харесва. Имаше лека заигравка с щампованите буквички по апарата :lol: и ето какво се получи:

 

resizeofphoto0359ex8.th.jpg resizeofphoto0358dm0.th.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре е станало. Евала за куража да я сложиш на 18ки. Помисли дали да не боядисаш лайсните в цвета на колата, би било доста по-изчистено според мен! :)

 

ЕДИТ: Виждам, че за спирачките допълнил докато поствах - помисли за нещо по-сериозно, че тези са твърде детски за 18ките. Предполагам си на 288мм в момента, най-добре като ефект : пари ще ти дойдат 312ки от ТТ. По-сериозните са редки, пък и доста по-скъпи. Освен това, зимата ще можеш да си караш с 16ките.

 

 

ПП: Колко се спъна колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Karaibrahim, мерси за добрите думи.

 

По въпроса с лайсните съм мислил и имам конкретни виждания, но определено не искам да губя контраста сиво/черно.

 

По повод спирачките - инвестирал съм в нови дискове и накладки - спира страхотно, особено след като сложих 18ките. Да не забравяме, че целта на автомобила не е performance, а styling :lol: .

 

Не се спъна. Просто 230те Nm се разпределят по-равномерно (няма осезаем overboost).

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре е станало. Евала за куража да я сложиш на 18ки. Помисли дали да не боядисаш лайсните в цвета на колата, би било доста по-изчистено според мен! :)

 

ЕДИТ: Виждам, че за спирачките допълнил докато поствах - помисли за нещо по-сериозно, че тези са твърде детски за 18ките. Предполагам си на 288мм в момента, най-добре като ефект : пари ще ти дойдат 312ки от ТТ. По-сериозните са редки, пък и доста по-скъпи. Освен това, зимата ще можеш да си караш с 16ките.

 

 

ПП: Колко се спъна колата?

Коко съгласен съм с колегата за дисковете-смешно малки са,видях ги на живо.Тогава нищо не ти казах щото беше мн.щастлив ,но има лесно решение :D вземи мерки,

бъди маниак до край :!: smile106

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

По повод спирачките...

 

Ясно. Като цяло не искам да ти давам наклон на к*ра, но и чисто визуално, само за стайлинг както казваш, би било добре в джантите да има нещо голямо и лъскаво на което да пише Audi/Porsche/Brembo, в комплект с доволно големи дискове с канали и/или дупки... smile049 Чакай, че леко се отплеснах...

 

 

...

Не се спъна. Просто 230те Nm се разпределят по-равномерно (няма осезаем overboost)...

 

Това е добре. Имаш ли представа каква е разликата в теглото между 16ките преди и 18ките сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете не са малки, просто джантите са много големи и отворени :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

да,и така може да се каже :) ,по повод вървенето -не би трябвало да се променя при положение че са запазени диаметрите.дали е с 14ски или 19ски.Единствено ако са малко по тежки,ама едвали се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така, особенно при джанти с по-тънички спици като тези. Тежеста от гумата и борда на джантата се изнася по-навън от центъра (ниско-профилните гуми имат доста дебели стени и профил, за да не се деформират лесно, често са по-тежки от нормалните), затова и колелото се завърта по-трудно. Теоритически обаче, трябва да спечелиш повече инерция пак поради същата причина. На практика се съмнявам това да стане, защото си сложил гуми, чиято контактна площ с пътя е повече отколкото на оригиналните, съответно създават повече съпротивление. Затова и волана ти се върти по-лесно, защото тежестта която се пада на определено колело, вече се разпределя на по-голяма площ върху пътя.

 

Физиката не ми е сила, обясненията също. Надявам се, да сте ме разбрали. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.е,на 110 коня ,по 4,5кг на колело-20 кила?????

2.То тогава тр.да спира по лошо ако пък тежеста е изместена навън радиално.

3.Тея стари изпечени гуми,надути на 3бара,едва ли дават по гол.съпротивл.По лесно му се върти волана щото са пластмасови,а не щото на по-гол.площ се разпр.теж.Моя волан по тежък стана с 225/45/17,но ИНЕРЦИЯ ИМАМ МНОГО ГОЛЯМА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ми обиждате пластмасарките ей! Както се казва: "Нима това е най-важното?" :P. Цената беше определяща и решаваща в случая :oops: .

 

Момчета май прекалено задълбавате с разни параметри и т.н... бъдете над тия неща :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

+/- 2;3mm вповече не е фатално, а е и неизбежно ;) . Ама аз ги докарвам откъм липса на грайфер, тъйче smile021

 

rsof, честно да ти кажа не съм ги виждал в движение :oops: , все аз карам :mrgreen: . Обаче изхождайки от това, че доста хора искат да си счупят вратовете от зяпане по улиците, стигам до извода, че изглеждат добре :D .

 

А апаратите боядисах с автобоя на АвтоЕмайлЛак (ако не се лъжа :roll: ). Нанасях я с четка, като предварително изшкурих апаратите с шкурка No.80 и след това ги обезмаслих (с обезмаслител). Нямам проблеми за сега, тя се изпече и си стегна още на следващия ден. Хубавото е, че има гланц и не задържа много-много феродото.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А апаратите боядисах с автобоя на АвтоЕмайлЛак (ако не се лъжа :roll: ). Нанасях я с четка, като предварително изшкурих апаратите с шкурка No.80 и след това ги обезмаслих (с обезмаслител). Нямам проблеми за сега, тя се изпече и си стегна още на следващия ден. Хубавото е, че има гланц и не задържа много-много феродото.

 

Това ми стана интересно :)

Предполагам си свалял апаратите, лесно ли става това?

И преди боята, мазал ли си с някакъв грунд, а и обезмаслителя с ква цел си го ползвал?

И как я изпече боята?

И аз се замислям да направя същата процедура на мойте апарати, затова разпитвам толкова :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм свалял апаратите, не ми стигат до там техническите познания :mrgreen: . Свалих само джантите, и шкурих на място, както на всичките ми предходни коли. Не съм слагал грунд, няма смисъл. Обезмаслителят се ползва за... обезмасляване :roll: , т.е. за да е абсолютно сух и немазен металът и да хване по-добре боята. Нанасях с четка и то много внимателно за да не си боядисам накладките, разните му там гумички и маркучета... А изпичането става от само себе си :mrgreen: , след няколко по-продължителни спирания.

 

Това е 5-тата или 6-тата кола, която подлагам на тази манипулация, до сега обелен апарат/барабан съм нямал :roll: ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да съм с някакви по-корави (високи) пружини, така ми казаха и от ЕТ, понеже моята е купувана от тук! Така били в началото и за Русия, излизали малко по-високи заводско, но дали е истина ;) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така братлета ринеймнах темата, понеже мисля да я преобразувам малко в тема, в която да описвам модификациите, подобренията и глезотиите, които правя по колата. Понеже си нямаме раздел за проекти - за сега мисля е редно да остане в този :roll: .

 

Това, с което смятам да продължа се намира под капака. Става дума за кората над мотора. След като я демонтирах и свалих емблемата от нея, я зашкурих с шкурка 800, зашкурих и надписът "TDi - 1.9" без "i"-то, понеже оригинално той е сребрист. Облепих го, както и малките дупчици, които имитират отвори. Направиха ми боя по цвета на купето в спрей и я пръснах. След това я надлакирах за допълнителен блясък и гладкост, а надписът "TDi - 1.9" тампонирах с черен мат. Получи се ето това:

 

photo0161xa4.th.jpg

 

Акомулаторът Bosch Silver се появи в последствие и започна да става все по-шарено под капака. Така реших да повторя операцията с кутията на въздушният филтър. Там беше доста по-лесно и мина без облепяне. Така се оформи крайната картинка в моторния отсег:

 

resizeofpic0634we1.th.jpg resizeofpic0633cz9.th.jpg

 

Сега си чакам тапите за кората да пристигнат. Не съм доволен от лака, който ползвах - "Cosmos Lac". Безкрайно некачествени продукти (хем си знам и пак ](*,) ) - с пръдня боя не става, ама явно и лак също :mrgreen: . Грешка, която няма да повторя повече. Детайлите ще бъдат допълнително сдадени на професионален бояджия за повторно надлакиране.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.