Към съдържанието


skodaclub.bg

Снимка

Спортен филтър - ефективност


  • Влезте в профила си за да пишете
68 отговора на тази тема

#1 BOJO

BOJO

  • Pip
  • Возил се в Škoda

  • Members

  • 96 Мнения:

Публикувано 16 май 2008 - 17:19

Здравейте, един приятел е тупнал на колата си спортен филтър . Според него е удачен вариант. Финансово от една страна , от друга колата се движи по добре. Филтъра е К&N .
Заслужава ли си ?

#2 MoLoX

MoLoX

  • PipPip
  • Веднъж карал Škoda

  • Members

  • 210 Мнения:

Публикувано 16 май 2008 - 17:26

Каква е колата ?
Мисля,че прилагането на такъв филтър е безсмисленo ако не се сменят и "грънците"...
(поправете ме ако греша)


#3 orange!

orange!

  • PipPipPip
  • Искам Škoda

  • Members

  • 587 Мнения:
  • Населено място:София
  • Гараж:
    Škoda 120 L Škoda Octavia 1.8TŠkoda Yeti

Публикувано 16 май 2008 - 19:24

И аз се замислям да си сложа и ще са ми интересни мненията.
Попрочетох разни форуми и ето какво разбрах:

Спортните филтри са 2 вида - панелни и конусни. Панелните се слагат в кутията вместо нормалните филтри, нищо не се променя.
За конусните трябва да се преправят доста неща, включително трябва да се измисли и топлинен щит, който да пречи на филтъра да смуче топъл въздух.

От конусните би трябвало да има по-голям ефект.
Обаче въпросът е - има ли забележим ефект въобще ... при малки атмосферни двигатели - по-скоро не. При по-големи мотори, особено ако имат и турбо - ефект би трябвало да има. Обикновенно той е изразен в подобрена динамика (колата става малко по-отзивчива при натискане на газта). Доста хора обаче твърдят и че въобще няма ефект.

Аз лично се замислям да сложа панелен спортен филтър, не ми се занимава с преправяници със съмнителен ефект. Чудя се обаче дали наистина ще има ефект ?
Също се чудя дали няма да стане прекалено шумно, защото спортните филтри са по-шумни от нормалните ... този шум дали е висок и дразнещ?
Освен това някъде бях чел и че спортните филтри прецаквали дебитомера ... това не ми звучи сериозно, ама все пак ?

Айде който има опит - да дава акъл :D

PS: K&N като марка май са най-добрите, но за JR някой има ли впечатления, че те са по-евтини?

#4 Mishelle

Mishelle

  • Administrator

  • Administrators

  • 5491 Мнения:
  • Населено място:София
  • Гараж:
    На два етажа, парно, топла вода и тоалетна.

Публикувано 16 май 2008 - 20:07

Въздушният филтър има за цел да филтрира притока на въздух от мръсни (твърди) частици. Стандартният филтър, в предвид материала, от който е изработен, спира частиците (да речем) на 100%, което обаче е за сметка на намалаената пропускателност на свеж въздух. Спортният филтър е изработен от коренно различен материал, по съвсем различна технология, в резултат на което дебита на преминаващият въздушен поток е силно увеличен. И точно тук е тънкия момент, заради който пиша този пост - качеството на изработка на спортния филтър. При увеличен дебит улавянето на твърдите частици става по-трудно. Затова качеството на филтъра е от съществено значение! При евтините филтри има голяма вероятност част от въпросните частици да преминат през тях, което е адски вредно за мотора. Т.е. при поставянето на спортен филтър не правете компромис с марката и цената. Също така обслужвайте спортния филтър стриктно съгласно предписанията на производителя. Много ми е смешно като видя монтиран СУХ спортен филтър...

Шум. От това, което съм видял и чул, филтрите, които се поставят в оригиналната филтърна кутия, са малко "по-тихи" от външните. Всъщност и при двата модела филтри увеличаване на шума има предимно във високите обороти. Но смятам, че шума не е нито силен, нито дразнещ.

Ефект. Не може само със смяна на филтъра да се получи положителен осезаем ефект. Ефект има, но не очаквайте чудеса. Най-осезаема разлика има, когато колата "влезе в обороти" или развие по-висока скорост. Който обаче не усеща ефект, макар и минимален, или си е купил евтин филтър, или не си познава колата.

Монтаж. За филтъра с оригинален размер/форма е ясно - в кутията. Но за конусен филтър - изисква внимание и добра преценка. Двигателят има нужда от студен въздух, за да върви добре. Ако спортният филтър, тип конус, не се изолира добре от топлината на двигателя, ако не му се подава постоянно студен въздух (чрез изкарване на тръба до предницата на колата или използване на съществуващата), след като двигателят загрее, ефекта от филтъра ще бъде или нулев, или отрицателен. Ако някой не е съгласен, нека погледне от къде и как смуче въздух стандартният филтър. Същото или подобно изпълнение трябва да е налично и за спортния.

Цена. По-горе написах - не правете компромиси и не монтирайте евтини спортни филтри. Това е едно на ръка. Другото - не съм си играл да го смятам с точност, който иска да го направи. Но ориентировъчно - мисля, че спортният филтър не е никак скъп, погледното напред във времето. Стандартният филтър се сменя на около 6000, 10000 или 15000 км, в зависимост от автомобила и горивото. Спортният филтър може многократно да се измива и повторно да се омаслява. Т.е. той е за дълга и многократна употреба - колко точно, не съм се интересувал. Единственото, което ви е нужно е кит за почистване и омасляване. Който има желание, нека смята.

Това е, дано съм бил полезен.

#5 ivailo rachev

ivailo rachev

  • PipPip
  • Веднъж карал Škoda

  • Members

  • 107 Мнения:
  • Гараж:
    skoda 120l 81",ford scorpio 2.0 OHC 89"

Публикувано 16 май 2008 - 20:47

ми аз съм със спортен филтър конусен и има разлика във звука само при високите обороти,но колата ми върви по-леко и като влезе в оборот и се усеща разликата.

#6 bega4kata

bega4kata

  • Master of Škoda

  • Член на клуба

  • 12608 Мнения:
  • Населено място:Варна
  • Гараж:
    Octavia 3 RS TSI Revo Stage3 ; Wv Tiguan TDI 4motion

Публикувано 16 май 2008 - 23:41

тази тема скоро беше обсъждана!ПОТЪРСЕТЕ!
междудругото -няма да тъгне колата повече с сп.ф.

#7 zloQQ

zloQQ

  • Без ранг

  • Член на клуба

  • 3350 Мнения:
  • Населено място:Over sea
  • Гараж:
    ŠKODA Octavia L&K 1.9 TDI AHF ŠKODA Octavia vRS 2.0 TDI CEGA

Публикувано 17 май 2008 - 02:23

тази тема скоро беше обсъждана!ПОТЪРСЕТЕ!
междудругото -няма да тъгне колата повече с сп.ф.


Много точно казано според мен ;) Освен филтъра, требе да се барне и на други места... Може да се подменят примерно дюзичките - нещо, за което не съм чел в нашия форум :roll:

#8 BOJO

BOJO

  • Pip
  • Возил се в Škoda

  • Members

  • 96 Мнения:

Публикувано 17 май 2008 - 10:28

Като си получа колата, има ли смисъл да подменя само този филтър и то не с конусен а с стандартен . Може и да не се усеща , но ако работи по добре ?

#9 Mishelle

Mishelle

  • Administrator

  • Administrators

  • 5491 Мнения:
  • Населено място:София
  • Гараж:
    На два етажа, парно, топла вода и тоалетна.

Публикувано 17 май 2008 - 10:31

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...
Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...

#10 Odin

Odin

  • PipPipPipPip
  • Собственик на Škoda

  • Members

  • 1097 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda 105L '84-Estelle - ex
    Skoda Octavia 2 2006

Публикувано 17 май 2008 - 10:38

Смяната на филтъра със спортен няма да е ефективна сама по себе си. Тя е допълнение към тунинга на хранителната и изпускателната система на двигателя.

#11 BlackPearl

BlackPearl

  • PipPipPipPipPipPip
  • Master of Škoda

  • Outs

  • 5053 Мнения:
  • Населено място:гр.Добрич
  • Гараж:
    Комбайн с широк хедер!
    Само той остана!

Публикувано 17 май 2008 - 14:05

Моето лично мнение е-че зависи само и само какво ще даде шефа отгоре!

За всяка кола е различно-мойте изводи са от тунинг.бг-в тема за спортен филтър хората от Хеед Ауто са правили експеримент-с нормален филтър,без филтър-с панелен в кутия и конусен-от дино графиките се оказа,че конусният филтрър монтиран добре има доста голяма ефективност и повишава моштността на колата не че на 170 коня 5 коня ще се усетят....!

И за мен мисля,че на повечето коли,след като не се предприема следваща стъпка по модификация е безмислено-може би само един панелен филтър-който после ще трябва да се пере-отностно изгодата-един качествен КН е около 100-200 панелен говоря и псоле като имаш и спрейче за него ок 10-20лв и шампоан за него 10-20лв!
Ми те грубо от 120-250лв варира цената-за тази цена ще караш хххххкм. с нормалните филтри и тяхната смяна.......

#12 anastas

anastas

  • PipPipPipPip
  • Собственик на Škoda

  • Members

  • 1396 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda 100s x4
    Skoda 1000mb x3
    Skoda MADARA самасвал

Публикувано 17 май 2008 - 19:05

да допълня само че при ултра влажно време хартиените филтри се "ступват" и работят лошо много лошо :lol:

#13 BOJO

BOJO

  • Pip
  • Возил се в Škoda

  • Members

  • 96 Мнения:

Публикувано 17 май 2008 - 19:14

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...
Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...


Разбира се че прочетох и то неколкократно. Оценявам поста и благодаря за инфото. Истина е, че не мога да преценя ефекта на чужда кола/бмв330цд/ защото не е моя и не съм я карал преди. Просто коментар на собственика, по добре е от преди. Доколкото знам няма друго. Само този филтър.
Следващия ми въпрос беше за нова кола. Има ли смисъл ако само него сменя?

#14 BOJO

BOJO

  • Pip
  • Возил се в Škoda

  • Members

  • 96 Мнения:

Публикувано 17 май 2008 - 19:18

Моето лично мнение е-че зависи само и само какво ще даде шефа отгоре!

За всяка кола е различно-мойте изводи са от тунинг.бг-в тема за спортен филтър хората от Хеед Ауто са правили експеримент-с нормален филтър,без филтър-с панелен в кутия и конусен-от дино графиките се оказа,че конусният филтрър монтиран добре има доста голяма ефективност и повишава моштността на колата не че на 170 коня 5 коня ще се усетят....!

И за мен мисля,че на повечето коли,след като не се предприема следваща стъпка по модификация е безмислено-може би само един панелен филтър-който после ще трябва да се пере-отностно изгодата-един качествен КН е около 100-200 панелен говоря и псоле като имаш и спрейче за него ок 10-20лв и шампоан за него 10-20лв!
Ми те грубо от 120-250лв варира цената-за тази цена ще караш хххххкм. с нормалните филтри и тяхната смяна.......


Ахам...

#15 bega4kata

bega4kata

  • Master of Škoda

  • Член на клуба

  • 12608 Мнения:
  • Населено място:Варна
  • Гараж:
    Octavia 3 RS TSI Revo Stage3 ; Wv Tiguan TDI 4motion

Публикувано 17 май 2008 - 21:36

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...
Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...


Разбира се че прочетох и то неколкократно. Оценявам поста и благодаря за инфото. Истина е, че не мога да преценя ефекта на чужда кола/бмв330цд/ защото не е моя и не съм я карал преди. Просто коментар на собственика, по добре е от преди. Доколкото знам няма друго. Само този филтър.
Следващия ми въпрос беше за нова кола. Има ли смисъл ако само него сменя?

не си пипай RS-ката.тя е с най умния мотор-DPF-нищо не можеш да пипаш по него

#16 Mishelle

Mishelle

  • Administrator

  • Administrators

  • 5491 Мнения:
  • Населено място:София
  • Гараж:
    На два етажа, парно, топла вода и тоалетна.

Публикувано 17 май 2008 - 22:51

Сега е мой ред да питам - защо при DPF да не се пипа? :oops:

#17 bega4kata

bega4kata

  • Master of Škoda

  • Член на клуба

  • 12608 Мнения:
  • Населено място:Варна
  • Гараж:
    Octavia 3 RS TSI Revo Stage3 ; Wv Tiguan TDI 4motion

Публикувано 18 май 2008 - 16:24

неможе да се махне dpf-а,защото цялостното управление на мотора е организирано с него.Именно заради него,много деликатно и ограничено е подаването на гориво-т.е.софтуерното увеличаване на мощноста води до проблеми и е ограничено на 195к.с.Не че е малко,но обикновеното тди т.е.без филтър може да стане до 240к.с. с оргиналните дюзи,които не са пиезо за разл.от рс-а smile188

#18 Mishelle

Mishelle

  • Administrator

  • Administrators

  • 5491 Мнения:
  • Населено място:София
  • Гараж:
    На два етажа, парно, топла вода и тоалетна.

Публикувано 18 май 2008 - 21:37

Благодаря ;)

#19 skodko

skodko

  • PipPipPipPipPip
  • Може да ремонтира Škoda

  • Members

  • 2420 Мнения:
  • Населено място:Бургас/Чирпан
  • Гараж:
    Skoda 120 L/ BMW E34 525 TDS

Публикувано 05 август 2008 - 16:52

знам че на 2.5 тди мотора на ауди не трябва да се слага спртен филтър защото бъздухомера се прецаквал и спира да работи.някой ако иска мога да щракна някоя друга статия за филтрите, генерациите и чиповете .ако някой има интерес да казва ;)

#20 bega4kata

bega4kata

  • Master of Škoda

  • Член на клуба

  • 12608 Мнения:
  • Населено място:Варна
  • Гараж:
    Octavia 3 RS TSI Revo Stage3 ; Wv Tiguan TDI 4motion

Публикувано 09 август 2008 - 08:55

знам че на 2.5 тди мотора на ауди не трябва да се слага спртен филтър защото бъздухомера се прецаквал и спира да работи.някой ако иска мога да щракна някоя друга статия за филтрите, генерациите и чиповете .ако някой има интерес да казва ;)

всички спортни филтри,поради по добрата си пропускливост следствие от по-лошо филтриране на прах ,водят до по голямо износване на цилиндрите/финния прах е като шлаифпаста за цилиндъра/,както и на разходомерите ,особено тези които са с променяща съпровислението си от въздушния поток жичка




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни