Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спортен филтър - ефективност


Recommended Posts

Здравейте, един приятел е тупнал на колата си спортен филтър . Според него е удачен вариант. Финансово от една страна , от друга колата се движи по добре. Филтъра е К&N .

Заслужава ли си ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • werz

    6

  • Mishelle

    5

  • Kograman

    5

Най-много писали в темата

Каква е колата ?

Мисля,че прилагането на такъв филтър е безсмисленo ако не се сменят и "грънците"...

(поправете ме ако греша)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се замислям да си сложа и ще са ми интересни мненията.

Попрочетох разни форуми и ето какво разбрах:

 

Спортните филтри са 2 вида - панелни и конусни. Панелните се слагат в кутията вместо нормалните филтри, нищо не се променя.

За конусните трябва да се преправят доста неща, включително трябва да се измисли и топлинен щит, който да пречи на филтъра да смуче топъл въздух.

 

От конусните би трябвало да има по-голям ефект.

Обаче въпросът е - има ли забележим ефект въобще ... при малки атмосферни двигатели - по-скоро не. При по-големи мотори, особено ако имат и турбо - ефект би трябвало да има. Обикновенно той е изразен в подобрена динамика (колата става малко по-отзивчива при натискане на газта). Доста хора обаче твърдят и че въобще няма ефект.

 

Аз лично се замислям да сложа панелен спортен филтър, не ми се занимава с преправяници със съмнителен ефект. Чудя се обаче дали наистина ще има ефект ?

Също се чудя дали няма да стане прекалено шумно, защото спортните филтри са по-шумни от нормалните ... този шум дали е висок и дразнещ?

Освен това някъде бях чел и че спортните филтри прецаквали дебитомера ... това не ми звучи сериозно, ама все пак ?

 

Айде който има опит - да дава акъл :D

 

PS: K&N като марка май са най-добрите, но за JR някой има ли впечатления, че те са по-евтини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушният филтър има за цел да филтрира притока на въздух от мръсни (твърди) частици. Стандартният филтър, в предвид материала, от който е изработен, спира частиците (да речем) на 100%, което обаче е за сметка на намалаената пропускателност на свеж въздух. Спортният филтър е изработен от коренно различен материал, по съвсем различна технология, в резултат на което дебита на преминаващият въздушен поток е силно увеличен. И точно тук е тънкия момент, заради който пиша този пост - качеството на изработка на спортния филтър. При увеличен дебит улавянето на твърдите частици става по-трудно. Затова качеството на филтъра е от съществено значение! При евтините филтри има голяма вероятност част от въпросните частици да преминат през тях, което е адски вредно за мотора. Т.е. при поставянето на спортен филтър не правете компромис с марката и цената. Също така обслужвайте спортния филтър стриктно съгласно предписанията на производителя. Много ми е смешно като видя монтиран СУХ спортен филтър...

 

Шум. От това, което съм видял и чул, филтрите, които се поставят в оригиналната филтърна кутия, са малко "по-тихи" от външните. Всъщност и при двата модела филтри увеличаване на шума има предимно във високите обороти. Но смятам, че шума не е нито силен, нито дразнещ.

 

Ефект. Не може само със смяна на филтъра да се получи положителен осезаем ефект. Ефект има, но не очаквайте чудеса. Най-осезаема разлика има, когато колата "влезе в обороти" или развие по-висока скорост. Който обаче не усеща ефект, макар и минимален, или си е купил евтин филтър, или не си познава колата.

 

Монтаж. За филтъра с оригинален размер/форма е ясно - в кутията. Но за конусен филтър - изисква внимание и добра преценка. Двигателят има нужда от студен въздух, за да върви добре. Ако спортният филтър, тип конус, не се изолира добре от топлината на двигателя, ако не му се подава постоянно студен въздух (чрез изкарване на тръба до предницата на колата или използване на съществуващата), след като двигателят загрее, ефекта от филтъра ще бъде или нулев, или отрицателен. Ако някой не е съгласен, нека погледне от къде и как смуче въздух стандартният филтър. Същото или подобно изпълнение трябва да е налично и за спортния.

 

Цена. По-горе написах - не правете компромиси и не монтирайте евтини спортни филтри. Това е едно на ръка. Другото - не съм си играл да го смятам с точност, който иска да го направи. Но ориентировъчно - мисля, че спортният филтър не е никак скъп, погледното напред във времето. Стандартният филтър се сменя на около 6000, 10000 или 15000 км, в зависимост от автомобила и горивото. Спортният филтър може многократно да се измива и повторно да се омаслява. Т.е. той е за дълга и многократна употреба - колко точно, не съм се интересувал. Единственото, което ви е нужно е кит за почистване и омасляване. Който има желание, нека смята.

 

Това е, дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми аз съм със спортен филтър конусен и има разлика във звука само при високите обороти,но колата ми върви по-леко и като влезе в оборот и се усеща разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази тема скоро беше обсъждана!ПОТЪРСЕТЕ!

междудругото -няма да тъгне колата повече с сп.ф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази тема скоро беше обсъждана!ПОТЪРСЕТЕ!

междудругото -няма да тъгне колата повече с сп.ф.

 

Много точно казано според мен ;) Освен филтъра, требе да се барне и на други места... Може да се подменят примерно дюзичките - нещо, за което не съм чел в нашия форум :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си получа колата, има ли смисъл да подменя само този филтър и то не с конусен а с стандартен . Може и да не се усеща , но ако работи по добре ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...

Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на филтъра със спортен няма да е ефективна сама по себе си. Тя е допълнение към тунинга на хранителната и изпускателната система на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето лично мнение е-че зависи само и само какво ще даде шефа отгоре!

 

За всяка кола е различно-мойте изводи са от тунинг.бг-в тема за спортен филтър хората от Хеед Ауто са правили експеримент-с нормален филтър,без филтър-с панелен в кутия и конусен-от дино графиките се оказа,че конусният филтрър монтиран добре има доста голяма ефективност и повишава моштността на колата не че на 170 коня 5 коня ще се усетят....!

 

И за мен мисля,че на повечето коли,след като не се предприема следваща стъпка по модификация е безмислено-може би само един панелен филтър-който после ще трябва да се пере-отностно изгодата-един качествен КН е около 100-200 панелен говоря и псоле като имаш и спрейче за него ок 10-20лв и шампоан за него 10-20лв!

Ми те грубо от 120-250лв варира цената-за тази цена ще караш хххххкм. с нормалните филтри и тяхната смяна.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да допълня само че при ултра влажно време хартиените филтри се "ступват" и работят лошо много лошо :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...

Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...

 

Разбира се че прочетох и то неколкократно. Оценявам поста и благодаря за инфото. Истина е, че не мога да преценя ефекта на чужда кола/бмв330цд/ защото не е моя и не съм я карал преди. Просто коментар на собственика, по добре е от преди. Доколкото знам няма друго. Само този филтър.

Следващия ми въпрос беше за нова кола. Има ли смисъл ако само него сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето лично мнение е-че зависи само и само какво ще даде шефа отгоре!

 

За всяка кола е различно-мойте изводи са от тунинг.бг-в тема за спортен филтър хората от Хеед Ауто са правили експеримент-с нормален филтър,без филтър-с панелен в кутия и конусен-от дино графиките се оказа,че конусният филтрър монтиран добре има доста голяма ефективност и повишава моштността на колата не че на 170 коня 5 коня ще се усетят....!

 

И за мен мисля,че на повечето коли,след като не се предприема следваща стъпка по модификация е безмислено-може би само един панелен филтър-който после ще трябва да се пере-отностно изгодата-един качествен КН е около 100-200 панелен говоря и псоле като имаш и спрейче за него ок 10-20лв и шампоан за него 10-20лв!

Ми те грубо от 120-250лв варира цената-за тази цена ще караш хххххкм. с нормалните филтри и тяхната смяна.......

 

Ахам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти изобщо прочете ли поста ми по-горе? Или труда ми е бил напразен...

Защото отговора на този, както и на първият ти въпрос е доста изчерпателно засегнат...

 

Разбира се че прочетох и то неколкократно. Оценявам поста и благодаря за инфото. Истина е, че не мога да преценя ефекта на чужда кола/бмв330цд/ защото не е моя и не съм я карал преди. Просто коментар на собственика, по добре е от преди. Доколкото знам няма друго. Само този филтър.

Следващия ми въпрос беше за нова кола. Има ли смисъл ако само него сменя?

не си пипай RS-ката.тя е с най умния мотор-DPF-нищо не можеш да пипаш по него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

неможе да се махне dpf-а,защото цялостното управление на мотора е организирано с него.Именно заради него,много деликатно и ограничено е подаването на гориво-т.е.софтуерното увеличаване на мощноста води до проблеми и е ограничено на 195к.с.Не че е малко,но обикновеното тди т.е.без филтър може да стане до 240к.с. с оргиналните дюзи,които не са пиезо за разл.от рс-а smile188

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

знам че на 2.5 тди мотора на ауди не трябва да се слага спртен филтър защото бъздухомера се прецаквал и спира да работи.някой ако иска мога да щракна някоя друга статия за филтрите, генерациите и чиповете .ако някой има интерес да казва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам че на 2.5 тди мотора на ауди не трябва да се слага спртен филтър защото бъздухомера се прецаквал и спира да работи.някой ако иска мога да щракна някоя друга статия за филтрите, генерациите и чиповете .ако някой има интерес да казва ;)

всички спортни филтри,поради по добрата си пропускливост следствие от по-лошо филтриране на прах ,водят до по голямо износване на цилиндрите/финния прах е като шлаифпаста за цилиндъра/,както и на разходомерите ,особено тези които са с променяща съпровислението си от въздушния поток жичка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека поясня-всички СПОРТНИ -от 30 -до 100лв. .

Има разлика все пак между марка и Илиянци!

Лично мое мнение! :mrgreen:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека поясня-всички СПОРТНИ -от 30 -до 100лв. .

Има разлика все пак между марка и Илиянци!

Лично мое мнение! :mrgreen:

 

Поздрави!

То разлика има ,ама в цената ;)

пак тр. да повтарям,че пуска ли повечко въздух/по рехав ли е/влизат и др.работи ако ще и от 2000лв да е :!:

иначе няма да има ефект от него

то не че има ,ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от технологията-ITG ти гарантират по-добро пречистване-с трислойна гъба за готвене.А има ли ефект-много лесно се проверява-махаш си филтъра на чисто място и въждаш разликата-ако е много си за спортен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за да влезе в 1мотор повече въздух/ТОВА Е НАЙ ТРУДНО/,щото гориво лесно се подава,има 5 начино за това

1-увеличаване на раб.обем-чрез по-гол. буталца или колянов.вал с по гол.ход или и двете

2-турбо

3-по-голямо турбо

4-разпред.валове с по-големи фази и отваряне на кл.

5-добавяне на нитрометан в бензина,които съдържа кислород :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.