Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

100 s след 7 годишен зимен сън


Оги

Recommended Posts

Здравейте !

Наскоро се сдобих с една баба Шкода, стояла 6-7 г изоставена и реших да съживявам мъртвеца в нея. Засега съм сменил маслото и филтрите, малко уплътнения и маркучи, почистих и прогоних бензиновата помпа и карбуратора и я запалих :D. Беше голям фурор ! - Облаци и дим на кълбета колкот щеш, от ауспуха хвърляше некви парчета като пломби от зъби, само не ми проби ръката :mrgreen: После пушилката се укроти, направих и гресьорка на лагерите на вентилатора и значително утихна с идея че един ден ще сменя и тях.

-Откривам темата с оглед да обменяме опит, тъй като досега не съм карал подобна кола, за което ще ви бъда благодарен и с каквото мога - съм насреща. Вече копирах и изчетох повечето неща от книгата на Суванджиев, което също дължа на Вас, колегите от форум Шкода.

-Вече се справих с проблем със завъртането на контактния ключ при палене, дано да не е за 2 дни :D Предстоят още много ремонти, както и справяне с външния вид на колата, на първо време ще трябва да извадя мотора :

-аксиалния лагер на съединителя се е раздрънкал като дайре на циганска сватба и понеже в "наше село" разкараха магазина за Шкода-части пък и изобщо не знам дали се намира това за тоз модел съм решил да му "присадя" стандартен при това радиален търкалящ лагер. Някой правил ли е такъв експеримент ? - лагера, който съм взел е стабилен- 6006, затворен от двете страни и смазан, но е по-дебел с 6 мм от оригиналния и това ще скъси хода на вилката за реглаж. Освен това смятам и 1 мм за тяло, което да натиска палците на притиск. диск. Смятате ли че има достатъчно място тези 7 мм да не потрябват за реглаж при естественото износване на феродовия диск или да правя възможното челната страна на лагера да бъде същата като при оригиналния, защото това усложнява нещата да изрежа разстоянието на носещата муфа на лагера или да издялам вилката... smile167

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Оги

    30

  • maxrpm

    8

  • Krankenstein

    6

  • gogata

    2

Най-много писали в темата

Здравей и добре дошъл! smile187

:idea: по-добре вместо тия рискови импровизации (едва ли някой тук ги е пробвал преди теб, за да ти отговори) вземи се разходи до Пловдив и си купи оригинални части от магазина - все още се намират, а най-добре да смениш целия съединител - притискател и феродо с новия модел от Шкода японка с диафрагма, а не с палци, 180 мм диаметър. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета :) Ще го имам предвид.

1:1 ли става съединителя от японка или се налага некво доработване или смяна на маховика за да се монтира :) Така или иначе свалянето на мотора е тежка операция, като ще се прави да е свестно.

И лагер за японка същия ли е като на 100s щото ако е същия- при него се налага периодично смазване, а това като не се прави редовно на тоз лагер му се взема здравето за кратко време предполагам. Един такъв вече го направих на парчета и не ми вдъхва особено доверие макар и да намеря нов. Затова идеята ми е с лагер, който да няма нужда от поддържане, SNR имат такива. Виждал съм такъв подобен лагер използуван на същото място в друга кола и издържа много без никви грижи. И да, той натиска диафрагмена пружина, а не палци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за посрещането ! :)

Грозно пате е, как да я снимам... важното е че няма изгнило по ламарините но ръжда по ръбовете на предния капак има много и е удрян десния калник, че кита му се е олюпил тук-таме. Броните и са ръждясали също освен това е била паркирана дълго близо до контейнер за боклук, който се е палил и от дясната страна боята е яко повредена, отдушника на задната колонка прилича на мекица, решетките за радиатора и парното са олюпени здраво. Засега е светлочервена, пък ще видим...

Нека я направя поне да си мести задника сама че сега не може, тогава ще я щтракна. На колесар я докарах.

Голям проблем беше отварянето на вратите и капаците- всичко ръждясало - но остана да отворя още само предна дясна врата - останалите вече се отварят и затварят като хладилник smile169

От осветлението- работи само преден ляв фар, осветлението в купето и едната крушка отзад на номера - нищо друго.

Чистачките са превъртяли накъдето си искат, ръкава на резервоара за бензин е изгнил и при зареждане тече в краката или се пъха в гърлото един маркуч, който да води бензина до резервоара- шоу на колела с това зареждане :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съединителя има 2 варианта - 180 и 190 мм. за 100с става 180 см диаметър. За лагерите някой тук във форума препоръчваше да се ползва от 5-степенна кутия на Шкода Рапид - били по-здрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти споделя и моя скромен опит със шкодите, може и да ме оплюят колегите, но аз мисля че е добре да ти кажа ти да си знаеш.

1вото нещо хубаво е да се знае, че на 100с ка става мотор от 105/120/130 без преправки,(все пак оригиналния е смешните 38коня) както и карбуратор от 105 заедно с колектора. В тоя ред на мисли съм склонен да вярвам, че на 100с става и маховик 190мм след като мотора е еднакъв с тези на 105/120. Аз ,за разлика от krankenstein, нямам 100с затова не мога 100% да съм сигурен но към 95% съм сигурен за 190мм маховик че става. После смени си платното на бензиновата помпа, защото се е разсъхнало и лесно ще се скъса. Смени семерингите на коляновия вал има под маховика, а на скоросната кутия има под вилката на лагера. Вилката често не излиза след сваляне на държащата я планка. Нагрявал съм я с бензинова лампа и няма ефект. Вариант е на свой риск леко развиваш последните болтове на кутията откъм двигателя и разтваряш кутията с крикче, внимателно. Това си е хазарт 50/50. Кутия става от 105/120 с тая разлика че диференциала на 100с е 4.44 а на 105 е 4.22. Амбриажен лагер си вземи за 5 степенна кутия, заедно с вилката. Вилката в сф е 30лв нова. Ангренажна верига, по думите на един магазинер в сф става от 105/120 заедно с колелата, ма то тя така се и продава - комплект. Спирачни цилиндърчета мисля че стават от 105/120 но за това питай, въобще не съм сигурен. Спирачна помпа от 105 НЕ става. Ако не си педант на тема оригинални части присади си някак си цялата конзола с педалите и сервото, понякога метрите спирачен път са от решаващо значение. И ако зависи от мен сипи Верила или приста dot3 спирачна течност. Сервото не е претенциозна част, мога да твърдя че то както и скоростната кутия са 2те най - здрави части в 1 шкода, така че можеш да го сложиш направо без да го сервизираш. Друго за сега не се сещам ако срещнеш трудност пиши, мисля че ще срещнеш решението и тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора работи като швейцарски часовник засега, смятам поне година-две да върви с него и ще върви с него. Ако ще го сменявам ще е когато се потроши толкоз, че да се налага отваряне и смятам да е с мотор 80-90 к.с с фланец, естествено за да стане "гърбава" бегачка. Дотогава ще съм я изучил като отче наш. На този етап не мисля затова, има много други работи за вършене и едно извънработно време е значително малко- нещата вървят бавно.

Това за семерингите не се бях сетил, благодаря за което;

Педалите и помпите беха тотален аут но долях в казанчето дот4 и разкиснах шарнирите на педалите и пружините им с вд40- малко трудно но се раздвижиха добре, започнаха и да се връщат сами- спирачката не пружинира- значи е добре откъм въздух, съединитеря като го натискам работи и това се вижда на вилката отзад, още повече ако съм заспал-аксиалния лагер ще ме събуди от раз. Мисля на тоз етап с тях няма да имам проблеми, а ще има работа по колелата. Днес започнах да я разпарчетосвам за да оправя съединителя.

-Я да питам сега: на всмукателния колектор имате ли едно тънко маркуче- около 3-4 мм, завито е точно в средата на колектора под карбуратора, откъм радиатора и което отива заедно с жилата за газ и смукач към тунела или при мен е неква самоделка за изхвърляне. Нещо не го вдявам щу върши това, че съм го нацелил за виновник да не мога да регулирам празния ход. Ако не се знае какво е ке му туря тапата веднага. И из таблото има разни накачурени жици, ламби и копчелъци, които ще заминат в кофата- ама ко е туй нещо да го... му се навиди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво може да е? Разсъждавам на теория:

-маркуч за сервото на спирачките (не знам дали имаш)

-еконметър на таблото (ако някой е слагал такъв "модерен" уред на таблото). Мери разреждането в колектора. И според това определяш колко икономично караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля да не би да е нещо, което от вакуума показва своего разход ама не познавам още колата и се шашкам да не би да е нещо стандартно вградено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е стандартно, аз като си взех колектора 100есковия нямаше дупки по него. Това маркуче както го описваш много ми напомня за вакуум за газова. Проследи го най - вероятно не отива никъде и от там ти смуче. Може и да е иконометър както казва ikonoma но силно ме съмнява на тая кола да е сложена подобна джаджа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси.

Днес съм гроги, спи ми се и нема да пиша много. Остана да вържа мотора с една лебедка, и да го извадя. Предполагам другата събота. Магарето му вече се държи на два разхлабени и смазани болта, всичко друго е махнато. Като извадя мотора ще извадя и радиатора да го измия че е много мръсна питата. През септември ще я снимам- в каквото състояние е- в такова. Сега са само мръсотии, гнусотии и ръжди, разхвърляни инструменти, чаркове и ламарини- всичко е вън, има скъсана само една единствена гайка благодарение на WD- то. С него напраих и тегавия стартер да пее като канарче.

-Я да питам колко са носещите болтове между мотора и скоростите щото моите беха скрити под масло, омесено с прахоляк че ги чегъртах с една отвертка за да ги намеря- значи оказват се само 2* 10 мм- /с ключ 17/- един дето е вързан носача на гърнето, един откъм дясното колело и една шпилка 8 мм /с ключ 13/- горе до акомулатора. И стартера съм махнал да не се пречка там. Да търся ли още болтове или да дърпам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен 2та болта 10мм и този 8мм от дясно, има и отляво един 8мм разположен симетрично. Освен тях отдолу като легнеш има една ламарина предпазваща маховика тя е хваната с 2 болта 6тици за блока на мотора и с 2 болта 6тици с гайки за скоростната кутия.

Не знам на теб как ти е по лесно, но лично аз подпирам скоростите с крикче в долната част или на ръкава на полуоската, а под мотора слагам количка или нещо да го подпре плътно. Като развия всички гайки и маркучи, скоростите ги регулирам чрез крикчето и като застанат видимо на едно положение с мотора го дърпам и той излиза.

И много внимавай да не паднат скоростите надолу. Попринцип по книгите пише че преди да се маха мотор, се разкача щангата на скоростния лост, тя се държи на 1 болт седем мм, но тъй като аз съм мързелив не го разкачам. Ако скоростите паднат, опъва се прекомерно маркуча на съединителя, и което е по - лошо криви се привода на скоростния лост, който всъщност е 1 мършава тръба с 1 каре. Струва 30лв, но за смяната и се сваля цялото окачване заедно със скоросната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile162

Вързал съм диференциала с 1 метър дебел и здрав тел за дръжка от лопата, пъхната над капака на съединителя зад задните облегалки за да не може да увисват скоростите. Мисля ще удържи на товар 40-50 кила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор /ако е оригиналния на 100С/ е с 4-ри сегмента и с ресурс около 200-250 хил. км, а не смешните 110 хил. км. на 105/120, така че ако си е оригиналния мотор - просто спят нещата. Карал съм 100С-ката със 105-ков мотор - да вярно, че е резачка на светофара, но самия мотор си идва малко по-тежичък. Ако имах оригинален мотор, щях да го кътам - внимавай - чувствителни са на прегряване с тоя радиатор и вентилатор отзад. Хубаво масълца , чиста охладителна система и ще е пушка.. После - по някое време - сегменти и... /незнам дали се намират сегменти още за мотора - май не ?!?!?!

/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше прав си за всичко което каза може само да поспорим за размера на някои от болтовете но както и да е това са дреболии. Цяла конзолола със серво трудна хава. На 100S конзолата е коренно различна и помпите са хоризонтални не вертикакални като нашите. Колега евала за услията които полагаш. Нямаш идея в какъв филм се забъркваш. Много правилно подхождаш. Стегни я колкото да върви. Не се отчаиваи в началото често ще се чупи нещо. После като е изучиш за около годинка можеш да се захванеш с тунинга. Успех и не губи ентусиазма. Ако има проблеми пиши тук за много от тях ще намериш решение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

супер само непрекаляваи с кабелите и телта :D

Ама как ?!?... Работите ми никога не се вършат без инженерен технически конец smile168

 

-Намерих магазина за части в Пловдив на Радецки до търговската гимназия smile162 Взех некои дреболии, които ше требват на първо време, бех неподготвен. Следващия път ще вървя със списък.

 

-Между другото аз имам и друга кола и филма едва ли ще ме стресне кой знае колко освен че ще си спомня с удоволствие за първия занаят, с който отдавна съм се разделил, но го прилагам на коли, на които се качва жената :mrgreen: Ама баба Шкода ще си я карам сам !

-Аз имам нужда да се въркалям в канала и цапам. Просто да бъда отвреме навреме в мой си свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам. Маторя е вън. Ех, таз гайка дето е най-отгоре и нема отде да се бръкне бая ме измъчи ама поне я намерих къде е. Иначи- аксиалния лагер- на най-малките си възможни парчета, сачмите всички на дъното на кожуха, притискателния диск :oops: два изтрити и един счупен палци, амбряжния вал се клати като на кочо топките...

-Е нема да турам пак такъв лагер, баси говното, всичко в ред е осрал- ше импровизирам пък ако ще и на последния и път към Надин да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-Е нема да турам пак такъв лагер, баси говното, всичко в ред е осрал- ше импровизирам пък ако ще и на последния и път към Надин да е...

ей колега стига с тоз Надин какво ми се ядосваш мен секи месец ме блъскат и пак ги правя ти за дреболий се нервиш послезния път и тавана ме орязаха :D
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ше правим стабилно, работи "менте", после наново не са в мой стил :lol:

Твоя таван е супер, поздравления за идеята и труда дето влагаш ! Само не ми идва наум как ше режеш отгоре джамовете :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги, въпреки всичко те съветвам да сложиш лагер от 5 степенна заедно с вилка.

 

Анастасе, моля те не говори такива работи боли ме сърцето за МБ то, не искам и да си го представям, нямам думи да опиша ужаса си от това което се е случило като знам каква беше колата ти и как се радвах като детенце в нея, търси донор или каквото трябва,в мобиле има 1 скрапер син за 600. Тая кола трябва да остане, а като гледам как си я задраскал умирам на мъка че няма да я видя вече, май. Едва ли ще има някога МБ толкова готино като това, всичко където му е мястото, а под капака лек приятен тунинг, отваряш го и виждаш как някой е промазал с черното боди как си требва, а по средата 105 бръмчалка smile195

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето коли имам вакуумер. Купувал съм ги от ф Арда в Пловдив и ги вграждам в уреда с лампичките, като има доста пилене. На бялата ми 120-ка е най-сполучлив (имаше ми таблото на една от снимките в Черни Осъм)

 

Мое мнение - ако мислиш да караш и да зависиш от себе си - не си слагай серво! Според мен така се губи усета за спиране. Дори на японката и 1203-ката си съм го свалил.

 

Анастасе и аз съм на мнение, че трябва да оправиш 1000 МБ-то. Беше изключително професионално възстановена! Намерих и 1203 за правене, но 1000-мбто беше уникално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.