Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

100 s след 7 годишен зимен сън


Оги

Recommended Posts

Намерих в жабката и "сервизната книжка" с всевъзможни записки за разходите на гориво, масло, филтри и всички ремонти, според която се оказва че дъртата е доста по-млада от внучките и в автокъщите откъм километри. Останах като гръмнат, смятах, че поне веднъж е превъртяла километража но се разубедих забързо. smile161 Бившия собственик се е представил по-добре от всеки счетоводител :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Оги

    30

  • maxrpm

    8

  • Krankenstein

    6

  • gogata

    2

Най-много писали в темата

ако освен бивш е и първи собственик може да си сигурен в километрите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Питанка: Знае ли някой палците на притискателния диск като се регулират това разстояние 32 мм от работната повърхност на палеца докъде трябва да е. Направих това до главинката на притискателния диск /в която са шлиците/, до повърхността , където са заковани нитовете, а палците стоят леко хлътнали навътре в монтирано състояние. От тях до горния ръб на главинката има свободно място за работен ход около 1.5-2 см. - дали е достатъчно това за да работи притискателния диск или трябва да коригирам нещата. Изчел съм всички книги за тази част- не ми става ясно откъде докъде да меря разстоянието. Моля помогнете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко снимки, пазете се да не се оцапате, навсякъде е мръсно smile169

http://www.snimka.bg/album_organize.php?album_id=285891

 

Както се вижда, мотора вече е в коша, сменени са феродов диск, аксиален лагер и палци щото от единия беше останал половината /моя проект с лагера се осъществи засега успешно, пък като завърти ше видим, има и доста ход за реглаж заради естественото износване, на педала също отделянето се усеща добре /, радиатора е измит - от питата му и от мястото пред него към калника излезе 1 кофа мръсотии, стартера е качен след лека профилактика, лагерите на вентилатора са сменени, лопатата и телта са вън, скоростите включват нормално, значи не съм потрошил щангата :D . Тук-таме има нови болтове, гайки и скоби- без тях не може. Гърнето също вече си е на мястото обаче нещо подрънква отвътре като камбана и не иска да излезе това дрънчащото :? . Разпарчетосах динамото да сменя и неговите лагери щото искам да не се чуват изобщо, днес купих нови, също и нитове за предния лагер, предстои да закача динамото, карбуратора, кабелите и некой друг маркуч и освен да бръмка - вече трябва да си мести задника без да я бутам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи измии тая мърсотия по мотора 10 кинта е. Закачи само задната маска с стоповете, там я махни за да им е най- удобно. Не се занимавай с това динамо вземи си алтернатор 42А или от фаворит 55А заедно с електронен реле регулатор

ето линка http://www.snimka.bg/album.php?album_id=285891

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся да се оправдавам, че няма къде да я мия- в гаража нямам вода нито канализация а на мивка не може да отиде защото е с черни номера. Като стигнем до ламарините и салона ше измислим и миенето. Динамото ми е алтернатор 35 А - аз така го кръщавам редовно, иначе добре работи- и четките са му добре, благодаря за предложението, смятам да се възползувам ако то се повреди.

-Аха, и семеринг на коляновия вал под маховика е нов. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе Оги снимките на шкодата не ти излизат оправи си линка или май си ги изтрил вече. Да те питам пипал ли си нешо по спирачките че на мен мие счупена едната пружинка в спирачната помпа и се чудя от каде да си тарся такав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе Оги снимките на шкодата не ти излизат оправи си линка или май си ги изтрил вече. Да те питам пипал ли си нешо по спирачките че на мен мие счупена едната пружинка в спирачната помпа и се чудя от каде да си тарся такав

Виж поста на "maxrpm" по-нагоре, там има поправен линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес дъртата тръгна ! smile152

Върви напред и назад ! :mrgreen: Центровката на тока при 5 гр. глъхнеше, направих я около 10 - според белезите, сега е добре с бенз 95 . И дърпа като изтървана бре, да се не надяваш от тез 38 коня такваз фурия- не очаквах. Лагерите на вентилатора и алтернатора бачо Оги смени с нови- не се чува сега, като пчеличка жужи. И брои тактовете като страничен съдия. Само гърнето малко подпръда ама карай. Обаче карбуратора се разтече отзад откъм лостчето на ускорителната помпа ще да е на първо раздаване, ше си играм с него. Ше има упражнения и с нивото.

Ибасимайката ! Доживях да и напрая неколко завойчета на паркинга. Ибааси големия волан- като обръч от бъчва е :arrow:

Обаче требват предни спирачни апарати че са блокирали и не мърдат ни с ВД ни с бой. Купувам читави ! Купувам и преден десен калник без кит, ако има нов- искам него. Ако има и фар- вземам и него. Може и бартер, давам феродов диск 190 мм нов- и мангизи, всекак става :D Ся... ни мъ карайти да пиша обяви там дето купуват октавии с климатици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-добре пусни обява и в Купувам, да я видят повече хора... макар че за калника ще те разочаровам - и аз си търся резервен, но мн. трудно се намират нови, може с поръчка от Чехия чрез м-на в Казанлък (виж раздел Магазини), ама си е цифра. За фара, ако е само рефлектора може да се намери - стават май и от 1-вата генерация на 105/120 с 2-та кръгли фара...

Успех!

 

п.п. имам едни стари апарати, дето си ги пазя за резерва в гаража, ама са престояли там повече от 3 г. и не вярвам да са по-добре от твоите. Ще питам 1 мой познат дали има останали някакви по-читави и ще ти пратя координатите му на ЛС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес дъртата тръгна ! smile152

Върви напред и назад ! :mrgreen: Центровката на тока при 5 гр. глъхнеше, направих я около 10 - според белезите, сега е добре с бенз 95 . И дърпа като изтървана бре, да се не надяваш от тез 38 коня такваз фурия- не очаквах. Лагерите на вентилатора и алтернатора бачо Оги смени с нови- не се чува сега, като пчеличка жужи. И брои тактовете като страничен съдия. Само гърнето малко подпръда ама карай. Обаче карбуратора се разтече отзад откъм лостчето на ускорителната помпа ще да е на първо раздаване, ше си играм с него. Ше има упражнения и с нивото.

Ибасимайката ! Доживях да и напрая неколко завойчета на паркинга. Ибааси големия волан- като обръч от бъчва е :arrow:

Обаче требват предни спирачни апарати че са блокирали и не мърдат ни с ВД ни с бой. Купувам читави ! Купувам и преден десен калник без кит, ако има нов- искам него. Ако има и фар- вземам и него. Може и бартер, давам феродов диск 190 мм нов- и мангизи, всекак става :D Ся... ни мъ карайти да пиша обяви там дето купуват октавии с климатици.

питай Хашек.сега е на почивка но скоро ще е в бг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тунинг лагер. Забравяте за болното място аксиален лагер и последствията от неговото скапване:

- От една стара или каквато има муфа се избиват гривните на аксиалния лагер или каквото е останало от него чрез подпъхване и повдигане с яка отвертка и на тяхно място се набива един 6006 2RS /SNR струва 8 лв/с удари по вътрешната му гривна. Диаметъра е 30 мм в случая без значение. Това нещо се дава на стругар, който да изработи гривна с Г-образно сечение, чиято радиална страна служи за набиване върху лагера, а аксиалната - да натиска палците без да се повреди пластмасовата капачка на лагера. Дебелината на двете стени е по 1.5 мм. Това удоволствие при моя стругар струваше 10 лв. Преди да се монтира- челната страна се проверява за биене с индикатор- ако има такова гривната се донабива от високата и страна с управителя, като лагера се подпре на външната си гривна. При мене се оказа 0.5 мм замятане, доведох го до 2-3 стотни и го оставих. След което се монтира както всеки друг лагер. Опасявах се че като е по-дебел лагера може размера му да попречи, но се оказа, че изобщо не е така. След окачването на мотора и реглаж на вилката почти целия винт може да се прибира за реглаж, т.е. тази разлика в размера при мене не попречи по никакъв начин. Тестван, резултата е без забележки. Така в сандъка с чаркалак ми остана нов аксиален лагер, някакво производство без кече за смазване, който не смятам, че ще се наложи да използувам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да само стоиките са различни демек трябват ти твоите старите пръчки които се държат на купето и на бронята под буферите сичко друго е еднакво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Да извадим и поизтупаме темата от прахта :)

Значи играчката ми продължава. Чета из форума че на 120-ките се сменят гумички на клапаните, мойта баба яга има ли таквоз да става ново докато съм започнал, и без това ще се регулират клапани. Става ли на място без да се сваля главата. Като прая всичко в ред - налага се и това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално и 120 ките нямат гумички на клапаните,някох правят опити и слагат...Според мен няма смисел чеха си го е измислил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхмх - тоз навик дето да гледам щеката често съм го затрил :? Май ще се пробвам да зелепя едни гумички с течна стомана бизон за главата пък ако се разлепят надявам се няма да пречат. Ако стане ще я наливам с Тотал 10/40. Иначе няма да е тая. Обаче колко мм. е диаметъра на стеблата на клапаните да се оборудвам с едни гумички, така и ще ходя за чаркаля по бензиновата помпа, а не съм я отворил още- освен платно и две клапанчета какво друго да купувам да става нова и повече да не я мисля... от модела с утайник е smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се сложат гумички от фаворит там трябва да се фрезоват отворите в главата. Не се ебаваи с шкодата. Едни нови клапани, с бормашината на бавни оборити с шлаиф паста по 5минути с едра и финна паста и сглобаваш.

Само намажи стеблата на клапаните с малко масло ама малко, хем да не стече да смаже там където търка пастата, хем стеблата да не блокират при въртенето в приводите на главата по 1-2 капки на клапан.

 

Ако ти се занимава отвии шпилките на генерацията и ги смени с неръждаеми шпилки от магазина Евроболт. Попринцип не е наложително, но ако някога ти се наложи да сваляш колектор и се скъса някой от старите болтове е много по голяма мъка. Най - трудно се отвиват тези 2те в средата на изпускателния колектор и 2те на термостата. Най - голям шанс имаш ако първо я затегнеш да изпука и после развиваш 1 оборот, половин затягаш. Предупреждавам че аз така преебах 1 глава като скъсах болт при опит за отвиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... смени с неръждаеми шпилки от магазина Евроболт...

В моя гараж тоз проблем се решава с бронзови гайки. На Шкодилака не съм го правил, но е край с късането на шпилки. Може да бъде от полза за някой колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Де е сондата на резервоара, че нещо сме запушени и тряа се чистим пък извадих вс. от багажника + гумата, няма сонда :o Искам да я вадя че работим насериозно, много е запушена. С надуване-слаба работа. Ето откъде били ядовете с реглажите :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де е сондата на резервоара, че нещо сме запушени и тряа се чистим пък извадих вс. от багажника + гумата, няма сонда :o Искам да я вадя че работим насериозно, много е запушена. С надуване-слаба работа. Ето откъде били ядовете с реглажите :smt032

 

В задната част на резервоара, горе долу по средата му. Ако не бъркам :-k . Ако е като при МВ-то, мисля, че трябва да свалиш бронята под резервоара, за да стигнеш до мястото, откъдето бензина постъпва в тръбопровода към двигателя :-k. Пак казвам, може и да бъркам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.