Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още една Фабийка :)


Recommended Posts

А мога ли да питам, от къде взе LED дневните светлини и на каква цена? 

ЕТ.

Редактирано от BlackSpot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

От доста време не съм писал в темата, защото не се е случило кой знае какво. Но сега се насъбраха няколко неща и реших да драсна няколко реда.

Много ме дразнеше фабричния четирлъчев волан с това че се ронеше. Започна от около 65-70 000 км. Решението беше да го претапицирам или да търся друг кожен.

036221862.jpg

Претапицирането разбира се беше по рентабилно, но в началото на година си намерих на добра цена 3-лъчев кожен волан от Голф 4(същия но перфориран се слага на Фабия 1 РС/Октавия 1 РС). Взех го с идеята че ще пасне всичко plug-and-play. След като свалих моя, ясно се видя че няма да е толкова лесно. Първо буксата и кабела за клаксона и аърбега беше различна и нямаше начин да стане. Отказах се.

Тук искам да благодаря много за съветите и помоща на Иво (Ivo_Dinkov). който ми оказа за почистването, освежаването на трилъчевия волан и залепянето на Шкодовата емблема.

036221865.jpg

В същото време обаче се чухме с Данчо(roodnb), той знаеше че си търся волан и ми подшушна да отидем да видим какво е налично от едно ударено Монте Карло. Та така един ден се вдигнахме и отидохме да го видиме. Не беше останало много много от него, но за щастие важните за нас неща бяха налични, а именно волана(с гръмнал еърбег) за мен и салона за Данчо.

Навих се за волана, защото проучих, а и Данчо ми потвърди, че всъщност моя еърбег е 1:1 с този, просто е различна капачката. Намерих аз разни гайдове как се сменя еърбега, как се свалят капаци и т.н. Оставаше да си намеря и декоративната капачка. Тук отново искам да изкажа благодарности към Явката (и Данчо те двамата си знаят), който ме снабди с желаната капачка. И така имах всичко необходимо, остана да ги заменя. Явката нали е пичага даже ми предложи да го сложим заедно, понеже имало врътки и трябват няколко ръки, разбииш ли. Една след работна вечер се срещнахме и му видяхме сметката на тоз геврег. Всичко заспа и вече барах кожения.

036221815.jpg

След воланова сага си мечтаех отдавна за подлакътник. Намерих си отново запазен и в цвета на моя салон от гоуф 4 - подлакътник заедно с основата към купето. Основата не става за Фабия 2/Румстър без преправяне, но пък горната е 1:1(тоест може да се сложи горна част от голф 4 / бора / пасат 4.5 / октавия 1 / фабия 2 / румстър). Реших че няма да си играя да преправям и направих следното. Издирих номера на долната част и си я поръчах от ЕТ. Имаите предвид тук, че излизаха 2 номера. Единия завършва на А другия на В. Разликата между тях мисля че е материала от които са направени - метал и пластмаса. Аз това не го знаех и просто поръчах единия, който се оказа пластмасов, не знам дали има някакво значение, за сега всичко е наред. Тази глезотийка не съм я завършил на 100%, защото ми остана да си поръчам от ЕТ двата декоративни пластмасови капака, но нещо все не ми се дават тези пари, а и в интерес на истината понякога забравям че ги няма и че ме дразни толкова много, защото от шоферското място не се вижда.

036221812.jpg

036221811.jpg

Следващото нещо което бях намислил да променя бяха мигачите. Много ме дразнеха, защото светенето им ме дразнеше понеже много белееха. Исках да ги заменя с LED. Почнах да проучвам какви крушки да търся. Крушките на Фабията са PY21W (BAU15S), но такива лед крушки са доста скъпи. Сетих се изобретателния колега Венци(shaft) и темата в която беше писал как и с какви е заменил неговите. А именно това е да си поръчаш по-евтините P21W (BA15S) и да им изпилиш едната пъпка. Искам тук да му благодаря за отговорите които ми даде и посъветва. Голям си Венци :D Избрах си крушки и си ги поръчах от ибей. След 1 месец бяха при мен и днес намерих време да ги монтирам.

Ето ги и тях:
4 х P21W - (нарочно исках да са боядисани защото исках да запазя оранжевото отражение във фара когато не светят, понеже много ме кефи)
2 х w5w - за калниците

036221816.jpg

Ето тук съм направил сравнителни снимки между обикновената и лед крушка:

036221817-big.jpg

Сравнение на крушките в калниците:

036221814.jpg

Ето снимка как седят в стоповете:

036221813.jpg

А ето тук реших да Ви покажа сравнение на 7 годишни крушки - задна и предна. Задните бяха добре. Предните като ги извадих и видях че покритието им се рони. Все едно е някаква боя или лак, не знам. Явно предните ги пече много и това си оказва влиание.

036221818-big.jpg

Направих и някакви клипове как светят, но не са много добри. Общо взето малко фейлнах с тях.

Задни: https://youtu.be/gke-fRQ-E5c

Предни: https://youtu.be/x92dLxz_sa0

Странични: https://youtu.be/rCGFTuFT8ak

Задните се сменят супер лесно, предните горе-долу тук визирам за трудна, тази която е до горивния филтър и най-тегави са страничните. Поне аз свалих 5 торкса на подкалника и успях да бръкна и да стигна до крушката. Нямам търпение да ги видя на тъмно как светят.

Поздрави!
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Монка, супер са станали нещата :)

 

Интересно ми е за волана - външно е по-як определено, обаче не ти ли е по-неудобен от стария като форма?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е станало, Мони! Поздравления!

Един малък жокер, ако случайно си решил да слагаш лед на стоповете - търси си крушки със съпротивление, или както там се води, защото ще ти мижат постоянно и ще ти свети някоя от лампите на таблото(при мен беше тази на ASR-а). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Я малко да си ъпна темата :)
Отдавна не съм писал, но исках да довърша няколкото неща които събирах и най-накрая сложих на Синята Красавица. Рабира се имаше толкова много пречки и забавяния, но мисля че сега всичко вече е ОК. Много се радвам от всичко което се получи и най-много, че всичко сам си направих. :)

Ще започна с това че от страшно много време исках да си сложа амортисьорче на предния капак. Намерих инфо в нета от братушките и се задействах. Всичко което е нужно:

1. Ябълковиден болт от багажник ОК1
2. Ябълковиден болт от багажник на Ф2/Румстър
3. Гайка + шайба за единия болт
4. Амортисьор - аз ползвах един от Лада 2108/Самара. Нещо такова представлява амортисьора с пластмасови глави, понеже аз малко се прецаках и си взех с метални, може би с него ще стане.. Характеристиките му са 470мм в разгънато положение, 350НМ.
url_9c7ef1d9ead404f86ca612769bda4634.jpg

Монтиране:
1. Маха се пръчката за капака и на дупката, където седеше пръчката на капака се слага единия болт + шайбата + гайката.
IMG_20160528_120009.jpg

2. Отвива се от долна страна един болт, който дъжи калника мисля. Главата му е торкс и е яко стегнат, трябва да се внимава, как се развива за да не се замаже главата. При мен така се случи и набивах шестограм за да го отвия.
url_887a0884aa2556d7091ed165425be000.jpg

3. Поставяне на амортисьора, никъде не споменаваха за някаква интервенция по него, но при мен като се отвореше капака, и изкачаше от единия(долния) болт. Затова му се ядосах и с винтоверта и една боргия му направих каналче и сега е екстра. Не се забелязва и не е грозно.
IMG_20160528_115936.jpg

IMG_20160528_115948.jpg

Ей го те :D

IMG_20160528_120018.jpg

IMG_20160528_120027.jpg

Другото което ми беше в wish листа беше да сложа ксенон, но това разбира се нямаше как да стане с обикновенните рефлекторни фарове H4. На тях бях сложил Philips Crystal Vision които светеха супер добре, но все пак исках много ксенон. Преди доста време бях намерил фарове от една ударена фабиянка, но нямаш средства за фаровете. Та затова пуснах мухата на Данчо (roodnb), та поне ми е спокойно че той ги взе.

Ето ги филипсите - къси/дълги:
IMG_20160324_193720.jpg

IMG_20160324_193729.jpg

От тогава мина време и все не изпадаха такива фарове или въобще ударени коли с такива. Съвсем случайно един ден намерих един фар и реших да се хващам на хорото. Не след дълго намерих и другия. Първия беше в перфектно състояние (2008г), докато другия беше доста матиран (2007г)... Разбира се джамбазите не ги бяха съхранявали добре. Почти всички уши бяха счупени, поръчвах си резервни от ЕТ. На единия му бяха срязали и фасонката за габарита... Тук искам много да благодаря на Тошето (skodko), за дето ми прати 2 резервни.

999d435def46621fe6a68ca24de0308c6651d184

977b40718c79b6292ed9b79af66d61ec554672eb

За да оправя това, трябваше да ги отворя. С една духалка се справих с това. Оправих жиците и фасонката, почистих ги от вътре и ги затворих, но пак не ми харесваха, че не са еднакви. Реших да дам този матирания на шлайф, за да го оправят. Занесох го на човек, той се мъчи доста време, но не успя само от вън да го оправи, каза че трябва и от вътре да се шлайфа/полира, а аз тамън ги бях затворил. Ясно, ще търся друг вариант. След това се сетих за колегата geraka, който именно с това се занимава.

Чух се с него, занесох му ги. Видя ги и каза че ще направи всичко, за да ги оправят. Тоест полиране от вът, полиране от вътре, смяна на покритието на рефлектора и лупата, запечатване и поставяме на предпазно фолио. На всичкото от горе се оказа и че този матирания от 2007, явно само тази година са слагали друг вид лупа. Geraka ми каза че има вероятност да светят различно и ми предложиха да я заменят с лупа, като на другия, които модел явно е често срещан. Съгласих е реших да правим всичко както трябва. 

Малко се забавиха, може би и заради празниците, но накрая ми се обадиха и отидох да ги взема. Изглеждаха мега добре, човека ми каза че все пак този матирания не са успяли перфектно да го изчистят, но ако не знаеш какво е било преди, според мен няма да откриеш разлика.

27595dfd21cb7b5dfdda6a8bbc468954e4f85264

da5b7a8647a83abfe4daac57eb78279f13eea56f

f9a644e60916ab3dd13aeab54664c45ca6684c84

Остана да ги монтирам. Намерих инфо как става това и разбира се, трябва да е тегаво за да е интересно. Именно свалят се подкалниците и всичките им торксове, след това бронята и всички нейни винтове, болтове и т.н. Един уикенд се захванах, свалих подкалниците и всичко захващащо бронята, остнаха ми само болтовете които я държат за калниците - по 2 на страна. За да се развият те трябва да се бръкне под калника (след като са свалените пластмасите на подкалниците). С първия още срещнах проблем, разви почти до края и главата му се замаза... Тук вече няма място за набиване на шестограм. То пък почна да вали и на бързно сглобих всичко, за да издържи известно време. Докато намеря решение за болта. През това време явно не бях хванал едния подкалник добре и от въздушната струя, даде фира, тоест едно парче се откъсна. Хайде и нов подкалник си взех от магазина на Сточна.

Най-накрая намерих време почнах да боря скапания болт, ама не се предаваше, след това с помоща на един комшия с ножовка го срязахме. Другите явно се уплашиха и се развиха без проблем. Готово бронята е долу, фаровете лесно се свалят, държат се на 3 болта.

IMG_20160506_105406.jpg

Този ден успях да монтирам единия, защото малко бавно си работя, а и заваля. Пак на бързо сглобяване. И изглеждаше доста симпатично. :D

IMG_20160506_131640.jpg

IMG_20160506_131629.jpg

На другия ден сложих и другия фар. Тези фарове с лупите са с Н7 крушка. Има една особеност, когато се монтират Н7 фарове на мястото на Н4 инсталация. Защото в момента като ги сложиш имаш къси светлини + светлинен клаксон, НО не и дълги. За да работи всичко както трябва да се пипне и малко инсталацията. Аз успях да намеря този начин, пак от руските форуми. А именно да се закачи един диод + един кондензатор (има и втори диод) към всеки фар.

Ето я схемата:
url_1a4041dcacbb066204992d59085ab111_0.j

Не съм много добре електрически, но мисля че така се запазва за известно време тока, за могат да се запалят и дългите. Ето я моята композиция, със сигурност не е идеална, ама толкова съм си сръчен. Тук разбира се ми беше къса жицата която си оставих, та я снадявах и нея съм снимал...

12895258_1115936185097977_545468363_n.jp

Това нещо го изолирах и го сложих в кутийка от тик-так, за да се запази от влагата:
IMG_20160326_000549.jpg

Искам да отбележа, че така както съм го направил има една особеност според схемата. Така в момента работи, но като пуснеш дългите, на таблото светят лампата за късите + лампата за дългите. Ако това Ви дразни толкова много, трябва на +12 на късите да се сложи още един диод, както е горе в схемата и всичко ще свети както си трябва.
 

Фабрична инсталация:
- минус N6 кафяво
+12 къси N4 жълт
+12 дълги N8 бяло
 

Моите кабели се връзват към:

- минус N6 кафяво => кафяво в моята схема
+12 къси N4 жълт => жълто в моята схема
+12 дълги N8 бяло => синьо в моята схема

След което сглобих всичко, но нямах сили да сглобя подкалниците. На другия ден свърших и това. Подкалниците според мен са едно от най-смотаните работи за сглобяване при нас или поне това което аз съм разглобява/сглобявал. Трябва да се натаманят всички дупки. И така всичко е монтирано....

Между временно си бях купил и ксенон комплект от xenon.bg. Тук искам да благодаря на човека от магазина, всичко ми обесни и ми даде съвет, както и на Венци (shaft), за идеята да пусне how to темата за монтажа, на мен ми беше много полезна. Все пак намерих и няколко други теми конкретно за Фабия.

Спрях се на 4300К, 35w със слим баласти и аз. Монтажа е лесен. Има играчка само, ако се използват оригиналните металните пластинки за крушката. Понеже няма отвор, трябва един кабели да се изкарат от гумения маншон да ги прекараш през пластнинката. прекарваш и маншона и буксата. после пак да ги вкараш кабелите през маншона. Изрязва се един кръг в гумения капак за фар, за да минат кабелите навън. Монтираш си някъде баласта свързваш и си ти. Аз лично пробих дупки и ги хванах на металната част над радиатора. и хванах кабелите със свински опашки, може би не е най-красивия начин, но така си ги направих.

IMG_20160528_120049.jpg

IMG_20160528_120054.jpg
IMG_20160528_120104.jpg

Всичко е почти готово. Остана реглажа. Отидох в ЕТ, като си мислех че там ще ми свършат работа, но уви. Сутринта чаках към 30 минути да я нагласят, извикаха ме и си я взех. Щастлив само срещу 10 лева и някакви стотинки. Радостта трая, до първото вечерно каране. В първия момент си викам, какви са тия фарове - прецаках се, толкова труд, а те не светят, искам си Н4... После помислих и си викам ами ако не са регулирани!? Отидох на друго място за 10 минути пак 10 лева фаровете станах перфектни... Та заключението за мен е ЕТ не могат да се справят с реглажа на едни фарове, а какво остава за нещо по-сложно....

От няколко седмици си се кефя на светлинките....

Къси:
IMG_20160511_212722.jpg

Дълги:
IMG_20160511_212734.jpg

Ммм доста секси муцунка стана...
IMG_20160519_200541.jpg

Малко обстойно обяснение, ама исках да си се изфукам. Поздрави!

п.а - малко по-късно ще гледам да направя един имг със сравнение между Н4 и Н7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Мони! Чудесни подобрения си направил! Друго си е фар с оптика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви момчета! :)

ето сравнение между различните фарове:
farove_sravnenie.jpg
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Мони! Сутринта докато се бях зачел с интерес за последните ъпдейти и за малко да закъснея за работа  :fiu:  Супер се е получило  :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монка , страхотно е станало ! С кеф да си ги ползваш и да им се кефиш много,  :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Да се похваля за нещо яко с което се сдоби Фабийката. Много искам да благодаря на Данчо за подаръчето, а именно.... :)

 

post-2406-0-39664900-1495694750_thumb.jpeg

post-2406-0-90166500-1495694756_thumb.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравейте, мисля че ще напиша последното си мнение в/по темата. Количката си намери нов собственик. Малко ми е трудно и тегаво още, но ще си опиша как й се разви до сега съществуването (при мен). :)


Бях я пуснал за продажба преди да направи 220 000 км, тоест преди голямото обслужване, което предстоеше. Логично, хем да не инвестирам, хем цената да е по-малка. Фабийката си имаше външни забележки все пак е 15 годишна и никога не е помирисвала гараж. Както и да е. Не се продаде до тези километри. Аз си се старая да си я обслужвам на точните километри и така стигнах 220 100км и реших да си я облужа от до и да си я карам.

Смених:

масла и филтри

ангренаж, ремъци, ролки

веригата и зъбните колела в картера

антифриз

масло скорости

и още няколко дребни неща
Сумата излезе, доста, но не съжалявам - частите бяха хубави, а и аз си ги подбрах като марки. Получих гаранция за ремонта, което си ми даде някаква сигурност, просто за да си се чувствам спокоен.


Не бях свалил обявата, ей така, можеше пък някой да я хареса и да оцени вложеното. :)
Не бях направил 221 000км, но ми звъннаха един ден, дойдоха гледаха я. Поискаха да я проверим в сервиз, казах където пожелаят. След няколко дена я закарахме, огледаха я и присъдата беше, че е в Супер техническо състояние (само заден десен сп. апарат, леко задържаше, като се вдигне ръчната). Хората решиха да я вземат, супер странно ми стана, хем исках, хем не да я продам... След което искам да благодаря и на @Боре и Ко. за оказаното професионално съдействие и как всичко мина супер бързо и точно с прехвърлянето. ?

Фабийката я предадох с 2 комплекта гуми и джанти. Статистика за всяко едно нещо сменяно на съответната дата и километри, всяко едно зареждане от началото до сега, доста части, които са ми останали от подобренията, които съм си правил + допълнителни части. Искам да кажа, че се погрижих да си дам я предам в "пълен комплект" и да е спокоен новият собственик. Да има "качваш се и караш", ама истинското :D

Искам да ви благодаря на повечето от вас и много се радвам, че попаднах в тази готина общност. В скоро време имам доста отсъствия по сбирки и срещи, но така се стекоха някои неща и т.н. Голяма част от нещата които си правих по нея, бяха благодарение на вас и вашите теми, разговори на живо, по срещи, абе въздействахте ми и ме направихте голям фен на марката. Форума толкова ме надъхваше, че почнах доста да се ограмотявам и технически и всякак, преди да се регистрирам, нямах грам идея за нищо хахах. Срещнах готини хора покрай Фабийката, пътувахме по планини, морета, острови = много приключения. А най-големият фактор да попаднем с нея сред вас беше баща ми. Той надделя в избора да вземем нова кола - колебаехме се в далечната 2008г. между Фабия 1, Фабия 2 и Дачия Сандеро.

Както и да е, стига толкова приказки. Надявам се или почти съм сигурен, че ще се остана в Шкода редиците. Ориентирал съм се към Шкода Октавия 3 пък да видим. :) Силно се надявам да попадна на някой такъв екземпляр (и на кола де), като мен с подобно кола-хоби. В тази връзка, ако някой колега е решил да се разделя с ОК3-то си (комби), нека пише.

Поздрави! ?

334058156_739017484584178_4642011673695888655_n.jpg

336887869_905422467328320_1163045990836669907_n.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.