Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марек - моят Рапид !


Ivaka

Recommended Posts

Бисер и Димон не можаха да ме метнат,ама ти успя :)

И в придържането към оригинала си има чар естествено.Успех ти желая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 138
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ivaka

    50

  • bega4kata

    12

  • Krankenstein

    9

  • skodko

    9

Най-много писали в темата

Е двигател все пак ще се сменя :) но скромен и шкодов - 135 фаворитовия мотор, който правех преди за 120-ката .

Какво е направено по него до сега :

малко след като го качихме и го покарах на Сивек издуха гарнитура, а като го отворихме се оказа, че е издухал глава smile091

018010132.jpg

 

намерихме глава от фелиция в добро здраве

018010108.jpg

018010123.jpg

018010138.jpg

 

качихме я и мотора отново беше в играта smile117

 

с Крум сменихме веригата - беше си поразтегнатичка . Бях си намерил комплект верига с колела купувани едно време След смяната и - мотора направо запя - не можех да му се наслушам колко може да е тих един шкодов мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като реших да сменя 130 мотора започнах с подготовката и окомплектоването на новия мотор . Ще му сложа рапидовия карбуратор, за който знаех още като купувам колата, че е сменян с чисто нов преди няколко хиляди км. 8) + това е по-добър от 120-я в смисъл ще храни малко по-добре .

 

беше позамърсеничък

018041446.jpg

018041451.jpg

018041462.jpg

 

но след малко корисилинче светна :)

018043832.jpg

018043837.jpg

018043839.jpg

 

не съм го почиствал вътре защото той работи толкова безупречно , толкова е стегнат, че ме е страх да го пипам. Всъщност от както съм взел колата / е вярно че съм я карал не повече от 1500 км./ не съм го пипал ама изобщо и веднъж не съм имал проблеми с него.

 

тъй като през този колектор няма защо да циркулира охл. течност, а и ме дразнеха тези стърчащи щуцери - ги поизрязах

018043841.jpg

018043842.jpg

018043843.jpg

018043846.jpg

и малко го поокрасих + монтиран вече карб

018056842.jpg

 

между карба и колектора има алуминиева плочка за компенсиране на ъгъла, който се получава при монтажа на фав мотор в Рапид/ Естел и карбуратора да седи хоризонтално

018043831.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не съм го почиствал вътре защото той работи толкова безупречно , толкова е стегнат, че ме е страх да го пипам. Всъщност от както съм взел колата / е вярно че съм я карал не повече от 1500 км./ не съм го пипал ама изобщо и веднъж не съм имал проблеми с него.

Ми така де! Нещо,което работи не се пипа! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не съм го почиствал вътре защото той работи толкова безупречно , толкова е стегнат, че ме е страх да го пипам. Всъщност от както съм взел колата / е вярно че съм я карал не повече от 1500 км./ не съм го пипал ама изобщо и веднъж не съм имал проблеми с него.

Ми така де! Нещо,което работи не се пипа! ;)

 

 

то е така , е има си и неща, които правят изключение де

 

Скоростната кутия - кажуха на съединителя де - беше кочинка, което не ме радва, но се надявам, че е било от мотора - семеринга на вала .

[imghttp][/img]

018043989.jpg

Е почистих разбира се, този коресилин прави чудеса

018043984.jpg

018043994.jpg

 

беше с малката вилка и обикновения лагер / който и без това беше за смяна/ - намерих си

широка вилка и лагер за петица

018056872.jpg

018056880.jpg

018056874.jpg

018056887.jpg

 

и ето го на мястото си в бойна готовност

018056898.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа имаше нужда от ревизия, че беше почнала да прокапва . За моя радост точно като щях да я правя се сдобих с НОВО тяло / благодарение на колегата SKODA 105 RS / и то точно от модела, който си търсех от много време – без гадната плочка .

018063032.jpg

018063033.jpg

018063039.jpg

 

 

И направо си събрах части за една изцяло нова помпа / само шайбата остана старата / - поне да знам, че с нея няма да имам ядове

018063068.jpg

018063047.jpg

018063063.jpg

018063069.jpg

018063073.jpg

018063075.jpg

 

оригинално на Фаворитовия мотор помпата си е по-различна конструктивно – нали в тялото и е и тампона на ДВГ-то . При поставянето на новата помпа шпилките много надстърчаха, което не ми се вързваше с идеята за хубавите гайки с калпаче / или там както се казват/ - та тези шпилки бяха сменени с нови по-къси . Тука имаше друг проблем / не, че беше голям проблем де / - едната шпилка , тази която е най-горе е по-различна от другите 3 . Разликата е в това, че към блока е по- дебела – резба 10мм. + това е изработена с пас-втулка към помпата .

Аз този момент го бях позабравил, но като сме монтирали преди време 120-ковата помпа сме разширили ухото и за да може да мине шпилката . Това се вижда на снимките по-долу. Тъй като хич не ми се искаше новичката ми помпа да я разпробивам , отскочих на един стругар да ми направи нова шпилка – 10мм на 8 мм с необходимата ми дъжина и работата заспа

018063078.jpg

018063080.jpg

018063086.jpg

018063089.jpg

и така само малко силиконче, гарнитурка и помпата е готова за монтаж - много и се радвам

018063092.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така след набавяне на нов феродов диск - липсващото ми звено за монтажа на мотора , същият беше качен на колата :)

018271631.jpg

018271653.jpg

Снощи имаше малък купон в гаража , ще помоля официалния фотограф на срещата - колегата rsk - да пусне някоя снимка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Днес трябваше да е историческият ден - след 6 месеца престой в гаража Марек / моето бебче :) / трябваше да изреве ..... и как ми се искаше да го изкарам от гаража и да си го покарам с новия мотор - да, ама не !

Накачих му всички маркучи, кабели, жила и с нетърпение започнах подготовката - акума малко на зарядното, налях му ново масълце + филтърче , сипах му антифриза

http://ivomagi.snimka.bg/automobiles/mo ... 4.19004375

 

и докато се чудех от къде ще ме изненада ...... хоп гледам отпред теч :evil: -антифриз откъм радиатора някъде . И кво - гадната малка ..шка в горната част на радиатора, в която влиза маркуча от кранчето за обезвъздушаване се отцепила леко от корпуса и от там си протича ..

019004493.jpg

 

кво да се прави и кат стоят се чупят м...а им.....

То че Марек ще си получи нов радиатор съмнение няма, но не ми се ще още от сега да е с нов , на по късен етап ще е. Утре ще свалям радиатора да видя дали няма да може да се залепи

а колко работа ме чака, трябва да се правят и всмукателни колектори....

иначе започва все повече да ми харесва

019004578.jpg

019004605.jpg

019004657.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивак, всички беди идват от некарене ! Аз затова скъпо не скъпо направих Гражданска и технически преглед на моя рапид и гледам ако мога всяка седмица да я карам, било и за по 10-тина км.

Иначе изпускателната система е супер :) Много се радвам на такива гърнета. Като го подкараш кажи дали е много шумен :)

Давай в същия дух !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес , най-после, след половин година на трупчета излязохме от гаража . Не мога да опиша колко се изкефих :smt004 Едно, че почти цял ден го карах, разхождахме се и се тествахме и второ, че осезаемо се усеща промяна - в смисъл приток на мощ smile035 .

Просто съм очарован от 135 мотора ..... работи много добре .

От към запалване е супер тъй като е с нова верига и чисто ново оригинално / Магнетон/ делко - благодарение на Еуратек / и тяхната разпродажба/ . Работи много равномерно и се форсира мигновенно . Остана да си получи нови свещи и кабели .

От към изпускателна система също съм доволен - със сигурност допринася за по- добрата работа на мотора като го разтоварва по-добре , както и като звук е добра - нито съвсем тиха, нито и много да реве - точно както го исках ! Има нещо там за доизкусуряване - направи ми впечатление, че при по-агресивно ускоряване в едни определени обороти изпада в един лееко неприятен резонанс - това при същото форсиране, но на място като е колата го няма. Знам ли може би нещо по захвата на гърнето не е съвсем точно - ще трябва да се експериментира . Може би ако се направи с мека връзка между колектора и гърнето ще е по-добре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, добре че си я покарал малко, а за гърнето защо непробваш да махнеш единият тампон (левият) за да може двигателя като се мърда на ляво на дясно да се върти гърнето само на една точка. Откачи го мини 20-30 метра и виж как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, добре че си я покарал малко, а за гърнето защо непробваш да махнеш единият тампон (левият) за да може двигателя като се мърда на ляво на дясно да се върти гърнето само на една точка. Откачи го мини 20-30 метра и виж как е.

 

Ми то всъщност в момента си е точно така както казваш / точно на левия тампон е скъсано ухото от към гърнето и то виси само на десния/ - и аз така си мислех и да го оставям на един тампон , но ще видя след още малко тестове .

 

 

Аааа,видях те аз-много щастлив беше ;) :smt017

 

Ми да как иначе \:D/

засякохме се на един светофар двете червени купета smile035 , ти и Гюнтер също изглеждахте щастливи на разходка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Ивак!

Радвам се, че си доволен от свършената работа! А то няма и как да е иначе, като гледам как ги изпипваш нещата!

Поздрави и много щастливи километри с Рапида! smile159

п.п. Тампоните на двигателя нови ли са? Продават едни "дървени" и може да си взел такива.

С тях се получават вибрации. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз откога търся нови оригинални МЕКИ чешки тампони - няма и това е :evil: Един заралийски шкода-корифей ми подари 1бр.,сега търся още 3.Като ги сравня с новите ''дървени" тампони - разликата е огромна.Сега,след като сложих 136-така ми е мерак да сложа и хубави тампончета,ама да видим дали ще ми се усмихне късмета 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивак, другата седмица като дойда ще го изкараш ли пак на разходка? smile049

 

Тоше, няма никакъв проблем - то аз ако има как всеки ден ще го изкарвам на разходки :)

 

 

Иначе за тампоните на мотора- още не съм ги сменял . Чакам един познат / бивш щкодаджия/ да ми донесе - имал нови купувани преди време - и да ги видя дано са хубави. Ще сменям и големия тампон на кутията / имам го новичък/ но това ще е след като сваля окачването и го реставрирам .....

 

Сега си имам нова беля / поне е малка/ ..... естествено, нали ще ми е скучно иначе. След като преди време резнах предните пружини така и не се хванах да поорежа тампоните/ буферите - тези между гредата на моста и долния носач. Карах си така , но при преминаване през по-голяма неравност като някоя бабуна или легнал полицай си блъскаше и направо си подскачаше предницата. Поне блъскането беше меко- тампоните явно са обирали / дори единия се посцепил :oops: /

Сега се хванах и ги резнах, само че май се поолях с рязането им - малко повече от половината. Това е по-малкото зло - ще ги сменя още днес / този път ще им резна 1 см. примерно да видя как ще е / . Лошото е , че в комбинация с гадните ми предни амортисьори, които хич ги няма става ЛОШО . Последната ми разходка беше много зле - при всяка по-голяма неравност блъска здраво имам чувството, че ще се изкърти предния мост , карах с 20 . И то вече не блъска меко а почти като метал с метал - чудя се дали като са орязани тези тампони не се поразминават с планката/ чашката на долния носач и от там да думка така лошо.

Сега остава да си намеря и хубави предни амортисьори и да експериментирам с тези тампони / а и имам една идея от Румбата - FleXos. може и нея да пробвам / .

Абе работата по тези коли край няма, но пък като ти доставя удоволствие не се усеща , пък и резултата си заслужава smile035

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

:)

019319827.jpg

019319824.jpg

 

и малко разходка през уикенда край язовир Цонево и Чудните скали

019319789.jpg

019319810.jpg

 

за впечатления от поведението на колата на по-дълъг път и магистрала - уви не мога да споделя нищо - smile049 - бях със семейството и не можех да си позволявам щуротии , няма как

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Такаааа след като от много акъл и малко мързел / или обратното :) / си бях докарал предницата до това положение,

019640917.jpg

019640922.jpg

в което носачите нямаха почти никакъв ход в следствие на - 2 навивки от пружините , и никаква корекция по буферите , а и амортисьорите бяха ЗЛЕ / както казва Роската/ - и предполагам се досещате как приемаше Марек всички неравности - абе отвратително си беше да се кара така. След като направих един неуспешен и леко глупав опит / описан по-горе/ се хванах и си реших проблема .

Имам набавени комплект новички амортисьори от сивичките

019640837.jpg

/ задните са за 120 , но за тях ще пиша като/ ако им дойде времето/ . Хич не ми се искаше да ги слагам преди да направя и монтирам новия мост, но нямаше накъде да отлагам вече.

И така хванах се и ги смених

019640936.jpg

019640964.jpg

 

също така взех едни стари буфери и ги подкастрих малко, грозничко без да се старая / само за проба/ .

019641001.jpg

019641015.jpg

 

и в крайна сметка се получи това, което на този етам ме задоволява.

019641019.jpg

019641023.jpg

доволен съм от поведението на колата - разликата е огромна от преди, вече не гледам да спра пред най-малката дупчица или неравност , а и не гледам как ми подскача предницата като минавам през бабуна или легнал полицай.

Искаше ми се да я посваля още малко, но при това положение едвам излиза от гаража - много е висок тротоара спрямо улицата / имайки предвид че съм си направил греди, по които да минава колата но.../.... за сега ще е толкова.... някой ден като се качи на 15-ки ще го мисля спрямо това как изглежда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моите носачи съм им обърнал планките, където опира тампона,за да спечеля още малко ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.