Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Климатроник SKODA OCTAVIA


ILIAN

Recommended Posts

Колата е OCTAVIA 2 2008г. 1,9TDI 77KW.Проблема е,че изпуска фреон от една бяла пластмасова втулка на радиатора на климатроника.Тази втулка продава ли се отделно,защото в ЕУРАТЕК ми казаха,че трябва да се смени целия радиатор на климатроника ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    27

  • iliandg

    11

  • esto

    8

  • RAMMSTEIN

    6

Най-много писали в темата

Знам я тая тапа . Що не пробваш при някои климатикаджии да я залепят с нещо. Навярно ще имат идеи. Не си струва заради една тапа да даваш към 250 кинта , че и 50 за монтаж...и за зареждане и хоп станаха 350.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, здравейте. Имам Октавия 2008, 1,9 TDI и имам проблем с климатроника. Предполагам, че вече е дискутирана тази тема във форума, но аз поне не можах да открия това, което ме интересува, а именно: Климатроника това лято започна да духа студено само когато той си реши, почти винаги работи като карам на магистрала (на високи обороти) и почти не сработва в града (макар, че от време на време зацепва). Помислих, че е намалял фреона и дадох колата за допълване-но положението си остана същото. Отидох в Еуратек и както очаквах, според тях решението смяна на комресора. Моля за вашия съвет -това от компресора ли е, може ли да се ремонтира компресора и ако да, моля препоръчайте къде и колко пари излиза?

 

Благодаря Ви,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казваш откъде си, но в Пловдив има майстор, който е много в час с климатиците на VAG. Той ми реанимира моя климатроник, който беше с диагноза "нов компресор" от ЕТ.

 

Тихомир 0899843433

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София съм, благодаря за инфото, а колко ти излезе ремонта.

 

Колега, щом си от София, погледни тази тема, дано ти свърши работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, здравейте. Имам Октавия 2008, 1,9 TDI и имам проблем с климатроника. Предполагам, че вече е дискутирана тази тема във форума, но аз поне не можах да открия това, което ме интересува, а именно: Климатроника това лято започна да духа студено само когато той си реши, почти винаги работи като карам на магистрала (на високи обороти) и почти не сработва в града (макар, че от време на време зацепва). Помислих, че е намалял фреона и дадох колата за допълване-но положението си остана същото. Отидох в Еуратек и както очаквах, според тях решението смяна на комресора.

 

Колега ставаме двама с този проблем. :?

Току що писах ЛС на Стефан от сервиза, който са препоръчали колегите - ако има идея какво е през седмицата ще ходя да го лекува. Ще пиша като има развитие на въпроса.

 

Бтв, добре че тия дни навън е хладно... smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга гледна точка при ниската температура навън не можеш да прецениш точно колко добре ти работи (или не работи) климатика. smile004

 

П.п. И аз бях миналата седмица при Стефан, та сега чакам да се постопли да видим резултата. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата с моя климатроник продължава :?

Вчера цял ден беше при Стефан - според него всичко по климатичната система е наред - компресор, налягания и т.н. Проблемът е в управлението - когато си реши задейства климатика, когато си реши го изключва или намалява. Резултатът сега в жегите е отврат.

Утре ще напечем колата на слънце и с VAG COM-а ще следим какво се случва. Приемам всякакви идеи къде да търсим smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни информация, като се разбере от какво е, че аз на колкото места отида, толкова мнения получавам. И продаължавам да се пържа (освен ако климатика не реши да си работи от време на време) и да се чудя на кой от всички да повярвам първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ставаме 3-ма с този проблем, остават ми още 2 седмици от наказание и си взимам книжката, ще трябва и аз да го правя този климатик, проблема ми е идентичен като на 9101. Ако сте намерили някакво разрешение пишете в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същият проблем :( миналата година нямаше никакъв проблем към края на лятото обаче започна да го прави и реших, че е изпуснал. Сега го допълних обаче работи много слабо в повечето случай (ако изобщо тръгне). Аз съм с 2,0 140 коня ( отново климатроник) Според майстора може да се е запушила тръба. Мисля да се отбивам до ЕТ да видя какво ще ме "зарадват" (не,че в тази криза ми се дават дори и 30лв. за диагностика) :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запушена тръба няма да се види при диагностика. [-X Гледал съм я на VAG-а и нищо й няма.

Аз не бях доволен от температурата на охлаждане. :smt0344 Направих пълно обслужване при Стефан и сега системата е ОК. Допълнихме само 200g фреон и започна по-бързо да охлажда. Аз обаче пак не съм доволен от постигнатата температура. :smt0344

Според Стефан остава само вероятността да има някъде запушване. Сега обаче не ми се занимава с това, защото все пак всичко работи, а и при постигнатата температура "някак си" се живее в тези жеги. smile021 Абе може и аз сам да си внушавам, че не охлажда достатъчно. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен миналата година ( когато работеше) на въздуховода измерих температурата и беше 5 С а в колата на LO спадна до 14 С при външна температура 29 С щеше да спадне още но не го чаках това беше само за малко за да измерим температурата просто. Не знам странно е и днес... на моменти включва на моменти не :( ще търся причината ( при мен със сигурност не е за допълване това вече го направих) :( възможно е да е отишъл компресора, защото карах известно време с празна система ( а се оказа, че тези компресори не спират да се въртят) и .. ако е така.. въртенето на сухо може да го е съсипало ( аз предполагам така )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от днес имам охлаждане... smile152

 

Причинителят на проблемите беше това:

n280e.jpg

 

Клапан n280, намира се на самия компресор и регулира какво количество фреон постъпва в системата. Електрически клапанът е изправен (затова и нямаше грешки при тестването му на vag com-a), но явно не се отваря и затваря коректно под командите на електрониката.

Новият струваше 215лв :roll: плюс работата по изтегляне и повторно пълнене с фреон.

Ако някой иска на ПМ мога да го ориентирам към майстора.

Интересното е, че нито в ЕТ, нито в Аутотехника го предлагат като резервна част - има го само афтърмаркет. Тия дни мисля да опитам да отворя повредения, да видим дали ще успея да му направя нещо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Мда. Мойта нова придобивка си беше с неработещ климатроник като я взех. Днес го напълниха - беше почти празен. Дотук добре (всъщност май не е добре, въртял е празен). Докато беше при майсторите правеше лед на кубчета. Тръгнах си - спря. После пак тръгна. И така - когато си иска работи. :-k

 

Да я връщам при майсторите - няма смисъл, те го напълниха, нататък се съмнявам, че могат да помогнат.

 

И така приемам съвети. Освен колегата tonio друг излекувал ли е неговия?

 

С VAG-COM нещо мога ли да видя? Не ми се сменя тоя клапан ей така на сляпо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Аз също имам проблеми с климатроника на О2. При мен климатроника тръгва след николко минути работа на двигателя при по-високи обороти, след това няма грижи. Отделно не може да се постигне по-ниска темперетура на въздушния поток от 12 - 13 градуса ( за сравнение Алфа Ромео 156 с климатроник 8 - 9 градуса smile048 ). Също съм с изключително добро впечатление от Стефан.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам проблеми с климатроника на О2. При мен климатроника тръгва след николко минути работа на двигателя при по-високи обороти, след това няма грижи. Отделно не може да се постигне по-ниска темперетура на въздушния поток от 12 - 13 градуса ( за сравнение Алфа Ромео 156 с климатроник 8 - 9 градуса smile048 ). Също съм с изключително добро впечатление от Стефан.

 

Поздрави

 

С добро впечатление си щото го оправи ли?

 

При мен резултата е сменен клапан (не от Стефан) и нулев резултат :( Остава компресор или електроника. Лошото е, че 3-4 майстора обиколих и никой не се наема категорично да обвини едното или другото. Ако не се оправело с едното - значи е другото.... е мерси за диагнозата, така и аз мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. Мойта нова придобивка си беше с неработещ климатроник като я взех. Днес го напълниха - беше почти празен. Дотук добре (всъщност май не е добре, въртял е празен). Докато беше при майсторите правеше лед на кубчета. Тръгнах си - спря. После пак тръгна. И така - когато си иска работи. :-k

 

Да я връщам при майсторите - няма смисъл, те го напълниха, нататък се съмнявам, че могат да помогнат.

 

И така приемам съвети. Освен колегата tonio друг излекувал ли е неговия?

 

С VAG-COM нещо мога ли да видя? Не ми се сменя тоя клапан ей така на сляпо....

 

 

провери за грешки и виж температурите на кондезатора , изпарителя и температурата в купето,като за начало

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам проблеми с климатроника на О2. При мен климатроника тръгва след николко минути работа на двигателя при по-високи обороти, след това няма грижи. Отделно не може да се постигне по-ниска темперетура на въздушния поток от 12 - 13 градуса ( за сравнение Алфа Ромео 156 с климатроник 8 - 9 градуса smile048 ). Също съм с изключително добро впечатление от Стефан.

 

Поздрави

OFF TOPIC

Я, Орлин smile056! Ха добре дошъл!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери за грешки и виж температурите на кондезатора , изпарителя и температурата в купето,като за начало

 

Грешка имаше, когато дойде колата - "ниско налягане на охладителя". Нормално беше - празен. От как го напълниха , грешки не набива никакви говедото.

 

Относно температурите - когато не работи....не работи. Т.е. отварям капака - навсякъде всичко по тракта е топло :( Като реши да работи - си работи.

 

Сега обмислям вариант да взема компресор "на заем". И да видя ефекта. Щото електроника "на заем" няма откъде да намеря, то въобще електрониката е много по трудна за намиране от компресора, та дано да е той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах в предвид с вакома да видиш температурите за да си сигурен,че не е датчик и провери вентилаторите на радиатора за грешки и дали работят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вчера бая се заиграх с VAG-COM-а и забелязах следното.

 

Паля колата след дълго време в покой. Пускам климатика на 20 градуса, навън е над 30, колата работи на празен ход:

 

1. Тока през компресора (предполагам е тока през клапана всъщност) - плавно нараства до зададената стойност 0.820А.

2. Натоварването на компресора (което според мен е натоварването което създава компресора) стои около 3-4 nm.

3. Температурата на изпарителя стои висока - около 30 градуса.

4. Температура на духалките - 30 градуса.

5. Фреона явно не се върти, всичко по тракта е топло.

 

Форсирам няколко пъти до 4000-4500 оборота. Климатика си изключва при високите обороти, вижда се на VAG-а. След няколко опита се получава следното:

 

1. Тока през компресора (предполагам е тока през клапана всъщност) - плавно нараства до зададената стойност 0.820А.

2. Натоварването на компресора (което според мен е натоварването което създава компресора) се качва около 10-11 nm.

3. Температурата на изпарителя плавно пада (не мога да цитирам точна стойност, но под 15 градуса).

4. Температура на духалките (под 15 градуса).

5. Фреона явно вече се върти, студения тракт си е студен.

 

Климатика вече духа студено. Пускам ECON, чакам 5 минути, ръчкам пак AUTO и ситуацията се повтаря - отначало няма никой, след няколко яки форсирания - тръгва :(

 

Перките на радиатора тръгват от всеки път, грешки нямат.

 

Като казваш да съм сигурен, че не е датчик, кой точно параметър имаш предвид? Вероятно датчици за вътрешна температура, ама на VAG-а те как се наричат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.