Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Климатроник SKODA OCTAVIA


ILIAN

Recommended Posts

Абсолютно същите симптоми има една клиентска ОК2.Забелязъл съм го ,защото ми се налага да му я вземам и карам до работата на човека.Но той не обръща толкова внимание.Но там климатика тръгва след наколко минути все пак.Но след изфорсиране тръгва веднага.Не съм се занимавал обаче да и видя налягането,и температурите и т.н.,защото не разбирам от климатици и нямам нужната техника да се занимавам.А и човека не се оплаква,но на мен ми прави впечатление.Просто споделям същите симптоми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    27

  • iliandg

    11

  • esto

    8

  • RAMMSTEIN

    6

Най-много писали в темата

Така бе брат, преди седмица и аз така мислех. Ама клапана го смениха.... и нищо не се промени :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казваш да съм сигурен, че не е датчик, кой точно параметър имаш предвид? Вероятно датчици за вътрешна температура, ама на VAG-а те как се наричат?

 

 

за да си сигурен,че не е датчика за вътрешната температура е достатъчно да нагласиш температурата на LO /тогава не гледа вътрешната тем./

 

 

друга възмовност е проблем с ТРВ-то /пробвай с охлаждане дали няма да проработи/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друга възмовност е проблем с ТРВ-то /пробвай с охлаждане дали няма да проработи/

 

Е това вече е над мойте умствени възможности :) Какво е ТРВ и къде се намира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друга възмовност е проблем с ТРВ-то /пробвай с охлаждане дали няма да проработи/

 

Е това вече е над мойте умствени възможности :) Какво е ТРВ и къде се намира?

 

ТРВ-това е терморегулиращ вентил или по-просто казано,това е една дюза,която се явява хидравлично съпротивление на фреона и съответно налягането преди него е високо за да може фреона да се втечни,а веднага след него рязко пада и от това течния фреон започва да се изпарява и съответно да охлажда.то постоянно се отваря и притваря в зависимост от температурата на изпарителя и от дебита на компресора,като се стреми да поддържа неговата температура в определени граници, намира се на входа на изпарителя или точно където двете алуминиеви тръби влизат в купето.

 

п.п.забелязал ли си някаква зависимост от студено и топло време или всеки път е едно и също.ако имаш възможност пробвай сутрин при студен двигател да го пуснеш и да поработи няколко минути след което изгаси двигателя и вентилатора на купето за да остане студен изпарителя и пробвай след още няколко минути дали ще заработи веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Аз също имам проблеми с климатроника на О2. При мен климатроника тръгва след николко минути работа на двигателя при по-високи обороти, след това няма грижи. Отделно не може да се постигне по-ниска темперетура на въздушния поток от 12 - 13 градуса ( за сравнение Алфа Ромео 156 с климатроник 8 - 9 градуса smile048 ). Също съм с изключително добро впечатление от Стефан.

 

Поздрави

 

С добро впечатление си щото го оправи ли?

 

При мен резултата е сменен клапан (не от Стефан) и нулев резултат :( Остава компресор или електроника. Лошото е, че 3-4 майстора обиколих и никой не се наема категорично да обвини едното или другото. Ако не се оправело с едното - значи е другото.... е мерси за диагнозата, така и аз мога.

 

Сори за закъснелия отговор, но не бях в БГ smile117. Климатроника е оправен частично, ако мога така да се иразя smile035 . Стефан ми откри теч на фреон от системата, но не можахме да разберем причината за избирателното стартиране на климатроника. Въпреки това, човека се държи много коректно и разсъждава аналитично, което не е характерно за повечето "майстори" в наши дни smile096 . Докато климатроника ми работи макар и с забавено първаночално стартиране, не мислиа да го бърникам, поради липса на свободно време и пари, а за това начинание ще трябват доста и от двете според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам проблеми с климатроника на О2. При мен климатроника тръгва след николко минути работа на двигателя при по-високи обороти, след това няма грижи. Отделно не може да се постигне по-ниска темперетура на въздушния поток от 12 - 13 градуса ( за сравнение Алфа Ромео 156 с климатроник 8 - 9 градуса smile048 ). Също съм с изключително добро впечатление от Стефан.

 

Поздрави

OFF TOPIC

Я, Орлин smile056! Ха добре дошъл!

 

Ха добре заварил smile027 и нека чешаме повече волани, отколко клавиатури по форумите smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и при мен какво е развитието - след смяна на клапана и дозареждане - работи малко по добре. Т.е. отначало почти никога не тръгва (независимо дали е студено или топло), след няколко по злобни форсирания зацепва, а като я подгоня в обороти - си работи. Кой ли не му бая, кой ли не го разглежда, всички вдигат рамене и викат - нов компресор.....

 

Колкото повече го гледам и аз на там отивам. То и не остана друго - мисля, че електрониката е ОК, поне като го гледам с VAG - COM - подава ток през клапана, ама студ няма.

 

Явно нещата отиват на нов компресор. Ама сега не ми е преоритет. Дебна ако изпадне някъде на сметка нов, ако не - следващото лято ще му мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Да рефрешна малко темата - при мен нещата засега се оправиха.... със смяна на компресора :) Извадих късмет, с малко риск поръчах от ebay чисто нов за 350 лв. и той се оказа наистина нов :) При това от по-старите серии на Sanden, производство във Франция. Ще го видим дали е по-държелив от полските говна. Някакъв англичанин си разчиствал склада и го пуснал на търг. А цената беше толкоз ниска, щото е със стария номер, а всички търсят по новия (различават се с една буква).

 

Преди това се изръсих 300 кинта за смяна на известния клапан. ](*,) Никаква промяна.

 

Така, че ми се намира един предполагам изправен клапан и един скапан компресор. Ако на някой му трябва нещо да казва.

 

Заговорихме се с климатикаджията, каза, че това е масова болест. Призна си, че идея си няма какво им се скапва, твърди, че е разглобявал такъв и всичко вътре било здраво. Но не работи и това е. Тоест тръгва след яко форсиране на двигателя, като все по-трудно тръгва с времето, докато накрая умре тотално. И само смяна го оправя.

 

Рових и по нета, не намерих нищо смислено по въпроса. Което си е странно както и да го гледаш за такъв масов проблем. То в него влизат 2 тръби с фреон и 2 жици към клапана. Какво може да го ебава да не тръгва... идея си нямам. Знам, че като го закачах на VAG-COM докато не ебаваше да работи и тока през клапана беше нисък. Като му дойде настроението и тръгне и тока си скача в норманите граници. Бях склонен да обвиня управлението, ама явно не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това верно е масово...

 

При мен се появи миналата година (писал съм в същата тази тема). Действията и лечението бяха същите като при Цецо75 - първо клапана (при което уж тръгна за малко) и после компресор. От тогава не съм имал проблеми. И моя стар компресор беше разглобен и нямаше нищо счупено вътре - просто не работи. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да питам, понеже не съм запознат с тези климатици и климатроници въобще: паля колата, връткам вентилатора на 2-ра степен, изключвам Econ (бутона долу в дясно да не свети) и след колко време трябва да почне да духа студено (вънка сега е жега, темп вътре е нагласена примерно на 20 градуса)? Като чета писанията в темата излиза че почти веднага трябва да почне да духа студено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с новия компресор максимум след 20-30 секунди вече се усеща осезаемо по-студено да духа. И това без да форсирам. Температурата на LO, ECON изключен, скоростта на вентилатора няма значение.

 

Ако не се появи до 1 минута студа на празен ход, без да форсираш, имаш повод да се тревожиш. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отбора съм, днес ми го закачиха климатика на чисто нова машина на wurt общото количество фреон е 550g в моята имаше 200g. Започва да се усеща след около 2 минути, то се усеща по миризмата леко кога включва компресора, но като заработи духа доста студено. Само да споделя, че имах Астра(полицейските) при 40 градуса навън ми правеше лед на челното стъкло и то за минути. Климата на Октавиата е меко казано по слабичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога точно тръгва компресора, най-лесно може да съди по моментния разход на борд компа, от 0.5 при загрял мотор (1.9 Помпен Дюзен 105 хоресен паурен), моментално отива на 0.7 - 0.9 при по-екстремни горещини. Общо взето климатроника на О2 е пълен шит smile150

имам колега с обикновен климатик, който работи безотказно и охлажда много по-добре.

А като си спомня ромеото какъв климатроник имашееее, еххх мечтиии и спомени smile035, пък и вървеше доста повече, въпреки по-малкия въртящ момент и същата мощност smile092, но нека не забравяме, кой внедрява първия комън реил двигател в сериен автомобил \:D/ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 0.5 при загрял мотор , моментално отива на 0.7

аха, така е при мен. Пробвах и като преместя след това на свободна (защото съм автоматик) и пада пак на 0.5, места на D - 0.7, местя на N - 0.5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошото е, че наистина я купих безпристрастно и тъкмо започна да ми харесва, но проблема с климата е в състояние да ме откаже тотално от колата! Ако наистина единствената алтернатива е 1000 лв. звучи много грозно! После остава да се изплиска и главата там са няколко бона май, и наистина ще ми хареса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошото е, че наистина я купих безпристрастно и тъкмо започна да ми харесва, но проблема с климата е в състояние да ме откаже тотално от колата! Ако наистина единствената алтернатива е 1000 лв. звучи много грозно! После остава да се изплиска и главата там са няколко бона май, и наистина ще ми хареса.

По думите на "майстор" на климатици да не го рекламирам намерих го в VW форума, климатика трябва да почне да работи от 10-15секунда до 1.5-2 мин. иначе има проблем. При мен не духа студено веднага, но определено му трябва фреона да се допълва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че има проблем е повече от ясно, въпросът е как да се разреши без подмяната на един доста скъп агрегат.

Безумие е компресора на климатрониците да се води консуматив!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неща са безумни в днешните автомобили. Свиквай.

 

Както казах, дефекта е масов, а никъде още не съм видял някой да ги поправя. Което си е странно както и да го гледаш. Интересното е, че Порше изкупуват стария, ако взимаш нов (незнам дали и ЕТ го правят). Значи има хляб в тях, но какво сдава багажа е мистерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои клапани? Ако имаш предвид "прословутия" клапан, дето всички майстори си умират да сменят....Аз на мойта и сложих нов и около 1 месец си внушавах, че нещата са се оправили. После установих, че няма такова нещо.

 

А че е нещо там в тая област, може би е така. Защото аз го гледах на VAG-COM-а. Въпросния клапан се драйви с ток. Докато неще да работи - и тока е малък. Като реши да работи - си вдига и тока. Чисто прагматично погледнато мяза или на клапан или на управление. Да ама не. Оправи се със смяна на компресора :)

 

По приницип имам един такъв компресор. И ако някой разбира от тая материя - готов съм да го предоставя за аутопсия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.