Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още един Рапид смени дома си


Krankenstein

Recommended Posts

Става въпрос за емблематичния Рапид 130 на колегата Spido Rapido. Тъй като Андрей напоследък прекарва повече време в чужбина последната година колата почти не е карана и стоеше без надзор на улицата, точно затова и реши да се раздели с нея. Рапидът е от последните серии 130 - 1990 г, много запазен за ЕГН-то си, има главно дребни козметични и механични забележки.

Идеята е колата да се стегне като за ежедневка, което в моя случай съвсем не означава ежедневен тормоз по дупките поради естеството на сегашната ми работа и наличието на служебна кола. Вече оправих някои съвсем козметични забележки, ето няколко снимки от вчера:

post-24-138453358989_thumb.jpg

post-24-138453359198_thumb.jpg

post-24-138453359211_thumb.jpg

post-24-138453359203_thumb.jpg

post-24-138453359216_thumb.jpg

Както се вижда най-належаща е смяната на праговете, а ако се наложи и задни вежди, по дъното на багажника след разчовъркването също се отвори малко работа за тенекеджията. Задната маска не е оригинална поради претърпян удар отзад. По предницата трябва да се сменят гресьорките на шенкелите, понеже явно са запушени, ако не помогне ще се наложи доста по-неприятната смяна на целите шенкели. Има работа и по АГУ - смяна на мембрани + по-компактна бутилка, че в момента почти няма багажник.

По-нататък като се позатопли ще се мисли за поизправяне на стойката - малко игра с пружините отпред и отзад, евентуално и някакви летНи Жанти за сезона :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Krankenstein

    33

  • joro-120L

    13

  • maxrpm

    5

  • rsk

    4

Най-много писали в темата

Мерси Жоре! И се оглеждай там за някоя читава задна маска, че тука май не останаха неудряни... надявах се да докопам от Рапида в съседната тема ако го почнат на части, но все пак се радвам, че се намери колега да го спаси от разфасоване и върне към нов живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бааси запазения интериор! Май само мокета трябва да се изпере. Като цяло е супер колата.

 

Охх, как искам и аз една двувратка... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... малко е шарена тапицерията на задните облегалки, в смисъл едната е доста по-избеляла, но това си го пиша в графа "бели кахъри" :)

 

п.п. отгоре има гумени стелки, но след зимата ще я черпя едно основно вътрешно почистване - задължително според мен при купуване на кола 2 ръка колкото и да е запазена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Пепи! На теб ще като препатил разчитам за помощ като тръгна да сменям пружинките ;) А иначе както казах и в началото това купе не съм го търсил специално, а то ме намери мен... дори никога не съм мислил, че ще карам Рапид, колко части съвместими съм подарил, които сега наново ще търся smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да завиждам :lol:

Колега, честита да ти е много радост да ти носи и зли очи да не я поглеждат s_flag

надявам се някой ден да се видим на по бира smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси подобно ти желая, колега... е, както изглежда твоята радост ще е примесена с голяма доза пот, но това е част от играта и тръпката - аз също имам един подобен проект /дори е доста по-тежък във всяко отношение за изпълнение от твоя/, по който съвсем скоро ще мога да се похваля с доста напреднало развитие.

А за по биричка заповядай на следващата среща на НИМ smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Жоре! И се оглеждай там за някоя читава задна маска, че тука май не останаха неудряни....

Как ги удрят отзад тези бегачки, не мога да разбера?

Само в България могат да Ви ударят отзад, докато карате в насрещното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Митак!

Благородно ти завиждам. Казваш, че не си си мислел, че някога ще караш Rapid... Да взема да спра и аз ли да си мисля за Rapid, пък и мен да ме намери едно купенце ли... :-k

Както и да е, ЧЕСТИТО!!! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мите, задната маска не е ли съвместима с естелските? Визуално много прилича...

Разгледай малко снимки на рапидови задници в гуглата и ще видиш разликата... а аз ще разгледам из чешките сайтове дали не предлагат нещо с доставка до адрес в Чехия.

 

Роска, вероятно помниш, че и преди съм имал Рапид /който сега е при txl/, но никога не съм го карал, понеже големи трудности с документалното прехвърляне ме отказаха от борбата. Имах предвид, че и сега не съм търсил целенасочено - просто случайно ми изпадна офертата и след кратък размисъл смело се хвърлих в джаза, за което /поне за сега/ не съжалявам. Вероятно ще се наложи да съкратя други от колите си, понеже щатът им доста се разрасна, затова нямам време да обръщам внимание на всички а и гражданската отговорност става вече сериозен финансов проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Митко! Със здраве да си я караш! Рапида си е уникално яка машина :)

 

Иначе същия този Рапид съм го мяркал няколко пъти из Студентски град преди около 2 години някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Сашо... хаха, твой бивш и мой настоящ шеф си разпродава колите, а аз купувам нови ръжди... накъде е тръгнал тоя свят? :lol:

Иначе нищо чудно, че си го засичал из Щут-гарт, бившия собственик живееше преди в Младост 4 /и рапида до последно домуваше там/ и вероятно е минавал оттам на път за работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Сашо... хаха, твой бивш и мой настоящ шеф си разпродава колите, а аз купувам нови ръжди... накъде е тръгнал тоя свят? :lol: .

Аз честно казано напълно те разбирам, това си е диагноза :D

 

Много се кефя, че два Рапида се връщат към живот! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Митко! Много е запазен Рапида! :smt017

 

п.п. Не ми се рови да търся, но си мисля, че 130 не се произвежда 90та г. , а 135, 136. И решетката е на 136

Освен това и таблото е на 136. Освен двигателя да е сменян. А надписа е 130, а той е дефицит. Не се сменя, току така. 130 оригинал с такова табло не съм виждал, но пък казваш, че е 90та г. произведен. Ако знае някой за модификациите, нека да си каже мнението.

Ся някой ще си помисли: "Човека си е купил Рапид, тоя пък кво се прави и умува" Нищо не се правя, просто наистина ми е интересно, още повече, че мога да разбера нещо ново.

 

поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се дразня - радвам се дори, че предизвиква такива дискусии новата ми придобивка. Мисля, че до края са се произвеждали паралено 130 и 136 рапиди, както и 4-вратки с 2-та вида мотори. За таблата пък имам спомен, че дори 105/120 от последните серии са излизали с такива.

Датата на първа регистрация у нас по талон е 90 г., търсих по табелките в багажника дата на производство, но не открих... май имаше някъде тук тема как се разчита VIN кода на тия коли.

 

п.п. намерих темата viewtopic.php?f=12&t=15244&start=0 , тия дни ще наснимам табелките и ще сравняваме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се дразня - радвам се дори, че предизвиква такива дискусии новата ми придобивка. п.п. намерих темата http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... 44&start=0 , тия дни ще наснимам табелките и ще сравняваме

Добре Митак. Благодаря! :)

 

edit Уикипедията не работи. :?

Там има таблица с моделите и годините/от-до/ на производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо щях да пусна този линк и аз... Всъщност там не съм вкарал таблицата с годините, а в таблицата от линка има грешка... Правилната таблица е:

A=1980

B=1981

C=1982

D=1983

E=1984

F=1985

G=1986

H=1987

J=1988

K=1989

L=1990

Година с код I няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко и тук освен да ти честитя. Колата на живо изглежда много запазена, въпреки козметичните забележки. Пожелавам ти бързо да си я стегнеш съвсем и после със здраве да си я караш! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера също се замислих над комбинацията 130, "ново" табло и 1990-та... За годината предположих, че вписаната в талона може да не е годината на производство (често срещано е), защото по спомен всички модификации с мотор 130 са правени до 1988-ма, при това до средата на 88-ма. Но таблото с не кръгли уреди наистина ме учудва. Да, има 120-ки с такова, но те са производство 1989-та - 1990-та. Аз лично не съм виждал друга 130-ка с такова табло - нито на живо, нито на снимка. От друга страна, сега порових малко и видях, че производството на модификациите 136 започва от 1987-ма, т. е. 130 и 136 са се произвеждали успоредно за определен период, т. е. възможно е да има и 130-ки с такова табло, кой знае...

:-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.