Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още един Рапид смени дома си


Krankenstein

Recommended Posts

Ако стигна до махане на главата сигурно ще има и смяна на сегменти, защото си погорва масло и компресията май я няма - не съм я мерил още, но особено при каране на моторна спирачка се усеща. Лошото е ако и ризите имат сенки, а отделно само нови ризи трудно се намират... иначе комплект РБС излиза мама и тате, то тогава май по-добре да се ръгне направо 1 Фав. мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Krankenstein

    33

  • joro-120L

    13

  • maxrpm

    5

  • rsk

    4

Най-много писали в темата

Митак, ако стигнеш до сваляне на глава, защо направо не дадеш главата да ти сложат гумички на клапаните и да си решиш проблема с горенето на масло. Моята от миналото лято, когато я направихме масло не е барнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая Митко се е панирал за износени сегменти, предложеното му решение - гумички на клапаните . Колата му найстина не върви, но аз все пак си се надявам да са незатварящи клапани. Моторите 130 са спортни мотори направени да се товарят, много рядко съм чул някой да се оплаква. Все още се продават залежали запаси РБС за 105,120 точно заради това.

 

Не мога да разбера каква е тая мания за гумички на клапаните. Колата си работи чудесно и не харчи повече от 0.8/1000 ако е изправна. Това за мен си е супер разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз не съм се панирал даже хич, ама все пак гледам да си направя колата що-годе годна за каране, защото има вероятност скоро да ми остане единствената подходяща за ежедневно ползване кола. Иначе изровихме с помощта на колегата една дърта тема, която може би обяснява донякъде невървежа на Рапида: viewtopic.php?f=4&t=5113

Току-що се обадих на Спидо, който ми каза че не помни да е пипал нещо по фав делкото, освен може би пружинките да е сменил от 120-ково, но не е сигурен. Може би ще си направя експеримент със 120-ков вакуум регулатор, който със сигурност не е сменян. Вероятно ще потърся помощта и съветите на Тxl и Axl, които вече явно са натрупали опит в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, с риск да стана досаден, щото много акъл се изсипа за проблема с Рапида, в което за мен няма нищо лошо, всеки се стреми да помогне с каквото може, ще ти кажа:

Първо премери компресията, за да отпаднат или се потвърдят съмненията за сегменти, незатварящи клапани и невървежа.

За прегряването, ако продължи и се наложи да отваряш мотора, задължително дай главата на проба за пукнатина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мите, това с делкото и пружинките е само за вървежа на бензин. На газ няма разлика. Днес може да мина да ти дам капака за термостата, ще ти звънна допълнително, като се прибера.

 

За промивката, започни да пиеш вода в туби по 10 литра, трябват ни 200 литра вода и бензин за 5-6лв. Верото гледай да е по - обикновено, по - гъстичко, но да не е течен сапун, че той много много не мие. Може да се налее и 500грама, но аз сипвам по 300грама.

 

Проверката за пукнатини ок, ама аз не знам къде се прави, знам само Шлайфист. Скоба за клапани и шлайф паста нямам, така, че който има желание може да ти услужи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си термостата стига с тез смяни на мотори и прочие .... делкото може да си го провериш с стробоскоп по обортомера кво изпреварване прави на конкретни обороти , ще ти препоръчам да е със поне 2 3 градуса повече от фабречното за да върви ! Радятор от първа генерация сивик е все едно да си намериш брони за мб !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предварението го направихме със стробоскоп 11-12 градуса, щото се кара предимно на газ... клапаните не тракат, но верно е добра идеята все пак да се регулират. Имам още да оправям и вакуума за изпарителя, за да тръгне добре и на газ. А главите и аз не знам къде ги проверяват, но познавам човек който знае ;)

Насе, хвърлил съм око на твоя мотор и само чакам да ти писне и пак да го смениш с хондов първа или която и да е там генерация, че Рапидо сака пауъррр... само първо да излезе жив от лапите на моя верен приятел - тенекеджията :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... клапаните не тракат, но верно е добра идеята все пак да се регулират......

Клапаните не тракат и когато са натегнати и пак не затварят.

Та, може и да има някой натегнат и с регулиране да се оправи.

Мисълта ми за незатварянето на клапаните беше, че и при правилно регулиране, когато имат язви в леглата изпускат компресия.

Тогава искат пасване с паста, както Сашко казва.

п.п. Премерете компресията, за да си знаеш състоянието на мАтора, а ще отпаднат и някои въпросителни. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премерете компресията, но регулирайте клапаните преди това, а не обратно :)

И данните като предварение, височина на ризите над блока и т.н. ги проверявайте в книгите, че във форума става развален телефон. Май беше толкова... Ама някой ще ви повярва и наистина ще го направи толкова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите, ще бъде сторено, но засега съм малко на по-друга вълна - както се и очакваше "подкожното" положение се оказа доста по-зле от видимото, май ще трябва да се изграждат почти наново кутиите, крепящи рамената отзад. Ще ми се спаружи повечко джоба, ама няма как ако искам все пак да я карам тази кола. Ето и малко размазани /заради хората с по-слаби сърца/ кадри на ужасите от телефона:

post-24-138453387516_thumb.jpg

post-24-138453387522_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Реших след дълго прекъсване да повдигна темата, поради сериозното раздвижване тук при Рапидите /Гардетата/ да се похваля накрая, че и моят се движи вече от няколко месеца, въпреки сполетелите го множество каръщини, които още преди години ме бяха отказали да пиша в темата.

Та, първо изкърпването и частичното боядисване бяха довършени успешно още навремето:

Picture039ba8dc.jpg
Picture0389be9f.jpg
Picture04740e75.jpg
Picture0486d448.jpg
DSC0268963297.jpg

Специално за ustavri да не се притеснява толкова от тенекеджийските работи по задниуте калници :)

DSC002059b7dc.jpg
DSC00206534d5.jpg

Последните 2 снимки са от тази година и кръпката на пода е правена от друг майстор, понеже първия отначало я беше пропуснал, а като му напомних накрая я претупа.

Проблемите с прегряванията и майонезите също бяха решени накрая, макар и по трудния начин:

1-ви епизод - сваляне на главата и откртието, че освен гарнитурата и тя е за смяна поради малка пукнатина в леглото на един от клапаните

DSC04619_c95d1.jpg

Търсенето на здрава глава у нас доведе до положение, че си имам още едан спукана на същото място, а третата вече я почистих внимателно преди да я гледам и не я взех. Проблемът се получава при каране с вода, поради по-тънките стени на водните магистрали при 130-ковите глави и явно се пукат винаги на това слабо място. Решението дойде директно от Чехия с помощта на колегата Жоро /Odin/ под формата на почти нова глава, НЕ карана с вода и БЕЗ пукнатина:

Picture03557a68.jpg
Picture034b8fa1.jpg

След шлайфа и монтажа обаче радостта беше кратка, все пак успях да се покефя и покарам малко пастирания и излъскан за сезона Рапид...

033324532-big40970.jpg
Uasddntirrtled3fad9.jpg

Untitlasdxvvved0bf6e.jpg

... но майонезата отново се появи и пресече новото масло... за капак миналогодишната градушка разказа играта на ламарините и предното стъкло - последното вече е сменено с чисто ново от Чехия, а ламарините още чакат подходящ майстор да ги оправи по съвременен метод без или поне с малко кит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-ри епизод: след сваляне на картера най-накрая беше разкрит виновника за майонезата - изпуснали уплътнителни пръстени под една от ризите. При последвалия почти основен ремонт бяха сменени сегментите с оригинални марка Гьотце и 2 от буталата поради дефекти /прегорели и дори отчупени ръбчета/ добре, че имах резервен комплект...

И най-накрая този сезон отново сме на пътя - пробното пътуванев до Ст. Загора за ретро парада мина успешно, след притягането на главата и реглажа на клапаните моторът вече работи чудесно на бензин и на газ с рециклиран изпарител :)

Picture002c27d2.jpg
Picture10077375.jpg

Picture10131009.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се, че скоро ще го видим отново на някоя клубна среща!  :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно като стане времето отново за летни гуми, че ме мързи да ги сменям като няма да го карам ежедневно. Надявам се в близките месеци да оправя и следите от градушка, само малко да се позатопли... но първо мисля да докарам зеления дзвер с карбураторите, че малко хора са го виждали след последните ъпгрейти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще е радост за окото и ухото!  :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.