Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем с предните спирачни дискове на октавия 1


juli626

Recommended Posts

Здравейте, имам проблем със спирачните дискове на октавия 1. смених 2 комплекта дискове БОШ и в момента съм с Брембо макс. след около 5-6 месеца почват да тресат. интересно как се изкривяват и от какво. почти не използвам спирачките на колата. Не съм агресивен шофьор.Проверявахме супортите,сменях накладките с по-меки но няма резултат. Някой сблъсквал ли се е с този проблем и намерил ли е решение, че ми писна да купувам и сменям дискове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... интересно как се изкривяват и от какво. почти не използвам спирачките на колата. Не съм агресивен шофьор.Проверявахме супортите,сменях накладките с по-меки но няма резултат. Някой сблъсквал ли се е с този проблем и намерил ли е решение, че ми писна да купувам и сменям дискове?

 

Най-често се изкривяват когато се прегряват или се охладят бързо! Прегряването занеш как става а охлаждането, когато пътуваш и обичаш да минаваш през локвите и не пазиш колата, както и спирачките.

Това че си сложил Бош или Брембо не значи че са качествени! Заложи на АТЕ или ТRW

 

 

Провери кормилните накрайници в каква състояния са.

защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверени са. преди 2 дни сменях и амортисьори и тампони с лагери на макферсона. няма луфтове. просто в началото като сложа дисковете всичко е ОК и след известно време почва тресенето на волана при намаляне на скороста и започва да пулсира педала на спирачката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресеше малко при спиране и така си я карах.Но един ден едвам намалих от 170км. на 80км. и тогава ги смених с Брембо-дискове и наклатки.Обаче тресенето остана и то се усеща много леко.Кормилните ми накрайници не са ми добре и много е вероятно проблема да е от тях.Чакам да се постопли и ще ги сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, този проблем при О1 е явен и не е изключение. от оригиналните идва проблема, а вие препоръчвате оригинални? не ми се вързва нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си и гумите, след като след смяна на нови дискове проблема остава, а и виж външни накрайници дали са здрави. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като сменя дисковете всичко е наред но за 5-6 месеца даже и толкова няма! и след това постепенно по-леко и после по-осезаемо започва да тресе волана и пулсира педала на спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тези тампони, накрайници и гуми!

Човека казва:

след като сменя дисковете всичко е наред но за 5-6 месеца даже и толкова няма! и след това постепенно по-леко и после по-осезаемо започва да тресе волана и пулсира педала на спирачката.

 

Вариант 1

Сваляш дисковете и на стругар да ги види!

 

Вариант 2

Слагаш друга марка докато не се реши проблема!

 

Също така проверяваш апаратите да не задържа някое буталце! Много вероятно е проблема да е само от едната страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "juli626" - Според мен диагнозата е скапани дискове. И на мен ми се е случвало. Изключвам възможността за серийно недомислие при модела на автомобила, както и това, че караме най-бързо през локвите и най-бързо спираме. Как пък при други модели не съм чул за такъв проблем или поне са изключения, а тук редовно има такива теми..

 

Последните ми предни дискове са някакви ментаци "Brembo". Първите няколко стотин километра ги пазих много, а аз и по принцип не карам бързо и може би за това не са се изкривили, все още. Въпреки, че много често се движа по инерция и рядко използвам двигателната спирачка, което пък натоварва предните дискови спирачки. Предишните обаче ми бяха много криви..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачките са за да се спира с тях.Какво ги пазите да спирате на скорост или да не ги мокрите в локвите....Като са качествени ,няма причина да се кривят,ако ще и да почервеняват всеки път

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като са качествени ,няма причина да се кривят,ако ще и да почервеняват всеки път

 

Абсолютно съм съгласен - имах проблем с тресена на VW-а и като си смених накладките с качествени ATE проблемът изчезна. Както и дрънкането на ламаринките (известен проблем). В комплекта има и още едни резервни ламаринки. В момента дисковете ми нямат канали и джантите са ми доста прашасали - т.е. накладките си вършат работата - търкат се, а не "шлайфат" самия диск както беше с предишните - след 20000 км изглеждаха като нови, а дисковете с ръбче. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравете колеги карам голф 4 и имам същите проблеми с предни дискове Bosch сложих ги преди 1000 км комплект с накладки bosch в началото ги пазих да улегнат и в последствие леко леко започнаха да тресат да момента в който направо е ъпсурдно. Както колегста беше уписал по горе тресенето е най- явно около 40км/h преди да спра пулсира на педала. Предницата е в добро състояние не тропа няма луфтове. Дислковете и накладките са закупени от ЕлитКар уз сериозна фирма дали има шанс да са ментаци :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен проблема е същия. Нови дискове  и накладки от сервиз на Шкода с 2 г. гаранция. След първата година почнаха да тресат. Смяна в сервиза с нови и нови накладки. Гранция на новите - до изтичане на основната гаранция /около 1 г./ . Преди да изтече гаранцията отново почнаха да тресат и след разправия в сериза отново смяна. След около година - отново тресене и шлайфане. След около година - шлайфане. След няколко месеца - на боклука. И всичко това се случва с оригинални дискове купени и поставени в сервиз на Шкода и няколко проверки на предницата. 

Сега карам с най обикновенни дискове на Феродо и вече над година нямам проблем, но до кога ??? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едни шибани тампони на предните носачи,задните,по-конкретно.

Като се скапят и почва да тресе като все едно диска ти е крив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди време имах същия проблем с предишната си кола.която я купих чисто нова и още на 50 000кми се изкривиха дисковете,и се започна главоболието то не беше Брембо то не бяха TRW.За около 5000км.смених и двете марки и се видях в чудо.Накрая си купих Паджет,малко по скъпи са но нямах никакви пбробелми с тях до 110 000км.Дори и сегашния и собственик който наскоро засякох ми каза,че всичко е ок.и няма проблеми с дисковете дори и след като е сменил накладки, и той не знае каква марка просто са му сложили някаккви.

Опитай с Паджет прежали някой лев повече но аз поне останах много довелен от тях.При условие,че дории  оригиналните от завода не издържаха и на половината на тях.Въпреки,че самият модел на колата си имаше проблем с дисковете и доста хора се оплакваха от това че дори и почти нови и на малко километри се скапваха на новите коли.Дори и представителството на марката започна да отказва гаранционно да ги сменя.Но явно Паджет са сериозни дискове  всичко с тях е ок и до ден днешен както споменах вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и аз ще се включа, щото минах през същия проГлем и причината се оказа малко неочаквана, но дяволски логична.

 

Симптомите бяха същите като на човека, направил темата :) Правих същите неща като него и нямаше решение. Смених всичко по предното окачване с нови компоненти, като пари не съм пестил. Греда!!

 

Оказа се следната смешка:

 

Задните тампони на предните носачи, всички вероятно се сещате кои са. Пича, който ги е сменял, като купих колата, решил да не гледа какво прави и ето ти на тебе случка - тампоните са кръгли, с втулка, ама вътрешната им (гумена) част е асиметрична. По-конкретно - на стандартните такива тампони - на спортните не е така, а и те са само от гума, докато стандартните са с метален или алуминиев пръстен отвън. Та - момченцето ги сложило без да обърне внимание, че трябва да са огледално поставени съобразно асиметричната им форма. Следователно при спиране тежестта на автомобила не се поема по правилния начин от въпросните тампони и ето ти на теб - друсалка. Ама точно като на криви дискове.

 

Откакто ги смених, проблеми нямам. Сложихме ги правилно този път. Съвсем леко претриса на моменти, но то е защото последния комплекК дискове, които бях сложил, вече бяха тръгнали да се кривят. Не съм ги минавал на струг, а и тресенето вече е под пренебрежимия минимум, дисковете (ATE) са вече на година и половина, а хич даже не ги и пазя - локви, млокви, няма такива филми :)

 

Та - към автора на темата - провери си тези тампони, колкото и да е играчка, може да е там проблема.

 

PS: Като ги сменям следващия път, мисля да си сложа от първото поколение "ТТ" които са, че са най-корави май те ;)

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че писах и в другата тема, но да кажа и при мен каква беше случката.

От начало си мислех, че другите колеги с този проблем нещо много се филмират. Да, ама не. Един комплект дискове хвърлих, втори хвърлих и се усетих, че има нещо "Мики Маус" и при мен.

Както е писал и колегата горе, първата стъпка е в задните тампони на преден носач. При експедитивна, но все пак внимателна работа са час и малко (в сервиз, двама работим по колата). Слагат се от TT или S3, мисля, че са тотално еднакви. Моментално се усеща втвърдяване на предницата и зверското тресене изчезва. Остава обаче тресенето от кривите дискове. Аз лично сложих Цимерман и за сега нямам проблем. Това беше най-скъпият диск и дистрибуторите ми се кръстеха, че ако тоя го изкривя, няма спасение :) Да добавя, че дистрибуторите не са ми непознати и не правят много пари от мен. За сега всичко изглежда да е наред, но...Когато ходих в Трансексперт да ми сменят накрайниците, коментирах и тия проблеми с човека. Както повечето във форума знаят, те са читав сервиз и всички ги препоръчват, така че съм склонен да им вярвам. Та човека каза, че каквото и да се слага, каквото и да се прави, таван 20 000км. и пак си на същия влак. Той каза нещо, което ме върна на една моя стара теория. Просто фабриките, които правят този вид/размер дискове, вече не се напъват за качество (предвид годините на наще тарги, които са с тоя вид/размер).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто оправихме смешката с тампоните вече съм на над 60000км с въпростното (ATE) и още са пушка, даже сега се сещам, че изобщо не съм се замислял да ги проверя дали имат и ръбче.. :) А задните (BTW - смених си барабаните с дискове, което е едно от най-яките неща, дето и направих на каката Шкодата :) ) вече са на около 80000 и също са пушка. те са Textar, барабар с накладките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да ъп-на и аз темата. Абсолютно същият проблем... Смених предни дискове - сложих Феродо + накладки Феродо (взех ги от приятел) - минах ~1500km и се изкривиха (воланът се тресе при спиране). Викам си "майната им" - случва се. Изхвърлих ги директно.

Колега от форума ми съдейства и купих дискове и накладки АТЕ. Дотук добре... сменихме ги, "пазих ги" първите няколко стотин километра и после се появи тресенето на волана при спиране :wacko_2:

 

Не е проблем и трети комплект да купя, но явно проблемът не е в дискове/накладки. Ще пробвам и варианта със смяна на задните тампони на предните носачи, макар че всичко по предницата е прегледано и нямаше забележки.

 

*Интересното е, че както писах и по-горе, първите 1000-1500 км всичко е супер... после нещата отиват на зле... :(

 

И все пак, възможно ли е проблемът да идва от друго място?

Редактирано от jorojoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е възможно, но 99% е от тампоните. И моите като се свалиха не изглеждаха да са за смяна, ама...

Просто ги подмени, ама със "спортния" вариант (TT, S3)

Съвета ми е да сложиш и различна марка дискове. Гореизброените имат доста ментета. Писал съм и в други теми, но дори и вече вносителите на части не знаят какво купуват (признания в неофициални разговори). Аз лично съм се насочил към качествени немски марки, които са далеч от популярни. До тук все случвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята комбинация е дискове zimmermann и накладки textar не е евтина,но засега няма ядове също при смяната не лошо да огледаш състоянието на водачите и техните гумички ако са разядени или втвърдени да ги подмениш,както и да намажеш водачите с силиконова грес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.