Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - Shusho, Varna


Sundzu

Recommended Posts

Нямах идея да публикувам историята на Шушо, когато се захванах с него, та затова и нямам достатъчно снимки.

Сега съжалявам, защото свършената работа се оказа много, а с времето спомените избледняват.

Да съм мислил овреме!

 

Историята накратко.

Февруари 1978 г. след години чакане, о "прекрасно" време на соца, "излезе вноската за кола" и баща ми купи от Мототехника нова 105 Л . Беше голяма радост, естествено,тъкмо 105-та смени 100-та. Колата беше с НЕотваряеми задни стъкла, БЕЗ регулиране на наклона на предните седялки и с кожени каишки за затваряне на вратите, т.е. БЕЗ дръжки, НО нов модел.

Съседите се събираха да я гледат и караха баща ми да отваря капака за да видят двигателя, ха! Представяте ли си го!

В сравнение с "издяланите в СССР" кубични Москвичи и и до днес "модерната" Лада, 105 беше като връх на автомобилния дизайн.

 

Тая наша Шкода "ме отгледа", а аз се "учех да карам", като се опитвах едновременно да настъпвам педалите и държа скоростния лост, който поради особеностите на моя ръст ме удряше по брадичката. smile091

Такаа. Времето си мина, Шкодичката изгни, проби се и през 2000 г. баща ми реши да купи друга кола. Предложих му Голф, но, каква изненада, той настояваше за Шкода 105/120. Та така се стигна до купуването на Шушо - 105 Л от 1986г. гаражен и "на малко километри" smile045 . Веднага открихме, че поради "малкото километри" Шушо обичаше да пийва масло, та взех и направих основен ремонт на СТАРИЯ 1977 г. двигател, сложих му карбуратора от "новия" и ги размених.

В момента Шушо по талон е купе 1986, двигател 1977.

 

Какво съм свършил до сега.

2000 г. Основен ремонт на двигателя -нови ризи, бутала и сегменти, бутални болтове, смяна на всички лагери, ангренажна верига и колела, претриване на клапани, смяна на всички семеринги и гарнитури, комплект съединител с лагер.

2001 г. старата Шкода отишла за старо желязо без да ме предупредят. Със стъклата, двигателя от 1986, седалките и т.н. :cry:

2006 г. Шушо бе спрян от движение и до есента на 2010 г. остана на трупчета, завит, но на двора. Спасих го от предаване за скрап.

2010 г. Август започна реставрацията.

Смених горивната помпа с нова, свещите, кабелите, дистрибуторната капачка, палеца, гумения преходник от тръбата на гърловината към резервоара, всички горивни шлангове, датчикът за налагане на маслото, маслото, филтъра, акумулатора, регулирах хлабините, смених маслото на скоростната кутия и антифриза и ЗАПАЛИХ! smile152 По-късно смених и стартера с ремонтиран. Смених спирачната течност, главния хидравличен цилиндър на съединителя, гумичките на главния спирачен цилиндър, гумичките на задното ляво спирачно цилиндърче, лявото жило на ръчната, а задното дясно цилиндърче е ново.

2010 Септември свалих и обезкостих вратите, свалих маските, седалките, тапицерията, капаците, стъклата, калниците и започна ремонта на купето. Имаше голямо стъргане на гадни малки ръжди по всякакви криви места. Телената четка залепна за ръката ми.

2010-2011 Зимата и пролетта на 2011 отиде в изчукване, китосване и грундиране - знаете колко много на брой малки вдлъбнатини могат да се образуват на един стар автомобил. Отделно предната маска бе смачкана отдолу, "устната" бе навътре, калниците криви, задната дясна врата и цялата лява бяха натиснати от броня по цялата си дължина.

2011 Лятото боядисване детайл по детайл и сглобяване. От Хашек взех седалки с подглавници, а Ивака ми подари предно стъкло. smile126 . Преди това купих на сляпо едно от Разград, което ми го продадоха за "без драскотини", та като дойде го карах месец и после го хвърлих. Свалих радиатора, промих го и смених термо-датчика. Промих охлаждащата система и смених отново антифриза.

2011 Есента. Смених О-ринга на скоростната кутия около лоста за скоростите и гарнитурата на предния и капак. Смених гарнитурите на полуваловете към скоростната кутия, лагера и семерингите на левия полувал. Смених и ляв маншон. В момента в задния ляв барабан има грес и скоро ще сменям накладките и отново външната семерингата на лагера с нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за свършената работа! И добре дошъл в клуба! Ще се радваме и на някоя и друга снимка . s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Левият подкалник преди монтажа. С черно и светло бежаво е боядисано там където преди е имало ръжда. Вижда се и част от боядисания носач. Не съм свалял моста, не ми се занимаваше, та търках ръждата, мазах с ръждопреобразувател и т.н. на място. Джантите добиха тоя вид от стоенето на трупчета в двора. Сега съм с други, по-добри - купих ги от Разград.

post-8816-138453370319_thumb.jpg

post-8816-138453370322_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предната маска - изправена и китосана. Предницата без маска - почистих и боядисах с четка, на ръка всички места с малки гадни ръжди. Тук мостът вече е боядисан, радиаторът и фаровете са обратно на местата си.

post-8816-138453370324_thumb.jpg

post-8816-138453370327_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лявата предна врата - като пример за общото състояние на вратите. Те всички изглеждаха горе-долу така преди боядисването, та не съм ги снимал отделно.

post-8816-13845337033_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес не мога да намеря файловете от есента, та до края на седмицата пак ще снимам Шушо и ще пусна снимките в завършен вид съвсем скоро. Дааа срам ме е :oops: - забравям, ама към снимането не съм много внимателен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и обещаните снимки.

Моля за снизхождение - направих всичко сам и ми е за пръв път.

Предния капак ще го боядисвам нацяло отново - и аз не харесвам тая кафява лента. Пък и поначало идеята бе колата да придобие вид максимално близък до оригиналния.

Поставих седалки с подглавници - по-сигурни са. Подглавниците не са в добро състояние, та ако имате идеи предлагайте.

Сложих и барче - по-удобо е и е "оригинално" за Шкода 105.

Коланите ми обаче са си от 1986. Мноого са неудобни.

Седалките са с оригинална тапицерия, но облегалките на задните седалки ( не се виждат) са прогорели от слънцето, та търся да си купя други.

Джантите са горе-долу - ще се правят.

Не съм намерил все още лайсни за тавана. В магазина казаха - няма, няма и да има! Помагайте!

Външната дръжка на предната лява врата е пукната, на задната преработвана - така че си търся и тях на половин от магазинската цена.

 

Трябват ми идеи за:

 

- боядисването на джантите. Приемам горещо готови схеми от рода на - мажеш със..., пръскаш със..., лъскаш със..., хвалиш се :D !

- боядисването на броните - както за джантите.

 

За напред искам да сложа:

- табло с оборотомер.

- 5 ст. скоростна кутия. Мнения -дали си струва парите и усилието?

 

Е, това е за момента.

post-8816-138453371115_thumb.jpg

post-8816-13845337112_thumb.jpg

post-8816-138453371122_thumb.jpg

post-8816-138453371124_thumb.jpg

post-8816-138453371127_thumb.jpg

post-8816-13845337113_thumb.jpg

post-8816-138453371133_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите - търкаш с телена четка за флекс, махеш с каквото си искаш...като се появи ръжда повтаряш процедурата :-)

 

Кафявата линия на капака определено е нужно да изчезне, загрозява много иначе слънчевата кола.

 

5ст. скоростна кутия определено няма смисъл, според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-степенната скоростна кутия определено има смисъл според мен!При 4-степенната с 3000об./мин. на 4-та си с 85км./ч.,докато с 5-степенната на 5-та с 3000 об./мин. си със 100км/ч.Казвам го от опит,монтирах такава кутия и оределено имаше смисъл и от гледна точка на шума, и от гледна точка на разхода.Това само че на 120Л.105-цата ще се озори малко с 5-та предавка,но пък тя е само за поддържане на скоростта.Ако искаш да набираш или изпреварваш - сваляш на 4-та,която е по-къса от 4-та на 4-степенната и проблеми няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За джантите, както каза Косьо, търкаш с телена четка на дрелка, аз после ги минавам с водна шкурка 500 и после 4 ръце спрей за джанти. За броните- почваш с шкурка 100 сухо, после 300 сухо, после 500 водно. Взимаш един спрей на Body- Bumper paint и след подготовката пръскаш на 4 ръце през 30 мин. Погледни тук, да видиш разлика преди и след.

 

viewtopic.php?f=44&t=22930&start=15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...струва ли си целия труд и пари :-k

Струва си - кеф цена няма :-)

 

По темата - телена четка с флекс, бормашината е...по-бавна и несериозна работа.

 

За 5 степенната кутия - ако държиш да я имаш - я слагаш. Има доста работа и по купето, не е сваляш едната и слагаш другата.

 

Ако искаш да си запазиш оригиналния вид на колата - не я слагаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много изпъната Шкодичка! Личи си, че е била запазена още преди реставрацията. Цветът си го уцелил, като оригиналния. Много добре си я направил! Смени задните стъкла на стоповете с нови.

Останаха ми лайсните за тавана от моята кола. Алуминиеви са, не са хром. На последните Шкоди слагаха такива на тавана и праговете. Ако ги полираш, ще лъснат. Качвал съм багажник :mrgreen: От вътрешната страна са малко премачкани, където стъпва багажника. Ще ти ги подаря. Ако решиш да ги вземеш, пиши. Мога и да ги снимам утре, да ги видиш. Може и да изскочат от някой варналия, знаеш ли. Те са "стара къща" ;)

Също, вариант е да търсиш по моргите.

 

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е супер Шкодата! s_flag Съгласен съм обаче с Косьо, че кафявата линия на капака на багажника трябва да я махнеш. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за поздравите! smile159

 

Уаууу , изглежда доста добре !

Абе ти кога я боядисва - след като се видяхме за стъклото ли?

Иначе за някои от въпросите ти имам идеи, ма трябва да пием по някоя бира и ще ти ги споделя smile004

 

За бирата - съвсем скоро! А иначе, когато идвах при теб колата беше току-що сглобена, но без лайсни, калобрани и т.н. и ако помниш капакът си беше нормален. След това само я пастирах на ръка и поукрасих.

Тая линия на капака я мацнах за да го спася от ръждясване след каране в една "варненска зима" и стоене на улицата. Свърши ми бежовата боя, а и понеже е натиснат и пак трябва кит, го "спасих" така! Ама, грозно е!

Ето и две снимки на още някой улични "придобивки", които чакат боята.

post-8816-138453371138_thumb.jpg

post-8816-138453371143_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо бачкане е било, браво! Дай снимки и в завършен вид.

 

Да, вярно - много работа!

По изричното напомняне на моята нежна половинка :) споделям, че през 2010 г. Слънчевка беше много силен мотив да започна работа ( а и да започна да харча пари, де :lol: ).

Цитирам я: " Искам ей така да я направиш и нашата!"

Така че от нашето семейство - браво и на теб.

 

Оранжевият цвят е наистина чудесен. Но за да не копираме, направих тоя бежов с малко оранжево в него. По-тъмен е от оригиналния, но това си личи само по вътрешната страна на предния капак. За да не личи в купето, естесвено, пръснах вратите и отвътре.

Иначе по снимките на калниците преди боядисването и сега ясно се вижда разлика.

 

И много благодаря за съветите за джантите и броните!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Останаха ми лайсните за тавана от моята кола. ... От вътрешната страна са малко премачкани, където стъпва багажника.

Поздрави

 

Благодаря, но аз имам такива :) - понатиснати от багажник, така че търся здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Останаха ми лайсните за тавана от моята кола. ... От вътрешната страна са малко премачкани, където стъпва багажника.

Поздрави

 

Благодаря, но аз имам такива :) - понатиснати от багажник, така че търся здрави!

Ами кажи, че имаш! Аз откъде да знам :)

Ръждата на предния капак работи отвътре. Ако искаш да го спасиш, свали капака, махни тапите до предния ръб и го налей с масло или парафин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждата на предния капак работи отвътре. Ако искаш да го спасиш, свали капака, махни тапите до предния ръб и го налей с масло или парафин.

 

Да, да! Освен че капакът е натиснат отвън избива ръжда и от сгъвката.

Някакъв съвет за наливането на парафина!

В кухините на Фолксвагените има парафин, който изглежда твърд, но очевидно преди това е разлят по някакъв начин. Знае ли някой как?

Купих миналата събота два флакона парафин Body спрей, но никога не съм го ползвал и няма идея дали точно ТОВА е каквото ми трябва? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С парафин не съм работил. Не мога да ти кажа.

Моя капак съм го мазал с масло, за да се запази, преди години, когато колата беше сравнително нова.

При реставрацията е обработен с парафин. Колата я прави майстор, не съм видял как го е слагал.

Но при всички случаи не е твърд. По скоро прилича на обмазано с масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо бачкане е било, браво! Дай снимки и в завършен вид.

 

Да, вярно - много работа!

По изричното напомняне на моята нежна половинка :) споделям, че през 2010 г. Слънчевка беше много силен мотив да започна работа ( а и да започна да харча пари, де :lol: ).

Цитирам я: " Искам ей така да я направиш и нашата!"

Така че от нашето семейство - браво и на теб.

 

Оранжевият цвят е наистина чудесен. Но за да не копираме, направих тоя бежов с малко оранжево в него. По-тъмен е от оригиналния, но това си личи само по вътрешната страна на предния капак. За да не личи в купето, естесвено, пръснах вратите и отвътре.

Иначе по снимките на калниците преди боядисването и сега ясно се вижда разлика.

 

И много благодаря за съветите за джантите и броните!

 

Мерси много :) . Само да ти кажа, че джантите, ако ги дадеш на прахово боядисване ще стане още по- здрава боята. Аз всяка пролет и есен я минавам тази процедура с боясването, избиват си ръждички, няма какво да те лъжа, особено на джантите за зимните гуми. За броните пък преди да ги пръсна всички ми казваха, че "тез сажди след първия дъжд ще паднат", щял съм да си отворя повече работа после, ама от април, откакто съм ги пръснал до сега нямат забележка, боята си държи, а колата се кара ежедневно и не е гаражна, стои си на двора в сняг, дъжд и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги.

 

Ще ви препоръчам един продукт за защита на кухи пространства на ВЮРТ.

 

Артикулен номер 0893 081 - спрей, 500 ml. Цената беше към 18 лв. ако не се лъжа.

 

Лично съм го тествал на другата кола и съм много доволен. Обработих едни тъпо направени кухини под багажника при резервната гума, напълних четирите врати долу и странично в сгъвката и ми остана още. Като се стопли ще го приключа пак в оная тъпа кухина :)

 

Ето тук можете да прочетете за него:

 

http://wuerth.bg/catalog_chem/index.html

 

В полето за търсене напишете 0893 08 (точно така - с един интервал между тройката и нулата)

 

След това вляво кликнете върху резултата. От двете страници, които се отварят, този спрей е долу на дясната страница. С кликване върху страницата се увеличава за по-прегледно четене.

 

Прегледайте и предишните страници - има и други интересни продукти за защита на пода и т.н.

 

Лятото съм решил да пръсна калниците с един друг спрей - Подова защита, Артикулен номер 0892 71

 

Знам,че ефекта ще е добър - само трябва да намеря малко свободно време.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах HB Body 900 -около 5 лв. за 400 ml спрей. Разпръсква като мъгла тъмнокафява течност, която след известно време се втвърдява и образува филм - нещо средно между мазно и втвърден восък. Изглежда подходящо, а цената му е в пъти по-малка от Вюрт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимки на последните придобивки:

- нови подглавници на предните седалки;

- нови облегалки на задните седалки;

- нова кора зад задните седалки.

post-8816-138453373536_thumb.jpg

post-8816-138453373547_thumb.jpg

post-8816-138453373551_thumb.jpg

post-8816-138453373557_thumb.jpg

post-8816-13845337356_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.