Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - Shusho, Varna


Sundzu

Recommended Posts

Колега мисля, че имам уникални никелирани лайсни за тавана. Утре ще проверя и ще ти пратя снимки, ако ти харесват получаваш подарък за добре дошъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здрасти. Какво се случва с автомобила? Има ли нещо ново за показване? На събора ще ходиш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти. Какво се случва с автомобила? Има ли нещо ново за показване? На събора ще ходиш ли?

 

За съжаление плановете ми за събора се провалиха.

Започнах борба с "малките" ръжди избили след първата зима на улицата.

 

Както вече споделих на ръба на предния капак избиха вътрешни ръжди, които замацах с кафява боя. За съжаление това далеч не е всичко. След оглед видях, че зад долната панта на шофьорската врата има протекли ръждиви следи.

Свалих вратата и се оказа, че колонката е пукната на три места точно под пантата.

Колонката се беше пукнала заради корозия отвътре. Лошо!

И реших да сваля калника, и да мина монтажните му повърхности и купето с телена четка за ъглошлайф, та да открия що ръждясва и се пука колонката.

Такаа. Резултатът е, че двата калника ги сменям с нови ( монтажните им повърхности се пробиха), колонките и подкалниците се наложи да ги кърпя, а до капака и ръжите му стигнах чак накрая. smile175

И ето днес Шушо не е в движение!

post-8816-138453389125_thumb.jpg

post-8816-138453389138_thumb.jpg

post-8816-138453389145_thumb.jpg

post-8816-138453389152_thumb.jpg

post-8816-138453389156_thumb.jpg

post-8816-138453389164_thumb.jpg

post-8816-138453389183_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, само така, трябва да се пипа здраво, като стане въпрос за ръжда. Тези пукнатини се образуват защото на долната панта няма оребрение/подсилване отвътре. Съответно на всяко отваряне/затваряне се кълчи тази ламарина и след 20 години тя се пука...Аз направих допълнителни оребрения там - съветвам те да направиш и ти!

 

Таз поцинкована ламарина се заварява малко кофти, нали? И грунда в последствие трябва да е специален за поцинкована ламарина... smile049

 

Успех!

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Да, заварките се оказаха истинско предизвикателство за мен и изпитание за търпението ми.

Но през лятото не можах да направя нищо и едва в началото на Септемви поднових работата.

 

Свършеното:

- Грундирах и боядисах подкалниците с новите части,

- грундирах, боядисах и монтирах новите калници. Използвах първо цинков грунд на Оргахим. Отначало се сваля лесно, дори с нокът, но като изсъхне добре става значително по-здрав. Като втори и трети слой използвах епоскиден грунд на Novol. Завърших боядисването отвътре с два слоя боя и накрая битумната боя на Body.

- завърших китосването и грундирането на предния капак

- смених долните ъгли на четирите врати. Понеже колонките се пробиха от ъглошлайфа реших да пробвам с натискане на телената четка и върху вратите. Резултатът се вижда на снимките - ръждата по ъглите изяжда вратите отвътре.

- направих си вложки и смених части от задните калници.

post-8816-138453423328_thumb.jpg

post-8816-138453423345_thumb.jpg

post-8816-138453423349_thumb.jpg

post-8816-138453423352_thumb.jpg

post-8816-138453423355_thumb.jpg

post-8816-138453423357_thumb.jpg

post-8816-138453423359_thumb.jpg

post-8816-138453423361_thumb.jpg

post-8816-138453423364_thumb.jpg

post-8816-138453423367_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и две снимки на частта от задния ляв калник, която смених, защото се проби от четката на ъглошлайфа. Изобщо стигнах до извода, че свалянето на ръжда с четка за дрелка не е сериозна работа.

post-8816-138453424175_thumb.jpg

post-8816-138453424177_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги, трябва ми помощ!

Дайте съвет къде във Варна мога да поискам смяна на скоростната кутия на 105 L.

Кой във Варна се занимава все още с ремонти на задномоторни Шкоди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки от днес на колата:

- с частично боядисаните врати и новите калници

- освежени брони

- боядисани джанти

- новата предна решетка

- трапецовидни фарове

- нов десен стоп.

 

Сложих също:

- автоматични колани отпред

- радио

Снимки ще има скоро.

 

Планирал съм за монтиране за "когато има време":

- задно стъкло с нагреватели

- безконтактно запалване

 

А за монтирането на петстепенната скоростна кутия не ми достигат поне гараж с канал и две-три ръце още. Не мога да направя и това сам :). post-8816-138453428753_thumb.jpg

post-8816-138453428844_thumb.jpg

post-8816-138453428849_thumb.jpg

post-8816-138453428853_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звънкаш ми през седмицата ако ще я правиш ще ти помогна с удоволствие 0885532161 -Васил

 

Toи ще сменя скорости 2 дни по 5часа, то излиза колкото за цял месец. Смяната е one man job, двама само ще си пречат. 2ри трябва само за да бутне полуоската и да върти барабана при нужда, а ако няма барабан, става и сам.

 

Само мога да кажа ,че ако не изникнат други проблеми по колата на старата 105 сам на село за има няма 1 ден свалих скоростната кутия с двигателя и цялото окачване и после ги върнах и запалих и то на поляната с 1 крик и 4 - 5 тухли така, че няма какво да се притесняваш s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Колеги имам проблем!

Шушо престана да пали.

Преди месец го спрях нормално вечерта пред нас и на следващата сутрин вече не запали.

Заредих акомулатора ( нов е) - не пали.

Свързах го с друга кола - не пали, само бавно превърта мотора.

След всичко това:

1. Сложих ремонтиран стартер - извън автомобила върти супер.

2. Семних клемите и целия плюсов кабел от акумулатора към стартера.

3. Пуснах допълнителна маса от алтернатора към купето.

4. Проверих ключа на таблото.

 

НЕ пали ](*,) , дори не превърта, само бендиксът щрака.

Слагах по-голям акумулатор, вързвах го към работещ автомобил - върти бавно и толкова.

Кабелите, които ползвам са стандартни - на колата на баща ми съм давал ток с тях и всичко беше наред.

 

Днес двигателят се превърта без усилие на ръка, но при завъртане на ключа за запалване двете лампи на таблото угасват ( за зареждане и за налягане на маслото) и бендиксът щтраква - що така :-k . И това е всичко - моторът дори не превърта.

 

Помагайте, че ми свършиха идеите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много майстор ама кабели на свщи? И провери капачката на делкото , за нея знам ,че е хубаво да е добре подсушена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що не пробвате да я дръпнете/бутнете тая кола?

Провери или подмени късия кабел за масата от акумолатора до купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ пали ](*,) , дори не превърта, само бендиксът щрака.

Слагах по-голям акумулатор, вързвах го към работещ автомобил - върти бавно и толкова.

Кабелите, които ползвам са стандартни - на колата на баща ми съм давал ток с тях и всичко беше наред.

 

Днес двигателят се превърта без усилие на ръка, но при завъртане на ключа за запалване двете лампи на таблото угасват ( за зареждане и за налягане на маслото) и бендиксът щтраква - що така :-k . И това е всичко - моторът дори не превърта.

 

Помагайте, че ми свършиха идеите!

Подобни ядове съм брал с Ровър -ток да те утепа, бензин да те удави, а гада не пали - провери масата към двигателя/купето в моя случай болтът, който държеше маса кабела беше изял резбата в блока и не даваше достатъчно добър контакт. Ток имаше за таблото, но палеше само на бутане - иначе при опит с ключа имаше същите симптоми.

Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... - провери масата към двигателя/купето в моя случай болтът, който държеше маса кабела беше изял резбата в блока и не даваше достатъчно добър контакт. ....

Успех :smt017

 

Днес ще сменя и минусовия кабел от акумулатора към купето.

 

Кажете обаче къде е тая маса от купето към двигатела. smile012

Не го помня това - къде да почистя и какво да притегна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният кабел за масата тръгва от минусовата клема на акумолатора и се закача с болт за купето до акумолатора. Кабелът беше дълъг около 40 см. Веднага ще го видиш. Почисто хубаво мястото където се захваща кабела към купето. Отделно може да се пусне допълнителен кабел за маса до двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия край е към десния тампон на двигателя, а другия директно към алтернатора. Дължината е около 15-20 см.

 

 

... - провери масата към двигателя/купето в моя случай болтът, който държеше маса кабела беше изял резбата в блока и не даваше достатъчно добър контакт. ....

Успех :smt017

 

Днес ще сменя и минусовия кабел от акумулатора към купето.

 

Кажете обаче къде е тая маса от купето към двигатела. smile012

Не го помня това - къде да почистя и какво да притегна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодарности за съветите и помощта.

 

Ето какво свърших днес:

1. Пуснах директен минус към стартера. Смених болтове, шайби и гайки та да се намали съпротивлението.

Пробвах, но въртя едва едва.

2. Подадох и ток от друг автомобил - запали. :D

На клемите на акумулатора дойде 14 V напрежение.

Оставих да загре докато се включи вентилатора, загасих и пак пробвах - същата работа- въртя едва, едва.

3. Смених минусовия кабел от акумулатор към купето и пробвах - без промяна.

4. Смених акумулатора с друг - 65 Аh, понеже нямам 44.

Врътна и запали. Сега стартерът върти мотора като вентилатор и пали веднага. Но двигателят е още горещ.

 

Трябва да проверя масата от тампона към алтернатора и това ще е.

 

Според мен са се случили едновременно две неща - масата от акумулатора се е нарушила поради окисляване ( понеже и преди пробвах с по-големия акумулатор и не запали) и, това не го очаквах, акумулаторът 44 Аh е повреден, макар сега на клемите да показва 12.6, 12.8 V.

 

Сега останаха два въпроса:

- Как да проверя със сигурност дали сегашният акумулатор е за смяна?

- Да купувам ли пак 44 или да взема по-голям и да го слагам при двигателя?

post-8816-138453494081_thumb.jpg

post-8816-138453494089_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай с Фаворита , но предимно при студен старт едва се движеше и при смяна на съединителя реших да му направя и на него една профилактика . Оказа , че задния капак с четките загнил и ротора заемаше всевъзможни позиции . Смених целия капак с четките и предната втулка и от тогава върти като бесен. Тоз твоя стартер поне по снимки не ми изглежда много оригинален , възможно е просто стартера да си може толкоз .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Сега останаха два въпроса:

- Как да проверя със сигурност дали сегашният акумулатор е за смяна?

- Да купувам ли пак 44 или да взема по-голям и да го слагам при двигателя?

1 При авто ел. майстор да го провери с товарна вилка.

2 44 А/ч са достатъчни.

Но, както казва The Best Forman, напълно е възможно да е стартер. Трябва да се провери състоянието на втулки, четки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Ето последното, направено по колата.

  • Сложих от вътрешната страна на вратите изолация - асфалтова лента с фолио.
  • Найлон за да пази корите на вратите от влага.
  • Нови свещи и нови кабели.
  • Разглобих, почистих, раздвижих дистрибутора.
  • Нов шланг за сервото. След смяната на акумулатора и стартера колата започна да пали "от четвърт", но започна периодично да губи обороти на празен ход - оказа се че шлангът е пукнат. Защо се е пукнал, само на 28 години е?

Как да прикача снимки?

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Sundzu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.