Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 2


Боби Доктора

Recommended Posts

Здравейте колеги, и аз да споделя малко впечатления от моята О2 1.8 TSI. Колата е 2008 елеганс на 120 хил. и до сега съм сменял масла, филтри, 2 пъти свещи, 1 път задни накладки, 1 път амортисьори,1 път антифриз и някаква щанга с тампони отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тъй като не видях обособена тема, намерих линк към ръководства за О2. Поствам го за тези които нямат или им трябва бърза справка :)

 

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/Forms/AllItems.aspx?RootFolder=https%3A%2F%2Fmediaportal%2Eskoda-auto%2Ecom%2Fresource%2Fdocumentation%2Fmanuals%2Fen%2FOctavia&FolderCTID=0x012000B97B65C85804644C9CFD91588B4A0B85

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 6 месеци по-късно...

Здравейте колеги,не намерих подходящата тема за въпросите ми и за това пиша тук. Намислил съм да сменявам колата защото предстои увеличаване на семейството, сега сме с Меган 2.0 114 кончета, бензин, хечбек, автоматик. Колата я взех от приятел който я беше внесъл от Швейцария за него но не му стигнаха финансите и понеже бях в момента без кола я взех аз.За 6 години и половина и навъртях почти 100 хиляди от 78600 сега съм на почти 170к.Доволен съм от колата, но трябва да се сменявам все пак е 96-та. Загледах се в комбинациите комби,автоматик и като марки Шкода Октавия, Мазда 6 и Пасат.За сега Шкодата май печели,бихте ли помогнали със съвети какво да очаквам от колите които гледам по автокъщите като разходи по поддръжка и първоначални разходи, и съответно като последващи такива. Свикнал съм с автомата и мисля да не се прощавам с него,градско правя около 1000 км.но за малки разстояния всеки ден,около 10-15 км. по 2 пъти на ден,и горе-долу до 100-150 км.2-3 пъти в месеца ако прескоча за риба някъде. Та кой от двата двигателя е по-удачен във случая, бензин или дизел.Благодаря предварително за насоките и дано скоро сме в един отбор.

Поздрави Илиян.

Понеже не мога да копирам ликовете към обявите ,това са първите 3 в Мобилето за Октавия автоматик, комбита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш, гледаш на място и избираш. Да знаеш, че с автоматикът можеш да имаш сериозни проблеми. Говорим за хиляди левове ремонти. Чети наред темите из форума има на много места обяснено. Над 200 000км (тези сто процента са по над или около 300 000км коли) имало всякакви грижи с автоматикът, ако не е поддържан добре.

 

При 2.0 ТДИ има случаи на спукани глави на мотора. Прочети и за това - пак скъп ремонт, въпреки, че рядко се случва. Бензинова 2-ка FSI едва ли някой кара такава, защото шкода се слави с най-добро съотношение цена-качество-разход, затова хората вземат предимно дизел. Пък и този бензин не става за газ и не се купува. Сигурно е и змей в разхода...не ми се проверява точно сега, за да го докажа...

 

Изчети темите във форума за Октавия 2, виж честите им проблеми, хора като теб са писали, питали, отговорено е над сто пъти...има много материали. Дерзай и успех :) Колите са доста здрави като цяло - няма да сбъркаш с избора!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще разгледам повече за проблемите по модела.Ако има някакви неясноти се надявам някой от знаещите да помогне с информация.Бъдете здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Благодаря, ще разгледам повече за проблемите по модела.Ако има някакви неясноти се надявам някой от знаещите да помогне с информация.Бъдете здрави.

 

Колега купихте ли автомобил. Какъв е и някакви впечатления?

Аз съм се спрял на подобен вариант 160 кс 1.8 TSI и автоматик ми харесват като параметри на двигател (2009+ г. хечбек).

Още търся мнение за автоматика, двигателя до колкото прочетох може да има проблем с ангренажната верига (странно ми е да се сменя на около 100к предния ми автомобил мазда 6 не съм и мислел за смяна на веригата).

Или търсачката не е много добра или аз не се оправям с нея (надявам се 1вото :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Днес се навършват точно 3 години от покупката на Октавията - 1.9TDI 105 к.с., Елеганс, 2005 година.

За този период съм минал 57 700 км, което прави по 19 233 км на година. Кара се единствено и само от мен, всеки ден с много малки изключения.

Винаги много съм харесвал Октавиите, още от Октавия 1, и съм искал да имам Октавия. Като обобщение мога да кажа, че колата напълно оправда очакванията ми и съм много доволен от покупката. Взех я от първи собственик, купувана от ЕТ на 212 100 км със сериозни основания да вярвам, че са реални, но все пак човек никога не знае. В момента е на 269 800 км.

За това време съм направил 6 смени на масло, като седмата смяна предстои този месец.

За тези три години съм имал два ремонта - единият доста сериозен, а другият почти незначителен:
1. Чистачките ми отказаха - оказа се, че моторчето е клеясало и беше необходимо да се свали и смаже

2. Наложи ми се да сменя разпределителен вал и повдигачи на 230 000 км. Не искам да спекулирам каква е причината, но все си мисля, че ако беше при мен от нова, нямаше да се стигне дотам...
В тази тема има повече детайли - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47466-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D0%BB-%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%87%D0%B8-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F2-19-tdi-105-%D0%BA%D1%81/

Общо взето това е като ремонти. По окачването не е сменяно нищо. Всичко друго, което съм правил са били разни консумативи като накладки, дискове, съединител, неща на които рано или късно им идва времето. 

От 5 април 2015 си водя статистика в spritmonitor.de. Средният ми разход от тогава досега за 20 560 км е 5,32 л/100.
Това е градско, извънградско, магистрали - всичко. Нямам гараж. Всеки ден ходя на работа с нея - 6 км сутрин и 6 км вечер в София ако не ходя другаде. Трябва да се отбележи, че в 95% от времето карам много спокойно и сравнително рядко пътувам в час пик в София и обичайният ми маршрут до работа и обратно много рядко има задръствания. Уикендите и отпуските често се кара на дълги пътувания извънградско. Въпреки това този разход е перфектен за мен. Същевременно знам, че като се налага мога да изпреваря без проблем. Тази комбинация много ми харесва.

Друго, което много харесвам в колата е багажникът. Покъртителен е. Много ме радва. Като цяло комбинацията от този огромен багажник + отварящия се капак като на кола хечбек прави колата супер практична. Прекарвал съм си хладилници и доста други неща, които няма как да се натоварят в нормален седан, защото не могат да влязат нито през багажника нито през задните врати. Супер е когато се събираме компания за пътуване да знаеш, че колкото и багаж да носи всеки ще се събере без проблем.

В интериора ми харесва, че всичко е подредено и логично, както при всяка Шкода, и се чувствам удобно. Харесвам ми зелената подсветка навсякъд и многото шкафчета и други simply clever неща. Външно също ме кефи, всъщност досега от Oктавия 1 преди фейслифта до О3 всеки фейслифт/нов модел ми харесва повече от предишния. Ще видим дали това ще важи и за О3 FL.

Като минуси - можеше да вози малко по-меко. Не ми е проблем като цяло, но всеки път като карам задномоторната ми прави впечатление, колко по-меко вози. Липсва ми 6-та скорост, особено при двете пътувания до Германия. Други минуси, които са поправими - липсва ми много заден парктроник. Много е висока задницата и трудно се свиква.

Това е моят опит с втора ръка Октавия 2.
Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Мога и аз да споделя мнение, въпреки че само 1 година карам автомобила за сега.

 

О2 2.0 BKD, DSG, pre face.

 

Изминах 35 000 километра, 50/50 е разстоянието. 1 смяна на масло от как съм я купил.

Вътрешни карета бяха тръгнали и ги смених когато я купих. Като ремонти това е.  

 

Среден разход 6.5л/100км. Не карам бавно според мен може да е много по нисък разхода ако се гали. 

 

Автомобила не е от най-комфортните, но определено е качествен като изработка. Нивота на колата е средно, но според мен е над японските барачки. 

За надеждност мога да кажа, че при ФВ групата или е здрава колата или е дарак. При Хонда и Тойота неща са на по високо ниво като надеждност.

 

Единственото ми оплакване е че колата е много ниска, аз съм със спортно окачване и това направо ме съсипва, бордюри, легнали полицаи, дупки... всичко хващам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги 

И аз да споделя моя опит досега с Октавия 

 

2005 Октавия пре-фейслифт хечбек 1,9 ТДИ среден клас на оборудване(лична) , купена от ЕТ на около 105хил. км , продадох я на 200хил. км като за тези 95хиляди при мен правих неща по окачването по 1 път(тампони,носачи но без амортисьори ) , на 10-12хил. км доливах малко масло (най вероятно от турбината пускаше по малко).Като цяло бях супер доволен от автомобила просто исках нещо по ново.

2009 Октавия фейслифт хечбек 1,9ТДИ среден клас на оборудване(служебна) , купена от ЕТ на около 120хил км , продадох я на около 160хиляди , за тези 40хил отново съм сменял предимно консумативи   и стандартни неща по окачването , отново супер доволен от автомобила както като разход така и като поддръжка и консумативи.Отново имаше доливане на масло на 10-12хил, км , явно е нормално за този мотор

2010 Октавия фейслифт комби 1,6 ТДИ КР среден клас с някои добавки (служебна) , купена от ЕТ , до момента съм сменил съединител (налагаше се) както и предни носачи .Като мотор динамиката я няма в сравнение с 1,9ТДИ , по муден е мотора но пък доста по тих(като икономичност бих казал еднакъв).За момента съм доволен .При този мотор явно е ок от към масло не съм доливал при вече минати над 15хил км за около 1 година. Нещото което ми харесва в всичките изброени Октавии е възможност и лесното добавяне на екстри (поне за мен), Например на текущата съм добавил медия интерфейс към суинга за да си слушам от усб.

На предишната бях сменил волана с кожен мултиволан , както и китайско нави вместо суинга

С две думи : Харесва ми много!  Фен съм на марката и Модела 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

С няколко думи и моите впечатления от Октавия.

Колата е призведена 10.2006г. и закупена от предишния собственик от Еуратек. Купих я с пробег 170 000 (имаше попълвана книжка, а и от ЕТ го потвърдиха).

Хечбек 2.0TDI с BKD и ръчна скоростна кутия.

 

Положителното:

- практична кола с голям багажник

- нисък разход на гориво - извънградско 5.5-6.0, градско (София) - 8,5-9,0 (каране само в час пик)

- нормални разходи по обслужване 

- здраво окачване - докато беше при мен нищо не наложи ремонт

- върви перфектно

 

Минуси:

- по интериора - средно към ниско качество на материалите - воланът тръгна да се разпада, подпираш си лакътя някъде - набръчква се, дясното коляно

опира в нещо - и там, гумите на педалите падат, на някои бутони се обелва покритието. Към интериора слагам и страничните огледала - стъклото пада (отлепва се)

както си затваряш вратата.

- мотор - с едно притрисане не можах да се преборя до края (тия в Еуратек също). Сменяха уплътнения на дюзите, добавки гориво, филтри.... не стана.

Накрая смениха софтуера и тресенето намаля до поносимо.

- управление - леко "лигав" волан, който обаче в един момент реши при висока скорост да затяга, което прави колата неуправляема => ремонт на ел. рейка.

В ЕТ по любимия им начин ми предложиха "да започнем" от макферсоните - тампони и т.н. За Еуратек трябва да попиша в една друга тема...

- трансмисия - наложи се смяна на маховик, което за кола на 170 000 ми се стори рано, ама може и да не е... смених и съединител.

- спирачки - едно вакуумно маркуче ме остави без спирачки на път със спускане.

 

Като гледам други колеги и безпроблемните им коли съм склонен да вървам че има вероятност да съм карък, ама реших да не експериментирам повече.

Оправих всичко по колата и я продадох.

Редактирано от george
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, всичко си е в реда на нещата.

Не си карък, а описаното от теб, са нормални амортизации и следващите ги неизправности.

На Рено от тези години /2006 и около нея/, воланите се опичат от слънцето и започват да се ронят, още докато пътуват на автовоза от завода към дилъра.

На толкова километри, е нормално смяна на маховик и съединител, а за педалите - чудно че не са изтъркани и пробити капачките, а не че падат.

За кожата - от найлон /еко-кожа/ толкова, а ако е тапицерия - две пранета на салона за този пробег и увисва като на рязко отслабнал пълен човек /ама това важи за много марки/.

За огледалата съм съгласен, това е "детска болест" на модела.

За бутоните - ако ми покажеш поне едно А4 или А6 от тези години, с необелени бутони, ще черпя.

Все пак, автмобилът е рожба на ХХl век - трябва да "избута" 4-5 години без проблеми, а не 20, както ги правеха през 80' те на ХХ век.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hi:

Така като ви чета, надявам се скоро да станем колеги и аз да започна да оставям моите 2 стотинки в темата.

 

5-та година карам едно Клио 2(1,4i 8v 75 к.с.), но след като първите 4 години отношенията ни бяха забавни и безпроблемни, то последната година опънах палатка пред сервиза и вече платих колата поне още веднъж :crazy:

 

И така сега аз я оставям колата, понеже вече опрях до смяна на двигател, ама тя мене не! Обаче с любовта до тук. :BangHead:

 

В момента съм пуснал разузнаването за Октавия 2 1,9 105 к.с., и след прекарани последните 3 дни във форума мисля, че не съм се излъгал в мишената. :plate_skoda:

 

Много безаварийни кило-километри ви пожелавам и се надявам много скоро да се присъединя към сговорната дружина.

Френските страсти в стария форум ще ми липсват, но приоритетите се смениха :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hi:

Така като ви чета, надявам се скоро да станем колеги и аз да започна да оставям моите 2 стотинки в темата.

 

5-та година карам едно Клио 2(1,4i 8v 75 к.с.), но след като първите 4 години отношенията ни бяха забавни и безпроблемни, то последната година опънах палатка пред сервиза и вече платих колата поне още веднъж :crazy:

 

И така сега аз я оставям колата, понеже вече опрях до смяна на двигател, ама тя мене не! Обаче с любовта до тук. :BangHead:

 

В момента съм пуснал разузнаването за Октавия 2 1,9 105 к.с., и след прекарани последните 3 дни във форума мисля, че не съм се излъгал в мишената. :plate_skoda:

 

Много безаварийни кило-километри ви пожелавам и се надявам много скоро да се присъединя към сговорната дружина.

Френските страсти в стария форум ще ми липсват, но приоритетите се смениха :banger_2:

Добре дошъл, няма нищо вечно! Клиото по-принцип е една от най-успешните малки коли, но и е дошло времето. Тази о2ка 1.9пд е чудесен избор! Успех с намирането на читава такава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега купихте ли автомобил. Какъв е и някакви впечатления?

Аз съм се спрял на подобен вариант 160 кс 1.8 TSI и автоматик ми харесват като параметри на двигател (2009+ г. хечбек).

Още търся мнение за автоматика, двигателя до колкото прочетох може да има проблем с ангренажната верига (странно ми е да се сменя на около 100к предния ми автомобил мазда 6 не съм и мислел за смяна на веригата).

Или търсачката не е много добра или аз не се оправям с нея (надявам се 1вото :) )

Привет колега,още се търси кола.Нещо се загледах и по дизелите ,пък да видим.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 2.0 ТДИ, 6 DSG - BKD - Производство 2005 година! В момента е на 280 000 км.

 

Закупихме в чисто нова и е обслужвана само в Еуратек и понякога и в ТРАНСЕКСПЕРТ при Евгени!

Проблеми те бяха малко след като изтече гаранцията - - тогава се развали маховика и се наложи да ги сменя с нов. От Еуратек ми препоръчаха да сложа модифицира за ФЛ и след това не съм имал проблеми. ВИнаги съм имал много нисък разход на гориво , особенно при спокойбо каране.

Преди известно време забелязах, че като отвориш вратите по самата рамка на купето има една тънка черта ръжда, която много ме дразнеше. Говорих с Еуратек и те ми казаха,  че е проблем на уплътненията - пак лека инвестиция за нови ( 240 лв по спомен) и 150 лв при Вили от ВЕТЕК и колата светна.

Миналата година започна да се обажда и турбото (ама все пак беше на 250 000 км.) - НОВО от ЕУратек и колата пее!

Не съм имал проблем с глава ! Както повечето хора! Просто късмет - дано не дръпна дявола за опашката!

 

Като цяло автомобила е невероятен и даже и на толкова километри - ми прави удоволствие всеки ден :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже гледам споделяте впечатления - да кажа и мойто.

 

Колата дойде от Италия - 1.9ТДИ. На километража пишеше нещо от сорта на 180000к. Почти съм сигурен, че са верни, поради три причини - била е служебна в Италия, а аз я купих от фирмата като и изтече гаранцията. Продавача даже не знаеше с какъв двигател е колата. Второто е, че като тръгнах да я обслужвам си беше с оригиналните ремъци :) А всяка гайка се развиваше като за първи път (майсторите знаят за какво говоря). И трето защото колата изглеждаше доста добре, единствения кусур беше острия лакът на предишния шофьор. Но волан, скоростен лост, копчета си бяха съвсем запазени, а собствениците на тоя сорт коли знаят колко слабо място е вътрешния интериор като износоустойчивост.

 

Та аз я карам от тогава и за около 5 години съм обърнал още 100 000км. Реално сериозните интервенции по колата са си чисто мой келешлък - ремап, турбина, съдинител и прочие. Като консумативи едни карета (след късно забелязани скъсани маншони), малко тампони по носачите, предни дискове и .... другото е масла, ремъци и филтри. Като за кола на близо 300 000км пробег - мотора и окачването са ЧУК! Никога не съм робувал на маркови нафти, защото не откривам никаква съществена разлика. Зимата пали без проблем до -15. Масло е карана основно с Мотул(една малка забежка с Кастрол, но с отрицателен резултат). Сменен компресор на климатика (слабо място).

 

Вътрешното пространство е уникално за класа на колата - задните седалки са използваеми, а багажника е огромен. За справка Аудито(А4), аз лично отзад се чувствам като на генекологичен стол (а съм 175/75), а багажника е доказано по-малък.

 

Забележките ми са - тънка ламарина и ниска шумоизолация. Ниска корозионна защита (т.е. ръждясва си доста прилично като за годините си). Седалките не ми бяха удобни в началото, после им посвикнах. Обаче все още ме дразни малоумния им рекаро елемент, особенно като почне да се поизносва.  Вече се бели волана (не е кожен).  Микроключетата по вратите (слабо място).

 

Доволен съм от покупката преди 5 години - като за кола втора ръка е добър избор.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Рено от тези години /2006 и около нея/, воланите се опичат от слънцето и започват да се ронят, още докато пътуват на автовоза от завода към дилъра.

Оня ден гледах един Меган,2006,нов внос,вътрешните дръжки на задните врати бяха разстопени от италианското слънце.

:cleaning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Ще споделя и своите впечатления от Octavia II. Моята беше 2.0tdi BKD 2005-та, комби, ръчна скоростна кутия. Бепе елеганс със сензор за дъжд, автоматични светлини, темпомат и много др.

Чел съм какво ли не за този двигател, как имал проблем с главата, колко спукани главиимало и т.н. и т.н. Колата беше внесена от Италия, но на гарантирано реални километри, преди да я купя мина през доста щателни проверки. Смело мога да кажа, че за около 3 години я скъсах от каране, не съм я жалил изобщо и мисля, че по - здрава кола не съм карал. Работата ми е свързана с автомобили, това е и сферата, в която работя вече 17 години. Всеки ден шофирам нови автомобилиот премиум марки, но това не ми пречи да обичам Шкодата. На порядъчен пробег от 207000 км. а и понапредналата вече възраст все пак реших, че е време да я сменя и затова си поръчах Octavia 3. 

Това е автомобила, който съм карал най - дълго до сега и честно казано не исках да сменям... Ето и какво съм правил по него:

 

Разходи по моя инициатива - разходите, които съм направил за собствено спокойствие и комфорт:

 

 - Турбина - тук искам отново да подчертая, че това беше моя инициатива. Старата омасляваше мъничко и реших да я сменя превантивно, не че имаше нужда, затова и не смятам, че е в графата неизбежни разходи.

 - Задний тампон на предните носачи - смених ги с такива от Seat Cupra, защото са доста по - твърди, плътни са и колата придобива съвсем друга стъпка. Честно казано с оригиналните ми се струваше малко лигава. 

 

Належащи разходи:

 - Смяна радиатор на климате - старият беше корозирал и изпускаше съвсем леко. 

 - Смяна ролка на алтернатор

 - Смяна на външно ляво каре на полуос + маншон

 - Акумулатор (което разбира се не зависи от марката на автомобила)

 

Смятам, че за кола, която е наистина скъсвана от каране (между 65 и 100 км. на ден градско + доста извънградско шофиране) това са никакви разходи. Карана е само с оригинално масло и консумативи. Много съм доволен, много.

 

Плюсове, които съм открил за себе си:

 

 - Страхотна позиция на стоене. В много малко автомобили съм успявал да конфигурирам седалката и позицията си толкова удобно, както в този. 

 

 - Регулируем подлакътник между предните седалки - допринася за комфорта при пътуване, особено на дълъг път.

 

 - Оборудването - в моята кола имаше почти всичко, което може да бъде добавено. Тук обаче става дума за друго. Всички допълнителни опции са все неща, които реално влизат в употреба, всичко е точно премерено и няма излишни лиготии.

 

 - Екстериор - безспорно едно от най - красивите комбита, които съм виждал. Новата ще е хечбек и не знам дали съм много щастлив от това :)

 

 - Казанчето за чистачките - какъв обем, какво нещо. Пълни се три пъти годишно :)

 

 - Интериорен дизайн - изчистен, комфортен, ергономичен. Всичко е там, където трябва да бъде, с много малки изключения (напр.бутоните за регулиране осветеността на таблото и височината на светлините)

 

 - Скоростна кутия: Перфектно напаснати предавки, моята си беше италианска спецификация, ако се съди по VW, може би за България са с по - различни предавателни числа. 

 

 - Огромен багажник. Знаете, че с жена и дете на път колкото и да товариш, все има още нещо за товарене. С тази кола колкото и да натовариш, все има място за още. :)))

 

 - Вътрешно пространство - отлично оразмерена. Много просторна кола. Четирима души пътуват комфортно.

 

 - Разход на гориво - при такова даване на газ по - икономична кола не бях карал. Средния ми разход се движеше около 6.5/100. А при условие, че имате нерви да карате с 90 км/ч при извънградско шофиране, колата харчи около 4.2/100

 

 - Еластичност на двигателя - много съм доволен. Не може да те уплаши с вървене, но има предостатъчно въртяш момент за комфортно пътуване на дълъг път и за изстрелване в градски условия. Тук още един път ще отдам заслуженото на добре подредената скоростна кутия.

 

 - Пътно поведение - колата има много добро пътно поведение. Окачването не е твърде меко, позволява и да си я подкарвате подобаващо по завои. Шкода Октавия обожава подбалканския път :). Все пак не очаквайте чудеса. Добре балансирана теглово, има склонност към недозавиване, но все пак е кола с предно предаване. ESP-то работи добре, но ако искате да покарате за удоволствие е добре да го изключите, защото с неговата намеса е доста объркващо, особено зимата. Лично на мен воланът ми харесва. Някои казват, че бил много лек и това им пречи, на мен честно казано не ми е проблем. Колкото до управлението - не е много директно, по - скоро неутрално. Дава достатъчно обратна връзка от колелата, е, не е като при RS, но там и окачването е различно, а и все пак комбито е семейна кола. Рейката не е прекалено дълга, колата е достатъчно маневрена. 

 

 - Всички тези отделения и отделенийца за багаж и всевъзможни неща - е няма друга такава кола. Моята имаше и допълнителни кутии под седалките.

 

 - Материали в интериора - аз не съм имал проблеми с бутоните. Единствено се поизтри вътрешната дръжка на 

 

 

Минусите:

 

 - Шума в купето - да, колата е бюджетна, но пък не толкова бюджетна, че да не може да се подобри шумоизолацията. Чува се шум както от гумите, така и от вятъра при движение с по - висока скорост.

 

 - Воланът се протри доста, но това може би е сравнително нормално. Повече ме дразнят следите, които оставя по панталона ми, когато коляното ми се допре там :)

 

 - Фаровете - не са най - добрите фарове, които съм виждал. С Night Braker Plus имаше някакъв ефект, но...

 

 - Лаковото покритие - по спойлера на петита врата започна да се люпи. Може да е от препаратите по автомивките, не знам

 

За друго не се сещам, надявам се да съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте ето и мойте отзиви от моята О2 4х4

Колата я взех от първи собственик една швейцарска фирма ,гледана по швейцарски .

Карала вече 5та година и съм и навъртял вече около 140000 км ,за ме колата е перфектна като мойте изисквания са доста големи от гледна точка надеждност и безопастност и проходимост .....е не си представяйте тежък офроуд ,но засега не ми се е налагало да отлагам пътуване заради метеорологични условия или пригодимост на пътища ,това са преходи в планина ,ски ,риболов и пр ..

Та за колата ,перфектна от гледна точка мотор ,с нормално обслужване ,не мога да си позволя нещо да не е наред такъв ми е принципа .

Разход между 8л и 4.2 зависимост от карането .

Системата 4х4който се е качил веднъж едва ли би я сменил ....друго си е да си един от малкото излезли от кварталната суматоха при по голям сняг ,а стабилността при такива условия е направо несравнима .....много опулени физиономии съм виждал след себе си .даже и джипови ...

Ремонти за мен нормални ,тампони на носачи ,накладки ,масла ,между другото Eneosa 5-40w е перфектен ,сервизирана турбина на 180000 км по мое желание в Риал Турбо без забележки до момента и скоро сменен съединител и маховик ....друго няма за гуми не говорим винаги най доброто

Интериор ,да износва се но това за мен е ОК ,няма вечни

Пространство уникално купе а багажник неузнаваем за класа

Минуси малко по слаба шумоизолация

Ценово много по изгодна от подръжката на Пасат или който и да е WV

За жалост скоро ще трябва да я пусна в продажба ,че мисля да минавам на Superb combi 4х4 или на Multivan ,че вече и това пространство ми е малко ,но въпреки това винаги O2 ще си ми е на сърце .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.