Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

...

Не знам какво е довело до този ефект така да изгори цялата, ...., даже и вътре дядо ми я покриваше с брезента.

...

 

Е точно от това е. Брезента колкото помага, толкова и пречи. Най-малкото защото задържа влагата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес ми остана малко време да се позанимавам с колата и свърших няколко дреболии. Като начало си я закарах до гаража, с идеята да поседи там докато я изчистя от целия антифриз по пода. Махнах мокета, и ватата отдолу, която е брутално напоена с антифриз, сигурно 1-2 кг тежи всяка! Мокета е зле, гумените стелки отгоре направо са изгнили в едно с него, няма отделяне, ще видим как ще го пера, малко да се постопли времето само. Под ватата направо локви има, много мръсотия, за щастие - нито капка ръжда s_flag

Щракнах няколко снимки за архива:

 

029541125.jpg.f471c3351e8dacdb1caa51c4e5bd5f33.jpg

029541127.jpg.a38b24b1b03a55e98fae803f2c5a231e.jpg

 

В това състояние я оставих в гаража, малко от малко да поизветрее влагата, оставил съм отворени прозорците, макар и да е студено, след няколко дни ще я бърша и чистя.

 

Другото малко нещо, което свърших е, че накрая имам работещи халогени. Както бях споменал на срещата в Пловдив, до единия не достигаше ток. Проследих кабелите, намерих проблема, отстраних го съвсем лесно, и после се оказа, че освен липсващия плюс, на въпросния халоген му липсва и масата :D айде едно ново кабелче - и готово, светнаха! Остана само да направя задния фар за мъгла на отделен бутон, понеже сега се пуска заедно с халогените, ама това - по-нататък.

 

Страшно ми хареса как светят. Не заслепяват, а на всичкото отгоре и светят супер насочено! И отново няколко снимки за архива:

 

029541124.jpg.cc466973bc5f74e42c233d47726c2c3a.jpg

029541131.jpg.f1aa9fd188331ab5116b7c22477ef8bf.jpg

 

 

Тези дни ще поостане да спи в гаража, освен това се надявам да повали малко сняг и по-добре да си е на топло и сухо. Утре -другиден ще и смажа и жилото на газта (благодаря колеги за съвета smile027 ), също така смятам и да махна алармата, която чат-пат се включва от нищото и не знам откъде и как да я спра, както и да проследя няколкото бутончета под таблото какви са и за какво са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите на мокета са залепени за него заводски, а кечетата хвърляй, те освен да събират вода и влага друго не могат. Алармата ако ти управлява централно, откачи и само шоковите датчици, ако не управлява нищо просто и прекъсни захранването. Ако прекъсва запалването е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма ли да и дойде в повече жълтото ако и фаровете са така? :)

 

не знаех за мокета и стелката, мислех че са се разложили. Ясно, значи д ане се мъча да ги отлепям :)

а алармата е от онези отпреди 20 години, свързана към клаксона и свири постоянно, направо ще я проследя и махна, защото е вързана към вратите. По-нататък ще я сменям с друга с централно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В бъдеще, щом ти попадне телоподаващо, погрижи се, в пода има едни U образни отвори, за оттичане на боята в завода, те са основен виновник за навлизане на вода на пода.

 

Харесва ми как се ориентираш smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре не заварявай върху здрави ламарини па макар и с телоподаващо. Има една полиуретанова паста, която се продава по железариите. По форма като салам. Плескаш смело върху отворите и когато изсъхне няма мърдане и течове. Освен това е еластична повече и от оригиналното покритие. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, засега няма много прогрес по шкодичката, за момента събирам части. Ето и малко от новите придобивки. Лека полека пъзела ще започне да се нарежда :)

Количката, макар вече почти месец да не е излизала от гаража, в никакъв случаи не е забравена. В скоро време ще снимам и другите нови придобивки. Надявам се до няколко седмици, при наличие на що-годе хубаво време, и ако остане повечко свободно време, колата да се сдобие с централно и аларма, както и да махна сегашната аларма, която е вързана към клаксона и се пуска няколко пъти самичка :) За целта ще поизчистя или направо ще подменя и масовите бутони на предните врати, че са леко клеясали, както и ще сложа такива на задните врати, поради фабричната им липса.

post-10723-138453446905.jpg.483db2748006d1f8699d7189f5b38815.jpg

post-10723-13845344691.jpg.946c4a0e7429a288462a117f1acfc727.jpg

post-10723-138453446912.jpg.bbd84f4e36586f45b2f7fbfd68a762e1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eвала за шкодата. Навява спомени за моета , когато я взех и беше на 52144 км. и беше лимка. Със здраве да я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колега!

 

 

Днес малко поработих по шкодичката, монтирах си една глезотийка, на която просто съм свикнал, и реших, че искам да си я имам и на тази кола. Монтирах и централно заключване, плюс аларма. Общо взето не беше кой знае колко трудно, единствено ме затрудни факта, че няма предвидени дупки, отвори, канали, и каквото и да било за допълнително окабеляване, ама то е нормално при по-старите автомобили. Нищо непреодолимо и нерешимо.

 

Правил съм малко снимки на процеса, и ще се опитам да бъда максимално подробен в обясненията си.

Първо свалих корите на вратите. Както очаквах - вратите бяха по-девствени и от мен, недокосвани от човешка ръка откакто е излязла от завода, освен задна дясна, където както съм споменавал и по-напред в темата, е била ожулвана и поради неясна за мен причина са я разглобявали, та имаше и счупена щипка, счупена пластмаска на врътката за прозореца. Както и да е, предполагам повечето от вас знаят как се сваля кора, но все пак ще го напиша, ако има някой ненаясно. Първо, сваляме малката пластмаска от врътката за стъклото, с малка отвертка, или както при мен се свалиха съвсем лесно - с нокът (нямам маникюр). След това развиваме болтчето, и врътката се издърпва напред. После развиваме двата болта на дръжката за затваряне, или подлакътника, както някои го наричат. Лесна работа, сваля се без зор. После следва леко внимателната работа - издърпваме към нас дръжката за отваряне, и вътре виждаме по средата едно болтче. Внимателно го развиваме, тъй като е леко под ъгъл, лично аз не напъвах много от страх да не счупя пласмаската. Като свалим и това, вече кората се държи само на щипките, и ако е девствена като моите - е залепена за изолиращия найлон. Леко с отвертка, задължително уплътнена с парцалче напъваме кората при щипките, и те си излизат. Поне аз не счупих нито една. После махаме найлона, с него вече не се справих добре, падна на части, но за там - по-надолу ще пиша. :)

 

Така, вече на разтворени врати седнах да мисля как да монтирам машинките за централното. Направих го по следния начин - по две малки дупчици на средните греди, да е максимално здрав монтажа, и да може да се спази линията на движение на машинката, за да работи гладко и без изкривявания. Ето как стана на предните врати:

 

029769126.jpg.73cd94b1474208ae216c6819e6e3d388.jpg

 

а ето и на задните, там направо като по учебник стана:

 

029769125.jpg.dbfd214a27cbd048959272ed42137ac0.jpg

 

а ето и една цялостна снимка на работния процес (леле колко съм разхвърлян):

 

029769127.jpg.8e3b7976f785aaedfecb645e97255b30.jpg

 

Така, сега следва интересната част. Доста се чудих и маех как да го направя, и един ден, докато случайно си разглеждах един електричарски магазин, решението само дойде при мен. Случайно забелязах едни гумички, които служат за прекарване на кабели през стени. Не знам как точно да ги обясня, затова оставям снимките да говорят сами.

 

Ето тук е на шофьорската врата. Ползвал съм голяма гумичка, тъй като тук минават 5 кабела. Реших да сложа само на гредата, после кабелите влизат в шлауха, която седи неподвижно вътре в гумичката, и се движи свободно в дупката на вратата. Това се налага, за да не се прегъват кабелите като се затваря вратата. Ето я и снимката:

 

029769128.jpg.4909c5ed60e6e27dc72a7aa685cbe391.jpg

 

тук се вижда и как обработвам дупките - като пробия, мажа с лак за нокти. На предишната ми кола така си бях мазал 2-3 дупчици на тавана, които бяха одрани, и 4 години не падна, въпреки времето и автомивките, така че предполагам ще успее да предпази ламарините.

 

Ето още една снимка на шофьорската врата - движи си прекрасно, гладко и спокойно:

 

029769129.jpg.d6e5ae5f70455bfd291b0036651ff264.jpg

 

А ето и при почти затворена врата:

 

029769130.jpg.52fb0f5092a1082a2785b71aeff797a4.jpg

 

При другите 3 врати беше по-лесно, по две гумички и работата заспа. После измислих и начин да скрия кабелите, ама чак като бях затворил всичко вече, така че по-нататък ще го приложа. Ето как са в момента, пак си се прибира кабела навътре и не се сгъва:

 

029769132.jpg.0df518d9ad5185af012b30f977fa2b71.jpg

 

Такааа, последва жичкаджийската работа, кабелчета, клемички, обувки... Една снимка имам само, тъй като бях сам и нямаше кой да снима, пък ръцете са ми малко :D Снимах кабелната обувка, която запоих за нов плюс за алармата и централното, реших да не натоварвам излишно ел. системата на колата, и си пуснах още един кабел от акумулатора. Кабела е син, защото ми свърши червения, иначе имам и червена термо шлауха :D Навсякъде съм се старал да е хубаво, да изглежда добре, колкото се може да избягвам изолирбанда.

 

029769131.jpg.b552cc0799033ebf7ded2512c651aff5.jpg

 

Ето и къде монтирах сирената, вижда се и от къде съм взел маса за нея:

 

029769135.jpg.698c41c4bf388df38e1bae58f20287f9.jpg

 

След като се убедих, че всичко е навързано и работи нормално, пристъпих към затваряне на вратите. Както споменах по-рано, найлоните паднаха на парчета. Времето им е разказало играта и не ставаха за нищо. Пък никакъв шанс да затворя корите, без дори малко изолация. Прибегнах до изпитан от мен вече на няколко автомобила метод - изолация за под ламиниран паркет. Бях чел за нея преди n на брой хиляди години във фолксваген форума, после си направих цялата кола тогава по този начин - 3 слоя изолация, по 3 мм, ефекта беше поразяващ преди/след. На 80% ефекта от dynamat и подобните такива изолации, с разликата, че не се лепи и е подвижно, при желание се сваля. Имах малко сънения относно влагата, но пак от опит от старата кола - след 3 години употреба, като си отворих вратите беше същото както когато ги бях затварял 3 години по-рано. Та малко се отплеснах, ето и как протече процеса. Първо налагам върху кората:

 

02-01.thumb.jpg.6eb966a21493d9233d09748fa7be6cf0.jpg

 

после я "нанизвам" върху щипките за монтаж, които са от вътрешната страна на кората, изрязвам с 5-6-7 мм навътре от външния ръб (да не стърчи и да не се вижда, нали...), изрязвам и дупките за отваряне и за ръчката за стъклото:

 

02-02.thumb.jpg.4d5c48a3e776983d133636b14e727b13.jpg

 

и след това я слагам на вратата, и по обратен ред на разглобяването, до този резултат:

 

02-03.thumb.jpg.2914496be0479baef1b7530521d31291.jpg

 

И така, готово. Резултата е налице, имам си централно и аларма. Много съм доволен как стана, работи засега перфектно, отключва, заключва без никакво усилие, за разлика от другите соц. возила от онова време, на които сме слагали с аверите централни.

 

Извинявам се за дългия пост, исках да съм подробен, а то цял роман стана, пък даже май го карах накратко :lol: Този уикенд толкова, но работата продължава малко по малко и скоро се надявам пак да има включване.

 

Поздрави! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат, дай линк към сайта или името на фирмата за тези гумички, че и аз като го мисля, ще са ми най - големия проблем. Много ме кефи как си го измислил отпред, ама аз до толкова едва ли ще успея. да стигна до варианта ти отзад, пак е ок. Тези манишки с какво си ги хванал? С болт и гайка ли?

Другото което е тези жички да доста тънки, та аз мисля да ги заменя с кабел 2х1мм примерно направо режа всички кабели, слагам ми един след друг и отивам в магазина да взема проводник. лошото е че всичко ще е един цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките ги взех от Квазер, съвсем случайно ги мернах на витрината. Продавача ми вика, че от 3 години бачка, и аз съм първия, който ги купува :D

Машинките са хванати с болтчета, те си имат дупки за тях, освен това в комплекта си има и разни шини, ама за тези врати няма нужда от тях. А кабелите вярно са тънки, ама не мисля, че е проблем, те са си и те от комплекта, всичко си е с букси, със шлаух на края, цивилизована работа, редиш и сглобяваш :) Смисъл не знам дали си струва занимавката да редиш нови кабели, аз съм слагал такива машинки с техните си кабели преди 5 години и още си бачкат безпроблемно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мераклийска работа! Браво! Много въпроси ми спести, защото и аз ще слагам поне централно заключване скоро. Иначе изолацията можеше да е и по- добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюса се взема от долната страна на първи бушон.

 

За кабелите, абе знам, че държат ама на мене един ми се прекъсна, и като го обелих - като косъм е. Трудното ще е да ми се откъснат 10 кинта за кабел :mrgreen: Другата идея беше да им пусна само по два кабела и да ги отварям само с дистанционното. Малко е тъпо, ама е по - прегледно, стегнато. Тогава няма и да имам проблем и с цветовете на кабела.

 

Плюс това поне при мен с времето се изместваше настройката на тея скобичките на машинката и с ключа се отключваха всички само ако рязко го завъртя, та да издърпа лостчето още малко.

 

Мигачите им загубих схемата йкъде се връзват, ама още по - добре, че моята ги мига и като отворя врата. Става като коледна елха. :mrgreen:

 

Сега ще ти пусна една муха :mrgreen: едно време 2006 като се караха тея коли, се носеше слух, че машинките за ел стъкла от Fiat Tipo се заваряват за 120 механизма. Имах кола с ел . стъкла. Уникално е като те спре кука !!! :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята с ел. стъклата е много добра! :) Не знам дали ще я осъществя обаче, гоня до някаква степен оригинална визия, ама ще видим де, сега като дойде лятото тя сама ще си каже иска ли ел. стъкла или не :)

 

bocko, плюс може да се вземе както е казал maxrpm от бушонното табло, нито централното, нито алармата биха натежали на ел. системите на шкодата. Въпреки всичко аз обаче си пуснах допълнителен кабел от акумулатора, да си знам, че са на отделно и не товарят и без това поостарялата инсталация.

 

max, съгласен съм, тънички са кабелите, все пак китайците пестят и те мат'рял. Вярно е, мерак и време ако имаш не е лошо да се подменят кабелите. Мигачите ми са съвсем пресни, нали и на алармата и трябват за да им пуска сигнал - под лостчето за мигачите, тънките светлосин и бял кабел са мигачите. Много ми хареса и контактния ключ, като си търсех АСС - има си на всеки кабел по едно допълнително краче, и с една кабелна обувка направо си го надянах и готово, културна работа, без рязане на кабели.

 

skodko, изолация по-нататък мисля да има хубава, както си трябва. Тази сега е просто заменка на найлоните, иначе я мисля и тази точка от план-графика, но тя ще е доста по-напред във времето. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от там алармата си взима само сигнал кога колата е на контакт, да знае кога да отключва, заключва,свири и т.н. Не съм използвал + от там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросче: кабелчетата, които си прекарал през гумените тампончета, със силиконова изолация ли са?

Ако не са - след време ще се втвърдят и има опасност да се нацепят.

Предложение: мушни ги в шлаух, и добави малко талк - ще им позволи да се плъзгат по леко, без да се нарушават изолациите.

 

P.S. С интерес следя темата ти

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята няма такъв +, имаше един който заключваше при натискане на спирачка, но го разкарах.

 

П.с Пластмасовите тапички от преден капак, докарват най - оригиналния вид на мястото на липсващите дръжки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.