Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение и съвет за Roomster


ino68

Recommended Posts

Здравейте,

 

Искам да помоля за съвет патили и препатили колеги.

 

Продадох старото Клио - много изгодно за купувача и неизгодно за мен, но нейсе - здраве да е. Търся кола която повече се кара в градски условия, но да е достатъчно голяма за 4 членно семейство+багаж, а и за вършене на някаква домашна работа. Нагледал съм се на един Roomster, което ми се струва не толкова голямо като Parner/Berlingo или Кангоо, но и по-голямко от Клио, Фабиа и т.н.

Какви са вашите впечатления от тази кола? Къде са слабостите? За какво да се гледа? Има ли сервизи където да се провери преди купуване?

 

Сърдечно благодаря за помощта ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да кажеш с какъв двигател мислиш да го взимаш.

Иначе знам единствено за това, че задните тампони на предните носачи на колите от 2007-2008 са слаби и не издържат много (на мен на 25000 ми ги смениха гаранционно).

Също така има оплаквания за скърцащи пластмаси.Другото е заводските плеъри Dance, произведени в Испания правят най-различни проблеми, но Немските са перфектни (на външен вид са абсолютно еднакви отпред.). Заводски фаровете без лупи идват със слаби крушки, но това е лесно за оправяне.

Друго което можеш да погледнеш е дали задните седалки се плъзгат - колегата Gogata не му се плъзгат по незнайни причини, а пък според мен това си е доста удобно нещо.

 

За сервиз - ЕураТек.Ако е подържана колата при тях, ще ти кажат и историята на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговора!

 

Тъй като се кара относително малко (5 - 8 К км/год.) съм се насочил за бензинов мотор. Честно казано не съм карал дизел досега и имам страх от тези мотори - по-сложни и по-капризни. Иначе по думите ти съдя, че нямат някакви големи вродени проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне аз не знам за такива проблеми.

Ако ще търсиш бензинов - търси 1.6 16V.

Не знам до колко е надежден този двигател (други потребители ще могат да ти кажат по-точно мнение за него), но другите двигатели ще са му много слаби когато го натовариш с багаж и хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами предлаганите дизели според мен са слабички , освен 105 кончета може би ще е добър , но аз лично не съм доволен от разхода , много е за градско каране моята е 90 кончета и може би за това но съдба , за мен е добре даже отлично но бензин и на газ, така или иначе автомобилите от ново поколение няма как да изкарат без сериозни намеси по двигателя повече от 100-150хиляди. Аз лично ако се върна назад в времето взимам бензин с газ но мноо кончета . колата не е пъргава много , чисто градско автомобилче но гори много според мен . Ако си карам нормално студена кола за 30км се радвам на среден разход 6.9-7.0. Извън града ако искаш да си правиш сметка забрави за скорости 140км яко лапа.факт , мислех , че просто моята не е сполучлива ама не е така било си нормално . Конете са малко за тази кола , над 100 със сигурност.Имах сеат 98ма 90 коня 1,9 , но над 5,0л не ми е давал без значение градско или извън градско .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така или иначе автомобилите от ново поколение няма как да изкарат без сериозни намеси по двигателя повече от 100-150хиляди.
smile175

Лично мога да те оборя.Въпрос на грижа - 1,6МПИ 190к с 5в40 Екселиум на Елф- като комарче е! Да чукна на дърво -нищо по него до сега. Казвали са ми в сервиза за фабия със същия двигател гони към 240 и е служебна на Инса. Познай с какво масло я карат!Чувал съм и за други дълголетници. Днеска имах 30 градско + 12 междуградско- среден 6,7л. Иначе я товаря и я карам на дълго, гледам я добре и не ме е предавала.Сменял само някой неща по ходовата част, но нищо сериозно- последно лагер на главината на предно колело- 203 лева на СКФ + 30 лв за труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно колегата е споменал въпросния двигател, но маслото е като ЛЕМА а не ТЕОРЕМА, демек не е 100% гаранция. но евала и аз си го пожелавам но на дали ще я видя на тези километри ...ще я продам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен формулата е 90% маслото +10% късмет. Опита ми се базира на 6 леки автомобила от които един съветски :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, много благодаря за съветите и информацията. Пробвах едно Roomster-че с 1.2. Е, моторчето си е слабичко. За градско сигурно би вършило работа,но на малко баирче, където Клиото набира на 4та и търси 5та, Шкодичката заглъхна на 4та и трябваше 3та. То си е и до това как е поддържана колата де, а тази си имаше много забележки включително избила ръжда. Пробвах и една фабиа пак 1.2 - тя се държеше определено по-добре.

Бях слушал хубави неща за Октавия и Сюперб, а и с впечатленията ми от тези две коли съм възхитен от Шкода най-вече като съотношение цена/качество. Та търсенето продължава! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравей, колега!Аз си купих Румстъра през 2008г. от ЕТ. До момента, да чукам на дърво, не съм имал проблеми, като изключим някои дреболии, като задни тампони на носачи, за които доста колеги писаха, както и малък проблем с дисплея ми, който се самооправи. Иначе колата ми е 1,6 16V. Миналата пролет сложих газов инжекцион, който вече си изби цената, а колата не си промени мощността, в сравнение с движението си на бензин.Практична, широка и удобна кола. По нищо не отстъпва на много по-нови автомобили. Има си екстри, които са необходими за всеки шофьор. Разхода на гориво ми е около 9 бензин градско (10 зимата), 10 газ градско (11 зимата), а извънградско 6-7 в зависимост от това дали е на климатик, а на газ около 8/100. Във всички случаи ти препоръчвам по-голям двигател.Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте! Аз пък попаднах на стойностна 2008 година 1.4 ТДИ. Двигателя ми се вижда доста слабичък, 80 к.с., но не съм карал преди турбо дизелов двигател, да си направя сметката... Та, ако може някой собственик на такъв двигател да сподели как се движи и изобщо има ли някакви проблеми и дефекти.

 

Поздрави и благодаря предварително!

 

п.с. И до сега съм горд собственик на VW Vento 1.8 mi 90 к.с., много добра количка и баири ги кове на 5та...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономичен двигател. Този двигател е 195 Nm ,докато 1,8 дето го имаш е 145Нм. Дизела има по-голям въртящ момент. По-зле е в ниските обороти от бензина, и аз ги имам и двата двигателя. Балансиращата верига е проблем(понякога се къса) и трябва да се сменя навреме.

Покарай го за да придобиеш представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономичен двигател. Този двигател е 195 Nm ,докато 1,8 дето го имаш е 145Нм. Дизела има по-голям въртящ момент. По-зле е в ниските обороти от бензина, и аз ги имам и двата двигателя. Балансиращата верига е проблем(понякога се къса) и трябва да се сменя навреме.

Покарай го за да придобиеш представа.

 

Благодаря много за споделеното мнение!

А нещо повечко за когато е натоварена, справя ли се добре, защото Вентото не усеща товар...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбираш под натоварена и какво означава да се справя добре? Не съм имал проблеми с четири възрастни човека и пълен багажник. Това е за Фабия. Баирите ги обича, аз реално само там се позасилвам. На равно карам със 90-100 км/ч. Така е най-икономична. Около 3,7-4,2 литра/100км по борд компютъра. Е с 80 км/ч ще е още по-икономична. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми натоварена, например, качвам лодката отгоре (50 кг), двигателя и багажа отзад, в багажника, (около 60-70 кг) и още четири човека по баир 7% дали ще се "задъха"? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече някой с Румстер трябва да отговори. Не бих казал ,че е точно кола която да натовариш с лодка и мотор и четири човека и багаж. Говоря за Фабия отново, допустимо натоварване е 514 кг за тоя двигател. Може да тегли ремарке със спирачки до 1200 кг , до 8% наклон. При Румстер по-новия 1,2ТДИ със 75 коня, гледам че го дават с тегло 1308 кг, и може да се товари до 1763/1853 кг(при N1). Може да тегли също ремарке със спирачки до 1200 кг , до 8% наклон. Ремарке без спирачки ,до 450 кг, когато колата е със ABS. Така ,че може да го товариш 460-500 кг за да работи нормално. Ако е повече в ремарке.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече някой с Румстер трябва да отговори. Не бих казал ,че е точно кола която да натовариш с лодка и мотор и четири човека и багаж. Говоря за Фабия отново, допустимо натоварване е 514 кг за тоя двигател. Може да тегли ремарке със спирачки до 1200 кг , до 8% наклон. При Румстер по-новия 1,2ТДИ със 75 коня, гледам че го дават с тегло 1308 кг, и може да се товари до 1763/1853 кг(при N1). Може да тегли също ремарке със спирачки до 1200 кг , до 8% наклон. Ремарке без спирачки ,до 450 кг, когато колата е със ABS. Така ,че може да го товариш 460-500 кг за да работи нормално. Ако е повече в ремарке.

 

То горе долу толкова товар се получава, така че може би ще издържи, обаче взех да се двоумя между Октавия Комби 1.9 ТДИ и Руумстъра със същия мотор, горе долу на едни пари, какво ще кажете по този въпрос? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами лодката ще се качва по-лесно на тавана на Октавията. Иначе 1,9ТДИ е по-добре. Огледай пак купетата и прецени за твоите нужни кое ще е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ще е Октавийката, изглежда добре, 6 скорости, 4х4 и е на добра цена. А как стои въпроса с тоя демпферен маховик? Колко горе-долу е цената му за Октавия 2, защото чух, че той заминавал бързо... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета Октавията наистина ще е по-добрия избор. Ако решите да я обсъждате, само ще помоля да е в съответния раздел. Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми натоварена, например, качвам лодката отгоре (50 кг), двигателя и багажа отзад, в багажника, (около 60-70 кг) и още четири човека по баир 7% дали ще се "задъха"? Благодаря!

Абе няма да спре! Ако сложиш лодка отгоре само ще развалиш айродинамиката и разхода ще се вдигне. Ама какво значи да се задъха? Сваляш една предавка и пак качваш баира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, да попитам в тази тема, гледах един Румстер 1.4 TDI, но като го запалих много тресеше мотора чак вибрациите се усещаха вътре в купето. Четох, че 3 цилиндровите мотори имат балансиращ вал,ролки и верига които се сменяли, но дали от това ще се оправи, не знам. Ако някой е правил процедурата и знае горе долу колко ще струва, нека сподели. Излишно е да споменавам, че според продавача- "това е три цилиндров мотор, тои не е балансиран и така тресе, колата е слънце, кара се всеки ден и няма проблеми". Аз да питам по- запознатите.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, но гледах една друга кола за сравнение и тя тресеше, но по-малко, което ме кара да мисля, че първата тресе повече поради проблем. Не знам така си мисля за това питам тук, но явно ще трябва да се прегледа колата в сервиз преди евентуална покупка.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.