Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

въпрос за Octavia RS 1.8t 180hp


peachbaby

Recommended Posts

колеги,за момента карам голф 3 с мотор 1,6 101 коня.вече имам семеиство и ми се ще да се оборудвам с по-семеина кола.в обявите попадам на октавиа комби с мотор 1,8 т рс 180коне.от 2004г.какво може да се каже за този модел.в нета чета само хубави мнения за октавиа по принцип.но конкретно за този модел незнам нищо.ако някои колега има такава кола и има наблюдения относно този модел нека сподели.като цяло много ми допада 1,8 мотор с 180кончета.идеята обаче е да се кара на газ.как мислите вие?удачно ли е или не?относно цена на подръжка и консумативи,цени,разход на гориво и евентуално проблеми.благодарен сам за всяка информация.а ето я и колата http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1zlwsp даваите мнения че много ми допада

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги,за момента карам голф 3 с мотор 1,6 101 коня.вече имам семеиство и ми се ще да се оборудвам с по-семеина кола.в обявите попадам на октавиа комби с мотор 1,8 т рс 180коне.от 2004г.какво може да се каже за този модел.в нета чета само хубави мнения за октавиа по принцип.но конкретно за този модел незнам нищо.ако някои колега има такава кола и има наблюдения относно този модел нека сподели.като цяло много ми допада 1,8 мотор с 180кончета.идеята обаче е да се кара на газ.как мислите вие?удачно ли е или не?относно цена на подръжка и консумативи,цени,разход на гориво и евентуално проблеми.благодарен сам за всяка информация.а ето я и колата http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1zlwsp даваите мнения че много ми допада

 

viewtopic.php?f=46&t=29990 :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги,за момента карам голф 3 с мотор 1,6 101 коня.вече имам семеиство и ми се ще да се оборудвам с по-семеина кола.в обявите попадам на октавиа комби с мотор 1,8 т рс 180коне.от 2004г.какво може да се каже за този модел.в нета чета само хубави мнения за октавиа по принцип.но конкретно за този модел незнам нищо.ако някои колега има такава кола и има наблюдения относно този модел нека сподели.като цяло много ми допада 1,8 мотор с 180кончета.идеята обаче е да се кара на газ.как мислите вие?удачно ли е или не?относно цена на подръжка и консумативи,цени,разход на гориво и евентуално проблеми.благодарен сам за всяка информация.а ето я и колата http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1zlwsp даваите мнения че много ми допада

 

Хубава е колата, по принцип не е за газ като видиш как върви но в краен случай и това е решение да намалиш разходите... Перфектната семейна кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, писал си ми и на лично, но ще отговоря тук с идея информацията да е полезна и за други шкода фенове s_flag

1. Впечатленията от колата са ми повече от прекрасни, чудесно пътно поведение, достатъчно (за мен) екстри, комфорт и пространство.

2. За мен прехода беше от Астра Ф 1.6 101кс (сравнително идентичен с твоя), така че като динамика разликата е огромна, разхода в литри поне при мен е идентичен и за единствено мое съжаление данъка е х10 ]

3. Единственото неудобството при този автомобил (поне за мен) е височината на предницата. Наистина трябва да караш постоянно с едно на ум, да не си оставиш картера или бронята някъде (и за 2те ще ме е яд достатъчно).

4. Газова уредба - Въпрос на личен избор! Аз не страдам от комплекси, до момента съм карал само и единствено на газ, съответно след като я обслужих я закарах в Маргел на Ботевградско, ГИ ми струва 1470лв (с бутилка на мястото на рез. гума и зареждачка при капачката за резервоара). До момента съм минал 2-3000км(т.е. е рано за генерални заключения), забележки-никакви, разход 12-14/100 Софийско с умерено каране smile021 и 8-10/100 извън Софийско с 120-150км/ч

5. От конкретния автомобил, в обявата, нямам впечатления, единствено за автокъщата мога да кажа, че спрямо мен бяха супер коректни, наистина нямам забележка, а дори си бях казал. от автокъща - НЕ

Това е като цяло, със сигурност пропускам нещо, но като се присетя, ще допълвам!

Успех ти желая и дано попаднеш на гледан автомобил, който да ти доставя много радост и хубави емоции s_flag

 

П.С. Ако имаш желание да поджиткаме с "картечницата" или да си полафим на по бира, драсни едно ЛС, ще се радвам ако мога да помогна smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

общо взето са ясни нещата около rs.може ли някои по запознат колега да разясни конкретно кои са по съществените разлики м/у RS I Laurin & Klement.Ясно единия е 150 другия 180 коне,предполагам и турбото им е различно,компа,обурудването в купето е ясно,и спирачките.аз за това се сещам.при обслужване на мотора има ли вероятност ролки и ремъци да са еднакви.питам ,понеже един колега сподели ,че при RS подръжката била 2 пъти по скъпа спрямо Laurin & Klement.принципно и двата модела много ми допадат и може би скоро ще се сдобия с единия.сега събирам инфо, кои с колко е по дебел като подръжка.другото което ме притеснява е турбото.до сега не съм имал кола с турбо и съм чувал че създавали проблеми,а и ремонтът им бил скъп.какво мислите.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

общо взето са ясни нещата около rs.може ли някои по запознат колега да разясни конкретно кои са по съществените разлики м/у RS I Laurin & Klement.

 

RS е само 1.8Т 180кс. и има по-големи спирачки от всички други Октавии - 312 мм предни и 256 задни, както и 17" джанти! По-ниско окачване -20 мм от другите. Полу-кожен рекаро спортен салон, хубав три лъчев волан и др. в духа на RS.

 

L&K може да е с бензинов и дизелов двигател! Това е топ оборудването на Шкода моделите. Има цялостен бежов, кожен салон и всички екстри за модела. Външно не се различава от стандартните модели, освен специфични L&K 16" джанти.

 

Ясно единия е 150 другия 180 коне,предполагам и турбото им е различно

1.8T 150 кс и 180 кс имат еднакви турбини, разликата е софтуерна.

 

при обслужване на мотора има ли вероятност ролки и ремъци да са еднакви.питам ,понеже един колега сподели ,че при RS подръжката била 2 пъти по скъпа спрямо Laurin & Klement.

 

Не знам как един и същ двигател може да има два пъти по-скъпа поддръжка в различни автомобили?!?!?

 

Другото което ме притеснява е турбото.до сега не съм имал кола с турбо и съм чувал че създавали проблеми,а и ремонтът им бил скъп.какво мислите.?

Има много неща за притеснение и ако почнеш да ги мислиш няма да купиш нищо. Турбини има по 200-300 лева втора ръка, съединителя е демпферен и също не евтин. Всъщност ако си вземеш TDI разходите са същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T 150 кс и 180 кс имат еднакви турбини, разликата е софтуерна.

 

Колега поправи ме ако греша, но турбините на 2та мотора не са съвсем идентични, на 150кс е К03, а на 180кс е К03S, или с др думи не е изцяло софтуерна разликата.

Относно другите въпроси мога и аз да обобщя, че разликите са в окачването, интериора и екстериора, а поддръжката ще ти е по-евтина на "по-гледания" автомобил от тези на които се колебаеш, реално друга разлика в поддръжката не виждам :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sharpshooter_ ,чакай бе,от кога започна толкова много да ги разбираш.Няма 2 еднакви автомобила с еднакви двигатели с разлика над 15 коня и да са само с различен софтуер :!:

Тоест турбото и дюзите са различни на двата автомобила.Както и софтуера де.

Има само една рядка серия ЛиК които са 150 но са с турбо к03s.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега поправи ме ако греша, но турбините на 2та мотора не са съвсем идентични, на 150кс е К03, а на 180кс е К03S, или с др думи не е изцяло софтуерна разликата.

 

Octavia 1.8T - 150HP код на мотора AGU тип турбо K03-011

Octavia 1.8T - 180HP код на мотора AUQ тип турбо K03-052

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно колега, нямам претенции да ги разбирам. Нито съм механик, нито съм завършил ДВГ, това съм прочел по форумите, това споделям, а до колкото виждам не съм и толкова далеч от истината. В крайна сметка не ангажирам никой с мнението си smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега поправи ме ако греша, но турбините на 2та мотора не са съвсем идентични, на 150кс е К03, а на 180кс е К03S, или с др думи не е изцяло софтуерна разликата.

 

Octavia 1.8T - 150HP код на мотора AGU тип турбо K03-011

Octavia 1.8T - 180HP код на мотора AUQ тип турбо K03-052

Младенчо,тези цифрички 011 и 052 знаеш ли ,че имат значение :lol:

 

PASSENGER CARS SKODA Octavia 1.8T 00-05 1.8L P 150HP AGU/ARX/ARZ/AUM K03 53039880058 06A145713M Enquiries ›

PASSENGER CARS SKODA Octavia 1.8T 99-01 1.8LP 150HP AGU/ARX/ARZ/AUM K03 53039880011 06A145704 Enquiries ›

PASSENGER CARS SKODA Octavia 1.8T - 150HP 00- 1.8L P 150HP AUM/ARX K03 53039880058 06A145704S Enquiries ›

PASSENGER CARS SKODA Octavia 1.8T - 150HP 00- 1.8L P 150HP AUM/ARX K03 53039880058 06A145713B Enquiries ›

PASSENGER CARS SKODA Octavia 1.8T - 180HP 01- 1.8L P 180HP AUQ K03 53039880052 06A145713D/704T Enquiries ›

 

няма да спорите с батко си

sharpshooter_ далече си още ;)

 

не слушате какво ви казах по-горе,няма да го повтарям по няколко пъти НЯМА КОЛИ С ПОВЕЧЕ ОТ 15 КОНЯ РАЗЛИКА И ТОВА ДА Е САМО СОФТУЕРНО ПОСТИГНАТО Дизел ,бензин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, не са 100% идентични. Има малка разлика в кубиците на дюзите и някаква разлика в лопатките на турбо компресора, но са минимални! Но не е с К04.... както на AUDI TT и S3 225кс. и нагоре..

Не мислете, че като пише RS и вече е нещо извънземно :D

 

п.п. извън земните неща стават после :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале, как ще те разстрелям! smile004

 

После ще търсиш пак ГТ, МЕ-ТЕ!

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве, тука няма ли кой да трие или кво?

Печки - мечки,TDI-та - MDI-та.......хубава тема стана. smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

колеги,гледаики в нета клипчета на изгърмели турбини, много неща ми станаха мътни.интересува ме турбото на 1.8 т rs с променлива геометрия ли е или не?много съм се навил за rs и все повече притеснения имам.при покупка на турбо-автомобил (2-ра рака)се очаква да е амортизиран до голяма степен.това за мен значи почти сигурна смяна на турбо в скоро време.от къде човек може да си купи истинско и читаво ново турбо(освен от официалния вносител)?.и колко може да се очаква една такава нова турбина да изкара?гледам в ebay има много турбини и различни марки.даже и не са скъпи кои знае колко ,но не се знае какво качество са.знам ,че не трябва много да му мисля, защото така няма да си взема кола скоро.така е.просто искам да съм подготвен и да знам с какво се захващам.дано не ви е писнало да обяснявате на такива като мен.харесва ми rs-a от както го видях като модел.знам ,че шкодите са едни от наи- здравите коли за този момент.единствено ме притеснява това турбо.не знам защо винаги хубавите коли с добро оборудване като rs трябва да имат турбо.знам ,че пък турбото не се чупи всеки ден,но като че ли от страх ми се ще някои да каже (няма проблем ,ремонтираш или сменяш при нужда и караш поне 100 000 км )знам че такъв тип коли не са за хора с малки доходи но мерака е голяма работа.не може да се бориш с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинка с турбо с порменлива геометрия има само една- Порше 911 турбо. Притесненията ти за турбото са основателни. Не казвам, че задължително ще се счупи, но при кола 2-ра ръка никога не се знае. Иначе спеца по турбините е човека, написал поста над мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при съвременните автомобили, ремонтите които може да ти се наложи да направиш, в диапазона 500-1000лв не са никак малко. Реално погледнато, ако си на принципа, колкото повече "елементи" има автомобила, то възможността някой от тях да се развали е по-голяма, но ако се разсъждава така, то най-удачния вариант е нещо атмосферно (без значение дизел или бензин) и по възможност с най-малко или дори никакви екстри. Така варианта нещо да се развали вече е минимален. Като в крайна сметка, трябва ти самия да решиш, какво искаш да постигнеш като ефект от автомобила, който искаш да закупиш. За мен шофирането е едно огромно удоволствие, затова и гледах да си намеря автомобил, който да ми слага усмивката на лицето, като седна в него s_flag В крайна сметка ще си сменям маслото навреме и ще се старая да не правя компромиси с поддръжката на колата, пък ако си отиде турбината....майната му, ще се направи, важното е ние да сме живи и здрави! Пък както казват хората, кефа цена няма, затова трябва да решиш, до колко искаш да ти е кеф smile035 Успех в избора :smt017

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

а какво ще значи ARX 002 909 BEOCHTEN 852426 Така пише на едно етикетче лепнато на двигателя.или къде да гледам коя модификация на 1.8т ARX е Шкодичката ми 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.