Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

5W40 vs 5W30 !


Recommended Posts

Аз бих си взел Лонглайф и карал две години, щом минаваш по 3-4х.км.

Аз още имам ДПФ вземам W507 и сменям на година, колко мина толкова, обикновено 15-20х.км. На маслото му дават 30000км или 2години. Не мога сменям масло през шест месеца...

Ползвам тези http://shop.yacco-bulgaria.com

Може да си избереш нещо или посъветваш по телефона, марката YACCO смятам за добра. За менте не може и да става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смених маслото с bardahl xtc 5w40 предишното беше motul 8100 x-cess 5w40 карах го 9000 км,но определено ши беше станало доста черно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, щом е работило маслото си има "срок на годност" - губи си от качествата и т.н. Но... Ако правиш максимум 8-9 000км за две години - не виждам смисъл да го сменяш всяка година, защото пробегът е доста незначителен... :) Нищо му няма, карай си така ;)

 

А за качествено масло: http://autozone.bg/- аз предпочитам Мотул, като най-хубаво за момента на пазара, но всички стават, щом не я натоварваш колата... в противен случай, аз отварям едни дейташитове и чета какво пише там и избирам това, което го дават за много здраво натоварване...

 

Венци, Мотул само от тук http://www.prospeed.bg/bg/affiliates/motul

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, Мотул само от тук http://www.prospeed.bg/bg/affiliates/motul

Много грешиш :) Вносителя е друг ;) Тези са дистрибутори само, както Аутостар, Интеркарс и много други... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много знаете и вие кой е вносителя.... Всеки може да внася. Какво значи вносител - купил го е директно от завода? Да бе... а, мармотите увиват шоколад. Всички са прекупвачи от n-ти ред и сорсовете са различни според партидата.ю

 

Той и тоя дето внася ментетата от Турция е вносител. И документи си има. :) :) :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де.... Всички ли продават само ментета?

Ето какво прочетох за маслата на Фолксваген във ФБ-ка.

Оригинално масло 5W30 Longlife III, покриващо спецификация VW 504 00, 507 00. 
Това е маслото за всички коли снабдени с дизелова система common rail и/или DPF филтър и TFSI бензинови мотори.
Гарантирано качество и произход. В сравнение с тези, които масово се продават на пазара на подозрително ниска цена на тази туба имаме следните разлики:
- Произведено в Германия, Волзбург, а на другите пише EU.
- имаме индекс M4 след партидния номер 
- имаме гравирани партидата на маслото и датата на производство, на другите е просто напечатано.

https://drive.google.com/file/d/0B0FQEQkHnr1hOV9iWGZUU1Mtd0k/view?usp=sharing

Специално съм гледал, повечето туби нямат гравирани цифри.

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де.... Всички ли продават само ментета?

 

 

Не съм казал такова нещо. Нещо повече - вече на пазара си има съвсем оригинални (и легални) боклуци. :)

 

С маслото е като със сиреното - харесваш си една марка/търговец и докато не хванеш разстройство - не я сменяш. Може и да е менте, може и да не е - няма как да разбереш.

 

Относно цитата в Фейсбука - доводите какво пишело на тубата са просто смешни:

 

1. Има оригинални масла които на външен вид са съвсем различни, според зависи от партидата и пазара за който са предназначени. Т.е. на едните може да пише едно, на другите друго и пак да са си "оригинални".

 

2. Ако ти правиш менте, какъв ти е проблема да напишеш че се произвежда във Волсбург и да нацъкаш релефните надписи по тубата? Гаранция за какво са някакви си надписи?

 

Слагаш някакво масло. Ако нещо те притесни в експлотацията му - сменяш с друго. И така докато постигнеш душевен мир :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам от масла. Споделям просто.
Много ме дразни, че няма никаква сигурност и контрол в България.
Както казва моят адвокат "етикетът не променя съдържанието"
Сестра ми в Холандия не се чуди дали маслото е менте. Имат железен контрол.
Ако попиташ - "истинско ли е" - дори не те разбират.
Замислих се за гравировката. На минералната вода най-скъпото нещо е уникалният код на капачката.
(това не пречи на Девин да произвеждат 5 пъти повече вода от дебита на всички минерални извори  :))

Но може на тези, които правят масло менте да им е скъпо да гравират код на тубата.
Но така и не знам за магазин, за който да се знае - тук са само оригинални нещата.
Дори в официалните сервизи слагат части менте и сипват масло менте.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако човек попадне на масло менте, то няма да счупи колата, споко. Ти ще допринесе за по-бързото й износване, но една кола има ресурс да изкара сигурно и милион километри, без да се счупи двигателя... На 300-350 000км, ако маслото е било куцо - валовете са доста износени или в двигателя е станало на “грес“ всичко... Не го мисли толкова... Това се усеща.

 

А и практиката показва, че колкото и да “ближеш“ една кола - накрая я сменяш и почваш отначало. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де.... Всички ли продават само ментета?

Ето какво прочетох за маслата на Фолксваген във ФБ-ка.Оригинално масло 5W30 Longlife III, покриващо спецификация VW 504 00, 507 00. Това е маслото за всички коли снабдени с дизелова система common rail и/или DPF филтър и TFSI бензинови мотори.Гарантирано качество и произход. В сравнение с тези, които масово се продават на пазара на подозрително ниска цена на тази туба имаме следните разлики:- Произведено в Германия, Волзбург, а на другите пише EU.- имаме индекс M4 след партидния номер - имаме гравирани партидата на маслото и датата на производство, на другите е просто напечатано.

https://drive.google.com/file/d/0B0FQEQkHnr1hOV9iWGZUU1Mtd0k/view?usp=sharing

Специално съм гледал, повечето туби нямат гравирани цифри.

post-5-0-28145800-1501860661_thumb.jpgpost-5-0-72746100-1501860706_thumb.jpg

 

Само да споделя... Ето 2 снимки на моята туба. Черно бял етикет (щото има и цветни). Гравирана е с партида и дата 11/2015, имаше лепенка на гърловината, има М4 след партидния номер, 5W30 504-00 507-00 LongLife III... Дали е оригинално или не, кой може да каже? Врътнах му почти 10К и вече е за смяна, но е мазно на пипане и не оставя черни следи по пръстите ми. Според мен е ОК и си свърши работата! Лично мнение е т'ва, разбира се. Само за справка - цената е ~ 80 лева. Попитах защо е толкова ниска, а отговора беше, че датата на производство е преди 1.5 години (демек - чистят склада). Ако искам по-скъпо - имаха от 02/2017, на цена, близка до прадлаганата на същатата такава туба в ЕураТек. Изводите Ви ги оставям на Вас :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо, което касае произхода на всички стоки и маслата в това число. На всяка бутилка или туба масло трябва да има бар код.

На стоките с доказан произход, първите две или три цифри означават страната производител.

Напр. Бг. - 380. Чехия - 859, Германия - 400-440 и т.н.

Имам таблица с държавите и на кои кодове отговарят. При интерес, мога да ви я снимам и кача тук в темата, щото ми е на хартиен носител. Предполагам я има и в нета.

 

п.п. на публикуваните снимки с опаковки никъде не виждам такъв код, който да показва производителя.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за масла и ментета..понеже си поръчвам разни джаджи от Amazon.de, виждам че се предлагат масла директно от сайта (от Германия) и то на цени доста по-ниски от колкото в някой наши магазини. Например този Motul към който се насочвам:  https://www.amazon.de/gp/product/B004WCXX0Q/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

 

Доставката до БГ е 15-на лева. Не ми се вярва от там да изпратят менте ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=13&t=463289&hilit=www.ato24.de има тема полезна за колеги който искат да поръчат масло от Германия

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се филмирам. Доверих се на Евгени. Каквото препоръча - такова сипах.  :) 
Никога не съм се замислял за маслата. Навремето съм карал дори с Диона супер.
Сега заради ДПФ-а се зачетох из нета за маслата - голяма грешка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес смених маслото на дизелака, бях с Motul 8100 x-cess 5w40 от което съм доволен, но сега реших да сложа Bardahl XTC 5w40 разлика в работата на мотора не долавям, ще видим след няколко хиляди км. Реших да сменя и пробката, попаднах на фалшива, последните 4-5 мм от пробката нямаха резба и като я стегнах докрай започна да се върти свободно, някак позахапа налях маслото, но прокапваше.... източих новото масло, сложих старата пробка с малко черен силикон и работата заспа. Повече пробки не сменям. :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

На някои О2-ки в ЕТ сипват 5W40 , на други 5W30 . Става дума за едни и същи мотори - 1,9TDI-PD . Кое масло какво дава и каква е разликата 

 

Според таблицата на стр.4

 

http://www.oleje-shell.cz/katalog_oleju.pdf

 

Коли,които нямат 7 год.Shell Helix Ultra ECT 5W-30,между 9-12 год.Shell Helix HX7 5W-40,над 12  год..Shell Helix HX6 10W-40

 

Мога да покажа и различия на производители,свързани с моторни масла,там е друга Индия

 

 

http://www.lubstar.cz/files/cs/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf

 

http://www.apm.cz/wp-content/uploads/2016/07/osobni_web.pdf

 

http://www.technicke-produkty.cz/filemanager/files/64638.pdf

 

http://www.auto-lenc.cz/Upload/Files/1/Katalog%20TOTAL%20auto%202012.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Longlife маслата са 5w-30. 

Аз лично (без това да е препоръка) процедирам така:

VAG OEM Longlife III  масло (това в сивите туби, мисля, че производителят е кастрол), смяна на 15-17 хиляди километра, заедно с всички филтри, през една смяна и горивен. 

 

Ако си пуснете променливия интервал в колата ще установите, че самият автомобил, при смесен цикъл на движение (градско-извънградско) дава около 17 000км. между две смени. 

 

А относно дискусията 5w-30 или 5w-40. Моят автомобил е каран от първия си километър в Германия с 5w-30 507.00. Не виждам особена причина да сменям концепцията. Не ми се случва често да карам със 160км/час часове наред при 40 градусова жега. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longlife маслата са 5w-30. 

Аз лично (без това да е препоръка) процедирам така:

VAG OEM Longlife III  масло (това в сивите туби, мисля, че производителят е кастрол), смяна на 15-17 хиляди километра, заедно с всички филтри, през една смяна и горивен. 

 

Ако си пуснете променливия интервал в колата ще установите, че самият автомобил, при смесен цикъл на движение (градско-извънградско) дава около 17 000км. между две смени. 

 

А относно дискусията 5w-30 или 5w-40. Моят автомобил е каран от първия си километър в Германия с 5w-30 507.00. Не виждам особена причина да сменям концепцията. Не ми се случва често да карам със 160км/час часове наред при 40 градусова жега. 

Шел е,от поне две години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

...Отново стана време за смяна на масло и определено съм по-доволен от 5w40-та от колкото 5w30, само че този път и аз като колегата по-горе мисля да пробвам  Bardahl XTC 5w40 . Чувам добри думи за него пък и нещото, което е по-важно за мен съм сравнително сигурен за произхода му :)
 

post-2088-0-56418600-1511462261_thumb.jpg

post-2088-0-00308600-1511462270_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bardahl XTEC 5w40 трябва да е... ХТС не е low SAPS

И аз сипвам по препоръка 5W40 (съвместимо с ДПФ) - много съм доволен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз съм вече 200х км с Mobil1 ESP Formula 5W30 507.00

Сменям го на фиксиран интервал на 15х

Харчи ми 600-700 грама за 15х

Страхотно масло, друго не мисля да поглеждам  :banger_2:

 

 

Пълна глупост за мен са препоръките двигателите на повече километри да се карат с 5W40, а само новите с 5W30 

Редактирано от evin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,нов съм във форума и искам да кажа,че днес ходих  в ЕТ да сменям маслото и ги попитах какво ще сложат 5W30 или 5W40,казаха ми 0W30 и да го сменям на 30000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.