Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване на ключа за темпомата - Octavia 2


xor

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От доста време насам ме дразни темпомата, който работи когато си иска. Самият проблем се изразява в следното:

- В движение при включване на темпомата, нищо не сработва. Често пъти след гасене/палене тръгва.

- При проверка с VAG COM, вади следната грешка:

 Address 16: Steering wheel        Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
 Part No SW: 1K0 953 549 AQ    HW: 1K0 953 549 AQ
 ...
 1 Fault Found:
 00895 - Cruise Control Switch (E45) 
           014 - Defective - Intermittent

 

След известно ровене по форуми се оказва се, че проблема най-често е в недобър контакт на ключа за включване и изключване на темпомата, който лесно се замърсява. Също така общото мнение е, че има два модела на лостчето - стар, който може да се отваря и често прави проблеми и нов (с който най-често заменят гаранционно проблемните лостчета), който не се отваря и не създава проблеми.

 

Почистването на ключа става по следния начин:

 

1. С помощта на нещо тънко (фонокарта, перце за китара и т.н.) се отваря лостчето на мигачите, в което се намира ключа за темпомата:

 

031874477.jpg?r=0

 

При мен отварянето стана доста лесно. Не мисля че има опасност да се счупи някоя щипка, но все пак е добре да се внимава.

 

2. Двете половини се разделят почти до кормилната колонка, за да има лесен достъп до ключа:

 

031874478.jpg?r=0

 

3. Ключа се избутва настрани и се изважда извън лостчето, след което се разкача куплунга:

 

031874479.jpg?r=0

 

Мисля, че куплунга може да се вкара само по един начин, но все пак погледнете добре как е включен, преди да го разкачите.

 

4. За да почистите по-лесно ключа разделете платката от самия ключ. Захванта е с 2 винта TORX (за номер не съм сигурен - беше най-малкия който имам в комплекта)

 

031874482.jpg?r=0

 

5. Проблемът е в графитните контакти. За почистването им най-добре използвайте спрей за почистване на графитни потенциометри, тъй като други почистващи препарати може да се окажат агресивни към графита и да влошат нещата. Освен това спрейовете за потенциометри съдържат смазка, която намалява триенето и удължава живота на потенциометъра.

 

031874480.jpg?r=0

 

Спрея, който аз използвах струваше около 7 лв. Подобни спрейове има във всеки магазин за електронни елементи:

 

031874484.jpg?r=0

 

6. За допълнително подобряване на контакта може леко да надигнете металните пластини на ключа:

 

031874481.jpg?r=0

 

Тук трябва да отбележа, че плочката на която са захванати пластините лесно пада, след което при поставяне лесно може да я сложите наобратно, при което ключа няма да функционира въобще!

 

7. След като сглобите отново ключа, отново се убедете, че пластините контактуват с графитните дири на платката в двете крайни положения на ключа. От тази страна под ъгъл може да се види:

 

031874483.jpg?r=0

 

8. Сглобявате по обратния ред и по възможност триете грешката с VAG COM.

 

Откакто почистих ключа темпомата действа безотказно, грешка също не се е появявала.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно матриалче , колега ! Браво!

Аз пък съм чувал, че на новите ръчки куплунга го няма, а са напрво запоени и затова са неразглобяеми. Виждаш ли от снимката какъв стар модел куплунг се ползва !? Дано и там си почистил добре, че изглежда бая окислено по 5-те писти на платката .

А за самото копче on/off- cancel ...не съм виждал по-ненадежно, недодялано заводско решение . Както и много други части по колата напомня на детски конструктор. smile091 Естествено, че графитните писти и ските в един момент дават проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

 при мен темпомата си работеше , проблема беше че дългите на фаровете и мигачите ги нямаше от време на време . ужасно изделие ... с ужасна цена! ЕТ са като чавдарчета в сравнение с Hekla - http://www.hekla.is/ . за цената на този ключ може да се купи кола втора употреба ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

И при мен процедурата с почистването свърши работа. 

 

При мен не беше набило грешка просто имах моменти в, които темпомата работеше от време на време и в един момент просто тотално спря.

 

Мерси за темата, бяха решил, че трябва да се сменя целия темпомат.

Редактирано от sauro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.