Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хладилна чанта за из път... Въпрос!


imperor

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Надявам се, че някой от вас ще успее да ми обясни нещата, които се случват с моите хладилни чанти...

Преди повече от година закупих хладилна чанта (испанско производство) от "Метро". Чантата работи на 12 и 220 волта, като за целта се включват два различни кабела. Спор няма - удобство си е, особено с малко дете... На 220 волта няма никакви проблеми, но на 12 волта, като изключа накрайника от запалката на колата - не дава да се пипне, пари жестоко! Включих чантата в отвора, който се намира в багажника на комбито - същата работа: за 1-2 минути достига температура не даваща възможност да се държи в ръка. В "Метро" отказаха да се занимават с проблема. В два сервиза ми взеха един път 5, един път 10 лева - без резултат. Смених няколко пъти накрайника - нищо...

Днес реших, че е време да променя нещата. "Технополис" ми беше на път и купих оттам нова чанта, френска фирма, "Campingaz", уж, 2 години гаранция, взех и адаптер за 220 волта. Чантата и адаптера над 200 лева... От "Люлин" до центъра, накрайника не даваше да се пипне от жега... По същия начин грее и когато е включен в адаптера за 220 волта у дома...

Въпроса ми е: това редно ли е? Има ли опасност да се запали в колата? Има ли начин да се направи нещо, за да не грее толкова? Пише, че системата е с някакви пластини на Пелетие или не знам там кой си...

Не разбирам от електротехника и ще бъда благодарен на всеки колега, който помогне със съвет или практически напътствия. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Консумацията на чантата е голяма при 12 волта и за това накрайника се затопля. Пластини на Пелтие има конструктивно в хладилните чанти, на този принцип работят, но нямат отношение със загряването на накрайника. По-дългата (като време) употреба на 12 волта може да доведе до стопяването на накрайника и гнездото в колата. Решението е да изведете 12в. директно от акумулатора или друг силов кабел от автомобила и да го свържете с подходящ конектор към чантата, поради по-високата консумация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го забелязал и аз. Миналата година ползвах една такава чанта, закупена от Метро и доста нагряваше на 12V. Като ползвам зарядното за телефона пак на 12V няколко пъти ми е падал бушона и самия преходник е адски топъл на 5тата минута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепино, благодаря за бързия отговор!

Но все пак остават няколко въпроса:

1. Тази чанта сепроизвежда все пак за автомобили на 12 волта и не би трябвало да ги запали, нали? В упътването е показано, че може да се ползва свободно в задната част на комби или миниван, само да не е в затворен багажник на седан.

2. Накрайника грее дори при вкарване в оригиналния адаптор на Campingaz, който е предназначен за ползване на чантата стационарно на 220 волта.

Точо това не мога да си обясня - как се продава нещо, което конструктивно е недомислица?!

Естествено, днес ще се обадя във фирмата вносител, за да изясня въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, не я връзвай напълно директно до акумулатора - вържи си един прекъсвач /също познат като "бушон"/, за да няма "олеле" после :) Винаги "Just in case, to win the race!". За друго не мога да съм полезен.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит показва, че загряването при 12V се дължи най-вече на не-добрия контакт. При мен дори се беше стигнало до разтопяване на куплунга (за щастие на чантата, а не на колата). Причината е, че от тресенето куплунга полека излиза о почва да искри, което води и до прегряването. Доста неща пробвах и единствено помага ако успееш да закрепиш куплунга да не излиза. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

На мен сега ми е на дневен ред да си купувам и това с греенето мислех, че няма да се случва. Така като чета май не е точно така

Стана ми чудно в коментара на колегата imperor, че не може да се държи в седан със затворен багажник. Аз точно за багажника я глася. Предполагам е заради вентилатора.

 

Някой да се похвали все пак от електрическа хладилна чанта, която не му грее в "гнездото" на 12-те волта?

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се съгласявам с Пепино.А и някой автомобили предвидени за подобни преживявания имат по 2 акумулатора.И малко офтопик –една обикновена чанта от 20 лв с замразители вътре спокойно изкарва 12 ч, но не знам какви пътувания планирате така че ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям мнението на колегата srservice ! Вземете си обикновенна чанта , държи достатъчно и е в пъти по- безопасна !

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се да заложа на по-лесното и простото, но в случая става малко опасното с тази електрическа чанта.

Имаме такава, която е обикновена, но всеки път напред назад, после във фризера с плочките. Понякога отиваме на място, където не мога да замразя плочките отново и на връщане чантата отново ми трябва, а не мога да я ползвам.

 

 

12 часа път са много време, надали някога ще карам толкова, т.е. плочките си вършат своята работа.

 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш възможност да замръзиш плочките, си купуваш една торба лед и готово. Изпробвано е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, това с торбичките лед работи ... за кратки преходи. Аз се "повозих" от 6 сутринта до 24h. Преди това имах още едни 10h на една "лодка", и още 4h преди това на един плаж. Та ми кажете коя чантичка с лед ще изкара 32 часа без да съсипе продуктите? А, да, забравих. На "лодката" чантата беше в банята на каютата и си работеше с адаптера 220->12V. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен сега ми е на дневен ред да си купувам и това с греенето мислех, че няма да се случва. Така като чета май не е точно така

Стана ми чудно в коментара на колегата imperor, че не може да се държи в седан със затворен багажник. Аз точно за багажника я глася. Предполагам е заради вентилатора.

 

Някой да се похвали все пак от електрическа хладилна чанта, която не му грее в "гнездото" на 12-те волта?

 

Поздрави!

Да, аз. По време на събора работеше непрекъснато ту в моята кола, ту в на Гената на 12 V и въобще не пареше.

Купих я от Кауфланд за 60 лв, ще кача утре снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, ще издържи няколко часа, особено ако не се отваря чантата, не няколко дни. 32 часа и плочката няма да издържи. Без да отварям чантата, една торба лед ми е издържала 8-9 часа.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз. По време на събора работеше непрекъснато ту в моята кола, ту в на Гената на 12 V и въобще не пареше.

Купих я от Кауфланд за 60 лв, ще кача утре снимка.

Е, ти сега ме уби. Аз цял ден гледам някви по 250-350 лв, клас A+++ и не знам си още кво с идеята, че малко от малко ще са измислени като хората. Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти сега ме уби. Аз цял ден гледам някви по 250-350 лв, клас A+++ и не знам си още кво с идеята, че малко от малко ще са измислени като хората.

Имаше ги преди време и мен ме е яд, защото искам и аз такава сега...Тогава ги изпуснах...а сега ми трябва. Слагам допълнителна дълбоко замразена 1.5л бутилка на дъното над охладителите, изкарва от 10ч сутринта до 18ч вечерта и към 19ч вече всичко е за хвърляне, ако е храна...моята е най-обикновена, от практикер - синя, права, грозна, обикновена... :) само с плочките не държи особено дълго, даже си мислех, че се е деформирала и пуска под капака топло вътре, защото преди държеше повече време, а сега доста по-малко. На около 6 години е.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам около 15 годишна, обикновена, с плочки - при хубаво замразени плочки кара 12+ часа, ако и продуктите са предварително охладени. Ако я пълня "на ход" - т.е. с неохладени продукти - кара 6-7 часа максимум. Това с торбичките лед работи, но за кратко - колкото да закърпиш положението за около час. А и ледът който се продава е "топъл" - замразява се при висока температура (-2/4), а не като във фризер при -16/18/20. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, ето няколко дето може и на теб да ти харесат:

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/GIOSTYLE-ХЛАД-КУТИЯ-SHIVER-26-12V-A%2B%2B%2B/p/821343само на 12 волта е. Иска и адаптер

 

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/GIOSTYLE-ХЛ-КУТИЯ-SHIVER-GS%2B30-12-230V-A/p/821349 тази вече е 12/220 волта. Има си всичко.

 

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/ХЛ-КУТИЯ-POWERBOX-30L-DLX-B-TE-COOL-20/p/826433тази май е само на 12 волта

 

Това са по обикновени според мен. Иначе има на марка производители като IGLOO, Waeco и др.

Мога и на тях да пусна линкове.

 

 

Има и в емаг, ама е снимка, а не линк. Ползвам тяхното приложение и за това:

post-6002-0-56178900-1471167333_thumb.png

post-6002-0-32152900-1471167344_thumb.png

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако само щепсела грее, но не и кабела има контактно съпротивление. По принцип като се вкарва щепсела стига до едно положение когато запира и като се натисне леко влиза с още около половин сантиметър и тогава не би трябвало да ви грее толкова много. Да е леко топъл да, но не повече. Иначе трябва да прегледате гнездото на запалката.

 

Лично аз не виждам смисъл от такава чанта, тъй като тя сваля температурата до 20 градуса от околната. Което за нищо не става, ако колата се оставя на слънце или чантата. За сериозен истински хладилник:

 

http://www.arb.com.au/products/fridges-camping-accessories/arb-fridge-freezers/

 

http://www.offroad24.bg/products/outdoor/refrigerators-and-accessories/

 

Но и цената е съизмерима с тази на домашен хладилник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, ето няколко дето може и на теб да ти харесат:

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/GIOSTYLE-ХЛАД-КУТИЯ-SHIVER-26-12V-A%2B%2B%2B/p/821343само на 12 волта е. Иска и адаптер

 

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/GIOSTYLE-ХЛ-КУТИЯ-SHIVER-GS%2B30-12-230V-A/p/821349 тази вече е 12/220 волта. Има си всичко.

 

 

http://www.technopolis.bg/bg/Coolers/ХЛ-КУТИЯ-POWERBOX-30L-DLX-B-TE-COOL-20/p/826433тази май е само на 12 волта

 

Това са по обикновени според мен. Иначе има на марка производители като IGLOO, Waeco и др.

Мога и на тях да пусна линкове.

 

 

Има и в емаг, ама е снимка, а не линк. Ползвам тяхното приложение и за това:

Хихи, аз съм правил сайтa на иглубг - http://www.igloobg.com

Обаче, така и не научих нищо за хладилните чанти! :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...С един познат точно миналата седмица се ровихме за хладилни чанти и си взе Outwell , доста силно му я препоръчаха. И аз не съм на ти с хладилните чанти, но това със заиграването ми се струва нормално, въпроса е до каква степен и до колко са си направили труда да го сметнат/проверят производителните този факт. Ще го питам колко му загрява неговата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хихи, аз съм правил сайтa на иглубг - http://www.igloobg.com

Обаче, така и не научих нищо за хладилните чанти! :)

Сайтът е ... нЕмам думи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайтът е ... нЕмам думи...

В какъв смисъл? Не го разбрах...

Дизайн и изпълнение /техническите неща/ - за информацията не съм отговорен (работа на клиента е това). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.