Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Оригинални xenon-ови фарове за OK1 свързване?


minkov89

Recommended Posts

Здравейте, колеги. И аз както много други в този форум се захванах с преминаване от префейслифт към фейслофтова визия на моята ОК1. Скоро ще пусна отделна тема в проекти, където ще се постарая да напиша всичко подробно. Имам и много снимков материал. Но преди това имам един спешен проблем. Купих си оригинални фарове с лупи от Англия. Фаровете са Skoda и са чисто нови, имаха малко изпочупени щитпки и пластмаски, но след две нощи мазане със смола и стъкломат вече са наиситна като нови. Абсолютно здрави и готови да ги монтирам, веднага щом боядисам новата броня. Имам обаче няколко неясни неща около свързването. Фаровете бяха без баласти, така че ще се монтира афтърмаркет D2S кит. Интересува ме дали ще имам някакви проблеми при свързването? Предполагам, че xenon-а ще гасне, когато съм на дълги? Също така ако може да ми дадете някаква схема на цветовете на кабелите но моята букса, аз съм с обикновени стъклени фарове с H4 крушки има 5 кабела в буксата. Ще ви бъда много благодарен за една такава схема.

 

Също така идва и проблемът със сензорите на предния и задния мост, които аз разбира се няма да монтирам :D Искам да попитам може ли моторчето, което е във фара да се управлява от съществуващата инсталация на колата? Гледам, че има 4 пина на него но не знам кой за какво е. Ако успея да свържа кабелите на сегашното моточре към новото и да заработи ще е супер. Само че и за това ще ми трябва схема :)

 

Ето малко снимки: http://www.snimka.bg/?album;aid=813323

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен ли си, че тези фарове ще светят както трябва, при положение, че са от Англия и може би са от кола с дясна дирекция?

 

Иначе за свързването има едни букси, които ще ти трябват. Когато аз щях да слагам такива фарове си ги купих от ЕТ, но така и не се реализира сделката с фаровете и ми останаха.

   

post-4184-13845317398.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лупите имат едно лостче, което изправя светлинния сноп. Принципно колите с лява дирекция осветяват по-високо отдясно, а при фаровете от RHD се пада наопаки. Това им е хубаво на лупите, че като се бутне лостчето светлината се изравнява (няма да заслепявам насрещното движение) А и между другото в Америка мисля, че стандарта за фарове е такъв. Няма наляво - надясно, фаровете си светят еднакво равно.

 

А тези букси не знам дали ще ми свършат работа? Аз в единия фар въобще нямам никакво окабеляване, нито букси, нито нищо.

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се връзват на оригинален куплунг не ти трябва тоз допълнителен кабел ... вадят се пиновете от двете букси на колата и се нареждат на новата ФЛ букса ... ваденето става с един специален инструмен , а после отваряш контричките с ножче на кабелните обувки и ги напъхваш в новите букси , но ще трябва да си купиш букси (нова втора ръка) каквито намериш.

Схемата е следната: кафявото от 6 пиновата букса се поставя на №6 на ФЛ букса ; сиво/черно (тънък кабел) ->№1 ; жълто/черно -> №5 ; бяло/черно -> №2 ; сиво/жълто ->№3 ; кафяв(от малката 3 пинова букса) -> №4 ; кафяво/бяло -> №7 жълто -> №8 ... имаше някаква разлика в цветовата схема на ляв и десен фар ако не се лъжа черната ивица беше заменена с жълта , но на малката букса цветовете са еднакви (последните три).

Разглобяването на буксите става след като се извади една лилава пластмаса през едно прозорче на късата плоска страна на буксата и след това се пристъпва към изваждане на пиновете.

 

П.П. Забравих още нещо - ако колата фабрично няма фарове за мъгла не търси сиво/жълт кабел на 6 пиновата букса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Все още не съм стигнал до монтажа на фаровете. Но имам един проблем. Аз няма да изпозлвам оригиналната xenon-ова буска, защото на единя фар липса, даже няма никакво окабеляване вътре. Затова от сегашната инсталация ще си пусна нови букси. Само ми трябва малко разяснение относно кабалите, някаква цветова схема, предполагам, че щом знаеш как се редят, ще имаш и такова инфо. Ще ти бъда много благодарен ако споделиш кой кабел какъв е, койт + на късите, кой на дългите, кой е маса и т.н. Ето какво представлява моята букса на колата: http://195.149.248.189:8080/2014-04-14/0761a923cb7802c8ace10f6e8d3ca41d_920x0.jpg http://195.149.248.189:8080/2014-04-14/2da4964aad13e0bca5f10e681c9f232b_920x0.jpg

6-Пинова буска наредена по следния начин /на левия фар/:
1. Сиво/Черен

2. Бяло/Черен
3. Жълто/Сив
4. Празно

5. Жълто/Черен
6. Кафяв
Като на десния фар номер 1 е по-различен - Червено/Сив

 

Също бих искал да свържа и моторчето за самонивелация на ксенона към сегашната инсталация, за да мога да ги използвам с копчето на таблото. Това възможно ли е и някой правил ли го е? Защото нормалното моторче на нормалните рефлекторни фарове и с 3 Пина + - и управляващ +. А самонивелиращото се е с 4 Пина + - сензор на преден мост и сензор на заден мост. Четох, че има начин да се направи да работи и без сензорите, но не разбрах как, някакви кабели се замостват и ужким ставало... Моля ви за помощ и по този въпрос, защото искам до края на седмицата да сложа новата предница и съответно ще трябва да знам какво правя като започна да рова и инсталацията :)

Редактирано от pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Сиво/Черен - габарит

2. Бяло/Черен - дълга светлина
3. Жълто/Сив - фар за мъгла
4. Празно

5. Жълто/Черен - къса светлина
6. Кафяв - минус

Номерата , който съм писал в предишния пост са номера на новата букса , където трябва да се пъхне кабела.

Относно моторчето за регулиране по височина - тез работят с +/- и един променлив плюс (чисто жълтия кабел е плюс , кафявия е минус , кафяво/бяло - управление)

На тоз управляващия идва сигнал от потенциометъра на таблото и се изменя от +5 до +9 волта като машинката се движи докато достигне стойността на променливия плюс , а вече как се подкарва таз самонивелиращата се система нямам идея (такова чудо не съм виждал)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Напредвам с фаровете, колеги. Разбрах със сигурност, че няма как да подкарам стъпковите моторчета, които са оригинално във фара и работят със системата за самонивелиране, без сензори и управляващ модул няма как да стане. Затова се насочих към изработка на планки за ръчно регулуране, щях да ги направя като оригинални почти, но ми изскочиха две моторчета от фейслифтови фарове. Сега въпросът е, че е мога да ги подкарам. Буксата на моторчетата е с 3 кабела - червен, черен и кафяв. Пробвах какво ли не варианти да ги вържа към буксата на оригиналното моторче и НЕ тръгнаха. Даже едното го пробвах на акумулатор и не стана. Да са изгорели и двете... не знам, възможно е. Ще съм ви много благодарен, ако споделите кой кабел с кой се свързва. Червен, черен, кафяв към инсталацията на колата? Искам да съм сигурен, че не работят, за да търся други. Защото с тях ще стане попринцип, има как да се захванат към ксеноновия фар и да свършат работа.

 

Ето това е мАторЯ: http://195.149.248.189:8080/2014-05-15/01b9c52479bf6d025cea98b5dfe623ba_920x0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отвориш кутията на регулатора можеш ли да се ориентираш по чипчето(ако може 

така да се нарече) TLE4209?Има PDF с данните на чипа в нета.

Трита кабела са :  +12в. , маса ,  променящо се напрежение 

от потенциометъра за рег. на фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Хайде да ви се похваля най-накрая и аз съм фейслофтов :D Даже с xenon и вс както си му е реда :D

 

1feaae0a89f2936f2043d8993f853a91_920x0.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брaво колегa, колaтa изглеждa уникaлно :) Реглaжите успя ли дa ги "подкaрaш"?

 

Поздрaви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. Да, всичко проработи. Монтирах моторчета от обикновени фейслифтови фарове. Малко къси идваха пластмасовите водачи, който захващат фара, но ги отрязах и отгоре залепих част от водача заедно с ябълката от оригиналните стъпкови моторчета. Сега спокойно си ги регулирам от таблото нагоре и надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поздравления колега, станало е чудесно ! Браво за желанието, мерака и крайния резултат :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.