Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 1000MB, 100, история и интересни факти !


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Škoda 1000 MB прави своя дебют на 2 Април 1964г. като наследник на модела Октавиа.

post-224-0-46538900-1397294060_thumb.jpg

Буквите МВ са абревиатура от Mladá Boleslav, където всъщност се намира и завода на Škoda. MB е само началото на това, което предстои да се случи на поточната линия на задномоторните модели на Škoda. Както вече споменах, двигателят на 1000МВ е напречно разположен на задната ос. Той е четири цилиндров, с по 2 клапана на цилиндър и водно охлаждане, като развива мощност от 42 к.с при 4650 оборота в минута и максимален въртящ момент от 73 Nm при 3000 оборота.

 

Скоростната кутия е 4 степенна, механична, с главно предавателно число 4.44.

Спирачната система е еднокръгова изцяло с барабани. Елегантния седан стъпва на 14 цолови стоманени джанти и гуми с размер 155 R 14.

 

post-224-0-56901300-1397304144_thumb.jpg

 

Интересна особеност е, че разполагайки двигателя на задната ос, заедно с решението за водно охлаждане са допринесли за позиционирането на водния радиатор непосредствено до двигателя, който чрез ремъчна предавка е задвижвал перката за охлаждане на радиатора.  Този факт налага и направата на вентилационни отвори в задните калници и маска, с цел по-добър въздушен поток за охлаждане на двигателя и радиатора.

post-224-0-83303200-1397303833_thumb.jpgpost-224-0-69162100-1397303850_thumb.jpg

 

 

1000 МВ се характеризира като стилен седан с 4 врати и размери :

 

-дължина 4.2 м.;

-ширина 1.61м.;

-височина  1.4м.;

-междуосие 2.4м.;

-диаметър на завой 11.0 м.;

 

post-224-0-69920200-1397375210_thumb.jpg

 

които предоставят достатъчно пространство и комфорт за цялото семейство.

 

Кратко ревю на 1000MB и 1000MBX

 

Дизайнът на купето е с плавни линии и меко излъчване, като това е умишлено, с цел да се привлекат консервативните купувачи от страните, в които ще се изнася модела. Една от тях била Великобритания, където през началото на 1965 започнали да пристигат първите бройки от Млада Болеслав. Там моделът се предлагал на доста разумна цена от 578 паунда, което го позиционирало под актуалните за онези години Ford Cortina 1200 и Hillman Minx Deluxe с цени съответно 592 и 635 паунда. Въпреки ниската си цена, МВ предлага доста богато оборудване, като :

 

-независимо предно окачване;

-регулиране на облегалките на предните седалки до хоризонтално положение;

-пълен комплект с инструменти;

-багажник с обем 220 литра, както и множество ниши за съхранение на вещи, включително зад падащите задни облегалки където се открива още един малък багажник;

 

През годините, между много от търговците, които предлагали 1000МВ се появило твърденито, че купувайки 1000МВ получаваш внушителен автомобил за малко пари!

 

За еднолитровия обем с който разполагал двигателя на 1000МВ и теглото на купето от едва 755 кг, автомобилът предоставя добра динамика и удоволствие от шьофирането.

 

Ето какво говорят и цифрите :

 

-ускорение от 0-100 за 27 секунди;

-максимална скорост от 120 км/ч;

-среден разход на гориво около 6.5 литра на 100 км;

-обем на резервоара за гориво - 30 литра;

 

Освен стандартната версия на седан с 4 врати, се появило и купе с 2 врати под името Škoda 1000 MBX. Едно наистина впечатляващо със своята красота купе!

post-224-0-02961100-1397294171_thumb.jpg

Като допълнение на това красиво купе, от Млада Болеслав са направили и подобрения по двигателя, като са добавили втори карбуратор, който е допринесъл за повишаване на динамиката и придаването на един спортен характер на този автомобил. Благодарение на тази модификация, двигателя предлагал на разположение 70 к.с.

post-224-0-85971800-1397294598_thumb.jpg

 

На 1 април 1968 са представени и две нови модификации :  Škoda 1100 MB de Luxe и  Škoda 1100 MBX de Luxe, като основната разлика, спрямо предходните модели е новият двигател с обем 1107 м3 и мощност 52 к.с.

 

От моделите 1000MB, 1000MB de Luxe, 1100MBG de Luxe, 1000 MBX de Luxe, 1100 MB de Luxe и 1100 MBX de Luxe са произведени приблизително 443 000 бр. като повече от половина са били изнесени към Нова Зеландия и Австралия.

 

А ето и разпределението при различните модификации :

 

-350 000 бр.  Škoda 1000 MB;

post-224-0-36893900-1397482867_thumb.jpg

 

-65 502 бр.    Škoda 1000 MB de Luxe (модернизирано оборудване) - стартира производство през 1966г.;

post-224-0-58673000-1397482899_thumb.jpg

 

-3 287 бр.      Škoda 1000 MBG de Luxe - произвеждан в периода 1966.г-1968г.;

Включва подобренията от 1000 MB de Luxe + увеличена мощност на двигателя до 52 к.с. при 5200 об / мин мощност, въртящ момент  75,5 Nm при 3000 оборота в минута и степента на сгъстяване е повишена от 8.3:1 на  9.0:1.

 

post-224-0-09847400-1397482924_thumb.jpg

 

-1 403 бр.      Škoda 1000 MBX de Luxe;

post-224-0-69877100-1397482973_thumb.jpg

 

-22 487 бр.    Škoda 1100 MB de Luxe - стартира производство през 1968г.;

Обемът на двигателя се увеличава до 1107 куб.см. с мощност от 52 к.с. при 4800 оборота в минута.

 

post-224-0-65153900-1397483028_thumb.jpg

 

-1 114 бр.      Škoda 1100 MBX de Luxe -  стартира производство през 1968г.;

Обемът на двигателя се увеличава до 1107 куб.см. с мощност от 52 к.с. при 4800 оборота в минута.

post-224-0-42490700-1397483045_thumb.jpg

 

През месец Август 1969 се преустановява производството на  Škoda 1000 MB и всичките й разновидности, като това е наложено от идеята за актуализация на моделната гама с появата на нов модел - Škoda 100

post-224-0-89019400-1397294569_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Škoda 100 дебютира през м. Септември 1969 г като фейслифт на 1000 MB. Моделът е оборудван с добре познатия вече 988 см3, четири цилиндров двигател с мощност 42 к.с. при 4650 оборота в минута и въртящ момент 70,6 Nm при 2800 оборота в минута. Диаметър и ход на буталото - 68мм х 68мм. Степен на сгъстяване 8.3:1.

 

Купето е с тегло от едва 805 кг. и размери както следва:

 

-дължина : 4.14м;

-широчина : 1.62м;

-височина : 1.41м;

-клиренс : 0.18м;

-диаметър на завой : 10.2м;

 

post-224-0-81301100-1397308723_thumb.jpg

 

Някои от нововъведенията за Škoda 100 сa предни дискови спирачки и двукръгова спирачна система. Освен това е разширена и палитрата с 6 нови цвята (1002-бяло-сиво, пясъчно-1019, 1071-средно сиво, светло зелено-5002, 5910-тъмно зелено, тъмно червено-8220). 

 

post-224-0-28173700-1397309382_thumb.jpg

 

При производството на Škoda 100 за пръв път се достигат 1 000 000 бр. от даден модел, а именно 1 136 775 бр, в това число и изброените по-долу модификации.

 

През годините от 1969 до 1982 се появяват следните модификации на Škoda 100 :

 

Škoda 100 L произвеждана в периода: 1969г.–1977г.
post-224-0-57259500-1397309239_thumb.jpg
 
Един изключително запазен екземпляр 
 
Škoda 110 L (de Lux) произвеждана в периода: 1969г.–1976г.
 
1107 куб.см.,4 цилиндъра, по 2 клапана на цилиндър, OHV
Диаметър и ход на буталото: 71.00 мм х 68.00 мм
Степен на сгъстяване: 9,5:1
Максимална мощност: 48 к.с.  при 4650 оборота в минута
Максимален въртящ момент : 84 N • m при 3500 оборота в минута
Ускорение от 0 до 100 - 22 секунди
Максимална скорост 140 км/ч
 
post-224-0-81110600-1397310279_thumb.jpg
 
Škoda 110 LS (de Lux Super) произвеждана в периода: 1971г.–1976г.
Моделът се отличава освен с по-богато оборудване и с по-мощен двигател:
 
 
1107 куб.см., по 2 клапана на цилиндър, OHV
Диаметър и ход на буталото: 71.00 мм х 68.00 мм
Степен на сгъстяване: 9,5:1
Максимална мощност: 52 к.с.  при 4650 оборота в минута
Максимален въртящ момент : 87 N • m при 3500 оборота в минута
Ускорение от 0 до 100 - 20 секунди
Максимална скорост 140 км/ч
 
post-224-0-97184100-1397330580_thumb.jpg
 
Škoda 110 R  произвеждана в периода: 1970г.–1980г.
post-224-0-94604100-1397310462_thumb.jpg
 
Кратко ревю
 
Škoda 120 S Rally произвеждана в периода: 1971г.–1974г.
 
120 S Rally е състезателна версия, създадена на базата на Škoda 100, като купе с 4 врати и 2 места. Двигателя е с обем 1298 см3, мощност 120 к.с. при 7250 оборота в минута и въртящ момент 127 Nm при 6000 оборота в минута. Диаметър и ход на буталото  75.8мм х 72 мм и степен на сгъстяване 11.5:1. Двигателя се захранва от 2 бр. двойни карбуратори Weber. Също така е имало няколко бройки, които са били с мощност 135 к.с. 
 
Теглото на Škoda 120 S Rally е скромните 750 кг, като ускорението от 0-100 се достига за 8,1 сек, а максималната скорост доближава 200 км/ч.
 
post-224-0-86901400-1397310813_thumb.jpg
 
Един екземпляр от Чехия
 
post-224-0-94209400-1397577085_thumb.jpg
 
За да може Škoda 120 S Rally да получи хомологация от FIA, трябвало да се произведат минимум 1000 бр. които да бъдат пуснати в продажба. От Škoda обаче произвели само 100 бр. като за останалите 900 били фиктивни и твърдят, че се използвали от полицията по онова време. Тази версия носела името Škoda 120 S и била със следните характеристики :
 
Четирицилиндров двигател OHV, с обем от 1172 cm3, с размер и ход на буталото 72мм х 72 мм. Степен на сгъстяване 9.4:1. Двигателя се е захранвал от двоен карбуратор Jikov и е развивал  мощност от 64 к.с. при 5250 оборота в минута и  въртящ момент 89 Nm при 4000 оборота в минута. Ускорението от 0 до 100 км отнема 19.4 сек.  Максимална скорост 150 км/ч . Теглото на  Škoda 120 S e 860 кг.
 
Škoda 130 RS произвеждана в периода: 1977г.–1982г.

post-224-0-13324000-1397311006_thumb.jpg

 

Кратко ревю и тест

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.