Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3, 1,2 TSI, 6М: Ревю след 16500 км


drago_O3

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Последните няколко месеца не ми оставаше много време да преглеждам форума.

 

Вече се понавъртяха километри на Октавията и реших да драсна няколко реда за ревю след 8 месеца и 16 500 км.

Октавия 3 Елеганс, двигател 1,2 TSI, 6М. Допълнителните екстри подробно съм описал преди време тук.

 

Какво ново: защитни лайсни на праговете, предни калобрани, защитна лайсна на прага на багажника.

 

033555618-big.jpg?r=0

 

033555617-big.jpg?r=0

 

033555615-big.jpg?r=0

 

033555616-big.jpg?r=0

 

Като цяло това е един прекрасен автомобил. Колкото повече го карам, толкова повече ми се иска да го карам и все повече се влюбвам в него.

 

Двигателят за мен е достатъчно пъргав и лесно вдига до 160-180 км/ч дори и пълен (4 човека и пълен багажник) нищо че е само 105 коня. В това отношение съм доволен.

 

По отношение на разхода на гориво диапазона е доста широк и зависи от това как се кара.

Ако се кара със скорост не по висока от 90-95 км/ч разхода е 4,8-4,9 л/100. Преди месец ходих в Гърция и там спазвах всички ограничения и не съм вдигал повече от 100 км/ч постигнах разход от 4,8 л/100.

Да, но в БГ вдигам скороста до 120-130 км/ч и постигам среден разход 6,1-6,3 л/100. Понякога, когато закъснявам с графика скоростта скача до 150-160 км/ч и тогава и разхода скача на 7,2-7,5 л/100.

Живея в малък град и не мога да кажа по отношение на разхода в градски условия. 90% от навъртените ми километри са извънградско.

 

Към момента съм долял 1,5 л масло, разделено по равно на две доливания. Първото беше на около 6500 км, а второто на 13000 км. От Еуратек ме увериха, че това е напълно нормално.

 

Имах проблем с парктроника (преден и заден). Причината беше в електронния блок, който го управлява. Беше необходим месец да се отстрани проблема, но за него ще разказвам друг път, че в момента нямам нерви за това.

Други проблеми не съм имал с колата.

 

Понеже преди време коментирах с колеги от форума поставянето на предния номер - дали трябва да се закрепва директно на бронята или не. Питах изрично за това и всъщност наистина трябва да се закрепи директно на бронята, ако колата е оборудвана със система за защита на пешеходците при удар (повдигането на капака). Оказа се, че моята няма такава система. Чехите са спрели да я слагат няколо месеца след началото на производството. Показаха ми на тестовата кола наличието на тази система. На снимката със стрелката съм посочил къде трябва да има и от двете страни, точно под пантите на предния капак, два пиропатрона. Моята няма и предният номер ми е закачен със стандартната пластмасова подложка. Колеги, моля споделете как е при вас.

 

033555619-big.jpg?r=0

 

Мярнах във форума, че се е коментирало отделинието за очила. Моите се събират без проблем, вярно малко под ъгъл, но е достатъчно. Даже бях сложил по едно време два чифта, но при отваряне много често единият падаше.

За мястото на вратите, бутилките от 1,5л и отварянето за жабката са прави колегите, но ще го преживея :)

Блутута и връзката с телефон е перфектна. Изключително чист разговор. Вкарва контактите със снимките. Лесно управление от волана. Перфектно в това отношение.

 

Фронт асистента е добра екстра и препоръчвам. Два пъти ми се случва да осъзнавам ползата от нея. Не съм стигал до автоматично спиране, но ако се отплеснеш настрани и не гледаш напред, предупредителното пронизително изпискване определено върши работа.

 

Накрая за обобщение с една дума: прекрасен автомобил. Напълно съм доволен, не съжалявам за нито една допълнителна екстра, която съм сложил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Радвам се, че армията на доволните шкодоводи се увеличава. Желая ти поне 20 пъти по толкова километри, на които да се наслаждаваш. А след това да я смениш с новия модел.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам система за защита на пешеходците при удар и номера е закрепен направо на бронята в ЕТ. С маслото ситуацията е почти същата. Ти караш много и с тая скорост на доливане (0.750л/6500км) към момента на смяната на маслото (30000км) ще си долял 3-3,5л. И на мен ми казаха, че е нормално, но то го пише и в книжката. Много безаварийни с хубавицата!

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да се чува, и късмет!

И ми беше интересно да го чета описанието ти.

А иначе спирачките как са?

И как държи пътя при висока скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един представител на TSI клуба :)

 

Маслото кога ще го сменяшофициално? При мен болеро-то ми казва на 20 000 да отида, а книжката на 30 000. Какво масло доля?

 

Сега всичко наред ли е с парктроника? Предния как се включва, трябва ли задължително да дадеш назад преди това? Поне така ми обясниха на мен и затова не поръчах...

 

За очилата бях писал, че отпада отделението заради панорамния покрив - което узнах след като дойде колата. Но може и самото отделение да е тясно...просто трябва по-малки очила значи :)

 

По снимките ми изглежда, че светлоотразителите отзад се губят на червения цвят, но това може би е субективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния как се включва, трябва ли задължително да дадеш назад преди това? Поне така ми обясниха на мен и затова не поръчах...

Това който ти го е обяснил явно е "разбирал".................

 

"При мен болеро-то ми казва на 20 000 да отида, а книжката на 30 000"

А Maxi-Dot-a на какво мнение е? Съгласява се с болерото или клони към книжката.

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сега всичко наред ли е с парктроника? Предния как се включва, трябва ли задължително да дадеш назад преди това? Поне така ми обясниха на мен и затова не поръчах...

 

 

Има си отделно копче  ;)

Моето масло си го сменям на 1 година или 20к, което дойде първо, независимо на какво мнение е компютъра на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е странно с тези смени на масло на по 20-30000 км. Мен ми се струва адски много. Със сигурност инженерите са го измислили и изчислили, ама знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През това време като се долее 3-4 литра какъв е проблема :D .Имаше мисля че в нашия форум(а ,може и в братовчедския да е било) интересна статия за интервалите на смяна,спомням си дори и по-големи числа...Иначе всеки си преценява.

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

на въпросите подред:

Първо по отношение на спирачките - спира чудесно, нямам оплаквания. Зимата, в кишата, имах ситуация при която през погледа на 22 годишния ми опит като шофьор виждах как ще подпра колата пред мен, на за моя изненада колата спря навреме, доста близко рабира се но не стана ПТП. ABS върши работа.

При висока скорост държи много добре пътя. Волана не трепва и е много добре балансирана. Чуствам се сигурен в управлението на колата дори и при скорости от порядъка на 180-190 км/ч. Не, че постоянно карам с такива, но за пробата съм ги вдигал.

 

За маслото и неговата смяна. Първо да уточня: като купувах колата, Еуратек имаха промоция и предлагаха в цената пълно сервизно обслужване първите 5 години или 100 000 км, което настъпи първо. Включва всички сервизни инспекции, смяна на масло, филтри и т.н., всичко което е предписал производителя за този срок и километри. Именно поради тази причина правя всичко каквото е казал производителя. Щом е казал на 30 000 км смяна на масло - така да бъде.

По данните на борд компютъра до момента съм изминал 16 764 км и казва че трябва да сменя маслото след 13 300 км или 472 дни. 

Не мислете, че всяка седмица вдигам капака и бърша щеката. Колата е достатъчно умна за да ми каже кога и какво иска. И при двата пъти тя ми сигнализира. Но, пък щом светне нещо веднага гледам да го оправя, без значение колко е важно. Щом производителя е определил някави норми за него значи трябва да се оправи по възможно най-добрия начин и най-бързо.

Доливам Castrol 5W30 EDGE LongLife 3. От Еуратек ми казаха, че колата е с това масло и купувам от тях (доливането не влиза в пакета на сервизно обслужване B)). Не си правя експерименти с доставчици и масла, които не са препоръчани от производителя за да спестя някой лев. По това което видях в нета Кастрол дават 30 хил. за това масло.

 

По отношение на парктроника. Включва се кога скоростта падне под 10 км/ч, независимо преден или заден. Случвало се е в трафик да се доближа твърде много до автомобила отпред и да почне да ми подава сигнал, както и автомобил отзад да ме доближи в обхвата му също се включва. При включване на задна задължително се включва. Има бутон с който се изключва, но всъщност той само изключва звука, но не и сензорите и на екрана на Болерото продължава да ми показва препядствията. 

Зимата, на дълг път. Колата е обледенена отвън (мъгла съчетана с ниски температури). Влизам в село и на кръстовище спирам. Преден пактроник почва да пищи, пък няма нищо пред мен. Слизах да размразявам сензорите. Цялата броня беше покрита с тънък слой лед. Та зимата гледам да държа сензорите чисти.

 

Да кажа и няколко думи за проблема със парктроника. Отказа да работи преди около месец. Естествено на следващия ден бях в ЕТ. След диагностиката се оказава, че проблема е в електрония блок който го управлява. Колата е в гаранция и решението на хората от ЕТ беше директно да се поръча нов, а не да се мисли как да се съживява повредения. За мен това е най-правилното решение. Естествено по това време в БГ все още няма внесени такива и се наложи да изчакам малко над седмица да доставят от Чехия нов блок. След монтирането на новия обаче стана интересно. Пак не работи и пак същата грешка отчита диагностиката. След един ден какви ли не врътки и проби, безброй телефонни разговори за консулт с майстори от всички сервизи на ЕТ проблема не можа да се реши. Следва официално запитване към завода в Чехия (ЕТ си имат процедура за това). Отново чакане за около седмица за отговор от завода. Отговора е да се провери цялата система! Открай до край! Явно проблема ги е озадачил и в МладаБолеслав. Наложи се да оставя колата в сервиза без да знам колко време ще е там. Оставих я в понеделник и в четвъртък до обяд я оправиха. И какво се оказа!?! Блока, който са пратили като нов се оказва със същата повреда и диагностиката дава същата грешка. Естестно, кой да предполага, че нов блок доставен дирекно от завода проиводител ще има същият проблем. По презумция се изключва новия детайл от кръга на заподозрените. Предположението е, че по време на доставката куриера го изтървал, но няма преки доказателства за това, а и кой ще си признае.

Тук е момента на благодаря на Станимир Папазов от сервиза на Еуратек в Горна Оряховица за отделеното време и нерви за решаването на проблема. Ако ви се налага да ходите в там търсете само него. Той е човека, който разбира нещата.

 

И накрая за светлоотразителите. Да, губят се на червения цвят и не стоят така красиво както на другите цветове. Човек, който не знае, че там има светлоотразители дори няма да ги бележи, особенно ако е леко мръсна. Но пък те са там не за украса, а да вършат специфична работа в тъмното. За мен е важен цвета колата като цяло и специално съм го поръчвал защото ме кефи :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е това за маслото.

 

Ти погледна ли отзад под кората на багажника какви са инициалите? Защото в книжката пише за IQ6 (на моята е такова) 30 000км. Обаче през борд компютъра (по-горе колегата fhman ме е иронизирал малко) ми показва да сменя маслто след 11 000, а да отида на сервиз след 21 000 (в момента съм на 9 000) - затова идва моето объркване. Както и на други колеги такива дълги периода ми се струват учудващи, аз съм свикнал на 10-12 хил. да си го сменям.

 

Иначе и аз проверявах пръчката и според мен е ок - ще видя дали колата ще сигнализира сама при нужда, както е станало при теб.

 

Историята ти за парктроника е интересна, наистина какъв е шансът да дойде със същия дефект? :) Принципно не им вярвай толкова - важно е да ти оправят проблема, а не да ти разтягат локуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, още като я взех гледах за кодовете - и в книжката и на самия автомобил - еднакви са. В началото и на мен ми се стори адски странно тези 30 хил. км.

При мен борд компа ми показва еднакви стойности за смяната на маслото и за сервизната инспекция. Не знам защо при теб е различно.

 

Наистина изглежда невероятно да има същият дефект. Възможно е ако са от една партида и е производствен дефект - т.е. примерно излизат с една и съща студена спойка. Повечето е от нещата се правят роботизирано, на машини. В този случай е възможно да бъдат избълвани примерно няколко хиляди бройки преди да се установи проблема. На пръв поглед при тестване блока е добре, но при тръскане в автомобила след време дава дефект. Ако е бил изтърван новия при транспорта ... знам ли ...  За мен е важно, че го оправиха, а как и защо ... докато е в гаранция по-малко ме интересуват. След 5 години ще питам детайлно как и защо.

Редактирано от drago_O3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Поздравления за подробната информация, която предоставяш. Продължавай в същия дух. Колата ти е супер. Да й се радваш още много време.

 

Иначе относно спирачките на О3 - би трябвало да спира повече от добре. Гледах тест по "Ауто мотор унд шпорт", тестовата беше 1.4TSI, комби и от 100 км/ч до покой спря за 35,3 м.

 

Редовно гледам тази телевизия, доста тестове на различни коли съм видял и това постижение е повече от добро.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За мен е важен цвета колата като цяло и специално съм го поръчвал защото ме кефи  :D/ 


                                                                                               


 


 Поздрави за колата-много е красива.


 Цветът е корида нали. Оранжевее ли наистина или това е просто от снимките? Не съм се представил още официално във форума,но поръчах кола,а още се мисля за цвета.            
                 Разгледай този линк ако обичаш и ми кажи дали твоята на снимките е със същия цвят както РСката на клипа.   Просто на твоите снимки Октавиата изглежда по-оранжева,а на Ютуба по-червена.  На Ютуба не е Рио Рот-тогава остава да е  корида. Дали разликата е от начина на снимане и кой е истинският цвят.  Може би зависи от това дали времето е по-малко или повече слънчево.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравей BlueSoulReaver,

Цвета е корида ред - и на моята и на тази от клипа. Просто моите снимки не дават ясна представа за цвета. Правени са при много слънчаво време, а автомобила на сянка и това създава илюзията за оранжевеене. Аз самият бях учуден след като видях снимките на екрана на РС-то, но не ми се занимаваше да правя нови снимки.

На живо цвета е точно това което се очаква от него - огнено червено. Клипът е правен професионално и съответно цветовете в него са реални. Моите снимки са правени набързо...

За цвета е хубаво да видиш цял автомобил на живо. Цвят по каталог или по мострите, които имат в шоурумовете върху малки парчета тенекия не се избира. Не можеш да добиеш пълна представа от тях. Отиди в шоурум в който има кола с избрания от теб цвят. Корида ред е и на Рапида. Именно такъв гледах преди да поръчам моята.

Има един колега във форума с RS с цвят Рио. Може да видиш и неговите снимки. Този цвят също го видях на живо върху Октавия, но не е моето червено. Първоначално се колебаех между двата, защото Риото е металик, Коридата не е, но след като видях Рио на живо, избора беше ясен за мен. Риото за мен е смесица между кафяво и оранжево, няма нищо общо със червеното. Вярно че е уникален и няма да видиш друга марка с този цвят, но не е моя.

Както казват руснаците "На вкус и цвет товарищей нет".

Имай предвид, че след като ти излезе седмицата на производство не можеш да правиш промени по поръчката.

Редактирано от drago_O3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казват руснаците "На вкус и цвет товарищей нет".  Абсолютно си прав.Колата е много красива и всякакви цветове и комбинации и стоят добре.Всеки си има предпочинатия.Просто за мен червеното от клипа стои уникално с черния пакет и с черния панорама покрив.Когато видях твоите снимки просто се зачудих на раликата,но ти го обясни много добре с начина и техниката на снимане.Разбира се,че на живо цяла кола с дадения цвят ще ми даде най-ясна представа.Видях Фабиа,но на Рапид ще придобия по-ясна представа как ще изглежда-прав си.Октавии има такива рядко,защото решнието Корида е доста смело. Двоумях се между черно и корида,но вече съм убеден,че за моята кола  цветът ще е огнен- корида или жълт спринт.Риото не е мой цвят.Стои много добре,но просто не го усещам за мен. Не знам дали няма да бъде нахално от моя страна да те помоля да ми я покажеш на живо.От Шумен съм  и мога да дойда до Търново.Няма да ти губя времето въобще.Просто един поглед и ще реша.Не се притеснявай да ми откажеш.Съвсем нормално е-аз съм непознат за теб.   Самуил вече много ми помогна с огромно количество снимков материал.Ти си втория на когото досаждам с моя избор,но просто имаш цвета и то на Октавиа.Работя като лекар.На 38г. съм.Семеен с две деца. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е важен цвета колата като цяло и специално съм го поръчвал защото ме кефи  :D/ 

                                                                                               

 

 Поздрави за колата-много е красива.

 Цветът е корида нали. Оранжевее ли наистина или това е просто от снимките? Не съм се представил още официално във форума,но поръчах кола,а още се мисля за цвета.            http://www.youtube.com/watch?v=fdMuEwEOrt4                  Разгледай този линк ако обичаш и ми кажи дали твоята на снимките е със същия цвят както РСката на клипа.   Просто на твоите снимки Октавиата изглежда по-оранжева,а на Ютуба по-червена.  На Ютуба не е Рио Рот-тогава остава да е  корида. Дали разликата е от начина на снимане и кой е истинският цвят.  Може би зависи от това дали времето е по-малко или повече слънчево.

Моят съвет като собственик и на червен автомобил, е да НЕ поръчваш червена кола.

Първите две-три години всичко е супер, но после става адски капризен цвета избледняването започва много да си личи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет като собственик и на червен автомобил, е да НЕ поръчваш червена кола.

Първите две-три години всичко е супер, но после става адски капризен цвета избледняването започва много да си личи.

Да прав си и това го прочетох. Всички цветове избледняват,но на червеното най-личи. Една хилядарка обаче решава нещата. :BangHead:  Въпросът за мен е дали цветът предимно оранжевее или стои плътно огнено червено както е на клипчето на руснака. Зависи може би от слънцето и на сянка май е червен,а на слънце оранжевее. Искам да го видя на живо и решавам. Жълтият спринт ще е другата опция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново , Драго от Велико Търново.

 

Няма да те занимавам с оглед на червената Октавия. Видях достатъчно материали и реших. Корида ще е. Сигурен съм,че би откликнал на молбата ми,но няма нужда. Взех решение. Цветът просто изпепелява. В раздела поръчки на нови автомобили ще пусна тема за колата. Благодаря ти още веднъж.

   
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, червеното е капризен цвят. Това не е първият червен автомобил, който карам. Знам и какво е да се измие на автомивка от пишман специалисти с препарат за безконтактно, особено ако е на години.

Още при поръчването бях наясно, че с годините този цвят ще ми носи повече разходи. Но, освен горната сентеция и има и друга: "Кеф цена няма".

Имах автомобил в сребристата гама с леко хамелионен ефект, променящ се при различен ъгъл, но не ми носеше това усещане което имам с червеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Колега дай малко ъпдейт как се движи колата, че ме плашат само за тоя 1,2 ТСИ. Някакви проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дай малко ъпдейт как се движи колата, че ме плашат само за тоя 1,2 ТСИ. Някакви проблеми?

 

Кой те плаши и с какво? Просто на база това, което си написал за агресивното шофиране газ-спирачка и лепенето на 150 по магистрала - хората препоръчват да си вземеш повече мощност.

 

Иначе аз досега по чужди форуми не съм прочел нещо лошо за 1.2 TSI - напротив, хората са си доволни. Тук не става въпрос за по-лош или по-добър двигател, а просто каква концепция те устройва теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще допълня ревюто с ново инфо, ще опиша всичко до момента по експлоатацията, ще направя и снимки, но нека да ми остане малко повече свободно време.

Вече съм на 30 600 км и нямам никакви проблеми. Двигателят си е перфектен.

Съгласем съм с Пуф-Паф. Важна е концепцията. Затова като купуваме кола трябва да си задаваме въпроси за всяка екстра или характеристика на автомобила, за какво ни трябва и най-вече колко пъти ще я ползваме при експлоатация с нашия стил на шофиране. Ако може да си позволим всичко може да си позволим емоционално да купуваме, но когато парите са ограничени май е по-добре да бъдем рационални. НО, понятие "рационално" е строго индивидуално за всеки

Писах в другата тема за 1,2 или 1,4.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Малко по ново инфо няма ли има!

Сега би следвало да се е "отпушила" още повече колата и съответно да дава по добър разход!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.