Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Има ли проблем с маслото Октавия III 1.4 TSI?


meppps

Recommended Posts

Колеги, на прага съм да си купя Октавия III 1.4 TSI, ниво Елеганс. Изчетох доста по темата, включително направих и тест драйв на един такъв автомобил. Търся семеен автомобил, който да бъде достатъчно голям и в същото време мощен. 1,4 TSI се вписва идеално в представите ми. Чувам обаче мнения, че 1,4 TSI харчи много масло (извън упоменатите по книжка 1л на всеки 10 000 км) и често се налагало доливане. Моля колеги с пробег над 10 000 км да споделят своите впечатления, както и дали в тази връзка двигателят 1.8 TSI е по-подходящ и го препоръчвате пред двигател 1,4 TSI?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Предполагам си изчел ревюто което направих на моята тук

1,5 л. долято масло разделено на два пъти по равно. Първия на около 6500 км., вторият на 13 000 км.

Дали е много или не незнам. Ти си прецени. За съжалание моят двигател е 1,2 TSI

Нека да кажат колегите които са с 1,4 TSI

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента съм изминал 4800 км. Понеже не знам на какво количество масло отговаря маркираната част от щеката за измерване на нивото му, ще кажа, че за тези километри нивото е спаднало с четири реда от общо около двадесет. Като направя 10 000 км, ще пиша отново. Досега не съм доливал.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

В този форум мисля няма доказателство за преразход на масло при Октавия III 1.4 TSI. Основна причина е, че няма достатъчно съфорумци с такива коли та да се направи статистика. Някаде бях пуснал линк към руския форум. Там има статистика. Виж там, виж и в английския форум и си прецени. Ако питаш мен, си се насочил много добре, но пък аз съм пристрастен :)  Аз долях на 8000км 800мл масло. За сега толкова. На 10800км съм вече. Колегата Такев вече ти е писал. На повече от 10000км в тоя форум да има най-много още една кола. Както писах, статистика от тук трудно може да се направи.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Октавия 1.4 TSI / 140 коня. На 13000 км. е вече и съм долял 200 гр. Звънях в Еуратек да ги питам по въпроса, казаха ми че е нормално за тия км. 200 гр. Като сменя маслото  на 30 000 км. можело да спре да се губи. Аз мисля че за 13 000 км. 200 мл/л са нищо, все пак е кола с турбо. Като ускорение и разход съм много доволен, тия 200 гр. ли да мисля ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да уточня ... не ми е светвала лампа или нещо подобно за маслото, просто на око ми се стори че леко е мръднало надолу но понеже не бях сигурен, а и на тия щеки не е много ясно , предстоеше ми и да измина в чужбина около 2500-3000 км. накуп, долях тия 200 гр. Нивото на маслото на щеката е малко над средата м/у мин и макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда и аз се присъединявам към колегите, че няма драма.

 

Ако те кефи колата, не допускай на такива страхове да те откажат. ДОРИ и да трябва да долееш малко масло няма страшно. Иначе повече от година чета за новия модел по различни форуми и за 1.4 TSI не съм видял някакви особени оплаквания за маслото.

 

В града голяма разлика между 1.4 и 1.8 TSI според мен няма да усетиш като движение, доколкото знам въртящият момент и на двата е 250 Нм като са с предно. Само на 4х4-то с по-мощния  двигател е 280 Нм.

 

На мен лично ми харесва да знам, че имам повече мощност в резерв и това ми дава комфорт и сигурност на пътя. Така че ако искаш мощен (както си написал) автомобил 1.4-то ти е прагът. Но пък си прецени и бюджета, 1.8 TSI не за всички се характеризира със семеен автомобил :)

 

И не на последно място - за комби вземи 1.8, а ако хеч ти стига и 1.4 ще ти е достатъчно. Ние пътуваме с много багаж (и то обемен)...затова 1.8 4х4 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е!

В руския форум пишат, че някои мотори 1.4Т си похапват по над 1.5 литра масло на 10000 км. И не само в началото - ами и после. Ето това вече - е малко множко!

А вашето - е съвсем умерена стойност. :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Колеги, искам да "повдигна" тази тема, защото ме интересува след вече няколко години шофиране дали старите страхове за този двигател са се оказали напразни - или напротив.

 

Във форума на Briskoda още се срещат негативни мнения, но сякаш по-рядко.

 

Става дума за 1.4 TSI 150 к.с. на О3, определян в английските сайтове като версия "twincharger".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето резюме за 1.4 twincharger проблеми

 

http://www.revotechnik.com/support/technical/14tsi-twincharger-engine-issues

 

Текущият 1.4 TSI е различен

 

Иначе вероятно си гледал и тази тема :

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/435355-power-loss-accelerating/#comment-4899243

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ТТодоров. Разгледах линковете ти и може би излиза, че не съм се ориентирал правилно. Двигателят, който ме интересува, е за Октавия производство 2016 г.

 

Пораде което (май) не е twincharger. Пак в английски форуми пише, че този 1.4 TSI се прави в Млада Болеслав, докато предишният 1.4 TSI 150 к.с. е правен във VW и той бил проблемният.

 

А от този документ се ориентирам, че най-вероятно става дума за двигател с кодове CHPB или CZDА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа смяна направих на 14 хил км. Долял съм около литър масло. Сега съм на 27хил км. и долях около 300мл. в момента е на макс. 

За 10хил км . не го беше пипнала грам ,но явно на маслото му е толкова живота и започва да си папка след това.

Мотора е супер. Вече проверено максималната скорост по борд е точно 236км/ч. Успя да ги вдигне наравно след известно време, като дойде спускането пак с толкова си вървеше. За година и 3 месеца освен проблема с маховика който отстраниха гаранционно други не съм имал.

Редактирано от Bondo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодиво, така е 1.4 TSI 125/140кс е на предишната Октавия/Супърб 2 и е twincharge. Той е със славата на по-проблемен. Аз лично имам наблюдения от 2.0 TSI 211кс - еми караш ли го на заварки си гори порядъчно масло, че и после и други дертове имаше с двигателя.

 

Текущият 1.4 TSI 150кс е с изчистени бъгове.Аз това съм чувал от колегите, което каза и Bondo за маховика. В Бришкода съм попадал спорадично на проблемчета, но в рамките на нормалното. Руснаците имат оплаквания за загряването и поддържането на работната температура,но тук не важи според мен.

 

Мисля,че ако го караш със заварен педал на газта ще си гори по малко. Също и ако не го разработиш плавно. Но като цяло 2016г си е ок. Карай го,карай и другите 1.8 примерно. Двигателят е приятен според мен, много подходящ за Октавия с това плато на въртящия. Реално е 2.5л атмосферен еквивалент, но с плато в голям диапазон.

 

Сега за надеждността колко как и кога, Господ знае, то важи за всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само като вметка, без отношение по въпроса. 1.4TSI 125 е проблемен(основно заради веригата) до 2009 или 2010 беше. След това CAXC е вече с модифицирана верига. Личен опит Сеат Леон - 152 х.км без ластици и газ до ламарината и няма проблем и ядене на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит с 1.4 TSI 140 кс:

До 30 хил км долято 3х0.250 л

До 60 хил км долято 2х0.250 л

До 75 хил км не съм доливал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8 имат проблем с маслото но СТАРИЯ МОТОР ПРИ ОК2. И то голям.

1,4 само 1 верижка сменяш и е ок.

Само 1,4 то да не е е 160 и 180 к.с.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.