Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Техническо обслужване на Skoda Yeti


g vasilev

Recommended Posts

Здравейте, може ли да дадете информация за цената на техническото обслужване на   следните модели:

yeti 2.0 tdi (110)    yeti 2.0 tsi (160). има ли разлика в цената   за  yeti 2.0 tdi (140). Става въпрос  за първата генерация.

Благодаря.

 

                                                                на колко км.       yeti 2.0 tdi (110)       yeti 2.0 tsi (160)
смяна моторно масло                
смяна  масло -трансмисия               
смяна масло -диференциали               
смяна масло раздатка               
                
маслен филтър               
въздушен филтър               
горивен филтър               
филтър купе/климатик               
труд               
сума               
ДДС       
сума               
             
смяна ангренажен комплект               
пистов комплект (ремък)               
труд               
ДДС       
СУМА               
ОБЩО СУМА       
 

Редактирано от g vasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, двулитров бензинов мотор няма при Йети. Има 1.8 ТСИ, 160 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте Колеги,

 

И аз имам същото запитване, и по специално за 1.8 TSI 4x4.

В понеделник капарирах такава, 2010 г. Толкова много ми хареса, че я капарирах без да съм я виждал на живо.

Ако трябва да съм честен все още не съм я видял, но толкова нямам търпение че изчетох всяка буква в този раздел.

След 10 дена ще отида да си я взема, но междувременно бих искал да събера повече информация за това как да поддържам този автомобил.

 

До сега съм карал значително по стари коли, нито едно тях не е била с двойно задвижване и дори след като изчетох User Manual-a останаха неотговорени въпроси.

Реших да ги нахвърлям тук, да не отварям друга тема а и защото колегата преди мен е задал част от тях (ако сметнем че е имал предвид 1.8 TSI мотора)

 

1. До колкото разбрах колата спада към автомобилите с фиксирани сервизни интервали, за които по книжка се препоръчва масло VW 502 00. Може ли да споделите вие с коя марка масло карате и до колко сте доволни? (казаха ми че мотора погорвал масло, било нормално) и колко е дълъг интервала? :)

2. Самата Халдекс система (и всичко свързано с 4х4 задвижването) изисква ли техническа поддръжка и каква? До колкото се образовах притискателните дискове на Халдекса се намират в "маслена баня", това масло колко често се сменя и с какво?

3. Има ли някой компонент, който при повечето други марки не е консуматив, а при Шкодата е? (съмнявам се, но да питам все пак!)

 

Това е за сега, имам и още но си ги запазвам за после.

 

Поздрави,

Жоро

Редактирано от cyph3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, минал съм през това. Днес нямам време да пиша, не съм на компютър, но драсни лично, ако ти е спешно. По телефона ще ти обясна.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ще ми е интересна темата, особено за интервалите на смяна на маслото и филтъра на "Халдекса" и обслужването на 1,8 TSI двигателя !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, минал съм през това. Днес нямам време да пиша, не съм на компютър, но драсни лично, ако ти е спешно. По телефона ще ти обясна.

 

Не е спешно колега, както казах колата още не е в мен даже. Ще съм страшно благодарен ако можеш да дадеш инфото тук в темата, когато имаш свободно време.

 

 

4год или 60х км - масло скоростти, халдекс и раздатъчна кутия. Верига на 100х...

 

Дори не знаех, че мотора е с верига  :fiu: Ще се огледам в сервизната история кога последно са сменявани тези неща... че шега не бива.

А какво и колко е маслото за тази процедура? Знам, че ако питам в ЕТ ще знаят, но честно казано от всичко прочетено в този раздел мисля те да са ми най-най-най последната опция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригата уж и моята беше добре, нямаше шум, колебания на оборотите на празен ход, но я смених! В ЕТ е с гаранция 2год и е около 1000лв всичко. Масла за скорости и дифове само оригинални и в раздатъчната кутия задължително се сменя! Не е много скъпо около 300лв, аз ги правих в Трансексперт, хората там са много точни, всичко обясняват на клиента. Масло в ДВГ слагам 5 40 не лонг лайф, сменям го на 10х км 130тина лв с маслен и въздушен филтър, горивен на 60х км не помня колко струваше точно може би с труда под 100лв. Взел си си супер кола, от моята съм много доволен, леко ми се виждаше мудна, но и направих ремап от Пепино и в момента е доста приятна за каране, разходът не ми се вдигна и дори преди ми даваше повече, може е и да съм я натискал повече. Не е икономична, градско под 10 и в неделя трудно се прави. За 1год средния ми е около 12. Извънградско пак харчи повечко, под 8 нямам. Поздрави

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригата уж и моята беше добре, нямаше шум, колебания на оборотите на празен ход, но я смених! В ЕТ е с гаранция 2год и е около 1000лв всичко. Масла за скорости и дифове само оригинални и в раздатъчната кутия задължително се сменя! Не е много скъпо около 300лв, аз ги правих в Трансексперт, хората там са много точни, всичко обясняват на клиента. Масло в ДВГ слагам 5 40 не лонг лайф, сменям го на 10х км 130тина лв с маслен и въздушен филтър, горивен на 60х км не помня колко струваше точно може би с труда под 100лв. Взел си си супер кола, от моята съм много доволен, леко ми се виждаше мудна, но и направих ремап от Пепино и в момента е доста приятна за каране, разходът не ми се вдигна и дори преди ми даваше повече, може е и да съм я натискал повече. Не е икономична, градско под 10 и в неделя трудно се прави. За 1год средния ми е около 12. Извънградско пак харчи повечко, под 8 нямам. Поздрави

 

Много благодаря за отделеното време колега!

Явно няма как тотално да игнорирам ЕТ, ще се ходи там за подобни обслужвания...

 

До сега не съм карал бензинова кола. Вие с какъв бензин карате, от коя верига бензиностанции и кой вариант?

Малко се обърках от книжката, която казва зареждайте 98 или повече октана, не слагайте добавки.

До колкото знам, скъпите варианти бензин (МаксМоушън, Кинитрон и т.н.) се водят 100 октана (което е добре, според книжката?), но са пълни с добавки (което не е добре, според книжката?).

Та верни ли са моите размисли, и има ли друг вариант?

 

Поздрави,

Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята със скъпите горива харчи повече... Първите 10х км я карах с Шел В пауер и няколко резервоара омв макс моушън. Случайно сипах 95, че нямаше в провинцията друго освен 95 и колата литна и ми свали разхода. Сега карам с 95 и xenun octane booster и съм доволен, усещам малко повече мощност и в ниските и във високите. Разхода ми е същия като с чисто 95. Съвет от мен, смени веригата превантивно в ЕТ, а другото в Трансексперт(по-евтино). Внимавай със съединителя, лесно се пали. На оффроуд - само с оффроуд асистента, моята го има опция е. Спомага за плавното потегляне и ограничава до 2000 оборота газта при потегляне. Отделно е 50 на 50 зацепено постоянно, в този режим, преден заден мост и колата тръгва леко и без излишни натоварвания и прехвърляне на въртящ момент, което се усеща, ако не е пуснат. Ако нямаш оффроуд(а и да имаш) трябва да ти се активира XDS системата, която се явява eLSD на предния мост и в кал, сняг и с висока скорост дори в завой, колата има друго поведение. Не виждам от къде си, но ще се радвам да се запознаем като я вземеш и да дойдеш на НИМ. Много мога да ти говоря и покажа какви опции са активирани при мен и кое какво прави допълнително. Поздрави

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята със скъпите горива харчи повече... Първите 10х км я карах с Шел В пауер и няколко резервоара омв макс моушън. Случайно сипах 95, че нямаше в провинцията друго освен 95 и колата литна и ми свали разхода. Сега карам с 95 и xenun octane booster и съм доволен, усещам малко повече мощност и в ниските и във високите. Разхода ми е същия като с чисто 95. Съвет от мен, смени веригата превантивно в ЕТ, а другото в Трансексперт(по-евтино). Внимавай със съединителя, лесно се пали. На оффроуд - само с оффроуд асистента, моята го има опция е. Спомага за плавното потегляне и ограничава до 2000 оборота газта при потегляне. Отделно е 50 на 50 зацепено постоянно, в този режим, преден заден мост и колата тръгва леко и без излишни натоварвания и прехвърляне на въртящ момент, което се усеща, ако не е пуснат. Ако нямаш оффроуд(а и да имаш) трябва да ти се активира XDS системата, която се явява eLSD на предния мост и в кал, сняг и с висока скорост дори в завой, колата има друго поведение. Не виждам от къде си, но ще се радвам да се запознаем като я вземеш и да дойдеш на НИМ. Много мога да ти говоря и покажа какви опции са активирани при мен и кое какво прави допълнително. Поздрави

 

След месец се прибирам окончателно в София. Ще живея в Овча Купел като за начало, така че НИМ ще ми е много близо и задължително ще дойда.

Офф роуда го имам, четох доста как да го ползвам, въпреки че сигурно ще ми се налага доста рядко :)

 

Колата я взимам от ТМ Ауто, уж проверена по незнам-си-колко-си контролни точки и със една дузина гаранти, че е в добро състояние.

Ще се допитам до техните механици и ще реша, но и аз си мисля за смяна на верига (колата е на 86000 км). Ще преслушам ЕТ като се върна в БГ.

 

Благодаря отново колега за помощта и информацията! Ще проверя, кога ще мога да дойда на НИМ и ще пиша да се видим.

 

Поздрави,

Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги,

 

В понеделник взех колата и от тогава съм постоянно ухлиен.

Пасна ми, все едно цял живот съм карал само нея.

 

И сега с въпросите:

 

По сервизна книжка последната смяна на масло и филтри е била на 77 хил. км. (и не е сменен горивен филтър), според компа на колата следващото обслужване трябва да е след 14 хил. км. (в момента колата е на 86 хил. км.). Та въпроса ми е, сервизният интервал статично ли е набит в компа при последното обслужване? Ако да, защо за след 23 хил. км.? Колегата спомена в предният пост, че веригата се сменя на 100 хил., но да държа ли и маслото до тогава (пише. че е сложено Shell 5w30 507.00)?

 

Ако маслото е лонг лайф на колко се сменя?

 

Поздрави.

Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента ти е на променлив интервал с т.нар. лонглайф масло. Аз лично бих сменил виднага или максимум до 90 к км това масло и бих почнал с редовни смени на максимум 12 к с не лонглайф масло. Колегата бегачката беше писал, че на този двигател много лошо му се отразяват лл маслата и смените на 30 к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента ти е на променлив интервал с т.нар. лонглайф масло. Аз лично бих сменил виднага или максимум до 90 к км това масло и бих почнал с редовни смени на максимум 12 к с не лонглайф масло. Колегата бегачката беше писал, че на този двигател много лошо му се отразяват лл маслата и смените на 30 к км.

 

Здравей колега,

 

Благодаря за разяснението. И аз до такъв извод стигнах след още малко ровене в сервизната книжка, и от тогава съм сериозна дилема, какъв сервизен интервал да избера.

Вече двама съфорумници разбирам са предпочели статичните, та да питам тях (а и други) вашите QG1 ли са?

 

И ако ида да питам в ЕТ, те кое препоръчват за този мотор и QG1?

 

Поздрави,

Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.