Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 1,9 TDI 110 кс 1999 комби не иска да запали


sostin

Recommended Posts

Колеги , Окатавията ми реши че не иска да запали. Сутринта си запали безпроблемно , с нея си пристигнах на работа , сега реших да ходя да ми заведът щети от градушката, но колата не иска да запали. Стартера си върти, гориво има .......Някой има ли някакви идеи???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше аналогичен проблем в края на миналата година и след смяна на клемореда всичко се оправи. Номерът му е 4B0 905 849 - цена 69.49 лв. за оригинален от ЕураТек - иначе има за по 20.00 лв. разни други. При мен освен, че отказа да пали (иначе стартерът си въртеше) ми светеха и разни други контролни лампи. Предполагам, че му се износват контактните повърхности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а къде се намиро точно това чудо и аз мога ли да си го сменя ако си взема , смисъл има ли нещо за жичкадвия при смяната или просто се излючва и подменя с нов?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............. в контактния ключ (клемореда). 

На мен ми го смени жичкаджия - нали все пак трябва да се потвърди диагнозата.

Човека преди това направи и други проверки, за да открие че проблема е в клемореда.

Клемореда 20 лв. и с труда общо - 50 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип се сменя много лесно. Махат се двата пластмасови капака зад волана - закрепени са с четири винта - два от долната страна на долния капак и два, които са под волана (трябва просто волана да се завърти леко първо на едната страна - после на другата и отворите се откриват). Самия клеморед също е захванат с две малки винтчета без глава, които трябва да се отвият леко за да се освободи - после се издърпва и се изважда буксата с кабелите. Трябва да имаш по-дълга и тънка магнитна отвертка звезда за махане на пластмасовите капаци и малка права отвертка за болтчетата на клемореда. Не знам дали обясних много добре, но процедурата е доста лесна. Ако си от София мога да ти дам за проба моя неоригинален клеморед, който ползвах за кратко докато си купя оригинален (работеше си без проблеми).

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да в София съм и се намирам на България и Витошка на един паркин , и сега чакам да ми докарат някъв подобен клеморед и да пробвам да го сменя, аз свалих вече пласмасите покрай волана. Въпросното нещо е в края на ключалката за запалване нали така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кръгло, бяла пластмаса, с котактни пластини като крачета.

Ето как изглежда - http://olx.bg/klemored-za-kontakten-klyuch-4b0905849-audi-vw-i41883199

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, след неравната борба не с техниката а с човешката глупост хахаха , резултата е 1:0 в полза на Окатвиан:)))

Човека на който казах какво да отиде да ми купи и донесе, първо ми донесе нещо коренно различно , та се връща и после ми донесе това което трябва но с едно отчупено краче от тези трите пластмасовите на клемореда. Да кажем че това не е толкова важно а може и да е ??? Ако натиска нещо???

Та падна ми акумолатора и въобще нямаше как да се пробвам да завъртя с този клеморед. Клемореда който ми донесоха е някъв от 20 лв. което е ясно че е кокал , но изках да видя дали това е проблема. Нещото което се случи кат го поставих е че ми сяткат три ланпи на таблото включително една с ключ и съответно не мога да завъртя ключа.

Някъде бях прочел вчера че клемореда се сменя при откачен акомулатор, а аз не го откачвах . Възможно ли е да прави някъква грешка поради тази моя глупост?

Колкото до лампата на нагревателя , мисля че си свети както си трябва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оказа се че лампата на подгряването не свети ...... имаме ли идеи от какво може да е ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подсказаха ми че проблема може да е някъв влектромагнитен клапън на помпата ???? възможно ли е да е от него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно.Обаче споменаваш индикацията за имобилайзера - струва ми се,че точно от там ти е проблема,т.е имаш проблем с имобилайзера и затова не пали колата,а не заради клемореда.Първо проверете това,а после ако не е от него - варианти много,един от които е реле 109 - спукана спойка на платката му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оказа се че скапаняците са ми дали просто друг клеморед, след като взех точния , проблема с въпросните датчици изчезна и не светят но , колата продължава да не иска да запали .........незнам вече какво да правя .... това реле 109 къде са намира, под волана ли е някъде???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, закарай колата в сервиз или извикай някой да я закачи и да види грешките. Така на сляпо както си почнал, мога да ти продам и 4 нови гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,релето е на държача на релетата,който се намира в пространството над педалите.Трябва да свалиш пластмасовата скара над педалите и ще ти е по-удобно,ако свалиш и предния панел - цялата пластмаса,на която е захванат ключа за фаровете.Но първо зареди акумулатора добре и после се увери,че докато се опитваш да палиш не ти свети оранжевата лампа със знак на ключ.Именно това е индикацията на заводския имобилайзер,който при Октавия 1 често се дъни.Ако не е от него - колата има ли аларма и в частност - имобилайзер към алармата?Да не би той да създава грижите?Като цяло първоначално едно закачане за прочитане на евентуални записани грешки е силно препоръчително,да не кажа - задължително.

Това реле 109,за което ти писах подава захранване на електромагнитния клапан за горивото на изхода на дизеловата помпа.Можеш да провериш дали въобще отива напрежение към него и дали щрака,т.е. дали сработва коректно.Но ако не стига напрежение до този клапан,няма кака да запалиш,защото спира горивото преди дюзите.А вече причината да не стига напрежение - може да е в реле 109,а може и в имобилайзера - подаването на това напрежение се контролира и от имобилайзера.Но трябва да мериш веднага след подаване на контакт,защото ако двигателя не се върти ЕКУ-то прекъсва подаването на напрежение към клапана след около 5 с. с цел безопасност и защита от изтичане на гориво при загаснал двигател и ключ на "контакт".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , прав си колега , но как да я закарам на сервиз като съм почти в центъра и няма палене ???? то е ясно че ще стигнем до сервиза , въпроса е да я подкарам до там . Колкото до грешките нали за това пиша тука ако някой може и иска да помогне да го направи ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле 109 е под волана. Има голяма вероятност да е от него. Сваля се лесно и може да пробваш с друго и тогава да купуваш. Ако е имомобилайзера ще пали за около 3 сек и ще огасва. Пробвай да завъртиш ключа при поставянето му на 180 градуса. Имото трябва да угасне преди да почнеш да въртиш за да запалиш

Редактирано от venll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та , след изваждане и поставяне отново на въпросното реле 109 , колата си запали без никакъв яд, явно проблема е там защото преди седмица ми направи едно прекъсване за секунда в движение а четон някъде че това е признак за релето че здава багажа. Сега питането е от куде да си взема такова читово щото това незнам колко още ще кара след като явно е тръгнало ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и в момента незнам що ми свети датчика на еърбега , но май е записало грешка , незнам , така или иначе ще трябва да мина през ваг ком......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в другите специaлизирaни ВAГ магазини ще го имат,ценaтa до колкото имам информация е около 30 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за съдействието пичове !!!

Извън темата да ви обясна само защо така се бях изнервил покрай това не палене. Принципно е ясно че за всяко подобно нещо си има логично обяснение. Проблема при мен беше че в петък прибирайки се от работа на излизане от тунела за Люлин , един чичи с голф явно не забеляза че цялата колона е спряла и се надена в мен в задницата ми . Та трябваше до утре да заведа щетата за каското от тоя другар, а колата вчера спря да пали точно когато бях тръгнал да свърша именно това. От тук ми се образува и напрежението. Междо другото след тоя удар по Октавията няма нищо освем леко одрана задна броня а голфа се поплеска целия от пред. Явно под задната броня има сериозна греда :)))) но не мръдна , нито е спукана нито огъната нищо, само е леко надрана за което си заведох щета щото така или иначе трябваше да заведа от градушката и така . Педалите от Бул страд пък ми поискаха 40 лева за това че ми завеждали първа щета , което ме втрещи но както и да е , това е една друга дълга тема.

Благодаря пак на всички за съдействието!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.