Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3: Сервизни Акции, други регистрирани проблеми


PUF-PAF

Recommended Posts

преди 39 минути, Izolini написа:

Когато проблема изчезна да си карал на климатик, а преди това не?

И преди, и след инцидента бях с климатик.

Този твой въпрос ме насочи да се запитам дали хроничния ми проблем с дразнещ звук в климатика ми повлия и помпата за охлаждане.

Дали? или? :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Супърб 3 знам за проблем с климатичния радиатор, който е с много меки ламели и се мачкат дори от удар на муха. Съответно през него не минава въздух за да охлажда другия радиатор. За това когато е пуснат климатика и неговата перка върти принудително охлажда климатичния радиатор и той охлажда основния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Levcho написа:

И преди, и след инцидента бях с климатик.

Този твой въпрос ме насочи да се запитам дали хроничния ми проблем с дразнещ звук в климатика ми повлия и помпата за охлаждане.

Дали? или? :(

 

Ако помпата е "гаранционна" (демек идва от завода) и не е сменяна дълго време , може да и се е смахнала (блокирала) електрическата част за регулиране и ... кипва чайника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, The Best Forman написа:

Ако помпата е "гаранционна" (демек идва от завода) и не е сменяна дълго време , може да и се е смахнала (блокирала) електрическата част за регулиране и ... кипва чайника.

Помпата е гаранционна да, все още не и дойде времето заедно с ремъка и затова не я смених. А помпата заедно с термостата ли върви, т.е. термостата дали е вграден в помпата и се сменят заедно? Или е на друго място.

Защото, когато се получи инцидента, изстудих и спрях двигателя и после вдигнах капака, ударих няколко пъти предпазителя на двигателя и на единия от ударите се чу звук като че някакво реле прецъкна. Знам ясно и съм чувал много пъти как цъкат контакторите на реле с ел.магнитно придърпване.

Па викам, дали няма някакъв термостат която да е заял, и да се е оправил след удара. Такива мити работи.... :( Бащата поправяше така с юмрук черно белия ни телевизор Темп преди 35 години. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Levcho написа:

Помпата е гаранционна да, все още не и дойде времето заедно с ремъка и затова не я смених. А помпата заедно с термостата ли върви, т.е. термостата дали е вграден в помпата и се сменят заедно? Или е на друго място.

Защото, когато се получи инцидента, изстудих и спрях двигателя и после вдигнах капака, ударих няколко пъти предпазителя на двигателя и на единия от ударите се чу звук като че някакво реле прецъкна. Знам ясно и съм чувал много пъти как цъкат контакторите на реле с ел.магнитно придърпване.

Па викам, дали няма някакъв термостат която да е заял, и да се е оправил след удара. Такива мити работи.... :( Бащата поправяше така с юмрук черно белия ни телевизор Темп преди 35 години. :)

 

 

Тез въпроси са с повишена трудност .. аз направих предположение от обща култура ? 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Levcho помпата има електромагнитен превключвател. Седи затворен, докато загрее колата. Проблемът е , че понякога блокира на затворено положение и виждаш как се повишава температурата за кратко време. Сменяй я, ако е гаранционна. Ако не нова помпа е 360 лв в Еуратек.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.06.2022 г. at 17:58, JORDITO написа:

@Levcho помпата има електромагнитен превключвател. Седи затворен, докато загрее колата. Проблемът е , че понякога блокира на затворено положение и виждаш как се повишава температурата за кратко време. Сменяй я, ако е гаранционна. Ако не нова помпа е 360 лв в Еуратек.

Инфо.

Смениха помпата с нов тип помпа. Също и тригерния ремък. Старата помпа е била пред блокиране, капачката която е в/у перката не се движи свободно и е почти зацепена (в затворено положение). Дано с време да нямам пак главоболия.

 

@JORDITO @The Best Forman  @Izolini

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 3, 2015, 2.0ТДИ, 150к.с. Антифриза е с кафяво-ръждив цвят. По казанчето има нещо като налепи, същия цвят. Пакета силика се вижда вътре. Някакви идеи защо се получава така и какво се прави/сменя освен нов антифриз и промивка на системата? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на твое място бих проверил за изгорели газове в охладителната система. ако досега колата е карана само с антифриз, няма откъде да дойде ръжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегата stanley,антифриза е пресечен от прегряване,смени водната помпа с обикновенна,с такава без пръстен,и промий системата.Радиаторчето на парното го промий отделно защото зимата ще има парно от ляво а от дясно слабо.Правил сим няколко такива коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.07.2022 г. at 8:49, stratiev auto написа:

антифриза е пресечен от прегряване,смени водната помпа с обикновенна,с такава без пръстен,и промий системата.Радиаторчето на парното го промий отделно защото зимата ще има парно от ляво а от дясно слабо.

Ок, благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
На 15.07.2020 г. at 18:54, Илко Такев написа:

...

Такев Здравей,

Ти ли беше споменал някъде из форума за софтуер или намеса на софтуера, чрез който се увеличава скоростта при смяна от първа скорост при ДСГ кутия. Малко объркано го запитах. По простичко, софтуер с който да сменя от 1-ва към 2-ра скорост след ускорение 15км/час. Има ли го такъв софтуер в реалност? С ВАГ КОМ опциите ли става, или промяна на самия софтуер на колата.

На моята кола понякога имам вибрации когата карам на решим "D" и е на втора скорост. Ако съм на режим "S" няма вибрации, май защото на втора се превключва след скорост 15км/час.

Ако някой друг колега има опит моля за коментари.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Такев Здравей,

Ти ли беше споменал някъде из форума за софтуер или намеса на софтуера, чрез който се увеличава скоростта при смяна от първа скорост при ДСГ кутия. Малко объркано го запитах. По простичко, софтуер с който да сменя от 1-ва към 2-ра скорост след ускорение 15км/час. Има ли го такъв софтуер в реалност? С ВАГ КОМ опциите ли става, или промяна на самия софтуер на колата.

На моята кола понякога имам вибрации когата карам на решим "D" и е на втора скорост. Ако съм на режим "S" няма вибрации, май защото на втора се превключва след скорост 15км/час.

Ако някой друг колега има опит моля за коментари.

Благодаря.

Вибрациите са от това, че държи полусъединител когато продължаваш без да ускоряваш и с много ниски обороти. На таблото може и да пише "D2", ама не е. При мен е същото, особено при взимане на остри завои по малки улички с изкачване, а също и в задръстване с постоянно пълзене (на качването от околовръстното към кръговото на Черни връх винаги го прави, а един път на задръстване преди тунел на Хемус направо прегря и изписа да спра за охлаждане). Затова когато знам, че наближавам такъв участък, минавам на ръчна смяна. Или на S, което също е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Вибрациите са от това, че държи полусъединител когато продължаваш без да ускоряваш и с много ниски обороти. На таблото може и да пише "D2", ама не е. При мен е същото, особено при взимане на остри завои по малки улички с изкачване, а също и в задръстване с постоянно пълзене (на качването от околовръстното към кръговото на Черни връх винаги го прави, а един път на задръстване преди тунел на Хемус направо прегря и изписа да спра за охлаждане). Затова когато знам, че наближавам такъв участък, минавам на ръчна смяна. Или на S, което също е вариант.

Да, и аз превключвам към "S" но с време става досадно постоянно да си играя с лоста, сякаш че карам кола на ръчни. Междуградско не е проблем но в градско започна да ми втръсва. Ако продължава така мисля че ще възникне проблем със самия съединител/предавка. И сина ми кара понякога колата, той пък изобщо не внимава и не усеща че има вибрации. Има такъв софтуер. Ще го науча следващата седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Да, и аз превключвам към "S" но с време става досадно постоянно да си играя с лоста, сякаш че карам кола на ръчни.

Проблема не е кога превключва, а как превключва. Когато сменя сама и прехвърли от 1ва на 2ра моментално започва да пили на полусъединител ако не продължиш да ускоряваш. Когато сменям с перата на волана този момент отпада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз търсех вариант за настройка на софтуера на скоростната кутия, защото много ме дразни това бързо превключване от първа на втора скорост, когато не се подава много газ. Аз също използвам S режима, защото тогава задържа повече първа скорост, или ръчния режим за тръгване. Освен от първа на втора, и на по-висока предавка превключва на около 1800 оборота. което значи, че като отиде на следващата предавка, оборотите падат до около 1300. Общо взето при градско каране, когато не е уместно да подаваш много газ, работи все на ниски обороти в D режим. Тази настройка не може да се промени с VCDS.

Говорих с Пепино преди време. Той преви такива настройки, но не съм ходил при него, тъй като ми каза, че работи само в работни дни и само в София. На мен това не ми е удобно. Каза ми, че настройката отнема няколко часа. Може би защото я прави индивидуално.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Илко Такев написа:

Аз търсех вариант за настройка на софтуера на скоростната кутия, защото много ме дразни това бързо превключване от първа на втора скорост, когато не се подава много газ. Аз също използвам S режима, защото тогава задържа повече първа скорост, или ръчния режим за тръгване. Освен от първа на втора, и на по-висока предавка превключва на около 1800 оборота. което значи, че като отиде на следващата предавка, оборотите падат до около 1300. Общо взето при градско каране, когато не е уместно да подаваш много газ, работи все на ниски обороти в D режим. Тази настройка не може да се промени с VCDS.

Говорих с Пепино преди време. Той преви такива настройки, но не съм ходил при него, тъй като ми каза, че работи само в работни дни и само в София. На мен това не ми е удобно. Каза ми, че настройката отнема няколко часа. Може би защото я прави индивидуално.

@Илко Такев

Благодаря Такев, тази вечер разучих по интернет че е индивидуална настройка. Мисля че имам вече проблеми с накладките на втора скорост защото почна да вибрира по често. Ако намеря такава настройка, за която говорим, мисля и се надявам да карам още някои 10-20к без да човъркат скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Хора вашите автомобили скърцат ли? Моята скърца, предимно в студеното. (звук от вънка някъде)

Змазвате ли някъде и с какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скърцането при студено време е породено основно от две неща - уплътнения на врати/багажник или амортизирани тампони по окачването.

 

Уплътнения. По принцип е добре да им се обръща внимание не само преди/през зимния сеозон, но и през лятото. В единия случай страдат от студа, в другия - от високите температури. Аз моите ги почиствам и третирам веднъж преди лятото и веднъж преди застудяването. На пазара е пълно с продукти за поддръжка на гума и в частност на уплътнения. Ако ще ползваш "вакса" за уплътнения, има я в два варианта - твърд (стикче) и течна (бутилчица с тампон на върха). Препоръчвам течния - по-лесно се нанася, особено в тънки процепи, извивки и т.н. Примерно този Gummi Fit на Вюрт. Подобни продукти има и в доста по-евтини варианти. Дали работят, незнам, Вюрт работи. По съвсем друг повод си взех Perl Coating на CarPro - разрежда се с вода, ползвам го за пластмаса, за гумите на колелата след измиване, за уплътненията и т.н. Дозирал съм си го в пулверизатор. След нанасяне го оставям да подейства, след което забърсвам с микрофибър. Не седи мазно, не трупа прах.

 

За тампони по окачването. Ако е от тях, обикновено при каране в дъжд скърцането изчезва.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Mishelle написа:

Скърцането при студено време е породено основно от две неща - уплътнения на врати/багажник или амортизирани тампони по окачването.

 

Уплътнения. По принцип е добре да им се обръща внимание не само преди/през зимния сеозон, но и през лятото. В единия случай страдат от студа, в другия - от високите температури. Аз моите ги почиствам и третирам веднъж преди лятото и веднъж преди застудяването. На пазара е пълно с продукти за поддръжка на гума и в частност на уплътнения. Ако ще ползваш "вакса" за уплътнения, има я в два варианта - твърд (стикче) и течна (бутилчица с тампон на върха). Препоръчвам течния - по-лесно се нанася, особено в тънки процепи, извивки и т.н. Примерно този Gummi Fit на Вюрт. Подобни продукти има и в доста по-евтини варианти. Дали работят, незнам, Вюрт работи. По съвсем друг повод си взех Perl Coating на CarPro - разрежда се с вода, ползвам го за пластмаса, за гумите на колелата след измиване, за уплътненията и т.н. Дозирал съм си го в пулверизатор. След нанасяне го оставям да подейства, след което забърсвам с микрофибър. Не седи мазно, не трупа прах.

 

За тампони по окачването. Ако е от тях, обикновено при каране в дъжд скърцането изчезва.

Ако си беше чел инструкциите за експлоатация , нямаше да продумаш за шпрейове и други мазги ;)

Специално за вратите - някога е коментирано , че тракат в куките за заключване и две - три намотки тиксо вършат работа (аз съм така от първтаа година). Колкото до петата врата - миналата година правих какви ли не реглажи , но въпреки това тази есен като подкарах в студа , пак се разскърца ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нищо не скърца, 6 години ще станат скоро.?

Моля, не ме бийте.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, РусенскоВарено написа:

При мен нищо не скърца, 6 години ще станат скоро.?

Моля, не ме бийте.?

Твоита е правена във вторник или сряда ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Скърцането при студено време е породено основно от две неща - уплътнения на врати/багажник или амортизирани тампони по окачването.

...

За тампони по окачването. Ако е от тях, обикновено при каране в дъжд скърцането изчезва.

Не е 100по100, както казват сърбите. Моите скърцат, а според Евгени не са за смяна.

Преди 2 часа, РусенскоВарено написа:

При мен нищо не скърца, 6 години ще станат скоро.?

Моля, не ме бийте.?

Няма, бе. На седмата ще се разскърца ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Ако си беше чел инструкциите за експлоатация , нямаше да продумаш за шпрейове и други мазги ;)

Специално за вратите - някога е коментирано , че тракат в куките за заключване и две - три намотки тиксо вършат работа (аз съм така от първтаа година). Колкото до петата врата - миналата година правих какви ли не реглажи , но въпреки това тази есен като подкарах в студа , пак се разскърца ?

Гена, а ти вземи да сложиш цаките, когато четеш. Човека пита за скърцане, не за тракане. Та куките, за които пишеш, може и да тракат, ама не скърцат. Относно "мазгите", както им викаш, при мене няма нищо мазно. Само меки и ненапукани уплътнения. Мазгите са при онези с глицерина по уплътненията. А за инструкцията за експлоатация, чел съм я. Имам и ръководство за техническа поддръжка - и него съм го чел. :P

 

преди 5 минути, Izolini написа:

Не е 100по100, както казват сърбите. Моите скърцат, а според Евгени не са за смяна.

Ей го и тоз, чете, ама не вдява. Аз не съм писал за смяна. А за два от възможните начини за локализиране на посоченото скърцане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност аз бандажирах куките точно заради скърцане т.е. явно в начален етап на износване и то само по паваж , но сегашното скърцане , което не е постоянно ако се окаже от шокови тампони на задни амортисьори , ще припадна .. петата врата миналата година я разсипах от ръчкане и беше спряла , ама сега пак почна ? , ама то всичко изотзадзе дъге.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.