Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ABS драми с датчик


zizirixo

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем с ABS датчик на '06 Seat Ibiza 6L 1,4 101к.с. BBZ (Може да я възприемате като Skoda Fabia :flag_skoda:  ).

След като преди половин година оставих колата за смяна на термостат и бензинов филтър и проверка за едно тресене при спиране се появиха проблемите. Масйтора реши да престърже дисковете, защото били криви. Преди да ми върне колата ми се обади и ми каза за стореното и че билa светналa ABS лампата. Заяви, че се случило при него и не бил виновен, но ABS датчика бил дефектирал. Смени го и изкарах около седмица, когато пак светна любимата лампа. Датчика пак беше сменен, а проблема с него беше че отчиташе по-ниска скорост спрямо другите 3 датчика 40км/ч вместо 60км/ч. Всичко беше ок до преди няколко дни когато проблема пак се появи.

Реших да видя как се държи колата... и ок, светне ли лапата всичко е наред (просто нямам ABS). Проблема е когато запаля до момента на отчитане на грешката.
- Появиха се грешни показания за скоростта на километража - отчита по-ниска скорост.
- Когато освободя от скорост колата се форсира от време на време - предполатам че е в следствие на грешните показания за скорост се променят данните на компа за гориво и въздух.
- Дори и при леко натискане на педала на спирачката ABS-а сраборва.
- Последно пробвах рязко да спра от 10км/ч до 0км/ч и колата въпреки че риташе педала спря адекватно, но тогава започна да мига и лампата за ръчната спирачка ( ! ) заедно със звуков сигнал и (ABS). Предполагам че това е причината за за втората от следните грешки.
 

Днеска пуснах диагностика и показа 2 грешки:
 

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 6R0-907-37x-ABS80.lbl
   Part No SW: 6Q0 907 379 AF    HW: 6Q0 907 379 AF
   Component: ABS 8.0 front   H05 0002  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0002181
   Shop #: WSC 06402 785 00200
   VCID: 0105060708090A0B0CD-515A

2 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 79
                    Mileage: 139145 km
                    Time Indication: 0

00267 - ABS Outlet Valve; Front Right (N100)
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 119
                    Mileage: 139213 km
                    Time Indication: 0

Идеята ми е сам да подменя датчика, който преполагам, че подава грешни данни и да почистя главината над която седи той, както и да проверя в какво състояние е кабела до датчика. Гледах доста материали в интернет за процедурата и предполагам, че ще успея да се справя сам.

Проблема е че трябва да пътувам и не искам да чакам докато се отчете грешката от компютъра поради възможните проблеми със спирането. Стигнах до идеята да махна бушона на ABS-a, но уви те са 2 или 3. Единия който е на акумулатора 40А май е за помпата, а другия обикновен пак при акумулатора предполагам е за самите датчици или контролния модул. В User Manual-а на колата видях и 3-ти който трябва да е при многото бушони.

Та... въпроса ми е възможно ли е да спра контролния модул на ABS-а през бушон и просто със запалването да си отчете грешката и да знам че ABS системата не работи? Принципно не съм състезател и времената липса на ABS няма да е проблем за мен.

Благодаря за съдействието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм на ясно с АБС системата , но би трябвало да спре да работи при сваляне на кой и да е бушон от системата т.е. при сваляне на някой от малките бушони трябва да спре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали малкия при многото. Гаранция че ще ти спре ABS.

 

По отношение на отчитането, на главината зад диска има един перфориран диск, с прорези през 15 градуса. Датчика е един вид метал детектор и засича редуващите се прорези метал - празно. Така изчислява скоростта на колелото. Много е вероятно "мАйстора" да го е изкривил този диск и дори да не е разбрал за какво е сложен там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, днеска след работа ще търся бушона, че при преИбизата не са описани много добре. Лично се надявам просто да е замърсена тази главина или датчика да е прецакан, защото май главината върви с лагер-главината на колелото, което по спомен е 250+ лв :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, това е добра новина. За момента положението е следното:
След премахването на малкия бушон за ABS контрол модула, таблото става коледна елха. ABS, ( ! ), хидравлика, чек енджин + звуков сигнал. Бушона който е при многото е за самия контролен модул и като се изключи VCDS-а гърми на всякъде с грешки. Не става за каране.

Свалих колекото с надеждата да успея да изключа датчика и от там да накарам директно да светне грешката, но уви не може да се разкопчае щипката на кабела, защото диска и другата карантия пречат. За свалянето им за съжаление нямах Торкс-а да за успея да сваля диска. Датчика е на имбусен болт и в повечето случаи е спекал и се вади трудно.

Какво установих: датчика наистина е сменен, но не може да се развие или откачи без да се свали диска и т.н. Кабела който влиза в датчика ми изглежда доста смачкан и ще трабва да проверя до каква степен е изправен, явно майстора го е усукал. Пуснах да гледам живи данни от VCDS-a и стойностите на скоростта на даденото колеко се различават  и то на импулси. При движение с 10км/ч показва 0км/ч или 2км/ч, рядко 4 или 6км/ч, което ме навежда на мисълта въпросната ABS ламаринка/главина да е зацапана/изкривена и поради тази причина да дава грешни данни. Остава си вероятността и самия датчик да е дал нешо фира.

Утре евентуално ще направя сутринта тестово шофиране, за да проверя колко бързо ще отчете грешката и ще предценя дали ще пътувам с колата или с междуградски транспорт. Твърдо съм решен, че ще го орпавя сам. В последствие ще направя и списък на необходимите инструменти и инструкции, за да може темата да стане за раздел "Сам се справих".

:flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , като можеш и знаеш как се рови в компа , защо не я прекодираш , че няма АБС и дорде не го оправиш си я карай така ... моита като я взех си мислеше , че има 4Х4 и ЕСП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Темата е малко стара,ама аз да питам,ако е решен проблема как,че и при мен се получи същото след престъргване на дисковете.На дясното колело след престъргване и смяна на накладки в сервиза превъртяха болт на джантата и със силни удари го свалиха след около седмица светнаха абс и есп. След това диагностиката даваше променливи данни за този датчик.Изчистих хубаво около него и гривната,но как да разбера дали е датчика,сензорния пръстен или кабелите.Гледам,че след буксата кабелите са огъвани,ама не се вижда да са прекъснати.Отначало лампата за abs и esp изгасваха периодично,сега след като почистих светят постоянно.Октавия 1.

Редактирано от kapito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си един дачик и го смени, струва под 20 лв. Ако не се оправи тогава търси друг проблем. Миналата година светваше, угасваше докато накрая не светна трайно. На дясно предно беше. Смених го и се оправи. ПП Няма смисъл да купуваш скъп датчик, той или работи или не работи. Няма средно положение. Сменил съм и двата с Делфи, единия кара вече четвърта годиня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го замеря първо с мултицет,до колкото четох трябва да показва стойности около 1100 ома,ако е здрав да не го свалям,че като се опитах да го сваля се видя,че трябва да излиза на парчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.