Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb, комби, 4х4 140hp


dr_slavov

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

от 06.2014 карам въпросния модел. Страхотен автомобил (за цената си). Взех бизнес пакета, като му добавих ксенон и блутуд. До преди да направя тест драйв ми се въртяха някакви идеи за Октавия. Четейки характеристиките на новия модел нямаше много голяма разлика със Супърба. А цената беше по-ниска и можеше да добавя още някоя глезотия до позволения бюджет. Е разлика има и то огромна. Затова не се купува кола само на хартия.  

 

Въпроса ми е за задвижването 4х4. Аз лично знам за два основи вида диференциали които се използват. Така наречения виско съединител и TORSEN диференциала. И ако в началото на пълноприводното задвижване всичко е било чиста механика сега със сигурност всяка фирма добавя и различна електроника за контрол на този процес. 

Какъв е диференциала в Супърба? Има ли предаване на мощност към задните колела когато няма приплъзване (например при по-рязко ускорение? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което означава, че това с прехвърлянето на мощност към задните колела е глупост? 

С един колега правихме тест драйв на един Форд Куга. Там дори графично са го направили на таблото. Когато караш спокойно с ниска скорост само предните колела са болднати. Когато подадеш газ или скоростта е над 100км/ч започват да потъмняват и задните гуми и се визуализира процентно съотношение. Попитах дилъра как става. Отговора беше стандартен: електронен диференциал. И това изчерпва всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много с дискусията да се обърка още колегата.При покой доколкото знам има 10 процента движение към задните и 90 процента към предните(при превъртане на някое от предните колела,мощността към задните се увеличава според необходимостта).Това е при по-стария модел като моята.При теб са различни процентите и всичко е електроника най-общо казано.Достатъчно адекватна е 4 ката и има голяма разлика при каране на същата кола само с предно.Може да ти се струва че не я усещаш,но като скове някоя зима и почнат останалите да се пързалят ще разбереш че е нужна :DСтрахотен автомобил си взел със здраве да си джъткаш и безаварийно :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

        Честито за хубавата придобивка, желая ти много безаварийни километри, усмивки и удоволствие от колата!

  Аз също, бях малко предубеден за Халдекса - предишната ми кола беше с "Торсен" и нямаше препятствия, лоши пътища и/или атмосферни условия за нея /проправял съм си път през 50-60 сантиметра пресен сняг/, да не говорим, за усещането за "всепроходимост", факт обаче, че беше с ръчни скорости. Сегашната /от гаража/ е с Халдекс, но смея да твърдя, че се справя повече от перфектно - карал съм със 180 на проливен дъжд /чистачките не смогваха/ и не мърда - нагоре, надолу, в завой - като залепнала. Толкова бързо сработва Халдекса, че реално, не можеш да го усетиш... Последните три дни /вярно само в София и малко в кв.Бояна/, не съм имал и повод да се усъмня в качествата на халдекса и колата като цяло - нито съм усетил приплъзване, нито нещо е светвало по таблото. А все още съм с летни гуми, вярно, нови - на 6500 км., но все пак ... Интересно ми е, как ще се държи в истински зимни условия, още повече, че моята е 6 DSG, не разбрах твоята с каква кутия е, но все си мисля, че няма да те разочарова. А иначе, Темата пусната от колегата по-горе, е доста полезна, пък и не мисля че ще те обърка. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата! Със здраве и кеф да мачкаш пътищата с четирите колела :)

 

За халдекса смляна информация виж тук http://fakti.bg/avto/97715-na-kakvo-e-sposoben-noviat-haldex-na-skoda

 

Първоначално се бях заблудил, че всички Супърби са със старото поколение Халдекс 4, но явно с фейслифта са с новия Халдекс 5 (като на О3) и Йети. Твоята трябва да е с фейслифт щом си купил тази година. Давай снимки !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за хубавата придобивка, желая ти много безаварийни километри, усмивки и удоволствие от колата!

Аз също, бях малко предубеден за Халдекса - предишната ми кола беше с "Торсен" и нямаше препятствия, лоши пътища и/или атмосферни условия за нея /проправял съм си път през 50-60 сантиметра пресен сняг/, да не говорим, за усещането за "всепроходимост", факт обаче, че беше с ръчни скорости. Сегашната /от гаража/ е с Халдекс, но смея да твърдя, че се справя повече от перфектно - карал съм със 180 на проливен дъжд /чистачките не смогваха/ и не мърда - нагоре, надолу, в завой - като залепнала. Толкова бързо сработва Халдекса, че реално, не можеш да го усетиш... Последните три дни /вярно само в София и малко в кв.Бояна/, не съм имал и повод да се усъмня в качествата на халдекса и колата като цяло - нито съм усетил приплъзване, нито нещо е светвало по таблото. А все още съм с летни гуми, вярно, нови - на 6500 км., но все пак ... Интересно ми е, как ще се държи в истински зимни условия, още повече, че моята е 6 DSG, не разбрах твоята с каква кутия е, но все си мисля, че няма да те разочарова. А иначе, Темата пусната от колегата по-горе, е доста полезна, пък и не мисля че ще те обърка. Поздрави.

Честито на колегата първо :)

Колата се държи много добре на сняг и е голям фън. На мен разхода ми скача с литър паднели снега :D

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за пожеланията. :cheers:

Благодаря и за инфото. Темата ми беше полезна. Бях изпаднал в заблуда, че Халдекс е търговското име на виско диференциала. :BangHead:

Иначе съм с ръчна кутия (не стигнаха стотинките за DSG)

Тук сме на няколкостотин км седмица след като я вземах на остров Самотраки, Гърция. http://dox.bg/files/dw?a=db5f2682aa

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво Торсен,ама там разхода скача двойно кажи речи.Халдекса го вдига с 10 процента някъде,което е доста приемливо.С риск да те заблудя и новите VW са с халдекс.Всъщност май само при един модел на Пасата има вариант с предно,с халдекс и с торсен(моля за извинения ако греша някъде)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво Торсен,ама там разхода скача двойно кажи речи.Халдекса го вдига с 10 процента някъде,което е доста приемливо.С риск да те заблудя и новите VW са с халдекс.Всъщност май само при един модел на Пасата има вариант с предно,с халдекс и с торсен(моля за извинения ако греша някъде)

       Грешиш само за разхода - реално "скача" с около 20 % спрямо модела с предно задвижване, и с около 10 % спрямо халдекса. ;) В общи линии, разликата в разхода е пренебрежимо малка, с оглед на сигурността и проходимостта която получаваш /надали, някой ще го събори 5-7 литра в повече, за преход 550-600 км./. Иначе, модела на Пасата за който говориш /какъвто беше и моя/, е Passat B 5.5 4Motion PD 131 hp., в моя случай Variant /комби/. Ако не ме лъже паметта, до края на 2002 - началото на 2003 са с предно и Торсен, после се застъпват за малко и трите, и след това само с Халдекс.

      Знам, че с това ми изказване, ще отприщя "всички зли сили и духове", но давам пример за икономичността на този двигател - едно лято с жената си направихме експеримент - пълен резервоар /60 литра, до преливане от капачката и забърсване/, и максмална скорост 90 км/час, дори и на магистрала... Няма такъв мазохизъм, аз поне никога не бих го направил отново. Резултатът обаче беше Брутален :o - 1230 изминати километра. Което ще рече, разход от 4.87 литра на 100 км. Иначе, с нормално към нервно градско каране, и Господ няма да постигне разход под 9 литра на 100 километра. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двоен разход е не реалистично. Мисля че дори 20% е малко в повече. Също така когато се дават някакви проценти трябва да се отчете мощността на двигателя. Колкото е по-мощен толкова по-малко влияние (процентно) би оказал диференциала. Шефа ми кара А7 3.0TDI. В икономичен режим съм го докарвал до разход 6.5. Няма как да започне да гори 3.0л/100 ако му махнем торсена и остане само с предно. Мисля че и до 5.2(6.5 - 20%) не може да падне.

Иначе съм твърдо убеден, че разхода на една кола зависи основно от стила на шофиране. Имаме четири служебни Опел, Зафира идентични двигатели 120hp дизел. разлика във възрастта няколко месеца. Разхода варира от 7,15 до 9.5л/100. Това са реални данни на база зарежданията на автомобилите и хиляди изминати км. Моята в началото докато я разработвах съм падал до 4,3. Миналата седмица обаче бързах за една среща, 60км междуградско 7,8  :o .

Редактирано от dr_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам имам приятел  с A6 2,5 TDI quattro-под 8,5 не пада както и да го караш в града постоянно му е на 12 13.Разбира се не желая да влизам в излишни спорове.На мен халдекса ми е идеален за момента.До колегата доктор-в сервизната книжка трябва ясно да е описано кое как работи на колко процента и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пасата, на а6 и а7 общото им е, че са ваг и че са дизел. С три различни системи на впръскване са и не може да се сравнява разхода им на гориво. А са и с разлчни поколения торсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Колата е много красива! Колкото до разхода, мисля че ще бъдеш приятно изненадан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двоен разход е не реалистично. Мисля че дори 20% е малко в повече. Също така когато се дават някакви проценти трябва да се отчете мощността на двигателя. Колкото е по-мощен толкова по-малко влияние (процентно) би оказал диференциала. Шефа ми кара А7 3.0TDI. В икономичен режим съм го докарвал до разход 6.5. Няма как да започне да гори 3.0л/100 ако му махнем торсена и остане само с предно. Мисля че и до 5.2(6.5 - 20%) не може да падне.

Иначе съм твърдо убеден, че разхода на една кола зависи основно от стила на шофиране. Имаме четири служебни Опел, Зафира идентични двигатели 120hp дизел. разлика във възрастта няколко месеца. Разхода варира от 7,15 до 9.5л/100. Това са реални данни на база зарежданията на автомобилите и хиляди изминати км. Моята в началото докато я разработвах съм падал до 4,3. Миналата седмица обаче бързах за една среща, 60км междуградско 7,8  :o .

     Съгласен съм колега, точно за това съм посочил 7-годишните ми впечатления, от Конкретен автомобил, с Конкретен двигател и мощност, с Торсен диференциал... ;) И, да - разликата в разхода спрямо същия автомобил, но с предно задвижване, наистина е в приблизителните рамки на 20 % - т.е. около 1-1.5 литра, пряко сили - до 2 литра, на 100 километра. Категорично заявявам, че разхода варира най-много, от стила на шофиране на "задкормилното" устройство :D        П.С. Пасатчето го виждам всеки ден, тъй като го продадох на комшийката, която живее над мен, в същата сграда, а гаражите са ни един до друг. Нищо не му се е променило, само разхода е паднал 0.5 литра  :unsure:   

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам имам приятел  с A6 2,5 TDI quattro-под 8,5 не пада както и да го караш в града постоянно му е на 12 13.

Ауди имат поне няколко двигателя с обем 2,5л. Пет цилиндров редови, шест цилиндров V и мощности от 115 до 180к.с. Но дори и без да правим това до уточнение всички са много далече от 3.0 дизел във всеки един аспект. Но да не обръщаме темата в баналната за всеки авто форум "Колко ми харчи колата" с хиляди страници истини, неистини, обиди и т.н.  :cheers:

 

  наистина е в приблизителните рамки на 20 % - т.е. около 1-1.5 литра, пряко сили - до 2 литра, на 100 километра. Категорично заявявам, че разхода варира най-много, от стила на шофиране на "задкормилното" устройство :D

Абсолютно нормално да е така. Аз просто исках да кажа, че има разлика във процентното влияние на торсена при различни мощности (профанско мнение, чиста физика) при RS6 550к.с. и Октавия 105к.с. няма как и при двете да бъде 20%

 

До колегата доктор-в сервизната книжка трябва ясно да е описано кое как работи на колко процента и т.н...

Нямам сервизна книжка. Само един бар код залепен на един лист. Когато влизаш в сервиз, сканират и би трябвало цялата история на колата да бъде в базата данни. 

Редактирано от dr_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.