Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на Superb I втора ръка


Момчил Т

Recommended Posts

Здравейте колеги, надявам се пиша в правилния под раздел. Предстои ми избор на кола втора ръка. Насочил съм се към Шкода, това беше марката на която съм се учил  да шофирам, едва 13 годишен и имам незабравими спомени с нея. Старата 1000МБ 1967 година, закупена втора ръка, служи на родителите ми близо 10 години без сериозни проблеми. Винаги съм си мечтал да имам Шкода отново. До момента съм използвал 2 коли, Сеат Ибиза 1.6 1997 и Опел Астра 1.6 1996 автоматик на жената.  Сеата претърпя инцидент :) и е време за замяна. С досегашните коли основен проблем винаги е било малкото пространство както за багаж така и за пътниците отзад, особено при пътуване на дълъг път София-В.Т/Габрово и обратно, почти всека седмица. Супърба е изключително просторен и се вписва в изискванията ми за пространство, резервен вариант е октавия комби. Едно от изискванията ми е колата да е автоматик, защото от време на време ще се кара и от жената (тя не иска и да чува за ръчни), а и аз макар, че бях скептик, също свикнах с удобството на автомата, който в началото ми се струваше муден. Признавам, че постепенно взех да го харесвам, страхотен за каране градско, тръгване в стръмни баири тн, а зимата с хубави гуми и натиснат бутон със снежинка се справя успешно при внимателно каране. Едно бързо търсене в интернет, обаче ме озадачи, повечето автомати са с мотор 2.5ТДИ, нещо повече големите 2.8 бензин и 2.5ТДИ са по-евтини от трудните за намиране 1.9ТДИ и 1.8Т бензин?!? По-високите данъци и застраховка не ме притесняват (колата няма да е регистрирана в София), но от четене на коментари в форумите, повечето колеги препоръчват 1.9тди и 1.8Т, като много надеждни и здрави мотори. 2.5тди имал проблеми с разпределителните валове, елементите на помпа-дюза системата, обслужването му било доста по-скъпо, турбината също не е евтин консуматив и взех малко да се разубеждавам, още повече, че никога не съм имал дизел, макар да съм карал служебни. Моля изкажете мнение за 6 цилиндровия дизел, смятате ли го за удачен избори какви са плюсовете и минусите му. От друга страна 2.8 литровия ще вади голям разход и ако се спра на него ще трябва да слагам газ, дали този мотор е подходящ за газифициране? Пиша толкова за големите двигатели, тъй като все пак избора на кола втора ръка е според състоянието в което се намира, а обявите за тях са 7-8 пъти повече и съответно избора на по читава би бил по-голям, а цената на която се продават е по-ниска. Ако имате наблюдения и над автоматичната скоростна кутия, вграждана в тези модели, нейната надеждност, обслужване и препоръка за компетентен сервиз. Пишете и за характерни недостатъци в конструкцията на Супърба на които трябва да обърна внимание при огледа на колата. Заделената сума е 13-14 хиляди с регистрацията и първоначалното обслужване. Предварително благодаря за отговорите.

 

п.п  

Поста стана малко дълъг и объркан, но не съм много в час с автомобилите и всяко мнение ще ми е от полза, поздрави :)

п.п 2 без да искам съм натиснал два пъти бутона публикувай и темата са е дублирала, нека модераторите изтрият ненужната, съжалявам.

Редактирано от Момчил Т
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 е прост мотор, сравнително нормална му е като цена подръжка, градско 13-18, извънградско- 10. Аз съм доволен от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,5 е сложен мотор имах а6 2,5 tdi 98.мога да ти кажа само че 1000-1300 ти е смяна на ролки ремъси,масло и филтри. Бягаи далече от този мотор заедно с автомат което си е пак късмет понеже и там един ремонт е около 1500лв.вземи си 1,8т сложи си една гас и си гледаи кефа.с 2,5 винаги може да има изненади а те са златни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори. Явно 2.5 турбо-дизела може да се превърне в приключение за не особено разбираш купувач като мен :) Бензиновия с газов инжекцион може би ще се окаже по-доброто решение, разхода не ме притеснява толкова, Опела дава 11 литра градско на бензин така, че 18-20 на газ няма да ме уплашат. Преди да взема каквото и да е, ще закарам колата на сервиз за диагностика, притесняваме обаче автоматика, не във всеки сервиз са много запознати. Какъв е модела на автоматика в Суперб 1 и използвали се от други модели на ВАГ? Стефане баща ти не я ли продава тази Шкода, много малко я кара :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:eusa_naughty: Не се продава :) А кат искаш да ги е икономично - взимай дизел! Но не 2.5 - по-новите (163 коня) са сравнително здрави, но не са икономични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко с помпа VP44 се избягва.

Супърбите масово са с 2.5. Виждал съм 2.0- не знам как  върви с този мотор.

2.8 на газ си е отличен избор.

Даже можеш като мен да караш така :D

 

10405692_10152431117538616_8559266094292

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам какви 2.5 дизели сте карали,аз съм точно с 2.5 V6 155кс,автоматик и съм предоволен.Хубаво,вземи си 1.9тди,ама малко немощен за това купе ще дойде-лично ти го казвам,защото съм ги сравнявал.Щом ти се разправя с газификации-прави щом искаш,но парите няма да са много по-малко,а посещенията при майстора-по -чести.А и с новите изисквания за прегледите...Досега на колата нищо не се е чупило,но аз съм я купил от фирма,ползвала я за шефски автомобил ,съответно колата е закупена от нея чисто нова в България-една от малкото по него време-2003г.А мощността на двигателя си е налице-това не може да го отречете:)Да,винаги може да има изненади,но това все пак е нещо повече от бюджетния клас,така,че избора си е изцяло твой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T мотора се газифицира отлично. За купето на Superb е достатъчен като мощност. Няма сериозни проблеми по него - може би слабо място са бобините-аз вече смених три от тях, но да не забравяме, че това си е консуматив и няма нищо вечно. Усеща се турбо дупката до около 2500 оборота. Ако купуваш Суперб до 2008 3U4- обозначение -като оглеждаш колата гледай за мокри мокети навсякъде, че това си е наследен проблем от Пасатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам само на бензин, но около мен доста хора карат такива мотори с ГИ и нямат никакви проблеми, а колите вървят много добре. Пълно обслужване, нови кабели, свещи, филтри, антифриз и температурни датчици и забравяш, че караш с ГИ. 2.8 е двойно по- евтин за обслужване от 2.5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно бързо търсене в мобилето по критерии шкода-} суперб -} автоматик -} ми дава 1-на с двигател 1.9тди, 1-на с 2.8 бензин и всички останали са с 2.5тди, което доста ограничава избора ми. Не бих искал да скачам на сляпо, но не искам и да отлагам покупката дълго. Това с мокрите мокети проблем с уплътненията ли е? Тази помпа VP44 само на 2.5 дизела ли се слагат? Разходите за гориво и обслужване не ме притесняват толкова, колкото опасноста от непредвидени 4 цифрови ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с мокетите е проблем с отводнителните канали точно пред предното стъкло (запушват се) и проблеми с уплътненията на алуминиевите панели на вратите. Има и случаи на влизане на вода през остарели уплътнения на филтъра за купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с отводнителните канали пред предното стъкло важи за всички марки. Разни окапали листа, пухчета, шлюпки и т.п., ги запушват и при обилен валеж водата прелива в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро карам Суперб 1.9 TDI 131 h.p. автомат и съм изключително доволен от колата.

Като сравнявам Суперб-а и Октавията - сега стигам до другия край на България по-бързо, по-комфортно и по- евтино.Лятото на път за Халкидики тръгнах рано сутринта и почти не съм ползвал климатика - разхода беше 5.5 (2 човека + малко багаж, нормално каране). На връщане от Метеора до София - 80% каране по магистрала, на климатик, скорост 130 - 150 км/ч - 6.3 л/100км.

Автомобила напълно ме устройва, като динамика и разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегa, горещо ти препоръчвaм дa избягвaш 2.5 моторa, не случaйно повечето обяви сa с точно този двигaтел. От остaнaлите коментирaни, нa който и дa попaднеш, ще остaнеш доволен, стигa конкретния aвтомобил дa е читaв ;) Успех в търсенето!

 

Поздрaви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами хубаво -избора си е изцяло твой.Не е лошо да сравниш ,преди да купиш,както карането,така и разходите,така и първоначалната цена,която ще платиш.Не на последно място-ако караш повече градско,с който и двигател да си,не очаквай божествени икономии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

избора на superb тук е ограничен соред мен по-добър вариант е да потърсиш и внесеш от Германия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите, последните 2 седмици бях доста зает и нямах възможност да разгледам предложенията на живо. В момента имам оферта за един Пасат комби, но не ми се иска да се отказвам от Шкодата, пък и ми се иска да разгледам повече коли преди да взема решение. За автоматика също прочетох няколко противоречиви мнения в англоезичните форуми с отказа да включи задна и съответния скъп ремонт, при това на "скромните" 150 хил. километра. Явно обаче на скоростната кутия не е било извършвано никакво обслужване от закупуването на дадените автомобили. До колкото разбрах е добре да се сменя маслото и някакъв филтър на всеки 60 хил. километра, интересно защо не са го правили в официалните сервизи, все пак тези коли на запад са били закупени нови и с гаранция? При полагане на нужните грижи обаче има и автоматици натрупали 700-800 хил. километра без никакви проблеми. Замислям се и за предложението на колегата skodafen за кола от Германия/Чехия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Аз съм със Супърб 2,8 V6 c ГИ "Romano" - много съм доволен. Перфектна комбинация.

Но съм с ръчни скорости (моята жена не иска и да чуе за автоматик).

 

Единственият ми голям проблем е водата в купето (но за него вече е писано).

Ако с този мощен мотор имаше 4х4, щеше направо да е перфектна. Така че гледай и Passat 2,8 V6 (версия 5.5). Там има повече автоматици, а и 4х4 се срещат. Препоръчвам ти да провериш в Германия.

Аз от там си докарах колата, а е Шкода, защото беше много изгодна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм куатро 2.8 с ръчни скорости. Колата е много пъргава, за учудване на всички критикуващи колко малък бил мотора за това купе, което при мен е алуминиево и само на обем е голямо, иначе е тежи точно кокото Супърб, Пасат Б5.5 и А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.