Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Конденз във фаровете на нов автомобил Шкода Супърб


DJK

Recommended Posts

Здравейте,

 

Някой имал ли е проблем с конденз във фаровете на нов автомобил Шкода Супърб и знаете ли как може да се отстрани? От Еуратек няколко пъти сменяха фаровете и на практика няма промяна... явно е някакъв конструктивен или производствен дефект. Фаровете са Bi-Xenon с LED дневни светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Аз лично нямам този проблем, но в пост № 9 в тази тема колегата Боре го е споменал това.

 

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нормално е.

Примерно ако е много влажно,ако я караш рядко,ако дълго работи на място,ако стои в гараж,все предпоставки за запотяване.

Няма какво да проверяваш отдушниците,вс. е наред.Моите редовно се запотяват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, не е нормално бе човек. Това си е чиста вода във фара - конденза. Получава се при разхерметизация на фара.

Не знам как са устроени тези фарове, но не е нормално. Или ако конструктивно са така, мн. здраве на конструктора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязвал подобно нещо на моите. На снимките на при включен ксенон има едно кръгче,ама това май си е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност са се оплаквали и други хора, защото от Шкода са издали "технически бюлетин", който се оптват да ти го пробутват след като отидеш за рекламация и в него пише, че това е нормален "феномен" на база на "физичните закони"... Въпрвки това 2-3 пъти ми смениха фаровете и резултата е един и същ. Ако е наистина проблем в дизайна - би трябвало всички нови Шкоди Супърб с Bi-Xenon фарове да го имат този проблем. Казаха още, че понеже ксеноновата крушка не била с нажежаема жичка (т.е. не загрявала въздуха вътре във фара) затова се образува конденз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Казаха още, че понеже ксеноновата крушка не била с нажежаема жичка (т.е. не загрявала въздуха вътре във фара) затова се образува конденз.

 

:)

 

Това е добър отговор, за да "хвърлят човек в оркестъра".

Значи, по принцип той не трябва да се образува, за да чака някой да го изпари.

Във фара може да има конденз..... при спукано стъкло/вече пластмаса/ или частично разлепване на стъклото от рефлектора. Да не казвам, че е грозна гледка и скапва покритието на рефлектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, съвременните фарове не са херметични (не знам дали някога са били).

 

Възможно е при определени обстоятелства влагата вътре да е по-голяма временно.

Най-често това се случва, когато фарът изстине във влажна среда и при свиването на въздуха вътре се всмуква влажен въздух.

Същото се случва и при по-рязка промяна на атмосферното налягане и влажност (качване на планини например).

 

Обяснението с нажежаемата жичка би било близо до истината, но не и при наличие на лупи, защото тогава дори и при нажежаема жичка не се загрява осезаемо вътрешния обем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с халогенни крушки на лупите, не се потеше - минах на ксенон пак на лупите - не са се потяли досега близо 2 години.

Карал съм във дъжд, във студ, във пек - тц, няма потене.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, съвременните фарове не са херметични (не знам дали някога са били).......

 

Чавдаре, като се разхождаш по улицата, има паркирани съвременни автомобили. Обърни внимание колко кондензирали фара ще видиш.

/не знам вече как по-нагледно да кажа, че не е нормално това явление/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм, да. И да - много рядко. И то при различни марки и модели.

 

Позицията ми е, че е нормално да се случи понякога, но и да изчезне за няколко дни.

Освен, ако няма запушена тръбичка за вентилация или нарушение на целостта на фара, което определено трябва да се поправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм, да. И да - много рядко. И то при различни марки и модели.

 

Позицията ми е, че е нормално да се случи понякога, но и да изчезне за няколко дни.

Освен, ако няма запушена тръбичка за вентилация или нарушение на целостта на фара, което определено трябва да се поправи.

Моя е счупен и залепен със силикон - няма потене. Фабията също никога не ми е потила фаровете. На стария Меган II се потеше брутално само единия фар (той беше с удар в предницата и сменяни двата фара). Явно за да се появи запотяване на нещо не е както трябва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например, нарушена вентилация! На стоповете на О2 се вижда много хубава голяма дупка откъм вътрешната страна, под мокета. Т.е. те не са херметически затворени и не съм видял потен стоп - виждал съм на стари барутарници от други марки, при които има и вода два пръста и рибки, но те са тотално друга бира.

 

При фаровете е важно да са затворени добре, защото се събира чернилка и мръсотия вътре в тях, и потъмняват. Обаче имат нужда от отдушници, които се забелязват трудно, но след оглеждане се виждат, пълни са със дунапренчета.

 

На чисто нови коли, щом им се потят така фаровете - предимно с фабрични ксенонови системи - явно има нещо недомислено (да им бяха сложили дренажче за пот :D).

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей,ще ме ядосате. :)

Пробвайте.Както е сега зимата.Идвате във влажна Варна.Било е топло през деня,слънчево.Към 4-5 часа след обед,измивате колата с водоструйка,като пръскате хубаво и в радиаторите през долния отвор на бронята за да се измият полепнали насекоми и да се измие пяната от препарата-да не разваля ламелите.След това палите колата да работи на място докато подсушавате за да ви е топло.Радиаторите загряват.После отивате в мола на паркинга,който е на 50 метра и спирате в подземния паркинг.Тогава водата която е между ламелите на радиатора,влагата се изпарява и се вижда дори като съм паркирал и се отдалечавам от колата ,че от маската излиза пара.След това след 2-3 часа примерно като отида ,няма проблеми,но паля,светвам фаровете,излизам отвън,карам 10 км. до вкъщи и като паркирам в къщи,фаровете са мъгливи в долната си част.После сами се оправят.

Направете така и на вас ще ви се изпотяват фаровете.

Само не казвайте,че ми има нещо на фаровете.Да ходя в Еуратек да ми ги сменят...хахаха...

 

Не мога да разбера,защо спорите и упорствате?Това ,че при вас не се случва,или,че не сте виждали и други коли с изпотени фарове,не правете генерални заключения от рода,не се добри фаровете,инжинерите са тъпи,фаровата са калпави,повредени и т.н.

И аз не съм виждал инзвънземни,ама не твърдя че няма... :)

 

Шафте,на моята съм 100% сигурен,че задните стопове са абсолютно херметизирани пък.

Предните фарове си имат явно вентилационни отвори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей,ще ме ядосате. :)

Пробвайте.Както е сега зимата.Идвате във влажна Варна.Било е топло през деня......

Ама много сложни условия си поставил за изпотени фарове. Някои, неизпълними за хора, съобщаващи за този проблем ;)

Верно, климата във Варна. Те затова и англичаните от мъгливия остров се оплакват.

 

Гледам, че много англичани също се оплакват от този проблем.

 

 

Само не казвайте,че ми има нещо на фаровете.Да ходя в Еуратек да ми ги сменят...хахаха...

 

Нищо ти няма на фаровете. Това е нормално явление....... за Шкода, обаче. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

И аз не съм виждал инзвънземни,ама не твърдя че няма... :)

 .....[/b][/quotе]

Хахаха - аз съм виждал ама не казвам, че има.

За да не е спам - чувал съм че най-доброто решение против изпотяване е "котешка тоалетна" - силика гела пасти да яде :)

Спокойно инженерите могат да предвидят малко място във фара пълно с гранули и ако щеш карай и в Екваториален влажен климат няма да се запотяват - ето още една идея за тунинг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Гледам, че много англичани също се оплакват от този проблем.

Аз досега в Англия съм карал 4 коли. Освен вече втория Супърб, който е с ксенони, предишните две бяха с халогенни без лупи. Нито една от тези не са се изпотявали фаровете! По улиците забелязвам само по стари коли(над 10г) с изпотени фарове, а те се забелязват, на мен поне ми се набиват на очи, просто защото си е грозничко...

За мен не е нормално!

И понеже стана въпрос за влажния климат във Варна, когато живях във Варна, съм сменил около 3 или 4 коли. Всички с халогени. Нито една не са се изпотявали...

 

 

P.S. Сега видях че малко съм закъснял съм малко за дискусията, но поне си казах мнението... :rolleyes:

Редактирано от DIGIGI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Имам чисто нов Супърб фейслифт, купен миналата седмица. Издадоха ми автомобила и фаровете бяха запотени - видях го след 5км, като спрях да заредя. Автомобилът бе държан на открито. След като влагата изсъхна (къде от топлина на крушката, къде от това, че я държа в гараж), не се е появявал конденз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита нова Шкода колега. Много и безаварийни километри. Ползвай "Търсачката", колега беше писал тема, с идентично заглавие и проблем /какъвто всъщност няма, а е нещо нормално/. Няма от какво да се притесняваш - това си е "детска болест", проявяваща се сравнително рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита нова Шкода колега. Много и безаварийни километри. Ползвай "Търсачката", колега беше писал тема, с идентично заглавие и проблем /какъвто всъщност няма, а е нещо нормално/. Няма от какво да се притесняваш - това си е "детска болест", проявяваща се сравнително рядко.

Благодаря за пожеланията и за съвета! Мисля, че си пропуснал, че това е втора страница на стара тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.