Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тема относно фолирането на автомобил


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Пускам тази тема, защото се разрази една дискусия относно фолиата в друга тема, където на тази не й беше мястото там и за това след консултация с колегата bega4kata се разбрахме да я пусна тук. Мисля, че една такава тема би била от полза на всички собственици на автомобили и се надявам да не бъде махната .

 

Занимвам се от доста години с професионално поставяне на фолиа за автомобили и смея да твърдя, че познавам доста добре материалите за качетсвено фолиране. За това съм се спрял на някои от доста богатият пазар в България марки фолиа, защото се убедих, че с некачетсвени материали няма как да се получат нещата в дългосрочен план. Имам изкарани курсове за облепяне на автомобилни стъкла и професионален сертификат за външно облепяне на автомобили и доста солидна практика зад гърба си.

 

Фолиата за автомобили са за стъкла и външно/вътрешно (интериор) облепяне. Ще започна с фолиата за стъкла.

 

Фолио за автомобилни стъкла 

 

Това е полиестерен материал, който се разделя на качествен и некачествен.

 

Качетсвените полиестерни фолиа са направени от много пластове (слой против надраскване, затъмняващ слой, слой с УВ филтър, метализиран слой, който задържа топлината в себе си около 70% и не го пуска да влиза топлината в купето, още един затъмяващ слой, лепилен слой с кристално чисто лепило за залепяне за стъклото и защитен целуфан). Има такива, които нямат метализиран слой и ефекта за предпазване от слънчевата топлина през лятото е доста по-малък. В зависимост от производителя на фолиа, като издъжливост са с гаранция между 3 и 10 години, а живота им е обикновено 2 пъти по-голям от гаранцията. Всички те зи фолиа са с 99% УВ защита. Тези фолиа не можете да си ги купите от магазинчето за автоаксесоари!

 

Некачествените фолиа за стъкла са направени от целуфан с боядисано лепило в различни нюанси, които много бързо губят свойството за затъняване, изсветляват, отлепят се, напукват се и колата заприличва на нещо отвратително. УВ защита нямат ниаква, защото просто нямат тези слоеве и филтри, които имат професионалните фолиа и издръжливостта им е 1, 2 до 3 години ако колата стои в гараж. С такова фолио може да се сдобиете от всяко магазинче за аксесоари, части, пазар и къде ли не, а вие си направете сами изводите, с какви качетсва е и на каква цена го взимат продавачите, щом една ролка е на цена между 3 и 15 лв.

 

Запомнете, че качествено фолио, с качествен монтаж не излиза на цена под 150 лв за малка кола. Казвам го, защото има "колеги", които вземат за направата на задни стъкла от 40 лв до около 100 лв и казват на клиентите, че това фолио е на дадена световно известна марка, а те всъщност не могат да купят само материала за тези пари, ходят по улиците да затъмняват коли, като не ползват необходимите условия за такава дейност. Тук се задава въпроса "Как да си плати заплатата, наем на помещение ако ползва, ток, осигуровки, данъци и т.н.?" . Отговорът е "Не може!". Също така е добре да проучите пазара, къде може направят монтажа качествено, а не просто да сложат фолиото на стъклото и колата пак да не прилича на нищо, защото има и доста "колеги", които може да ползват качествени материали, но да не могат да го поставят качествено, което също не е добре, защото фолиото може да се разлепи или да е направено на задното стъкло с няколко парчета, да има много прах под самото фолио след монтажа.

 

Другите фолиа, са за външно облепяне на автомобила с цвят или без цвят.

 

Поставянето на фолио за промяна на цвета е доста нашумяло в Европа, а и на всички континенти, като цяло, но за съжаление е доста непознато за територията на нашата страна. Повечето собственици (особено на нови) в Германия си купуват кола в стандартен цвят или такъв, който не се заплаща допълнително и отива да си направи колата в цвета, който желае във фирма за поставяне на на фолио. Другият вариант е, когато колата е за пребоядисване да се направи с фолио вместо с боя. Когато се облепи колата с фолио оригиналната боя остава непокътната отдолу под него (това се отнася за коли, които не са били пребоядисвани). В повечето случаи обаче в страната ни се внасят стари автомобили, които обикновено са с доста забележки, а търговците, за да им докарат "търговски вид" ходят при майстори, които не могат да боядисват, но за тях е важна цената. Смея да твърдя, че в България има много малко сервизи, които могат да бядисват качествено и на необходимото ниво. Това е много важно, ако някога се разлепи един автомобил, който е бил облепен с фолио и подготовката не е направена, както трябва. Тоагва има голяма вероятност при отлепянето на фолиото да падне лак или боя, там където подготовката и боядисването не са направени, както трябва да са.

Предимствата на фолиото са доста по-големи, отколкото при боята. Самото фолио е еластично и при удари от камъчета и мушички издържа много повече от боята (тя е твърда и при удар от камъче веднага се поврежда, заради еластичността), при евентуална смяна на детайл цветът е същият, когато фолиото е минало необходимите тестове за качетсвто (една световно известна марка не държи на това и всяка ролка е с различен цвят, а в същото време се знае, че е най-добрата), при смяна на детайл не се налага чакането, като при боядисването около 7 дни, а става само за около 1-2 часа, за направата на една кола са необходими от 3 до 5 дни, има много богат избор на цветове особено на матовите, които доста навлизат в последно време, докато за боядисването на матова боя цветът се забърква за една кола и при щета няма как да се оцели същият, така ще се наложи боядисването на цятала кола, което не е рентабилно, а най-важното е че излиза по-евтино от боядисването особено на мат. 

 

 

Съществуват много марки и производители на такива фолиа, които също се делят на качествени и некачествени.

 

Ще започна с некачетсвените. Това са фолиа от много никък клас, с малка издръжливост, които също се продават по магазинчетата за аксесоари и по пазарите. Обикновено са китайски, на ниска цена, нямат способностите да поемат форма на детайла или ако я поемат се отлепят много бързо, напукват се и всичко, което може да си помислите за нещо некачествено. Едно такова фолио изържда около 1 година, ако издържи и толкова.

 

Качествените фолиа за външно облепяне са направени от материал, който може да поема форми с големи кривини без да се разлепя, да не губят свойствата на цвета, когато се разтеглят на определени места и да издържат много във времето, издръжливи са на атмосверните влиания и на УВ лъчението от слънцето. Това са винилови фолиа от типа "Каст". В България има много фирми, които внасят фолиа, но не всички са с необходимото качетсво, за да издържат много, а са на доста висока цена, което не говори добре за самата марка. Издръжливостта и гаранцията на такива фолиа обикновено е между 2 и 10 години в зависимост от производителя.

 

Добре е да имате предвид, къде може да се направи такова облепяне на необходимото ниво и качетсво, защото има "колеги", които, след като облечат кола с фолио, дават на собственика и лепило, за да си дозалепя крайчетата на фолиото, където се е разлепило и не носят никаква отговорност, какво се случва след монтажа на фолиото. За тях е важно да направят някоя грозотия и да вземат парата, а ти че си дал една торба пари не ги вълнува въобще, а в същото време много хора говорят, че тази фирма е най-добрата, вземат по-ниска цена от другите фирми за нискокачетсвени фолиа, съотвенто и монтажа е под всякаква критика.

 

Фолиа за защита на боята

 

Тези фолиа са много полезни особено за новите коли или за такива, които са новобоядисани, защото предпазват боята от камъчета, мушички, нежелани надрасквания при паркиране. Направени са от полиуретан, много дебели са и много еластични в сравнение с фолиата за смяна на цвета. Въпреки, че са прозрачни имат УВ защита и не позволяват боята да изгаря под тях. 

 

Има и още един вариант на такова фолио, което се самовъзстановява от драскотини. Достатъчно е само да се нагрее с пистолет за горещ въздух или да се полее с вряла вода, като възвръща първоначалното си състояние. Това фолио е революция в производството на фолиа и малко фирми могат да се похвалят с производството на такова. Качествените такива фолиа са с минимална издръжливост 5 години.

 

Разбира се има и китайски аналози на защитни фолиа, които имат живот около 1 година, пожълтяват и се напукват

 

Добре е да знаете, че и при тези фолиа, също трябва да се има прдвид, каква марка са, защото има марки, на които защитните фолиа пожълтяват след 2 години и фолиото трябва да се смени, защото става на жълто-кафяви петна или цялото става такова.

 

 

В обущение искам да кажа, че всички качествени фолиа вървят с гаранционна карта, на която да са изписани модел на фолиото, номер на ролката, производител, дата на монтаж, номер на автомобил и най-важното е, че могат да се застраховат към автокаското на автомобила срещу представяне на фактура от сервиза направил монтажа.Застрахованото фолио се заплаща от застрахователите по представени фактури за коли до 14 години, а за по-старите по експертна оценка.

Много малко фирми за монтаж на фолио в България могат да се похвалят, че са сертифицирани за монтаж на фолиа и да издават гаранционни карти, които да потдържат и дават гаранцията дадена от производителя, така че се интересувайте, къде, как и кой ще направи даден монтаж на фолио и ще гарантира за него, а ние сме една от фирмите, която имаме сертификат за професионален монтаж на фолио и сме оторизиран дилър за България на водеща немка компания за производството на фолиа.

 

И на края в заключение искам да кажа, че всеки има правото да избира, какво, как и къде да фолира своят автомобил или въобще да го направи. Все пак е въпрос на личен избор, а не задължително. Ако имате някакви допълнителни въпроси ще се радвам да отговарям :)

Редактирано от bulaki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами бих задал най-логичния въпрос: Колко приблизително ще ми излезе фолирането на колата с възможно най-качественото фолио-имам в предвид защитно прозрачно фолио,което да пази боята и ще повлияе ли то гланца на лака и боята като визия. Променя ли дълбочината на цвета,защото до сега всички фолирани коли,които съм виждал стоят матови,лъскавината я няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам няколко въпроса колега-колко ще излезе качествено фолиране на фарове, задно и задни странични стъкла? И ако фолираме с качествено фолио задното стъкло, което има реотани, колко време давате гаранция, че няма да направи балони/да се отлепи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам въпрос. Как се премахва фолио от заден прозорец, така че да не се прецакат реотаните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата BlueSoulReaver - цените са много относителни спрямо това колата с какви размери е, защото трябва да се измери, колко материал ще влезе в нея и съответно труда, защото големите детайли (материал+труд) се смятат на база кв.м. Акоми кажеш за каква кола сстава дума, бих могъл да ти кажа ориентировъчна цена. Специално за нашите фолиа не променят по никакъв начин блясъка на боята, защото фолиата са със супер гланцов ефект и след монтажа не променят това си качество, за разлика от друга известна марка, която е доста позната на всички. При нея 2 дни след монтажа, когато изчезне влагата се забелязва леко матиране на фолиото и то на определени цветове боя.

 

До Lachezar - цената за задни стъкла зависи от това дали е комби, седан, хечбек (с малко или голямо задно стъкло). За фолиране на фаровете цените с качествените материали е между 60 и 100 лв за 2 фара в зависимост от това, колко големи и колко криви са те. Като издръжливост специално за нашите фолиа ние даваме 5 години писмена гаранция, като издръжливостта им е около 10 години.

 

До skodko -за махането на фолио от задно стъкло демонтажа е доста специфичен. Много зависи с какво фолио е правен прозореца, защото ми се е случвало от задно стъкло да махам 6 часа фолио. За реотаните също е различно, защото на повечето производители реотаните са издръжливи, но на БМВ, Тойота и някои от моделите на Фолксваген е възможно да паднат някои от тях. Също има значение и колко стари са те, колкото са по-стари, толкова е по-голям риска да се повредят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Октавия 3 РС седан. Впрочем като се замисля,ако ще я фолирам със защитно фолио,първо ще трябва да се пастира,после след пастата ако лъснат проблеми някъде с боята,детайлът се боядисва целия и така. Пак казвам,че въпросът не е само до парите. В смисъл по груби сметки-цялостно фолиране ще седне на около 1500лв може би. Ако това фолио издържа 5 години и не променя гланца може и да го направя. На пролет ще се действа ако се реша.

Предимството за мен ще е,че 5 години няма да се занимавам с покритието по колата. Другият вариант е паста два пъти годишно и ако има нужда някой детайл се опръсква за сметка на каското разбира се,но си е занимавка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да споменаваш марките фолиа.

Както в мн.теми споменаваме марките масла.

Кажи кои са добрите,както и плюсове и минуси на отделните марки и производители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Lachezar - цената за задни стъкла зависи от това дали е комби, седан, хечбек (с малко или голямо задно стъкло). За фолиране на фаровете цените с качествените материали е между 60 и 100 лв за 2 фара в зависимост от това, колко големи и колко криви са те. Като издръжливост специално за нашите фолиа ние даваме 5 години писмена гаранция, като издръжливостта им е около 10 години.

Мерси за отговора, колега.

Колата ми е О3 лифтбек-за нея колко би ми струвало задно и задни странични стъкла?

А и не разбрах гаранцията за издръжливост (5-10 години) и за задното стъкло с реотаните ли важи? И оправяте ли го за ваша сметка, ако в гаранционния период се отлепи/направи балончета. Освен това, ако се наложи сваляне на фолиото от задното стъкло, давате ли гаранция, че няма да увредите реотаните, ако сте го правили вие с ваши материали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за отделеното време и споделената информация! Наистина ще бъде много полезно да се споменат имената на качествените и препоръчителни марки или поне някаква класация според Вас (предполагам най-скъпото е най-добро, макар не винаги?). Мен ме интересува в какво точно се изразява 5г гаранция? Има ли някаква поддръжка защитното фолио след поставяне (може ли да се полира, ваксира и т.н)? Почти съм сигурен че ако не се поддържа по някакъв начин след 3г ще прилича на нищо макар и да не е напукано и пожълтяло. Не знам дали има смисъл за цялата кола понеже в много от паркинг щетите няма да успее да предпази боята - например ако някой си отвори вратата в моята. Има доста добри препарати за поддръжка и защита на боята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро ми смениха фолиото на стъклото на 5-тата врата и са ми отлепили реотаните. Има ли вариант да ги поправя или само нов прозорец е решението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти е, че ако се появи щета на някой фолиран детайл и казваш чао на "570 лв за преден капак и броня".

Каското покрива само боята, но не и фолиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е застраховано си ги вадиш от джоба, но ако е застраховано се плаща по фактута - изпитано е много пъти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената за дозастраховане на фолиото се определя на база фактура.

Давам пример - за моята кола, понеже е над 14 години не искаха да дозастраховат фолиото по фактура, а по експертна оценка. Цената за дозастраховане върху 1360 лв (мисля, че беше толкова) излезе 37-38 лв. ЗАД "Армеец", като за щета се плаща на детайл все едно се боядисва, но това е за колите над 14 години, за по-новите се плаща по фактура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с отговорите, малко се забавих, защото не мога да отворя компютъра от детето, че иска и той да пише :) .

В България защитни фолиа за боята се внасят от няколко марки - 3М, LLumar, Oracol, Bruxsafol(което внасяме ние), възможно е да се внася и Avery и Hexis, но за тях не съм чул някой да внася защитно.

3М - беше доста добро фолио, когато се казваше Ventureshiel, но от както го купиха 3М започнаха дефектите по самият материал (необясними черти по фолиото, матиране). Въпросът с пожълтяването при него го няма, защото Ventureshield бяха патентовали тяхна разработка против пожълтяване. 3М за това ги купиха, защото техните защитни фолиа пожълтяваха. Цената беше добра, но в момента се продава в магазините на 3М за фолиа за 139 лв на кв.м. Не знам Миро в Рогачево от къде ги докарва тези цени, но при елементарна сметка по квадратура само фолиото излиза повече от 570 лв,което ме навежда на мисълта че ползва около 40% отстъпка от 3M, за да дойде на тази цена и да има печалба от труда, следователно нас в София си ни клатят здраво в цената само на материала (една от причините да не ползвам 3М), а според цената, която излиза че Миро взема фолиото не знам, с какво качество вече е 3М. Все пак се правят в Китай всичките фолиа за външно облепяне и въпроса е да се бълва много продукция за сметка на качеството. Все пак тази марка е N1 в много други продукти, но фолиата са едва 3% от продуктите, които произвеждат.

Следователно тук самата марка продава, а от там и хората се лъжат, че 3М е най-доброто.Както се казва "Да ама не" специално за фолиата за външно облепяне на автомобили и фолиата за реклами. Доста от фирмите за реклама вече не работят с 3М точно заради сваленото качество на материалите. Техните цветни фолиа нямат определена норма и стандарт за издръжливост и пасване на цветовете и така всяка ролка от техните фолиа излиза различен цвят. Другия проблем при тях е, че самите цветни фолиа за външно облепяне доста бързо се прецакват (миналата година имахме доста проблеми на направени коли със серия 1080). Когато отида да поискам някаква гаранция за неиздръжливост на материала(няма и 6 месеца) ми казват, че проблема не е във фолиото и се опитват да ми кажат, че два ли не аз съм виновен, че фолиото се е спукало. Другия проблем е, че тук в България, а и в Германия писмена гаранция за техните фолиа няма. Издръжливостта на защитното фолио беше над 5 години. В момента не мога да кажа колко е, а за цветните 2-3 години максимум ако издържи въобще толкова, защото на един Мерцедес вече 4 пъти за по-малко от година му правим предната броня, има не знам вече колко снадки по нея и дори и на елементарни места се разлепя, на доста места вече му се е отлепило, но другата част от колата не е правена от нас.

 

LLumar-техните фолиа са с добър гланц, но за съжаление пожълтяват за около 1 година, което въобще не оправдава цената от 140 лв за кв.м. материал. За мен лично не е за препоръчване, щом ще се дават толкова пари. Цветни фолиа те нямат. Писмена гаранция също няма, доколкото знам.

 

Oracol - добри фолиа, немски, издръжливи във времето, по-тънки са от останалите, което е предпоставка за по-лесно нараняване. Като цена не съм запознат, но и те не са от евтините.

За цветните фолиа имат стандарт, дават 5 години издръжливост (все още проучвам, как седят нещата с писмената гаранция).

 

Bruxsafol - много хора сега ще кажат, че ги хваля, защото сме техни представители, но не е така. Доста време търсихме червен мат по фирмите вносители на фолио в България, но никъде не можахме да намерим за момента. Разровихме се по немските сайтове за автотунинг и така стигнахме до тях. Оказаха се доста коректна фирма и в впоследствие разбрахме, че е една от водещите фирми в Европа (а и не само там) специално за всички видове фолиа. В началото и ние имахме проблеми с техните фолиа, защото са необходими по-специални умения и техники, но това го разбрахме, когато извикахме инструктор от производителите, за да ни направи специално "Професионално" обучение. Така разбрахме, че тези фолиа имат доста по-голям капацитет от останалите фолиа, които се предлагат тук. След обучението си извоювахме да станем техен оторизиран дилър за България и сертифициран сервиз. Така имаме пълните права да даваме писмена гаранция за всички техни фолиа, които предлагаме, плащаме и членски внос, за да можем да предлагаме техните ексклузивни цветове.

Като гаранция всички фолиа с тази марка са с минимум 5 години гаранция, като в зависимост от серията имат със 7,8 и 10 години гаранция, като дори и фолиата с най-малка гаранция издържат над 10 години ако се потдържа фолиото, а ако нещо се случи със самото фолио във времето (промени цвят или се спука на място където е нелогично) в гаранционната карта е написано, кога е направен монтажа, номер, цвят, каталожен номер на ролката и ако има проблеми се прави протокол за рекламация. До момента не сме имали такива проблеми, защото фолиата точно за това минават определени тестове за издръжливост и чак когато минат и издържат тестовете се пускат в продажба, за да е сигурно, че няма да има проблеми.

Техните защитни фолиа са с различни дебелини. До миналата година имаха серия с 2 години гаранция и бяха по-тънки. Сега системата за изработка на фолиата е променена, гаранцията е 5 години, фолиата са по-дебели, като направиха тяхна разработка за самовъзстановяващо се фолио. Гланца на техните фолиа не се променя (когато ни сертифицираха направихме и една предница със защитно фолио и 8-9 месеца след монтажа, човека идва до нас с колата, а фолиото беше със същият гланц, като при поставянето), разлика между фолираните и не фолираните детайли нямаше никъде. Защитното е по-дебело от на останалите производители.

 

Като потдръжка на всички фолиа за външно облепяне е препоръчително да не се ходи на автомивки с четки и на безконтактно измиване, тъй като те са пагубни не само за фолиото, но и за боята и все пак издържат много повече от боята. Защитните фолиа могат да се полират, ако през лятото са се зацапали много от мушички, но ако се махнат навреме, за да не престояват много на фолиото няма проблем макар, че на моята кола за престояване на мушичките около 7 дни на цветното фолио, след като го напръсках с препарат за премахване на насекоми (МаФра) нямаше никакви следи от тях след измиването. Обикновено в гаранционния период не би трябвало да има промени на фолиото. Естествено ако се остави прекалено дълго зацапано може да има някакво външно потъмняване, но едно полиране в годината би премахнало всичко.

За допълнителна издръжливост и дълготрайност, за да може да издържат доста след гаранционния период на фолиата има препарати за миене и УВ защита, които са доста икономични.

 

До колегата а4tech - ако са прецакани реотаните, когато се изпоти задното стъкло ще разбереш дали са повредени или не. Ако има повредени реотани се оправят с ново стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здрасти,

Имам няколко въпроса:

- има ли проблем със смяна на цвета на колата. Излизане в чужбина?

- колко би струвало да се "облече" в бял мат един супърб 2 бизнес. Има доста хромирани лайсни по вратите?

- особености при пддръжката. Прочетох, че не се препоръчва безконтактно миене и четки. А как тогава?

Колата е в Сф. Но може да се откара където е необходимо.

Може и на лични.

Редактирано от Who
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Зад граница няма никакви проблеми ако колата е друг цвят. Цена точна мога да дам на място, след като се избере точният цвят, понеже за белият мат има 4-5 варианта, които са с различни цени и цената може да варира от около 1600 лв до около 3000 лв.

Това че има хромирани лайсни не е никакъв проблем (може и те да се направят с фолио).

За подръжката е добре да се мие с гъба. За фолиата, които внасяме от Германия предлагаме специален автошампоан за мат и препарат за допълнителна UV защита на фолиото, които удължават неговият живот (препаратите са много икономични и не са скъпи).

Ние също сме в София. Ще изпратя ЛС с адреса, за да не става излишна реклама и изтриване на темата. Все пак тя е информативна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Може ли някой моля да ми прати на ЛС контакти на колегата bulaki ? Писах му лично, но виждам, че не е влизал във форума от почти месец... Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Колега bulaki можеш ли да ми дадеш адрес на сервиза?

Януари имам планове да опаковам и разкрася Фабията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кв."Горубляне ",ул."Лазар Плачков"10

Това имам аз като адрес. Пращах един колега от работата при него.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги, отдавна не бях влизал във форума, защото все не ми остава време  :blush:

Но ето ме отново, за да събудя малко темата  :)

 

Първо искам да си оставя, контактите за връзка с мен, ако някой иска да ме попита нещо (има ги и в темата с телефонните номера), но ще го сложа и тук. В най-скоро време ще попълня и темата в раздел Сервизи/Партньори на клуба, но е добре да знаете, че за всеки член на клуба с валидна членска карта ползва 10% отстъпка от услугите ни.

 

0899 568 867 и 0876 568 867 са моите телефони - Борис Булакиев

 

Такааа,

откакто не съм писал в темата доста неща се промениха. Доста материали започнаха да се внасят, на все по-атрактивни цени. Супер нали?! :)

Повечето от вас знаят, че едно нещо, за да е на добра цена има нещо нередно в него.

 

Марката Hexis започна да произвежда своят продукт за защита на боята с името Bodyfance. Нахлуха на пазара с гръмки реклами и УАУ ефект - доста ниска цена за защитно фолио, самовъзстановяващо покритие от драскотини, голяма издръжливост и безупречен гланц. Всичко до тук е много добре.

Какво се получава в обаче след изминала една или две години след пускането си на пазара?

Оказва се, че след няколко месеца самовъзстановяващото покритие започва да си губи свойствата и драскотините не се оправят сами, а и дори когато искаш да им помогнеш,  доста лесно започва да се дупчи от камъчета, започва да се захабява и да пожълтява. Това не говори добре за такъв тип фолио. Оказва се обаче, че и в Германия тази марка започва да губи и доста от монтажистите си, поради причината, че този материал няма абсолютно никаква гаранция или ако има е само с определени монтажници и то с доста големи условия, както и не носят отговорност ако нещо се случи са материала след монтажа,а и преди него, като не се знае на дали няма да се попадне и на ролка с дефект. Имат софтуер за предварително изрязване на комплекти, но той не е много пълен, както и моделите не съвпадат за модела автомобил, което налага намесата с нож по боята.

 

Другата марка Avery Dennison също направи свое защитно фолио преди няколко месеца. До момента все още не съм го пробвал, но въпреки рекламите, които правят, нещата не са точно така, както го показват. Техният материал е в процес на разработка и доотстраняване на дефекти. Имат самовъзстановяващо покритие от драскотини. За момента нямат софтуер за предварително изрязване на комплекти. Всичко се реже на ръка. 

 

Марката LLumar въпреки, че прави защитно фолио за боята все още имат доста дефекти да отстраняват, а и пуснаха на пазара доста по-евтини и в същото време по-тънки материали, което е предпоставка за по-лесно пробиване на материала и примамлива цена за крайният клиент. Гаранциите там също са много спорни. Имат софтуер, който не пасва на моделите автомобили, което налага намесата с нож по боята.

 

е много велика марка, но имам чувството, че с всеки път, когато поставям такова фолио качеството спада с пъти. Гаранция няма или поне в България няма кой да я покрие.

 

Стигаме до марката Premium Shield. Доста нова за българският пазар. Има много добър гланц, уж самовъзстановяващо покритие и в същото време да не се драска. Ами няма такъв филм - или не се драска или е със самовъзстановяващо покритие. Имат софтуер са предварително изрязване, който в повечето случаи не пасва за модела автомобил, което налага намесата с нож по боята. Има гаранция 5 години, но все още няма наблюдения как се държи и дали пожълтява.

 

И такааа, дойде време за истината. А тя е марката XPEL

Марката е насочена специално към защитно фолио за боята, като се превръща в най-големият производител в света на защитно фолио за боята. Имат техен собствен софтуер, който се тества преди да бъде приложен за максимална точност на детайлите. Много рядко може да се види някаква малка неточност и то главно ще е от неправилно поставени надписи по купето. Държат постоянно на качеството и за това, за да имаш писмена гаранция трябва задължително комплекта да е монтиран от сертифициран от XPEL монтажист, което не винаги е критерий за качествен монтаж. Твърдя го на 100%, защото имам преки наблюдения. В България има само двама легално сертифицирани монтажисти от XPEL , които може да се видят на сайта им. Единият съм аз и още един в България, който прави обучения и издава сертификати, които не са легитимни, а и самият той не поставя фолиото по начина, на който държи XPEL , а и него го водят за най-добрият в България :eusa_think: . 

Добре е да знаете, че всяка гаранционна карта на XPEL важи единствено и само с фактура и е издадена от лицензиран монтажист, който е монтирал фолиото. Всяка друга такава гаранционна карта е невалидна и при проблем с монтажа или материала може да се оплачете и да предявите претенции единствено на арменския поп.

Тази марка предлага няколко варианта на фолиа за защита на боята :

Xtreme - без самовъзстановяващо покритие от драскотини, което не е много добре, но е направено за защита на боята, със 7 годни гаранция и въпреки отвореният тип полиуретан той не пожълтява, въпреки че гланца може и да помътнее в зависимост от поддръжката.

Ultimate - самовъзстановяващо покритие от драскотини, което не губи свойствата си, не пожълтява и много лесно се поддържа. Има известни проблеми с лепилната система, но когато знаеш как да го монтираш ефекта е много добър, с 10 години писмена пълна гаранция

Ultimate Plus - тази серия се произвежда от около година, която е подобреният вариант на серията Ultimate отново със самовъзтановяващо покритие и 10 години пълна писмена гаранция. Доста по-жилава е от Ultimate, което я прави още по-устойчива на удари от камъчета. За момента е най-доброто на пазара без никакъв аналог спрямо другите марки.

Не случайно Porcshe AG избират и вече имат подписан договор с XPEL да се монтират техните материали върху предната част на автомобилите още в самият завод

 

И запомнете, въпреки че вече се носят слухове, че  XPEL не струва и не е това, което трябва да е - няма такова нещо. Това просто е от завист, от хора на които материала не е монтиран, както трябва или са били излъгани, че им е бил поставен XPEL, а е сложено нещо незнайно какво. За това е писмената гаранция и може да се предяви рекламация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет на  всички , не  зная  дали  имате  същата  ситуация, но  на мен ми с е струва , че  предното  стълко с течение на  времето натрупва  доста  драскотини , които дразнят особено много когато  слънцето свети  срещу теб.  Имам следното питане - дали има  такава практика  да се  слага  фолио на предното стъкло ??? 

Разбира  се не се търси ефекта  на  затъмняване, а по-скоро да "изравни"  фона , ако мога така да се  изразя.

Предполагам смяна на  стълклото е  възможен  вариант, но  се  чудех  дали има и други възможности

Също така ако  стъклата на  задните  врати и багажника имат  фабрично  тониране, какви са мненията за  допълнително  затъмняване ?

Според мен фабричното е  доста  "светло"

Колата е  Фабия  1  хетчбек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предното може да се полира външно.  Затъмняването  на задните прозорци е въпрос на вкус. Аз сложих 20% фолио на Лумар и съм доволен от ефекта. Хем не е прекалено тъмно,  хем спира достатъчно слънцето.  Преди фолиото бях със сенници и детето мрънкаше,  че му пече през тях. Сега с фолиото няма проблеми със слънцето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.