Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно зареждане на акумулатор


Nikolais

Recommended Posts

Здравейте !
Обръщам се с молба за мнение към по- запознатите във форума.

Та въпроса е следния:

Напоследък много много не ми се отдава възможност да изваждам колата и през седмицата почти си  

стои в гаража . Но ми се иска като не я карам толко често ,да и препомпвам така да се каже акумулатора. 

Искам да питам дали става да сложа зарядното без да откачвам акумулатора или пък да му извадя клемите и тогава да закача зарядното. 

Ще съм благодарен за изказани мнение кой вариант е по-добър.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш зарядно, което има функция за поддържане на акумулатора, аз ползвам такова, закачаш го към клемите и забравяш за проблема с падането на акумулатора.

Няма нужда да откачаш кабелите на автомобила от акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не те съветвам дори зарядното да има функция поддържане да го оставяш защото има случай дори на много скъпи зарядни заради бъг или дефект да остане да зарежда и намираш акумулатора изкипял абсолютно сух

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият този акумулатор, който си намерил изкипял, ще му се случи същото, ако е на автомобила. Алтернатора го зарежда идентично.

П.п @skodafen, обърни внимание, моля те, на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветвам акумулатора да не се зарежда ако същия не е свален от колата и без някъкъв вид надзор!!

На брат ми колата се подпали от подпалило се зарядно, запали се изолацията на колата при моторния отсег, за късмет я спасихме.

Същото се случи преди две седмици с пасата на съседа обаче, когато я забеляза вече беше късно, колата изгоря и я даде за отпадъци !

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите !

Не мисля да оставям акумулатора да се зарежда дълго,

може би по 1 час през ден или два не повече просто искам да го поддържам със по свеж заряд.

Не старата ми кола закачвах зарядното без да свалям клемите на автомобила, но тя нямаше никаква електроника или пък компютър.

Сега с тази се страхувах ако закача зарядното без да свалям клемите да не се случи нещо с компютъра. За това пуснах тази тема, а иначе на старата кола като закача  зарядното за акумулатора , пусках и радиото на СД-то да работи  ,един вид да се получи симулация на зареждане и консумация , но тя беше на бензин. Както и да е .

Благодаря още веднъж за съветите.

Мисля да послушам Пепино.

Зарядното за акумулатора ми е точно такова- с функция за поддържане на акумулатора .

 

Поздрави на всички и много безаварийни километри ви пожелавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 15 години и общо 5 различни автомобила никога не съм зареждал акумулатор със зарядно :eusa_think:

Късметлия ли съм или режимът на употреба при мен е нетипичен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично понякога по 1 месец не карам и нямам проблеми, а не е първа младост. Пробвай да го откачиш и след седмица, две или повче без да си го зареждал трябва да е добре. Ако пада за 2-3дни на колата имаш някъква отечка (косумация) или прекъснала клетка и си за нов. Голяма хамалогия ми се струва възбуждане на 1-2 дни. Ще ти изиграе лоша шега някъде, където най-не очакваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в гараж зареден акумулатор при кола без сериозна косумация (утечка) може да изкара минимум 1 месец,ако не искаш абсолютно никаква консумация откачай минуса иначе един път в месеца мисля,че му е досатъчно да се дозарежда,ако имаш мултицет е най-лесно го проряваш не е желатолено непрежението да не е под 12.35 V ,12.40 V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да се сваля акумулатора. С използването на читаво зарядно (не някой китаец), което има поддържаща функция след края на заряда, можеш да го оставиш със седмици.

Съветвам акумулатора да не се зарежда ако същия не е свален от колата и без някъкъв вид надзор!!
На брат ми колата се подпали от подпалило се зарядно, запали се изолацията на колата при моторния отсег, за късмет я спасихме.
Същото се случи преди две седмици с пасата на съседа обаче, когато я забеляза вече беше късно, колата изгоря и я даде за отпадъци !

 

На повечето зарядни кабелите за свързване към акумулатора са достатъчно дълги, за да може зарядното да се постави извън двигателния отсег. Това да се постави зарядното върху двигателя (или около него) е неразумно и предполагам, че случая с двете коли, за който пишеш, е точно такъв. Макар, че ако зарядното е добро, то си има защити и ще изключи зареждането в случай на сработване на някоя от тях. Освен това има автомобили, при които демонтирането на акумулатора не е толкова лесна операция. Заради което те разполагат или с допълнителни изводи, които се ползват за заряд, или към акумулатора за постоянно се закача удължение, което идва в комплект с някои добри зарядни. Та ако подобно зареждане беше опасно, това нямаше да бъде реализирано. Излиза, че всичко опира до вида и марката на зарядното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да една то причините е точно това Mishelle, че оставят зарядното върху автомобила.

Точно, като това на брат ми кабелите бяха късички!

И все пак не бих оставил колата да се зарежда цяла нощ примерно без надзор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си акумулатора или виж дали нямаш утечки. За седмица в гараж, не е нормално да иска дозаряд.

Въобще, на един акумулатор трябва ли му външно зарядно... нещо има сбъркано :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото разбрах, не че на колегата нещо му има на акумулатора. Ами май се притеснява, да не би случайно нещо да му има. Така ли е?

Не нищо му няма от това, че една седмица или един месец е стоял без да е палена колата.

Освен ако:

1/ не е оставен в студовете разреден , за да не замръзне.

2/ има супер голяма утечка от аларми и подобни.

За всеки акумулатор е най-добре зарядът да става в движение. И причината е, не че външното зарядно няма да го зареди перфектно,

а просто електролитът е хубаво да се 'разджурква' по време на заряд. В противен случай се получава разслояване и утаяване, концентрацията е различна в отделните слоеве и се съкращава живота на плочите.

Аз също станах съботно неделен шофер от близо година - а колата се пали без яд, понякога дори две седмици си отстоява пред нас на снега и студа.

Значи няма ядове  да стои.

 

Преди много години, когато карах 100С-ката - съм оставял импровизирано зарядно да съживява умрял акумулатор и сутринта палех, ходех на работа и спирах на наклон , за да запаля обратно , но ония коли 'така си бяха', правехме им основен ремонт на пътя. Сега с нова Шкода не бих го пробвал. Ако са само диодите на алтернатора - преживява се, но ако ти думне някой процесор , поради факта , че има датчик, който е включен във веригата на алтернатора се отива на сериозни ремонти.

Според мен си е против всякакви правила за безопасност на работа да се включва така зарядното. И то си го пише в инструкцията.

Редактирано от FAV135
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В правилата за работа пише да се разкачи черния кабел на минуса.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

А колко е просто да палиш колата да поработи 3-4 мин. в седмицата веднъж. Тя си има каквото и трябва за зареждане и нищо не можеш да объркаш, нито да рискуваш да оставиш зарядно със закачен акумулатор без надзор. Ако е за сметка на горивото изобщо не си струва. Само отвори вратата на гаража да духа газовете навън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.