Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Размисли относно динамиката при 120L с 5 степенна скоростна кутия


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

Днес монтирах прословутата 5 степенна кутия. Кутията работи добре, но не съм доволен! Като цяло мотора няма вътък да я върти и това е ... стопли ли се - слагам старата!

034713372.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върви задължително комплект със 781 мотор! :P

И аз това щях да кажа, въпреки че и със 105 мотора не съм имал никакви проблеми с развъртане  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, читава 120ка с пет скорости си е съвременен автомобил, макар и на 30години. Не може да се сравни с 1.3 моторите, но нали трябва да има и оригиналчета, все пак!  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 4 скорости, специално при мен беше по-добре. Както си и мислех на равното поддържа 100 120 ама има ли лекичко възвишение, километража пада веднага. Не искам да ги сравнявам, но със синята никога не свалям на 4та и при изпреварване и на баири, катери се без проблеми на 5 та ...

А за шумове : е по шумна от четворката която свалих и то е защото не си сложих нови лагери. Има и лек шум на празен ход, когато натисна съединителя изчезва. Не е болка за умиране и може да се оправи. Главният проблем беше, че изключваха предавки. Сега е супер! Сменят се без проблем, плавно и леко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малките мотори си искат обороти в баир ... като нямат въртящ момент, трябва с нещо да се компенсира!  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравявам те, че отваряш кутията и най-вече, че после работи добре!  :) Можеше да смениш и лагерите, ама всичко опира до финанси, знам! Според мен нежеланието да превключваш от 5та на 4та в баир си е жив мързел! Че то тая манипулация си е даже тръпка! Не са хич за подценяване разхода и шума при 100-120 при петицата в сравнение. с четворката. От друга страна, четворката е по-здрава ... ама ти си знаеш най-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и човек, който сложи наскоро 5 степенна кутия на 742 мотор и е доволен -Тошко е това (Skodko) .

 

П.П. А другият вариант е да позасиля с няколко магарета 742 мотора, в което няма смисъл да се занимавам  ... понеже не искам нищо повече от близост до оригинал и ежедневка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и човек , който сложи на скоро 5 ст кутия на 742 мотор и е доволен -Тошко е това (Skodko) ....

 

Е, тия пък дето са със заводски монтирани петици хич не ги бръснеш, а ;)

Разликата м/у 4та на четиристепенна и 5та на петстепенна не е кой знае каква, обаче 4тата на петстепенната е по-къса от 4тата на четиристепенната. Няма начин да не си го усиетил. Над 20г. я карах и карам колата и съм изключително доволен от петстепенната кутия. Никакви проблеми. Та, тая червената няма вътък нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, тия пък дето са със заводски монтирани петици хич не ги бръснеш, а ;)

Разликата м/у 4та на четиристепенна и 5та на петстепенна не е кой знае каква, обаче 4тата на петстепенната е по-къса от 4тата на четиристепенната. Няма начин да не си го усиетил. Над 20г. я карах и карам колата и съм изключително доволен от петстепенната кутия. Никакви проблеми. Та, тая червената няма вътък нещо.

Това за "вътъка" и аз си го мислех, защото мойта си пердаши по баирите без да му мисли много. На дълги и сериозни баири, на които и 100коньови :)  коли виждат зор е горе-долу със сто на пета. Мисля, че от 52коня няма какво да се иска повече! При това с неработеща 2ра клапа и с работеща кола де, че сега не е в кондиция още. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основният проблем при Ванката е, че използва алтернативно гориво за задвижване, което води до значителен спад на мощността. Ако иска ежедневка с 5 скорости, слага 4.44 диференциал и става самолет! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основният проблем при Ванката е, че използва алтернативно гориво за задвижване, което води до значителен спад на мощността. Ако иска ежедневка с 5 скорости, слага 4.44 диференциал и става самолет! :D

 

Какво гориво ползва?

Не му пали фитилите. И 4.22 става. Нали толкова бяха нашите, че взех да забравям вече. :)

Ъхъ...и аз съм с неработеща втора клапа от време оно, обаче си поддържа 60 на 5та и си набира даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш да вземаш Патрик, не е от газта! Мисля съм ти показвал баба как взема Витиня с 5 човека ... ако я е стиснал за гушата , нормално е! :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво гориво ползва?

Не му пали фитилите. И 4.22 става. Нали толкова бяха нашите, че взех да забравям вече. :)

Ъхъ...и аз съм с неработеща втора клапа от време оно, обаче си поддържа 60 на 5та и си набира даже.

:D :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основният проблем при Ванката е, че използва алтернативно гориво за задвижване, което води до значителен спад на мощността. Ако иска ежедневка с 5 скорости, слага 4.44 диференциал и става самолет! :D

За Родопа планина тва е формулата - планинско , оффруд и драг даже. Пепи, много мерси за фитила. :) :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз откакто съм сложил петицата не ми се е налагало да свалям предавки по баирите. И при мен е като при Жоро. Карам с 50 на 5-та, давам газ и колата си тръгва без зор. Това на равно де. Ванката малко да и отвие кранчетата на газта и толкоз. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако става дума и аз градско слагам на 50-60 5та и си ускорява със средна газ , но максимум вдигам 120 на 4 та и на 5та толкос. На равно поддържа скорост ама най малкия наклон и влияе .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено нещо й куца. Може би е от газовата, ама нямам опит с това. На равно не би трябвало да й е проблем да поддържа 140!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, примера с 50-60 го дадох, за да стане ясно, че 5та не е толкова дълга предавка. Малко по-дълга е от четвъртата на четири степенната кутия. Хората с оборотомери да кажат каква е разликата. Има и предавателните числа в книжката, ако дават някаква представа. Чехите са я измислили в най-употребяваната скорост 80-100 колата да е и в икономичен режим. Тя затова е и къса, не е директна предавка, да я включиш от 100 нагоре, а под 100 да малее. Тъпите нови Москвичи 21412 бяха така.

Затова и четвъртата е по-къса от тази на четиристепенните.

Така, че кутията не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, примера с 50-60 го дадох, за да стане ясно, че 5та не е толкова дълга предавка. Малко по-дълга е от четвъртата на четири степенната кутия. Хората с оборотомери да кажат каква е разликата. Има и предавателните числа в книжката, ако дават някаква представа. Чехите са я измислили в най-употребяваната скорост 80-100 колата да е и в икономичен режим. Тя затова е и къса, не е директна предавка, да я включиш от 100 нагоре, а под 100 да малее. Тъпите нови Москвичи 21412 бяха така.

Затова и четвъртата е по-къса от тази на четиристепенните.

Така, че кутията не е проблем.

Знам ,че 4 та скорост на 5 ст кутия е по-къса , така да кажа разликата е с два зъба ! А до колкото с оборотомера на 3 хил. об/м на 5 та върви със 95 , а на 4 та при 3 хил об/м. със 70. А при четири степенната на 4 та (директна) на 3 хил. об/м. върви с 80 . А и рядко ползвам 1 ва  , директно тръгвам на 2 ра ама тва е друг въпрос...

П.п. И сетне пак кажи , че няма вътък !

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....П.п. И сетне пак кажи , че няма вътък !

 

Не, нищо няма да кажа повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, тия пък дето са със заводски монтирани петици хич не ги бръснеш, а ;)

Разликата м/у 4та на четиристепенна и 5та на петстепенна не е кой знае каква, обаче 4тата на петстепенната е по-къса от 4тата на четиристепенната. Няма начин да не си го усиетил. Над 20г. я карах и карам колата и съм изключително доволен от петстепенната кутия. Никакви проблеми. Та, тая червената няма вътък нещо.

:tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка , ти с колко аванс караш таз кола , защото на фаворитовите мотори ако искаш да върви и на двете горива си иска 10 гр. , та за това може да ти се струва , че е тромава ... не че като увеличиш аванса ще литне , ама поне ще прави нещо в баира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.