Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Семейно комби - Октавия 1 '04 - 1.9 TDI PD - 130


Recommended Posts

Двигателят е 1.9 TDI PD - 130 конски сили и ръчна скоростна кутия с 6 предавки.

Колата я намерих случайно в нета - намираше се в Неапол, оставена в представителство на Пежо след като собственичката й е купила нова кола от там.

Декември 2003-та е, начукана е като войнишко канче и няма детайл без забележка , но предпочитам да видя че колата не е някоя напудрена тоталка в автокъщата тук.

Трети собственик съм й, купена е чисто нова в Испания. На 6-тата година я е купила жена от Италия ( '68 набор) , карала я е под 4 години преди да попадне в мен.

Сервизната й история приключва на около 78 000км, в момента колата показва 233 000км и скоро ще се разбере дали са истински. Според мен това са й реалните километри, защото я обслужих напълно и извадихме оригинална водна помпа и видяхме че ремъка е сменян на 68 000км :)

Амортесьорите гледам че още са оригиналните, колата е доста стегната. Гумите й бяха 4 Мишелина май от 2007-ма година, като два бяха пълна скръб.

Купих й две нови летни гуми вчера ( Nokian ) и от днес си я карам активно , за да се опознаем.

Купих и сива предна броня от RS , но ще изчакам малко с монтажа й. Ще е добре да намеря и казанче с моторче от такава кола, за да мога да ползвам пръскалките на фаровете.

Бях намерил и два сиви предни калника, но като дойдоха по Еконт се оказаха не толкова перфектни за колкото ги рекламираха и ги отказах.

Колата има оригинален парктроник, май има и темпомат но не съм сигурен, не мога да го разгадая още дали и как работи, има климатроник, мрежа в багажника и оригинални мокетни стелки в идеално здраве. Мисля да й добавя подгреви на седалките, но ще е по-натам.

 

Ето малко снимков материал, че той е най-интересен.

 

Снимки от обявата:

_1_zpsxjjhuz4t.jpg

_12_zpsz5qzsty8.jpg

_14_zpsaxvscup6.jpg

_13_zpsi037hzy7.jpg

 

Снимки от обслужването или по-точно чистенето на всмукателя:

kolektor_zpsxwnj2fgb.jpg

 

Ето снимки от днес:

DSC00010_zpsw415ogof.jpg

DSC00011_zps4dc5ivit.jpg

DSC00012_zpsgm3uqiyn.jpg

DSC00013_zpsymxopeoq.jpg

DSC00014_zpszfckxize.jpg

 

Ако намеря волан от RS бих го сложил и него, та ако някой има или знае къде се продава такъв - да свирка.

Интересува ме и задния спойлер за комбито пак от RS-а.

Не съм много по форумни срещи и други такива мероприятия, нямам и време за такива пък и когато ми беше до това бях активен Хонда фен.

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

Нямам база за сравнение с друг дизел, макар че съм карал нови служебни дизелови коли.

Но по принцип личните ми коли винаги са били бензин досега, може би защото съм стар Хонда фен.

Бях доста скептичен към тази кола, най-вече мислех че ще ме дразни тракането на празен ход и т.н.

А всъщност колата доста ме очарова - тракането в никой случай не е дразнещо,а и колата върви със страшна лекота.

На около 1600 оборота й идва някаква сила осезаемо и до червената зона на оборотомера върви равномерно без да тъпче.

Харесват ми предавките , приятна магистрална кола е това.

На 6-та с 2000 оборота е със 120км/ч, на 3000 е 150-160км/ч. Моментен разход на 2000 оборота на 6-та ми показа 4,5л и съм склонен да му вярвам.

Като цяло - просторна кола с чудесен багажник, стегната , приятна динамично и приятна за джоба - доста силна комбинация е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър избор. :flag_skoda:

 

Карам същото такова коНби и нямам никакви забележки.Относно динамиката няма равна,голям багажник който за мене с детето е голямо предимство.

Относно темпомата го имаш,голямо удобство :)Трябва малко гимнастика как работи,да знаеш няма индикация на таблото когато е задействан.

Някои от частите са взаимно заменяеми с VAG групата автомобили.

 

Отново много добър избор.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип идеята за Октавия ме обзе по-сериозно, след като се повозих в GT версията на кръсника ми/братовчед ми от Гърция.

Колата им е червен хетчбек, купена от магазина. Но понеже е нова на години и вече не предлагат RS модификацията, а реално има сериозно търсене на пазара, Шкода продават GT версията на 1.8Т качена на 193 к.с.

Извинявам се ако го знаете всичкото това,но е полезно като информация за хора като мен.

Та колата им е с челен кулер, Forge BOV, RAM Intake под левия фар и ремап. Колата в момента е около 240 к.с. на двигател и върви със страхотна лекота. Разбира се като всяка кола почти в Гърция, окачването е сменено - карат Билщайн с някакви пружини и е по-ниска, доста стегната и приятна возия има.

Колата много ми хареса от гледна точка на пасажера и затова се поразрових. Оригинално издирвах RS,но изпадна моят дизел и го взех защото ми хареса. Мисля че не сбърках предвид че е семейната кола.

По-горе написах че намерих RS предна броня и я купих, като с нея от същата кола купих RS часовниците на таблото за братовчед ми. Продадоха ми го за такова с LCD дисплей, но сега когато дойде се оказа че няма такъв дисплей и братовчед ми го отказа.

Ето снимки на таблото:

dash%202_zps9btlstrn.jpg

dash%201_zpszxjrf9mv.jpg

 

ОЕ парт номера му е : 1u0920810c

Странното е че по този парт номер излиза че трябва да е мултифункционално таблото и уж с LCD или може би аз не гледам на правилното място.

Таблото иначе го закарах на Влади ключара от Люлин, сигурно го знаете - Maximum Key Service, провери го и работи напълно, но няма LCD.

 

Ако някой иска да подобри визията си от все пак стандартното табло ( говорим за бензинова кола , иначе аз щях да го монтирам защото ми харесва много ) , нека се свърже с мен максимално бързо защото иначе ще го върна на продавача.

0889601489-Иво, от София съм.

Цената му е 150лв

 

п.п.

Ще пусна тема и в раздела за продажби, написах го и тук защото темата е може би по-актуална. Ако модераторите преценят - нека изтрият инфото тук.

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колата е бетон и изглежда супер :)

 

Дълго да ти носи тръпка и да те радва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Двигателят е 1.9 TDI PD -...

Колега, да ти е честита  и много безаварийни километри.

Онзи ден ден купих индентична  октавия( със същото оборудване ,двигател и година)въпроса ми е какъв е размера на джантите 16 цола 5х100 или 5х112?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да я караш без аварийно и,аз наскоро взех една само че 101 коня и е със същите джанти.Ако не е тайна колко парички излезе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

5x100 са джантите.

В момента подминава 7000лв и има още дреболии за правене, но нищо сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Купих още от RS волан с еърбег , педали и цялата система за миене на фаровете с по-голямото казанче и допълнителния мотор. Кофти само че са отрязали кабелите около казанчето, та се чудя колко трудно е да подкарам системата сега? Ако е трудно може и да не я слагам въобще, ще запуша дупките на предната броня от RS.

Демонтирах подлакътника защото адски ме дразни,пък е и със счупен горен капак като всичките май.

Тъпата изненада беше че едно желязо продължава да стърчи от пластмасовата декорация около ръчната спирачка и явно трябва да сменя основата на ръчната спирачка с такава от кола без подлакътник или просто да изрежа това което ми пречи с флекса.

Този последния вариант не ме кефи много, някой не иска ли да врътнем металните основи и да му дам подлакътника за някакви пари примерно ? :)

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Честито колега, със здраве да си караш колата!
Моята е идентична с твоята, като изключим годината и цвета.
Относно подлакътника - желязото, което стърчи от него ли е? Че моят е със счупено копче на капака, а и също много ме дразни и си мисля, че бих го махнал, дори и да беше здрав. Повечето хора много му се радват, но мен просто ме дразни. Все още се чудя, дали да си потърся здрав или да го махна...
Относно джантите - мислиш ли да си търсиш други, например RS-ови, че аз наскоро отказах едни 16'', мога да питам дали седят още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Честита Коледа на всички.

 

Честито колега, със здраве да си караш колата!
Моята е идентична с твоята, като изключим годината и цвета.
Относно подлакътника - желязото, което стърчи от него ли е? Че моят е със счупено копче на капака, а и също много ме дразни и си мисля, че бих го махнал, дори и да беше здрав. Повечето хора много му се радват, но мен просто ме дразни. Все още се чудя, дали да си потърся здрав или да го махна...
Относно джантите - мислиш ли да си търсиш други, например RS-ови, че аз наскоро отказах едни 16'', мога да питам дали седят още.

RSK, съжалявам че толкова късно виждам написаното от теб - по принцип издирвах такива 16-ки дълго време.

Ако не пречи - дай координати или провери дали все още седят, макар че аз купих друг комплект за зимата вече.

Ето малко снимки на колата от преди седмица:

IMG_20151222_102153_zpsurf3uxsz.jpg

IMG_20151222_102203_zpsgikf5m4k.jpg

IMG_20151222_102214_zpspbdtis7r.jpg

IMG_20151222_102240_zps4dmpbjs0.jpg

IMG_20151222_102250_zpsde1bvt34.jpg

 

Наскоро й купих и комплект гумени стелки от stelki.bg, включително и леген за багажника - доста са приятни.

Като цяло колата се държи екстра, харчи малко - за 11 месеца сме й навъртяли около 13 000км само, та може би е рано за генерални заключения.

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

От преди 2 часа и аз съм в отбора на Пепино - направи ми ремап.

Първите ми впечатления са доста добри, но трябва да донатрупам още километри.

Колата е много по-отзивчива, тръгва по-рано, по-силно и не затапва след 3000 оборота,а върви здраво до червено.

Екстра е, върти гуми на 1-ва и 2-ра, доста ги превърта преди да успее да се намеси тракшъна - та трябва да внимава човек :)

Доволен съм, благодаря на писалите в темата на Пепино, с което реално ме спечелихте да ползвам услугите му.

Пепи да е жив и здрав.

 

п.п.

Направих клипче заводски как върви на една отсечка, тия дни ще мина на същата да я замеря пак и да видим каква е разликата.

Ето го тук:

https://youtu.be/DqpQGgIo5y8

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани ВАГ гледа да не пипа, даже ги избягва... Голем е на субарата иначе! Той ми прави моторите 2 на субара преди години.

 

Щеше да ми е интересно да си я мапнеш при Брезел... Отдавна няма форумна правена там, а и доста от последните му клиенти ревнаха. Пепи е ясен, няма грешка, не се съмнявам, че си доволен! Поздрави и безаварийни!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

niki, във фабричен вариант колата вървеше в определен донякъде тесен диапазон, но вървеше добре. Въпросният диапазон беше 1600-3000 оборота, което е достатъчно по принцип.И ако превключваш когато трябва колата се носи с приятна лекота.

След Пепи този диапазон реално се превърна в 1600 - 4500+ ( може би и нагоре, но аз не карам до такива обороти или го правя много рядко поради обстоятелствата).

Та вече колата тръгва хем по-силно, хем диапазона е навсякъде по оборотомера. Колата е с дълги предавки и много се засилва, съответно скоро ще й умалеят спирачките според мен.

Определено целта на упражнението беше да разширим полезния диапазон и съм повече от доволен след ремапа от страна на Пепи, сега предстои да покарам и да натрупам впечатления но нещо времето се скапа та ще видим кога ще е.

 

b3lq7a,

Дани го познавам от състезанията - карахме в един клас и реално бяхме конкуренция. Аз карах Хонда. Но понеже се занимавахме на аматьорско ниво си помагахме а не си пречихме, по пистата и извън нея. Реално станахме приятели.

Верно е че прави СУбита, но не ми отказа и за обслужването на тази кола.
Относно експерименталното ремапване при Брезел - не искам да си правя експерименти с иначе хубава ми кола. Прагматик съм и гледам да правя нещата по правилния начин от първия път.

Като се стопли времето и изсъхне ще ходя да замеря на същото място- намира се на Южната дъга на околовръстното, веднага след разклона за Младост пред Декатлон. Веднага след отбивката за Бизнес парка има един полегнал знак. От него потеглих и замерих до под моста , но после като гледах клипа не съм се справил оптимално защото трябваше да сменям на 3500,а сменях на 4000 където не работеше максимално полезно. Но предвид че изредих само ниските предавки, инерцията на мотора по-лесно преборва тъпченето и предполагам че не съм загубил много.

Като изсъхне ще направя сравнителния опит, пак със зимните 15-ки и пак на студеното време за максимално съпоставим резултат.

 

Със стадартния софт , гледайки клипа сега и замервайки с хронографа на часовника който работи с точност 0,20 от секундата - меря до 100 км/ч по километраж 8,8сек, което май няма как да е истина защото й дават 9,7сек до 100км/ч

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Дани го гледам по АТВ се е захласнал, скъпо удоволствие е да ходиш по състезания... Голям фен е иначе. Той със субарата е известен, работеше при Митака, после беше партия с Калин Бенчев, но се скараха нещо и развалиха съдружието, а Калин си направи СТИ фирмата, която е най-вървежната в момента за субару.

 

Пак ти казвам, ще исках да чуя пресен отзив за Брезел, от първа ръка, ама на. Пак няма. Гледам във ФБ, какви фантастични дино графики показва и се чудя, толкова ли са глупави хората или той е способен да извади 2но повече от нормалните мапове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

b3lq7a ,

цаката е според мен да си купиш готин картинг и да ходиш да си го караш. По-евтино излиза от състезанията с колите, но кефът е много повече и спортът е много по-чист.

Така и така темата е моя , ето малко спам да ни видиш с Дани кви ги вършехме - и той влиза в кадър накрая , че карах срещу него на този клип.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Sq9y0AqqdQc

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е хондата и ти караш много добре! Дани е като дете на клипа :). Изкефи ме, не е спам, щом не ти пречи в твоята тема...Защо не идваш на ежегодния събор на клуба на Дракон, да пуснеш и октавията за време?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хондата беше готина ретро скрита лимонка :) 2011-та спечелих шампионата в S3 класа ( всичко над 2000 см^3, турбо, нитро и т.н.) с нея.

Реално в моя клас колите бяха М3,М5,Ево-та, Субита WRX и т.н.

Прелюда беше 2,2 vtec, атмосферка - 156 коня на колелата в Хеед 91( двигателя беше от по-новото поколение, който насадих в стария модел от '91). Но понеже я бях реставрирал ( по-скоро Resto Mod), тази кола имаше много сериозна музика и изолация, която тежеше доста , също й бях добавил най-яката екстра за тая кола - 4WS ( 4 wheel steering) ,т.е. завиваха й и задните колела( единствената чисто механична система за завиване на задните колела). Екстрата е най-манияшкото нещо на тая планета, но за стандартна кола,а моята беше с окачване, стаб щанги и късъм разпънки с натяг и шпер. Докато й завиваха само предните колела колата беше мечта - накъдето насочих, натам върви - адски неутрална.

Като добавих завиването отзад нещата се влошиха и се върна към стандартното усещане, започна да недозавива. Но много пари бях дал за да намеря системата и много усилия ми коства да я сложа, отделно карането на писта беше временно и карах с нея въпреки негативния ефект. На клипа е с нея реално.

Шкодата няма да я карам на писта, много е мека и ще е страшна мъка. Идеята на тая кола не е такава.

Относно идването на събори, времето ми мина за тая работа - нямам такова време,а и ще намеря по-приятни неща от това да се пека на слънцето лятото и да чакам да покарам 3 обиколки цял ден - този филм съм го гледал покрай тайм атак шампионата.

Трак дните са готина опция, доста повече се кара и колата не е нужно да отговаря на нечии измислени правила, които догодина се сменят :)

В Youtube ако влезнеш в моя профил и видиш качените клипове има и такива с едно дърто Поло '92 от Трак ден. Това му беше първото излизане след сглобяване, много бой отнесе и нищо не умря в крайна сметка :)

Затова и написах че ако човек иска да дава газ и да се научи, най-добрият вариант е истински картинг. Най-евтино и най-ефикасно е. Караш когато ти е кеф, колкото ти е кеф. На две хубави писти дават да караш собствен карт срещи символичен наем и така.

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е това със задното завиване... Голям мераклия си бил. Видях, че караш добре, и не се учудвам, че си спечелил s3 класа! Но, пак ще си позволя да ти дам критика... Бъркаш за нашия събор! Каране има 2 цели дни, като свободното каране е през по-голямата част от времето. Отделно се всестранно надарени и се забавляваме и извън пистата с нормалните за събор дейности - ядене и пиене! Тази година се и включиха 2ма състезатели, със Шкоди и покараха доста, дори на едната това и беше първото излизане на писта, след големи доработки и настройки! Правим го началото на Юни, когато все още не е толкова топло. Емоциите са големи, дори и да не караш. Но няма нищо лошо да усетиш ежедневката на писта и да премериш сили с подобни коли на колеги от форума. Поздрави и ще се радвам да се запознаем, дори и на някоя среща на НИМ.

 

ПС. Можеш спокойно да качиш линкове тук, на твои изяви на писта, не само на мен ще ми е интересно да ги гледам. Не че няма да ти вляза като имам ПЦ и да ги видя де!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид буквално като казах 2 излизания. Просто ако ходя да крам ще ходя да карам,ако ходя за скарата ще ходя за скарата или да се запозная с нови хора.

С малко дете сме, трудно е да идеш някъде и да се задържиш, защото детето не може да си задържи интереса дълго време на едно място или нещо.

На Шкодата мисля да й сложа здрави стаб щанги като за начало, преди това няма абсолютно никакъв смисъл да я качвам на пистата, защото точно след 2 завоя ще съм надхвърлил лимита на стоковото окачване и реално само ще се ядосвам.

Аз колата до голяма степен си я познавам, по завоите за Смолян съм я натискал доволно. Но на пистата не е като на улицата, там много бързо се стига лимита.

Та ако някой може да сподели впечатления от различните марки стаб щанги които се предлагат ще съм благодарен.

Също ме интересуват и горните разпънки - как се слагат на такива коли като нашата , защото досега съм карал коли с горни носачи и се хващаха директно за тях.

А в случая Октавията е макферсън, който даже няма шпилки през бомбето, подава се само един тампон отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко ъпдейт , преди час успях да замеря разликата след ремапа.

Ето клипа за да видите сами,  разликата е  дори видима на видеото.

Терминалната скорост беше над 130км/ч по уред, преди това беше точно 120км/ч.

Температурата днес е 10-тина градуса по-висока от първия клип, като и резервоарът ми днес е с 25-30 литра отгоре.

Доволен съм от Пепино и софта, между другото тя колата изпъква най-вече на високите предавки и скорости, съответно на тези клипове за сравнение разликите са по-малки.

https://youtu.be/qU4jBJJ39sk

Редактирано от ivogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.