Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна шпилки на главина с по-дълги ?


Rapid

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Тази година съм решил да си сложа оригиналните(4х130) лети джанти. Тези които имам са такива :

015047837.jpg?r=0

   

Само че за да не опитат в спирачните апарати трябва да се изнесат с фланци 1-2 см. и тогава обаче не стигат шпилките като дължина. За целта ще трябват нови по-дълги шпилки, а аз не съм виждал да се продават. Някой има ли идея от къде могат да се намерят или работата е за стругар . И другото което не помня от другата стана в главината как се закрепят ? На шлици ли влизат, като болт с глава ли са, нямам никакъв спомен. На тази схема се вижда отзад как е ,  явно е като болт.

1054.jpg   

Ако някой го е правил номера със смяна на шпилки, ще се радвам да даде малко информация как става номера.И най-вече  от къде мога да намеря дълги шпилки

 

Поздрави   

 

П.П.

Даже в една стара тема намерих снимка как е при рапидите, но не помня как се захваща към "пеперудата"   

158_2.jpg

Редактирано от Rapid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред е на шлици. Отзад при Рапида не си спомням как е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такива шпилки със шлици има в евроболт (раковска+сливница) и то с висока якост 10.2 ли беше. Отиди с шпилката за най - сигурно или намери размер. Ако се наложи за стругар питай гената, да ти каже неговия в Красна поляна, човека работи бързо и евтино, за престъргване на 4 шпилки все 8 или 10лв.

Редактирано от PIIIcoppermine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балгодаря Адаш, Саше ,

А това са добри новини :) Щом ги има ще се разтърся. Предполагам щом е на шлици само се избива :) 

 

Поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избиват се да, а после за набиването навиваш една гайка, стягаш я, чукаш от другата страна, пак натягаш, пак чукаш и така. Аз използвах чук 2 кг

 

Ако счупиш барабана, не се ядосвай. Сашо на брегалница ми каза преди години, че има едни унгарски ментаци, боклук пълен. Трошал ги с един удар с чука. Оригинален не се чупи, проверено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, не е необходимо да ползваш преса. Аз съм избивал и сменял доста пъти и не съм ползвал нищо освен чук и прибой. А ако можеш си купи готови шпилки и гледай да не са под 4-5  лв за брой и поне да са 10,9 якост. А колкото да си завъртиш на струг, не е  проблем, но метала от който ще ти ги направят няма да е толкова якостен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, най-добре занеси една оригинална в Евроболт и питай дали имат по-дълги.

 

Или:
http://shop.tym-motorsport.cz/cz/produkt/stefty-kol-skoda-130-lr-rs.html
http://www.speedpro.eu/kolovy-steft-m12x15-skoda-100mm-radlovanim-p-11200.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ако не намеря тука може и от Чехия. Благодаря на всички. Чакам малко да се затопли времето и ще сваля по една предна и една задна шпилка и почвам търсенето :) Малко да разтоваря колата, сега съм със стоманени фланци(поне по 2 кг.) джанти 15-ки гуми 195 направо ужас . Новите джанти са супер леки, даже човека който ми ги продаде твърди че са магнезиеви.       

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Не са магнезиеви тези джанти. Ако бяха такива, щяха да са доволно скъпи. Наистина са доста леки, но са от сплав, в която само производителят знае колко магнезий има. Аз имах кръстачка на MTX, също 13", 7J и тя беше осезаемо по лека от Електроните, но както и да е...
Пепи, сподели за крайния резултат, за мен ще е интересно. За това, че Електроните опират в спирачните апарати сигурен ли си? Дълги шпилки обаче ще трябват при всички случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да опират заради вартбурговите предни апарати - не съм пробал на Рапид, но на 120 апарати няма проблем... или пък да са от по-стария модел Електрони за 1000МБ с 4 барабанни спирачки. Пепи, направи снимки и ще ти кажа - имат визуална разлика в борда. А шпилките от Евроболт може също да се наложи да минат през стругар - единствените, които намерих там преди време се оказаха с малко по-големи шлици от оригиналните та се наложи престъргране, едната обаче малко я "предобриха" и стои хлабава, но като се стегне с гайката става ОК. В тази връзка препоръчвам да избягваш стругарите в Кр. поляна срещу автоморгата на Италианеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дълги години имах такива джанти. За тях задължително е да имат по-дълги шпилки. Слагал съм ги на шкода S100, 105, 120 и 130 и не е имало никъкъв проблем с опиране в спирачния апарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да не опират в спирачните апарати, това ми го каза човека който ми ги продаде (Орхан от Пловдив ) , но с джантите ми даде и 1 см. фланци , дистанционни, който смятам да сложа и затова са ми шпилките. Без фланците джантата влиза толкова навътре че е супер грозно. Орхан твърди че тези фланци са същата сплав като джантите и са му дадени от предходния собственик за оригинални. Следващия път ще снимам и ще кача снимки и ще ги пробвам на отпред

 

Поздрави           

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи ! само ще ти вметна едно : Фланците са много не сполучлива работа , с една дума надена работа ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тази неделя имах време да погледна джантите. Явно са 2 вида, защото наистина съм ги виждал монтиран на рапид-и и 120-ки и без по-дълги шпилки. Но мойте явно са от по-широките и имат едно гадно стеснение и наистина опират в спирачните апарати. Единствения шанс да станат е с дистанционен фланец и по дълги шпилки. Явно ще трябва да им търся и по-широки гуми. Нямах кантар да ги измеря колко тежат , но са леки. Предполагам на 120-ка 100 - еска ще станат без преправяне, но на Рапид-а спирачният апарат е много по-голям, може и затова колегите да се бъркат. Ето и снимките :

 

Това е стандартна метална джанта на която забелязах че спирачния апарат минава на не повече от 5-6мм. 

035093475.jpg?r=0       

 

Това е разликата между метална и другата джанта в ширина 

035093476.jpg?r=0

035093477.jpg?r=0

 

 това е борда на джантата ;

035093478.jpg?r=0

 

Тука се вижда(не много добре) как стърже апарата в джантата :

035093479.jpg?r=0

035093480.jpg?r=0

 

Иначе ми харесва как ще седи, особено когато има и изнасящ фланец .

 

035093481.jpg?r=0

 

Сега вече трябва да търся нови по-дълги шпилки, тия дни ще мина през евроболт да видя дали ще имат нещо.

 

 

Поздрави    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за всеки случай и по Шкода магазините. Не е изключено да има някой останал комплект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш при някоя гумаджийна . Питай Маджо , дали не може да измисли нещо ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Случват му се разни неща :) но не е дошло времето за джантите. Ще поръчвам шпилки от Чехия като му дойде реда :) Тука търсих, но не намерих.      

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера търсих разни неща и случайно видях амортисьора, който ти бях обещал. Ако ти трябва още, пусни ми едно ЛС, да се разберем как да си го получиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.