Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

LED интериорно и екстериорно осветление


yanko78

Recommended Posts

Прави ми впечатление, че LED осветлението вече доста навлиза в автомобилите и доста хора се интересуват от него. По този повод искам да споделя моите впечатления. Пробвал съм няколко варианти които ще опиша заедно с впечатления. Ще коментирам само интериорно каквото съм пробвал.Екстериорно само на номера съм пробвал. Бих сменил и жълтите крушки в огледалата, ноооооо ми се вижда доста груба намесата и ме е страх да напъвам огледалата. Оставят си така. По същия повод и не искам да махам задните стопове, въпреки, че много ми се иска да сложа ледове които светят насечено на мигачите. Ще се радвам и вие да споделите вашият опит.

 

1. Купих от най- евтините китайски ледчета от този модел.

ea98c0666267327f227dc6e5b416f81e_300x300

След като ги сложих в купето останах със смесени чувства. Яркоста беше страхотна, светят доста по ярко от стандартните крушки, нооооо не ми харесва цвета-синеят ми и не светят бяло както ми се иска. Ето и резултата

 

4ea50df08bcb142d2d9ce9c81bb9dbd9_920x0.j

 

Същите сложих и на номера. Там мога да кажа, че светят точно както исках.

 

2ccdcdf96b6151dca18930d382bc8c4e_920x0.j

 

Същите китайски ледчета сложих и в плафоните на вратите, но там като са червени няма осезаема разлика.

 

След като не ми хареса цветната температура в купето взех за проба тази NARVA

8abef4e4b4b4daf03505403eb1551f5e_600x800

 

Започнах с пробите. Първо е сложих в купето. Останах със смесени чувства. Светлината еееее горе доло бяла каквато ми се искаше да бъде, но светеха доста по слабо от евтините, не ми хареса. Пробвах ги на задния номер, но и там не ми хареса как светят. Последно ги сложих на белите плафони в багажника и като, че ли там засега най ми допадат как светят. Не знам защо но на плафоните в купето ми жълтеят а в багажника ми се струват кристално бели.

 

e508c6dd8ec055964b967063ec90f23b_920x0.j

 

Извън темата за лед, взех и едни обикновенни филипс с ксенон ефект. Навсякъде ги пробвах, но никаде не ми хареса как светят.

1c415c2c1a26ef233507500cdc6cc9f8_610x0.j

 

 

Много ми се иска да взема и оригинален осрам, ноооооо цената от 30-40 лв. за чифт ми идва малко нанагорно. Има ги в нета и на 9-10 лв. бройката ама се притеснявам дали ще са оригинални на тази цена.

69554630_1_800x600_originalna-led-krushk

 

 

 

Това е от мен, ще се радвам и вие да споделите вашите впечатления с оглед да си бъдем полезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих от едно момче в Пловдив комплект 19 лв. Вътре светят почти бяло много ми харесаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На осрам и филипс готините диоди ги продава една варненска фирма в продавалник. Аз съм с диоди на филипс на задния номер 6000 к и много добре светят, доста по бяло и чисто от тези, които си показал. Като гледам снимката на осрама си я намерил фирмата. Филипса са около 25 лева двете, а осрам около 20 лв.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На осрам и филипс готините диоди ги продава една варненска фирма в продавалник. Аз съм с диоди на филипс на задния номер 6000 к и много добре светят, доста по бяло и чисто от тези, които си показал. Като гледам снимката на осрама си я намерил фирмата. Филипса са около 25 лева двете, а осрам около 20 лв.

 

Да, единствено и само те предлагат на тази цена оригинални. Имам оферта от оф. вносител за осрам и там цената на тези диоди е 24 лв. без ДДС и на едро, затова се и притеснявам дали няма някаква измама с тази ниска цена. В Ибей и др. чужди сайтове, под 30 кинта не може ги пипнеш. Как става номера с 9.20 на бр. не знам. А колкото до номера, мен точно тази синя светлина ме кефи, не искам бяла. Синята не ми харесва в купето, за там искам бяла. В крайна сметка може се хвърля на един чифт и ако ми хареса да взема още 2 само за в купето.

 

Гледам и в листата на вносителите, вече има оригинални H15 - OSRAM COOL BLUE INTENSE и при тях дневните няма да жълтеят както досегашните H15. 

Редактирано от yanko78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм купувал и други крушки от тази фирма и въпреки всичките ми съмнения отвсякъде изглеждат оригинални. Ако са менте са доста добре изработени. Пробвай един филпис за номера и няма да съжаляваш, почти съм сигурен, че и на теб ще ти харесат повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 месеца започнах и аз с "оледяването". Купих си китайчета, харесваха ми как светят. Дори ги взех във вариант с алуминиеви радиаторчета, за да има по-добро охлаждане. Става въпрос за интериорно осветление, както и на задния номер.

След 2 седмици ползване, започнаха да умират една по една. Всичките бяха започнали да се топят. Резисторите за смд монтаж, направо стават на въглени. И още повече ме е яд, че ми нагоряха едната фасонка (не е точно фасонка де) на задния номер, та едвам я оправих.

 

В крайна сметка съм с Narva и съм много доволен. Същите, като тези, които колегата yanko78 е показал по-горе.

На задния номер си върнах оригиналните.

 

Сега съм в процес на търсене.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я ми кажете как решавате проблема с набиването на грешка ( на номера )? Готови са светодиодите със съпротивление или вие го слагате.

Интересувам се какво е съпротивлението, колко вата трябва да е ( с радиатор ли да е) и как да е свързано?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я ми кажете как решавате проблема с набиването на грешка ( на номера )? Готови са светодиодите със съпротивление или вие го слагате.

Интересувам се какво е съпротивлението, колко вата трябва да е ( с радиатор ли да е) и как да е свързано?

 

Зависи от диода. Има такива които си имат съпротивление и не дават грешка, има допълнителни съпротивления които се слагат и вариант да се пренастрои с VCDS съпротивлението да е на LED а не на стандартното 2х5 вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от диода. Има такива които си имат съпротивление и не дават грешка, има допълнителни съпротивления които се слагат и вариант да се пренастрои с VCDS съпротивлението да е на LED а не на стандартното 2х5 вата.

Само да отбележа - това последното на нашите двойки го няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на моята го няма... няма опция за LED светлина на номера. Интересувам се за съпротивлението как да го определя колко да е. Имам крушки  на Нарва, хубаво светят според мен, но не са CAN bus нещо си... Искам на тях да вържа съпротивление. Нещо не ми се иска да взимам китайски кан-бус , дет' не се знае колко ще свети и с каква цветна температура, че и ще ми грее в плафона. Искам съпротивлението да си го вържа по-настрани , да топли кухината на капака... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на моята го няма... няма опция за LED светлина на номера. Интересувам се за съпротивлението как да го определя колко да е. Имам крушки  на Нарва, хубаво светят според мен, но не са CAN bus нещо си... Искам на тях да вържа съпротивление. Нещо не ми се иска да взимам китайски кан-бус , дет' не се знае колко ще свети и с каква цветна температура, че и ще ми грее в плафона. Искам съпротивлението да си го вържа по-настрани , да топли кухината на капака... :)

Два варианта на съпротивления:

http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/led-interior-lighting/ledriving-canbus-control-unit/index.jsp

и

http://www.philips.bg/c-p/12956X2/warning-canceller-led-car-lamp

Не знам само дали стават с крушки Нарва.

Поздрави

Редактирано от Драгомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да... Но мен ме интересуваше някой дали е определил колко е съпротивлението... Това си е просто мощно съпротивление с радиатор...

 По чуждите форуми го решават лесно - с успоредното свързване на обикновена 5w крушка, която да си свети в капака на багажника...

Редактирано от SeVo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълна темата. Днес получих Осрамските ледчета иииииии направо съм хипер доволен  :)  :)  :)   Утре допоръчвам още и приключвам драмата с вътрешното осветелние. Получи се точно това което търсех. Отзад са само 2 крушки от три, защото поръчах за проба един чифт и наистина останах доволен от резултата. Ако не ме изгонят от вкъщи, ми се ще и да сменя на мигачите с филипсите като на колегата от съседната тема. Ето разликата. Като сложа на всякъде Осрам, може пак да щракна едно фото :D/

 

1f7dcab54346a8e2ddf1c0bc292c689d_920x0.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълна темата. Днес получих Осрамските ледчета иииииии направо съм хипер доволен  :)  :)  :)   Утре допоръчвам още и приключвам драмата с вътрешното осветелние. Получи се точно това което търсех. Отзад са само 2 крушки от три, защото поръчах за проба един чифт и наистина останах доволен от резултата. Ако не ме изгонят от вкъщи, ми се ще и да сменя на мигачите с филипсите като на колегата от съседната тема. Ето разликата. Като сложа на всякъде Осрам, може пак да щракна едно фото :D/

 

1f7dcab54346a8e2ddf1c0bc292c689d_920x0.j

 

Много добре се е получило. Цъкни една снимка на осрамките да ги видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много синеят май?

Отпред са китайците и те синеят да, затова и взех последователно да пробвам докато ми се изясни какво точно ми харесва. Отзад са Осрамите които ги има снимани в първия пост и които ми заспаха точно както си ги представях. Поздравления и за твоите халогенни и за мигачите, перфектно са станали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен нарвата ми хареса за интериора и задния номер.Не е нужно да са мн.ярки щото дразни.На задния номер,също ако са по ярки от нарвата,стои неестествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Янко от къде си поръчал Osrama?

 

От продавалника, там има една фирма във Варна, там са на най ниска цена. Превъртял съм интернета и по добра цена няма. Всъщност ето линк.

 

http://olx.bg/originalna-led-krushka-osram-ledriving-12v-w5w-2880cw-2880-cw-ledw5w-6000-kelvina-i70610994

 

Има и 6700 келвина ама ме е страх да не синеят като старите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За интериор според мен от гледна точка на комфорт / визия най-подходящи са 4000К. За екстериор може и 6000К, но 6000К също синеят макар и леко. Колкото по-висока температура са крушките, толкова повече дразнят и натоварват очите. Не случайно оригиналните ксенони са между 4150 и 4300К - тази светлина е най-бяла и не натоварва зрението. Като сила на светене - ЛЕД крушките W5W / T10 на Осрам и Филипс са 50 - 55 лумена, колкото са и обикновените крушки с жичка (изключение прави един модел ЛЕД на осрам 6000К, който е 70 лумена). ЛЕД-овете наистина изглежда, че светет по-силно, но просто възприятието за силата на светене е различно заради различната температура/цвят - светлината от ЛЕД е много по-бяла. Кофтито в случая е, че 4000К за сега съм виждал само Осрам и Филипс, които съответно са си скъпички - между 34 и 43 лева, но качеството си има цена. В немския форум са много доволни и от продуктите на www.hypercolor.de/ . Те също предлагат 4000К, но предвид че цената им е като на осрам и филипс, а са с SMD диоди, не си заслужава.

И аз в началото се хвърлих на китайци от и-бей - светят достатъчно силно, но и синеят. След сериозно обикаляне по магазините и пробване на различни крушки стигнах до горния извод. Единствената подробност е, че за да са универсални за Октавия 3 не трябва да са с насочена напред светлина, а с дифузор, който разпръсква и странично - http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/led-interior-lighting/ledriving-w5w-premium/index.jsp   и   http://www.philips.bg/content/bg/automotive-car-lights/www/bg/car-lights/led-interior-lighting.html?int_origin=2_LI_all_slot1_bg_bg_carlights_signalinginterior_signalingledsubcategory.html

Друг алтернативен  и по-евтин, но компромисен вариант са http://www.philips.bg/c-p/12961NBVB2/whitevision-conventional-interior-and-signaling   и   http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/signal-lamps-for-cars/cool-blue-intense/index.jsp . Не са като ЛЕД-овете, но светят доста по-бяло от обикновените крушки.

Редактирано от Драгомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз искам да попитам, как се свалят плафоните над предните седалки (на задните предполагам са аналогични, като на номера), че в краката ги смених, а само те не стават и за това трябва и горните? :)

Също така ако някой е свалял и тези в огледалата, защото още не съм ги разчекнал. На А8 едно такова огледало доста го поразглобих, но не видях къде е сервизният отвор за смяна на крушката, а не се вижда да има и отвор за махане на стъкълцето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да попитам, как се свалят плафоните над предните седалки

Това което е веднага след държача за очила е капаче, леко се подхваща да се откачи и зад него са двете винтчета с които се сваля целият плафон. Когато го свалиш ще се ориентираш. Като отвъртиш винтчетата, леко се подбутва напред за да се откачи от задния край. Задния го захващам с ръце само и се отщраква от щипките. На задния няма винтове.

За огледалата има подробни инструкции в нета по точно тубата. Мисля, че супершкода са го обиснили доста подробно.

Редактирано от yanko78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.