Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на Октавия 1,9 TDI 110 hp. продължава да ме побърква


sostin

Recommended Posts

Здравейте колеги, с риск да стана досаден ще ви опиша продължението на драмата с моето Турбо и ще ви помоля за мнения и съвети.

Колата е:  Октавия комби 98-99 tdi 110 hp.

Още с купуването на въпросня автомобил , при първото ми извънградско разбрах че ще има драми с турбото. Клата забиваше при по - сериозно натоварване и влизаше в авариен режим. Няколко пъти и бе раздвижвана геометрията с помоща на WAG COM и WD40  и това в интерес на истината вършеше работа за по няколко месеца. В момента проблема ми обаче почва да става още по - забавен , ако мога така да се изразя. От около месец насам се случват следните неща. При натискане педала на газта , колата започва прилично ускорение, но след 2200 -2300 оборота се чува едно изсвирване - не обичайното свистене на Турбото , а по скоро като от тромпетка . При това изсвирване се усеща как колата губи мощност , но не влиза в авариен. Знам че не е в авариен защото за почти година съм научил на изуст кога влиза в авариен и че без да я гася и запаля на ново, няма как да продължи да работи турбото. Тук интересното е че при изсвирването , губя мощност но не влизам в авариен . Та предположих аз че просто губя налягане някъде по маркучите на Турбото и от там губя и мощност. Залягах , таркалях се , търсих , гледах - нищо. Накрая реших че требе вече да я дам на майстор. Майсторите са направили съответните измервания с WAG COM  и ми обясняват че турбото си работи , но проблема е че се получава свръх налягане . Цитираха ми цифри от порядъка на 4-5-6 бара и се очудваха как не съм пръснал маркучите. Питам ги ,а добре защо не влизам в авариен ? Те ми казват  че проблема може да е една джаджа , която мерила налягането в турбо пътя над кулера. Нещо като дебитомера след въздушния филтър , но се намира на твърдата връзка над кулера посока EGR клапана. Обясниха ми че въпросното нещо мерило налягането в пътя и давало команди към клапан N75,  който от своя страна управлява актуатора на Турбото. Та въпросната джаджа според тях била играела ролята на защита от свръх налягане и като неработела , турбото си помпа колко си иска. Има няква логика да е така , но пак питам а защо не влизам в авариен ??? Те ми казват е те това ти е защитата ........

Принципно като напъна колата зверски в баир примерно ,я вкарвам в авариен но това става след въпросното странно изсвирване и доста след като изгубя сериозна част от мощността , продължавайки да я натискам все пак я вкарвам в авариен където мощност почти няма.

Честно казано незнам какво да правя вече. Опитвам се да мисля логично ........ако се получава перманентно свръх налягане , защо не влизам веднага в авариен и от къде подяволите се чува това изсвирване , като все едно се разтоварва част от налягането някъде? До преди месец просто си влизах в авариен когато я набримча много брутално а сега шах и мат.

Надявам се на мнения и съвети , защото ок , не е проблем да сменя въпросната джаджа , която си е 150 - 200 лева , според това което гледах , но дали е така , дали не е клапан N75 , който също е там някъде като цена? Майстора каза , тоя клапан или работи или не , не е от него от това е . Да де ами ако не е ........ кво прайм ? Аз мога да си взимам клапани и датчици до безкрай..............

Принципно ми е ясно че требе да сваля турбото за чистене на геометрията в един момент , но тук става въпрос за неща които се случват далеч преди колата да влезе в авариен.

Бях решил дори ако се наложи да реша проблема генерално с ново турбо , но в случая говорим за некви драми покрай турбото. Мисля да сменя и маркучите на всички вакуми , да се подсигоря, но според мен ако има проблем по маркуч на вакуум , да ще има проблем , няма да може примерно да затваря геометрията и ще се получава въпросното налягане , но ще вляза в авариен и няма да пища като с вувузел за няколко секунди и да усещам просто как някъде ми изчезва мощността. Така или иначе ще ги сменя тези маркучи на вакуумите.

Ще сменя и въпросната джаджа , датчик ли е кво ли , дет мери налягането в пътя над кулера , но ако нещата не се оправят кво правим ?Тва става ебаси омягьосания кръг колеги.

Ето давах я и в сервиз и кво , нищо конкретно ..........най вероятно е това но не се знае , е то за близо година и аз научих кои са вероятностите , но те далеч не са малко и ако ги подкарам подред мога да си купя колата пак и въпреки всичко да не си реша проблема.

Та извинявам се за дългите обяснения , но ми се ще ако някой има някви конкретни идеи , предложения или решения да ги сподели . Доколкото се запознах за времето откато имам въпросния автомобил, подобни проблеми са масови и до сега не видях никъде конкретни решения......което леко ме притеснява. Идеята ми е , да разнищим тази тема подробно веднъж за винаги , за да помогнем и на други колеги с подобни проблеми и да спрем да пълним гушите на секви "майстори" без да ни дават точни и конкретни решения.

Аз лично ще продължа да пробвам да оправа проблема до едно време , след което ще карам докъто и пръсна двигателя на Октавията и ще я дам за скраб , но не е това въпроса . Випроса е генерален , защото и да взема по - нова , пак съм чел за подобни проблеми и кво прайм ??? А и има доста хора с такива проблеми , които просто пълнат гушите на сервизи и майстори и никога не си оправат колите, което е леко тъпо. Хората на Марс ще отидат , ние неможем да разнищим драмата на турбото от преди 10- 15 години.

Предварително благодаря на всеки взел участие по темата
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да мога, да ти помогна, съм на мнението на колегата - Гюнтер Сервиз, Варна, ако Самуил /Бегачката/ не ти реши проблема, незнам кой може...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А въпросния магьосник от Варна, няма ли да каже нещо по въпроса, след като ме пращате при него? Някой, решил ли си е проблема генерално, отивайки до Варна? Питам съвсем добронамврено, щото малко ми е абстрактно това просто- ходи до Варна......с кви пари да се понеса натам, 1000, 2000, да си купя направо друга кола ли кво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с най-добри чувства, ти отговарям - явно, проблема е сериозен, съответно - не е в нашите компетенции, все пак, сме собственици на автомобили, обединени около марката МПС, някои с повече познания, други с по-малко. Прочети няколко поста в "Бял списък"... Колегата, при който "те пращаме", е изключителен професионалист, притежава необходимите познания и оборудване, в собствения му сервиз. Естествено, не е вездесъщ, но репутацията му, е 100% в тези среди. Защо не пише - Ами, предполагам, че като всеки подготвен в своята област специалист, не обича да говори на изуст... Свържи се с него и се разберете, аз не мога да говоря вместо друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и в София има кадърни майстори които мисля,че могат да ти оправят колата не бързай да сменяш нищо преди свестен майстор да ти направи диагностика и да установи преблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не се консултираш и с Трансексперт? Аз лично не мога да си представя турбо на 6 бара, дори и на 4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом толкова се съмнява ,че ще му оправим колата да не идва колегата.Не ми трябват такива мнителни на главата на мене...

Само ще кажа ,че ще му я оправим на 1000% :)

100% ще има други в София,които да му оправят колата.Вентомана от фолксваген да потърси примерно....

А не пиша,защото не съм поглеждал тук темите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, никъде не съм написал че се съмнявам в способностите ви. Просто сте ми леко презраки-казано по Врачански, щото съм от Враца а живея в София от 15г. , та не ме притеснява дали варненец, перничанин или китаец може да ми помогне. Всичко е въпрос на пари братле, ако се разхождам е така с по 1000- 2000 лв. , в джоба е така заделени за ремонт на колата ми, най - вероятно намаше да карам Октавия за 4000. Та за това попитах за мнение. Щото ако ми кажеш- пич, колата ти прави това и това щото еди кво си се случва и ела с горе доло толко пари съм ок, ама така като ми се прайш на ощипана госпожица , некси не ме впечатляваш.Аз се занимавам а компютри и ако някой ми каже че има такъв и такъв проблем мога и му казвам конкретно кво му е, не го карам в така да се вдигне от другия край на България да си донесе компа да види колко съм прав, и говорим за машини струващи колко колата ми, не за кошници. Та с цялото ми уважение, към вас, ако може малко повече конкретика ще е добре, що като дойда до Варна и ми оправите колата , ще искате и да ви платя, което е напълно нормално, но както казах не се разгождам с хилядарки заделени за ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то положението ти е ясно. Колата ти е пренадувала в продължение на година и ти не си взел мерки. Това, че си я гасил и палил наново за да излезнеш от авариен режим не го броим :)

 

При това ти упражнение, си е жив късмет, че турбината още не е родила. След това какво се е случило, та е спряла да влиза в авариен режим не е ясно, може и наистина МАП-а да е заминал. А може и просто да имаш дупка на турбопътя и да изпуска налягането от там. Тия ти майстори незнам как са ги видели тия барове, но явно не е с VAGCOM, щото той толкова не може да покаже. А и как го е показал, като според тях мапа е заминал е друг въпрос. Отделно тая турбина да се скъса не може да вдигне 4 бара. Както и да е. Те си знаят, може проблема да е в разваления телефон.

 

Колата ти е в положение да те зареже на пътя и то по брутален начин. Трябва и майстор. Всичко вероятно е започнало от ръждясал актуатор, ама какво е положението в момента, трябва боб да се мята из форума.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо сам не провериш актуатора на турбото? Държи се на две винтчета. Може да е изгнил и да няма достатъчен ход да движи лопатките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,къв Трансексперт,пали и с двеста към Варна! :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е изгнил и не е взел мерки и да го смени,пак няма да се движи геометрията.Като ке кара с пробита мембрана и н75 се налапва с боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,къв Трансексперт,пали и с двеста към Варна! :running:

.... и още на гара Яна - буууум  :fool: .

Струва ми се, че няма да издържи до Варна, ако я настъпва по наклоните на Хемус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как пък решихте че не съм вземал никви мерки??? Според вас дали просто е така си карам с проблеми в турбото щот ми е кеф и ми е адски радостно а ??? Нали това обяснявам че близо година се занимавам с тоя проблем , питам разпитвам ходя , карам я по майстори и никой нищо конкретно не ми казва. Единствено Пепино ми помагаше пича с раздвижване , но то това беше ясно че е временно решение на проблемацията, а до генерално решение не съм стигнал , просто щото никой нищо не ми казва. Закарай я на майстор и кво , те карах я и ви обяснявам кво ми кават въпросните.......Питам конкретно може ли някой да ми каже къде в София да я закарам така че да я гледат да я мерят , да я правят , но да съм убеден че знаят кво правят, това питам , а не как да си оправя турбото с магия. Ясно ми е че проблема е сериозен и още по -ясно ми е ,че требе сериозен подхот , та за това питам къде да я закарам .

Актуатора съм го гледал и аз десетки пъти и тия майстори сега казаха че са го гледали и изглежда добре......Кво да ви кажа .....дали е така , дали не е ,аз ако знам щах да съм майстор на турбо, не 3D аниматор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София, добри отзиви има за Адлер. Противоречиви за Вентомен от ФВ форума. За Варна си знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0885289143

Търсиш Делян,казваш,че Самуил те праща.

И да се държиш възпитано,да не не излагаш,че ми е много близък приятел.

Няма да се правиш на отворко, както тук във форума.

Той ще ти помогне,ако има въпроси ще ми се обади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А , ето , това вече е друго нещо ! Благодаря за съдействието колега и се извинявам ако с нещо съм обидил някого , не ми е тва целта на занятието. Целта е да си оправя скапаното Турбо и е нормално да съм леко изнервен след близо година ходене по мъките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо така го нахранихте човека. Той каква вина има? Пише това, което му казват местните майстори, хранете ги тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Разбира се , колега. В момента Октавията е в сервиз препоръчан ми от друг колега и като , ако я оправят , ще споделая какво и що.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, до тук Турбо със  забила геометрия и разбита ос, праща се за рециклиране, брутален нагар и задръстване на колекторите и се очертава ремонт за над 1000 лв. Натам ще видим какво ще се случи...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.