Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Newbie - Superb


Recommended Posts

Спокойно разходът ще се вдигне...все повече ще отпускаш крака :)

 

За гумите и аз имам сходни наблюдения - вероятно високият профил на такава голяма кола си я люшка като параход. Аз понеже съм с комби и на магистрала с висока скорост като ме задуха страничният вятър си люлее. Аз ще се ориентирам към 17ки, макар возията да ми е супер блажена в момента.

О, да, сигурно ще съм на 10 градско. Между другото, извънградското със старата кола и същия двигател ми бе 9, като принципно карам в диапазона 140-160. Затова, предполагам, че при тези скорости Супърбът ше харчи 10.

Btw още една разлика с Леона - на 140км/ч Сеатът бе на 3000 оборота, а Шкодата е 2500 :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 296
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Stucata

    105

  • SKODA 105 RS

    17

  • b3lq7a

    14

  • bega4kata

    12

Най-много писали в темата

Колега много си ти е добре колата и с тези джанти! :doubleup: Не и разваляй возията. Освен ако не ти паднат някакви джанти ама да не надвишават 18-ки :eusa_think:  

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И през ум не ми минава! Удоволствието от това да не усещам неравностите по пътя е голямо :fiu: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И през ум не ми минава! Удоволствието от това да не усещам неравностите по пътя е голямо :fiu:

Особено и ако ще става бебевоз, както беше споменал по-рано :flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено и ако ще става бебевоз, както беше споменал по-рано :flag_skoda:

Живот и здраве и ако е писано, на есен :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И много внимателно с бабуни, гърбици, "полегнали полицаи" и т.н. Заради голямото междуосие никак не е трудно посочените да задерат коремчето. ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И много внимателно с бабуни, гърбици, "полегнали полицаи" и т.н. Заради голямото междуосие никак не е трудно посочените да задерат коремчето. ;)

 

Поздрави

Благодаря за съвета! :) Слава богу, след 13 години шофиране на автомобили със спортно окачване ми е неизкореним навик да спирам на легнали полицаи :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Първи екстремни преживявания - карам с 80км/ч в най-дясна лента по Цариградско, 4-ти километър с намерение да се спусна към кръговото. В лявата лента пред мен се движи син голф с по-нсика скорост (ок.60-70),с водач от женски пол, който явно изведнъж се сеща, че трябва да завие и той към кръговото и без мигач ме засича с шпагат в сливиците. Скачам на 100% на спирачките, за да избегна сблъсъка и лекичко криввам към бордюра - там има спирка на тролея и реално това е бордюра на изхода на спирката. Пред очите ми беше катастрофата, но се разминахме на косъм, а Шкодата застъпи леко бордюра. Лошото е, че това става с агресивно спиране и голяма част от тежестта пада върху предните гуми. Резултатът - спраскана предна гума, наранена и изкривена джанта. От снимките се вижда. Гумата и изправянето на джантата се пое от застрахователя. Деругата на джантата е изпилена и не дразни. Сега съм оставил колата е ЕТ за преглед на ходовата част, макар осезаемо да не отчитам никакви проблеми. Изводът, който си правя е, че колата спира добре, но има потенциал за още!!! Доста дълъж спирачен път извървях. Мисля, че проблемът е не в спирачките, а в гумите - 205мм е малка площ и догодина да разширя стъпката на 225, заедно с едни нови джанти злобни 16-ски на Enkei или по-евтиния вариант - Sparco RTT.

00000005.jpg

00000006.jpg

00000007.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само ширината - оригиналните гуми за първоначално вграждане, независимо от марката са КАЛПАВИ и пълни ПЛАСТМАТАРКИ. На мокро става още по-зле. Поне си се разминал с малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само ширината - оригиналните гуми за първоначално вграждане, независимо от марката са КАЛПАВИ и пълни ПЛАСТМАТАРКИ. На мокро става още по-зле. Поне си се разминал с малко!

Да, можеше да е доста по-зле... На предния явтомобил фабричния Бриджстоун си беше напълно истинска гума за яки скорости :) Шкодата е с Дънлоп Фастриспонз, което също не би трябвало да е калпава гума (поне на теория), но не знам какво имаш предвид, че са пълни с "ПЛАСТМАТАРКИ".

Редактирано от Stucata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано няма щети по ходовата част, че май не е било толкова безобидно преживяване...

Иначе, Ицо има предвид, че гумите са с лошо качество и поведение на пластмасови. Това са негови наблюдения, възможно е, да е така.

И един въпрос - сцепената гума на снимката, изглежда адски амортизирана, стара и с минимален грайфер, това ли е твоята гума ?!?

Ако е тя, или е пълен боклук и Ицо е прав, или снимката лъже...

Или пък, просто в този участък е изпилена от претоварването при рязкото спиране и удара.

Във всеки случай, изглежда мнооого зле.

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо им няма на оригиналните гуми. За спирачния път обаче размерът на  гумата е фактор. Аз сложих по-големи и сега имам чувството, че спира по-добре.

 

Но внимавай с размерите - в момента гумата ти е поела повече damage, защото е достатъчно балонеста. Ако този беше станал с по-големи и нископрофилни гуми - джантата щеше да е тотал щета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, може и да си прав, за гумите с които обуват Шкода, но например при KIA, наистина са пластмасови, тези с които идват.

Имам спомени за тема/и във форума, в които точно това се коментираше.

Колкото до KIA, от 3-ма мои познати, и тримата смениха оригиналните гуми, още първата седмица. Вярно - двама от тях са "таксита", ама третия е с Pro Cee'd. И при тримата, гумите бяха като печени на слънце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Izolini най-вероятно има предвид, че 15 и 16 цоловоте гуми заводски са от тип еко, енерджи и т.н. с намалено съпротивление за икономия на гориво и увеличен пробег, което води и до по-лошо пътно поведение особено на мокро. Съответно са и по-твърди. Моята дойде с Michelin energy saver, които смених с конти премиум контакт 5.

В случая според мен удължаването на спирачния път е и заради лошия асфалт в този участък ( доколкото разбирам посока от центъра към 4-ти км.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза казаха, че няма никакви щети по ходовата част. Все пак само съм "лизнал" бордюра. Гумата изглежда зле, защото след пръсването измина още 20-ина метра runflat :D Дънлопът, с който е обута колата не е лоша гума. E, не е hi-end, но определено не е тип "енерджи сейвър" галош. Истина е, че настилката не струва, защото е в стария участък, точно преди моста.

 

@Боре - снимката лъже - Блекберито (телефон с умопомрачаващо слаба камера) е изпляскало светкавица и прашасалата след спукването гума изглежда 100 годишна :)

Редактирано от Stucata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честита придобивка. Безаварийно шофиране ти пожелавам и да се надяваме повече да няма случки като тази.

Чакаме те на някоя от сбирките пред НИМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@maisuda - Мерси! Задължително ще дойда на срещите, най-малкото да я облепя със стикери и лайстна :)

 

По въпроса с джантите - преди малко се видях с човека, на който продадох Sparco RTT от стария автомобил и констатирахме, че този тип джанта (с 5 дебели спици и големи отвори), в р-р 16" не стои добре на кола с размерите на Супърб. Ако бяха 18 или 19, ОК. Друга моя изключително любима джанта е ретро излъчването на Ronal Aero или Ronal Turbo, т.е. мисля, че на Супърба ще стои по-добре плътно затворен тип джанта 16". Проблемът е, че Турбото не се намира никак лесно. Аерото го има и в България. Ако някой има мнение/съвет, нека каже :) Джантите са тези:

 

http://www.bggumi.com/eshop/productinfo/7/15074884/

http://www.ronalwheels.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/r10large.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да се огледаш за нещо по-елегантно! 18ката за Сюпърб е оптимален избор. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ронал турбо е ретро джанта в най-добрия смисъл и не си я представям на супърб по никакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тези ги гледах също, но много приличат на фабричните, които ще бъдат за зимните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.