Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Kaтализатор на 250к км и виещо турбо


Alexandar

Recommended Posts

Здравейте,

Чета от известно време по темата из нета, но все още не съм сигурен как да постъпя и моля за съвет.

Koлата е О2, 1.9 BJB 105.

Турбото ми доста свири от няколко месеца. Не влиза в авариен режим и според последния лог, който й правих, нямаше пренадуване.

Свири на 1-ва и 2-ра скорост главно... На 4-та и 5-та не го чувам изобщо. При градско каране е много дразнещо. 
Иска ми се някой да го погледне и да се направи профилактика поне, ако всички чаркалаци са здрави.
Намирам се в София и съм се спрял на:
- Адлер
- Герман
-Трансексперт

Още не съм решил къде да я откарам. На хартия май Адлер изглежда най-добрия вариант.
Ще звънна да видя какво ще ми кажат. Друг удачен вариант ?

Другият ми въпрос - катализаторът е оригиналния, а в момента съм почти на 250к км. Изчетох много противоречиви мнения относно премахването. В сайта на Адлер например, пише, че след 210к е добре да се махне или смени с нов. Съвет ?

За протокола - карам с FUCHS 5w40 505.01 и го сменям на 9500-10к.

Благодаря и да не забравите да бутнете часовниците с 1 час напред :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувство, че не ти свири турбината,но това ще се разбере след  диагностика.С катализатор ли си или с DPF филтър ?

Редактирано от pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

турбото може да вие,но да не за ремнот мисля,че се казваше дисбаланс обаче имай в предвит,че дори и да е здраво за да изкарат някой лев ще ти кажат,че не е читаво и ще искат да ти го рециклират,което според мен в много от случайте не става сполучливо

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам DPF. Какво имаш впредвид, че може да не е турбото?

 

Имам си кабел и VCDS - каква друга диагностика мога да си направя сам, освен лог файл, която може да ми подскаже нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо разкарай картофа, но цивилизовано, не с кормене, а с рязане и замяна с тръба. Така ще може да го върнеш, ако се наложи. Чуй тогава звука и му мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти схема за емулатор на втората ламбда сонда, ако има такава http://mkiv.com/techarticles/oxygen_sensor_simulator/index.html

списъка с стойностите на компонентите за да излезе го маркирай с мишката.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Какво имаш впредвид, че може да не е турбото?

 

Задължително направи лог.

Освен за турбото, сещам се например за пробив в турбо пътищата - тръби, кулер, гарнитура на всмукателен колектор.

Мека връзка, изпускателна система.

Според мен най-добре проверката да започне от турбото.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега бягай в Трансексперт :) Много свестни хора. Разбират си от работата, доста колеги от форума си правят колите там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега бягай в Трансексперт :) Много свестни хора. Разбират си от работата, доста колеги от форума си правят колите там

 

Аз не бих отишъл там.Имат пропуски точно с турбини!

 

п.с.Не знам само,къде са "изчезнали"негативните мнения за тях в темата.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти схема за емулатор на втората ламбда сонда, ако има такава http://mkiv.com/techarticles/oxygen_sensor_simulator/index.html

списъка с стойностите на компонентите за да излезе го маркирай с мишката.

Аз пък що си мисля, че дизелите нямат 2-ра ламбда сонда , па и за 1-ва не съм сигурен...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. След като днес цял ден не можах да се свържа с Ники от Герман, звъннах на Адлер.
Към края на седмицата ще отскоча до там за диагностика и ще видим...

Питаха ме дали влиза в авариен режим и дали имам повишен разход масло - и двете неща ги няма при мен.

От всичко, което изчетох по темата, ми беше интересно как се диагностицира запушен катализатор, който създава обратно налягане към турбината... Но ще питам на място там.

Иначе да - ако го махам ще е цивилизовано, но дано не се стига дотам
 

Междувременно ще си направя един лог и ще го кача тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто го и конвертирания лог на 11-ти канал, който направих преди малко.:

http://dox.bg/files/dw?a=236ccb5be6

Между 1700-2300 оборота има някакви пикове, иначе като цяло съм в норма или ?
Има ли за какво да се притеснявам относно пренадуване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарахме, гледаха данни, налягане и т.н. Това, което ми казаха беше:

Турбината ми не е за ремонт към момента и е ок да си карам така. Пикът, който прави за малко не трябва да ме притеснява, още повече, че аз в 95% от времето карам много спокойно, а той се наблюдава при пълна газ. Аз на пълна газ карам само като правя лог... Свиренето било от луфт най-вероятно, без разглобяване не може да се каже повече. Фактът, че не ми харчи масло е допълнителен довод, че на този етап не си струва да хвърлям пари за ремонт на турбината, въпреки, че посвирва.

Това е в общи линии, което получих като информация.

Относно катализаторът не ми казаха еднозначно да го махам и засега не мисля да го правя.

Хареса ми отношението им, Богомил беше с мен в колата. Поговорихме си, точен е.

Това е засега. Имам си VCDS, ще си я проверявам няколко пъти в годината и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Да ъпдейтна малко темата.

Времето си минава, километрите си се трупат и свиренето си продължава, но не забелязвам да има някакво увеличение.

След отварянето на темата до днес съм минал малко над 12 000 км и две смени на масло.

Не съм правил нов лог, не съм и имал проблеми с влизане в авариен режим, общо взето всичко си е по старому.

 

Днеска бях в Трансексперт за смяна на масло и филтри и ми обърнаха внимание, че EGR-a изглежда така :( :
post-1399-0-94235800-1440788277_thumb.jpg
post-1399-0-85695300-1440788302_thumb.jpg
post-1399-0-62420000-1440788323_thumb.jpg

 

Според тях трябва директно да го сменя. Не обсъждахме много тази тема в детайли, че и накладки и дискове ще сменям при тях другата седмица и те бяха основна тема.

Освен това двигателят отзад (по блока зад ЕГР-а) е стабилно омаслен.
Другата седмица ще се разглоби, чисти, сменя и т.н., че днес като видях картинката не мога да търпя да е така.

Както уж не ми е за ремонт турбото, сигурно това омасляване и оттам може да е. Ще видим другата седмица....

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, след като знам как след ремап на автомобили на по 30-40к км. им въртят актуаторите в Годеч, защото пренадували, не бих ги и изслушал дори. Да не говорим за ремонт на турбини!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................................. Фактът, че не ми харчи масло е допълнителен довод, че на този етап не си струва да хвърлям пари за ремонт на турбината, въпреки, че посвирва............................

 

Добре е да се провери има ли масло /колко/ в маркуча след кулера.

Имаш ли осезаема загуба на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, след като знам как след ремап на автомобили на по 30-40к км. им въртят актуаторите в Годеч, защото пренадували, не бих ги и изслушал дори. Да не говорим за ремонт на турбини!

 

 

Пепи, основният проблем е, че в случая нямам нужните познания, въз основа на които да мога да преценя какво точно да се направи.Затова трябва да се доверя на някой сервиз, нямам избор. Ти си един от хората, на които бих се доверил напълно. Интересно тогава, че премахване не ми предложиха като вариант...

Честно казано не си спомням да съм чел тук за смяна на ЕГР, но аз и за смяна на вал не бях чел :(

 

@Жоре - няма осезаема загуба на масло. Досега за 6 смени съм досипвал 3 пъти по около 0,5л. Сменям го на 10к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премахването на ЕГР-а, Саше, ще ти вдигне разхода на гориво, особено зимата ще е поне с литър нагоре. Имам приятел с 1.9ТДИ, като нашите, но на ауди, без ЕГР и ми каза, че разхода му се е вдигнал. Това е третият човек, който премахва ЕГР на дизелова кола, който ми казва, че разхода скача с около литър, да знаеш, също и ако нямаш печка, загрява по-бавно колата. Няма да ме лъжат хората, но на тях не им дреме за разхода. Отделно уж щяла да върви повече в ниските - казвам уж, защото и тримата са ми казвали, че не усещат разликата или може би имало много малко подобрение нещо... ЕГРи по моргите има колкото искаш запазени на добри цени, ако ти е за смяна наистина, а не трябва само едно много хубаво почистване на всичко. Много е омаслил, наистина... Трябва да се разглоби, хубаво да се види и т.н.

 

Аз не бих го премахнал, но ако се налага...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Интересно тогава, че премахване не ми предложиха като вариант...

 

 

Няма и да ти предложат! Това не е правилният начин за решаване на проблема. Ако ти изрично искаш да го направят, няма да ти откажат, но отговорността за последващи проблеми си е твоя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията дотук.

Вече нещата изглеждат така :) Вчера я взех от Трансексперт, беше под един син навес и затова светлината е такава :)
 

WP_20150904_15_40_24_Pro_zps18cbs2bp.jpg

 

Нов ЕГР и лъснат двигател. Никога не го бях виждал толкова чист, при купуването на колата предният собственик не го беше мил.

Сега ще покарам и ще може да се види дали ще има някакво омасляване, но не би трябвало.

 

Накрая се повозихме с Евгени да чуе турбото, но и неговото мнение е, че няма от какво да се притеснявам към момента.

Темата засега е приключена, мисля, че направих достатъчно и чух няколко мнения от различни места и за турбото и за катализатора.

Така, че остава да заредя дизел и да си джиткам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ужасен Тома Неверни. Поради предишни аварии се доверявам на майстор много трудно, но Евгени е успял да ме спечели - и си оставям колата при него без да треперя какво ще й се случи.

Ако Евгени ми е казал "спокойно" за турбината - бих бил спокоен. Той не неглижира проблеми.

 

П.С. Под този син навес ми мият колата  :hello:

 

 

 

Благодаря за информацията дотук.

Вече нещата изглеждат така :) Вчера я взех от Трансексперт, беше под един син навес и затова светлината е такава :)
 

WP_20150904_15_40_24_Pro_zps18cbs2bp.jpg

 

Нов ЕГР и лъснат двигател. Никога не го бях виждал толкова чист, при купуването на колата предният собственик не го беше мил.

Сега ще покарам и ще може да се види дали ще има някакво омасляване, но не би трябвало.

 

Накрая се повозихме с Евгени да чуе турбото, но и неговото мнение е, че няма от какво да се притеснявам към момента.

Темата засега е приключена, мисля, че направих достатъчно и чух няколко мнения от различни места и за турбото и за катализатора.

Така, че остава да заредя дизел и да си джиткам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Мина си една година от пускането на темата, минал съм 22 000 км....

Карам си, а свиренето на ниски обороти си продължава и много ме дразни вече при градско каране. На извънградско реално не го чувам изобщо.

За това време не съм имал проблеми със забиване и т.н. Последната смяна за 10к досипах 300 мл масло.

 

След два месеца пак се очертава да я разхождам до Германия и отново, както и миналата година по това време, ме човърка мисълта за това турбо - дали е ок да пътувам така.

Хем така, хем иначе - не влиза в аварийни режими, нямам някакъв не нормален разход на масло, обаче до 1500-1600 оборота си свири стабилно.

 

Чудя се сега да набивам ли пари за личното ми спокойствие или да си продължавам да си карам (ама докога ?). Въобще не ми се ще да ме остави някъде.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.