Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване и поддръжка на автомобила


pigoff

Recommended Posts

С ясното съзнание колко трудно човек добива и тества подобна информация пускам тази тема.

Нека всеки, който има ясна представа за нещата да споделя! Така ще бъдем полезни един на друг с опита и грешките си. Благодаря ви!

 

Ето аз как процедирам от години:

Измиване, почистване и поддръжка на лака на автомобила.

Отнема около 2часа за по-поддържан лак и около 8часа за много увехнал.

 

Необходими материали и препарати:

1. Авто мивка с пароструйка (5минутката ще свърши идеална работа) и Шампоан

2. Гъби - 2бр (препоръчително е или вълнени или микрофибърни! едната се използва върху хоризонталните и наклонети плоскости, а другата за вертикалните, БЕЗ ДЖАНТИТЕ!)

3. Кофи - 2бр (едната за изплакване на мръсната гъба, а другата за насапунисване)

4. Препарат за почистване на джанти

5. Spray&Clay (Клей за почистване в дълбочина, по него се полепва упоритата мърсотия) 

6. Микрофибърна гъба за подсушаване(скъпа е, но си заслужава). НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ СИЛИКОНОВО ПЕРО!

 

До тук може да спрете, ако по лака ви няма много драскотини! 

 

7. Препарат за полиране и почистване (препоръчително е използването на спициална гъба за ръчно или машинно нанасяне)

8. Препарат за ваксиране (запечатва полировката и придава по-дълбок и плътен цвят, както и по-добър блясък)

9. Микрофибърни кърпи за външно полиране - от 3 до 8бр

Автомобила ви е готов за показване!

Действия:

- С пароструйката изплаквате автомобила и се стараете да премахнете най-едрите, залепнали, замърсявания от лака

- Пръскате препарата за джанти, изчаквате колкото пише и изплаквате

- Разтваряте доза шапмоан в едната кофа, а другата пълните с топла вода

- Сапунисвате гъбата за хоризонталните панели и разнасяте пяната старателно на не много големи участъци

- Изплаквате в кофата с топлата вода за да изпаднат полепналите частици мърсотия, след което пак насапунисвате в първата кофа

- След като насапунисате добре хоризонталните панели и стъклата трябва 

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СМЕНИТЕ ГЪБАТА след което насапунисвате обилно и вертикалните панели.

- Изплаквате обилно

- Подсушавате

- С КЛЕЙ-я минавате старателно целият автомобил според инструкциите. Търка се без никакъв натиск с движения посока напред-назад или наляво-надясно докато клей-я не се приплъзва без никакво съпротивление. Вършете процедурата бавно! Поглеждайте замърсяването върху клей-я! Когато е замърсен просто го сгънете няколко пъти. Преди използване го поносете в джоба си да се размекне хубаво!

- Подсушавате

- Нанасяте пастата, търкайки с умерен натиск поне 5-6пъти на едно и също място. Оставяте да изсъхне (втвърдява се) и полирате с микрофибърната кърпа. НЕ НАТИСКАЙТЕ!

- Полирате още веднъж с микрофибърната кърпа

- Нанасяте ваксата на равномерен тънък слой без да повтаряте. Оставяте да изсъхне и полирате с микрофибърната кърпа. НЕ НАТИСКАЙТЕ! 

- Полирате още веднъж с микрофибърната кърпа.

Ако някъде имате остатъци от вакса, просто капнете една капка върху микрофибърната кърпа и разтърката енергично без да натискате.
Ако сте пропуснали някъде просто намажете мястото като застъпите 50% с полирано масто.

 

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Автомобила ви е готов за изложение! 

Аз съм най-доволен от следните продукти:

SONAX XTREME(това не е реклама, това е личен опит) цялата серия е супер качествена на достъпни цени и се използва 2 пъти в годината.

Препоръчвам след като се мине със КЛЕЙ автомобила, в зависимост от възрастта може да се наложи използването на два типа паста.

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Поздравления от мен - темата е много полезна.

Точно сега ми предстой полиране и ваксиране и съм на такава вълна имам няколко въпроса свързани с клея

1. Какъв е препарата или "смазката" коятосе пръска докато се минава с клея?

2. Каква е разликата между "фин" и "груб" клей - да знам какъв да си поръчам?

3. Необходимо ли е при всяко почистване да се ползва - от написаното по-горе така се разбира, а аз мисля, че е необходимо само преди полиране или нанасяне на вакса?

4. Моля да ми препоръчате някаква хубава кърпа за подсушаване - пробвах с една обикновена микрофибърна - резултата беше трагичен. Винаги съм ползвал силиконово перо и гюдерия и не съм имал драскотини от това, но... пишете, че не трябва..

 

Ползвам метода с двете кофи и микрофибърна ръкавица и съм доволен, не ползвам препарати и безконтактни автомивки.

За да не са само въпроси и един съвет от мен - никога не извършвам каквито и да е козметични процедури по автомобила при нагрята боя или на пряка слънчева светлина. Никога не мия на автомивки които мият или подсушават на пряко слънце лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедури при пряка слънчева светлина наистина не трябва да се извършват.

1. Към клей-я си върви сапунена вода. Ако не разполагате с такъв спрей или сте закупили само клей насапунисайте с автошампоан добре в съотношение вода:шампоан 3:1 и тогава може спокойно да използвате клей-я. Важното е да е много мокро.

2. Разликата е в това, че финият "събира"(полепва) по-надълбоко в драскотините, но пък по-трудно "събира" едри замърсявания. Поръчвайте фин, ако можете.

3. Не е необходимо да се използва всеки път, но един път на 3 месеца е достатъчно. Дори и за българия. А пък аз го ползвам на всяко полиране или на 6месеца

4. Микрофибърната кърпа на Сонакс за подсушаване е страхотна. Препоръчвам ви нея. Тя е доста голяма. Използва се като се разстила върху мокрите части и каквото поеме - това е. Изтисквате хубаво и пак така. 
Силиконовото перо оставя супер фини драскотини от частиците, които са се забили в силикона. Не се вижда с просто око, докато не се захаби лака от него. Лака губи своята прозрачност от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема! Благодаря за споделеното "Know-how"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Понеже не намирам кърпа за подсушаване на Сонакс в Бг, тая дали е добра или да си поръчвам от Англия на Сонакс?

http://detailingstorebg.com/washing/optimum-polymer-drying-towel

Гледам и клея е на по-добра цена тук.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема отдавна се канеше да я пуснеш колега! За, което ти благодарим! Продължавай, това е тема  само за маниаци и смятам ,че ще има развитие :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как най-лесно се почистват каналите на уплътненията под страничните прозорци ... след последната автомивка въпреки , че пръсках доста с водоструйката вътре беше останало доста кал и листенца , ръчках с една отверка и изкарах поне листата , но калта си остана на дъното ... в някакво предаване бях гледал как почистват дейонизирана вода , ама въобще не ми стана ясно точно от там как ще извадя мърсотията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много рошава микрофибърна кърпа напоена със кислородна вода. Пъхаш и с въртеливо движение вадиш. И така докато не изчистиш всичко. 
А пък уплътненията на вратите се чистят само с чиста микрофибърна кърпа напоена със вода и изстискана добре, като се повтаря поне 2-3 пъти без упражняване на сила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултати от пролетното почистване по гореспоменатата система:

https://drive.google.com/file/d/0By0T84g44kVJMkNsdlpucEI2VEE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0By0T84g44kVJR2wxMlVjM1p5Q1E/view?usp=sharing

Свалете снимките за по-високо качество!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ето и обещаните резултати за дълбоко почистване и ваксиране:
Автомобила имаше изключително изтощен лак, след 2 години само търкаляне, а джантите бяха със затлачена мърсотия по вътрешния кант. Кожения салон не бе подханван 1.5 години. 
Преди
035294794-big.jpg?r=0

 

 

След

035294799-big.jpg?r=0

 

Преди
035294796-big.jpg?r=0

 

След

035294800-big.jpg?r=0

 

И състоянието на лака преди процедурата
035294798-big.jpg?r=0

 

Салона след качествено и старателно освежаване в домашни условия

035294802-big.jpg?r=0

 

Това е след 250 000км и 15години употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега, беше написал ето това в темата за Копривщица:

За миенето на автомобилите има много евтино и практично решение.
Парочистачка.
Нека, който разполага със такава да сподели дали може да я вземе със себе си. Така ще са необходими само микрофибърни кърпи.

Тъй като там никой не носеше парочистачка (и без това нямаше да има време и за това) може ли сега да обясниш какво имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте! От доста време се каня да си направя пълно почистване на колата и ми се иска направо да извадя задните седалки. Искам да попитам някой може ли да ми каже как се махат задните седалки (а пък ако знаете как и предните) на шкода фелиция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.