Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Извънредна смяна на масло


Recommended Posts

Здравейте колеги,

след две седмици ще правя допълнителна смяна на масло и филтри в ЕТ (колата стана на 15000) и се чудя дали има същестена разлика в качеството между Шел и Кастрол (освен в цената)?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    8

  • shaft

    8

  • Цецо75

    8

  • bulaki

    7

Най-много писали в темата

100% недей да слагаш Шел :) Това е, може би, най-гадното масло. Моята кола ядеше по литър, може би повече, за една смяна. Повече такова масло няма да сложа. Откакто минах на Мобил 1, доливам по 300 грама на 13-14 000км / една смяна... шелското е едно такова тънко... като вода е...

 

Така, че по-добре кастрол...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на книжката или на калъфчето на книжката дето ми дадоха пише да слагам Castrol. Помня като сменях, че Castrol беше по-скъпото - и макар да ме убеждаваха в ЕТ, че са еднакви с Shell-a, то поисках от по-скъпото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре не слагай нито Кастрол нито Шел............... :doubledown:

 

Да, ама иска гаранция да има, иска сервизна книжка и т.н. :) Затова е задължително да отиде в Еуратек, а те там каквото му сложат, тоест с каквото е била колата му досега, освен, ако изрично не каже "Не искам това, ами искам онова" - ще го погледат странно и ще го сменят с каквото уж е казал, ще си плати за такова и готово :) Преживял съм го вече и говоря само от опит - Еуратек - София.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурни ли сте,че изобщо сменят каквото и да е?

Имам гаранционна Киа.Там докато ти обслужват автомобила ,клиента ги наблюдава през един панорамен прозорец на кафето.

Същото е в Пежо и Тоюта.

Редактирано от gpandreev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не се ли слага оригинално масло ФВ, Ауди, Шкода, Сеат, което мисля че е Кастрол, макар че са сложени емблемите на всички от ВАГ групата или слагат там каквото имам във варела?

Аз друго съм намислил, като дойде това време и да си ходя само на гаранционно, когато трябва да се ходи там :)

Това 30 000 км пробег не ми се струва ама хич добре за мотора. До 150 000 км ще изкара ама после ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не се ли слага оригинално масло ФВ, Ауди, Шкода, Сеат, което мисля че е Кастрол, макар че са сложени емблемите на всички от ВАГ групата или слагат там каквото имам във варела?

Аз друго съм намислил, като дойде това време и да си ходя само на гаранционно, когато трябва да се ходи там :)

Това 30 000 км пробег не ми се струва ама хич добре за мотора. До 150 000 км ще изкара ама после ....

 

В Еуратек слагат Castrol или Shell. Оригиналното на VAG е с поръчка (поне в Пловдив) и с "хубава" цена. А щом 30 000 км ти се струват голям пробег, можеш да си го смениш по-рано сам или да отидеш в Еуратек да ти го сменят.

В момента, до 18-ти април, в Еуратек има намаление от 20% на консумативи и услуги, вкл. и масло, така че може да се използва моментът.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не съм я взел моята, и няма как да се възползвам от прИмоцията, освен ако мога да си купя само маслото с филтрите и като дойде момента да имам всичко за смяната на по-ниската цена на консумативите. Пък знае ли човек, докато направя 15000 км може пак да има такава оферта.

Спомням си, че когато я поръчвах ноември миналата година пак имаше такава промоция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Промоцията е два пъти годишно - есен и зима, така че не го мисли,bulaki и не се презапасявай, освен ако не смяташ да правиш >30000 км. за 6 месеца...Иначе аз питам точно защото в петък бях там, сложих нови прагове и разпитах за условията на промоцията.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден правихме Супърб на 2000 км. Човека е приятел с шефа на Еура тек и изпълнителния директор. Хората са му казали на 5000 км смяна на маслото и след това на 15000 км. А за тия 30 000 км направо да забрави, защото мотора няма да изкара много.

Всеки да си направи изводите, кога да направи първа смяна на маслото ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за шкода, но хюндаите правят първа смяна на 1000 км и последваща на всеки 15000 км. За мен тези лонглайф простотии са маркетингови зарибявки. Може да важат и то с уговорки за хора които правят по над 200-300 км на ден с едно студено палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята да се прави на малко километри първата смяна - има стружки и други, които се отделят при разработването на двигателя, докато се "наместват" всички компоненти - изхвърлят се с маслото при първата смяна. Колкото по-рано, толкова по-добре, но около 3000-5000км е супер.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако си занесе човек масло което отговаря на изискванията , дали ще му откажат ЕТ да му го налеят в двигателя??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам. Ти така може да отнесеш нещо с много стружки, което да прецака двигателя и ако си в гаранция - готово - нов двигател, не че те ще го плащат, но си е играчка и работа и т.н...

 

Поздрави

 

ПП: Това сме го обсъждали в друга тема вече. Там се пуснаха и общите условия и т.н. - където пишеше, че Еуратек не носят отговорност, както и не поемат гаранция за течностите, които наливат, но няма да налеят течност на клиента. Бла-бла - нещо такова.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 хюндаите правят първа смяна на 1000 км и последваща на всеки 15000 км.

 

Адаш, идеята е, че първоночално сипаното масло е "тънко" и след това се минава към предписаното.

За лонглайф смяна в БГ просто забравете за да не си скубете после косите.

Доста е писано по автофорумите с какъв долнопробен петрол работи рафинерията в Бургас и нямат последваща очистка.

В Констанца имат, но тука НЕМАТ! :angry_jumping:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първоначално разработване от триещите се части в маслото се отмиват метални частици докато се паснат частите. След което не падат такива. Те се събират в масления филтър и по дъното на картера и някои производители препоръчат маслото да се смени и филтъра изхвърли след първите 1000-2000 км. На пробката отвътре монтират магнит.  При други такива препоръки няма, или на тях вградените филтри са по-големи и предназначени да поемат по-голямо количество боклуци или отпадналите частици като количество са им по-малко. В този смисъл ако малък филтър се запуши и маслото циркулира през обходния клапан- тези гадости, плувайки в маслото попадат отново между триещите се части и износването става по-голямо.

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес като си вземах колата, този който ми обясняваше за нея преди да се кача и да я подкарам, каза че в момента е налято масло Кастрол, което отговаря на спецификацията на VW 507.00 и се сипва само такова при следващите смени, но може и Шел в зависимост от това, какво имат в наличност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече да не знаеш на кого да вярваш! На моята и навъртях вече 10 000 и май смятам и аз да го сменя скоро, че тези 30 000 ми се струват доста абсурдни :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера като си вземах колата, този който ми обясняваше за нея преди да се кача и да я подкарам, каза че в момента е налято масло Кастрол, което отговаря на спецификацията на VW 507.00 и се сипва само такова при следващите смени, но може и Шел в зависимост от това, какво имат в наличност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Онзи ден правихме Супърб на 2000 км. Човека е приятел с шефа на Еура тек и изпълнителния директор. Хората са му казали на 5000 км смяна на маслото и след това на 15000 км. А за тия 30 000 км направо да забрави, защото мотора няма да изкара много.

Всеки да си направи изводите, кога да направи първа смяна на маслото ;)

 

Егати и какво ще ги правят всичките тия гаранционни коли дето няма да изкарат и втори въпрос що ЕТ или Шкода да не си събират пари за първа смяна на масло на 5000 км. и след това на всеки 15 000 км. а дават такива удължени сервизни интервали.... егати как се минават особено в тая финансова криза :sorry:

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то проблем няма и на 140 000км да сменяш един път маслото :) Доста пъти са показвали хората как го вадят отвътре - на "пръчка" (нещо като неизползваема грес - прилича на "нетечен" шоколад, но едва ли е вкусно). Икономията си е важна, как иначе :)  Даже тук във форума някой се хвалеше, как за 100-тина хиляди 2-3 смени на масло и 1 път горивен филтър - идЯлно е - изкарва си моторът - к'во... ;) В Мобиле.бг има място за всички по всяко време.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

повечето платежоспособни юзъри  ги интересува само колко пари ще им излезе да я карат 5 години 100 или 150 хил докато е гаранционна,колкото по-малко пари,толкова по-добре него не му дреме,защото има пари тази ще я продаде и ще си вземе нова,а този който я вземе да му мисли

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес си сменях маслото. По принцип си го сменям през 7500 км.

Колата стана на толкова и го смених. Маслото което източих направо му се е разказала играта. Мирише ЗВЕРСКИ НА ПРЕГОРЯЛО. Загубило е сигурно 90% от свойствата си.Трябваше по-рано да го сменя,ама си викам,те го дават на 30 000 да се сменя,ще да е много качествено. Да ама не,направо е прегоряло зверски.

Верно че колата работи на 110 градуса и като не я гониш,но не очаквах да е толкова зле. Майката му се е разказала. Черно е като катран,супер рядко и направо като избърша с парцалче щеката остава суха като измита.Никакви смазващи свойства не са му останали!!!!! Като налях новото,просто двигателя стана ултра тих.Чуват се само дюзите и ремъците като се въртят.Огромна разлика.Дори и от вътре като давам газ е супер по-тихо и меко се форсира.

Не си внушавам,имам слух за това и 15 години опит професионален!

Вижте само цвета и повече няма какво да говорим.....а как мирише на прегоряло....не е истина.Ако го оставя още 22 500 км.преди да го сменя,както препоръчват от ЕТ ,направо си ебавам майката на мотора.

Срамота масло на ЧИСТО НОВА БЕНЗИНОВА кола на 7 000 км така да изглежда.

post-1700-0-00029600-1429036323_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес си сменях маслото. По принцип си го сменям през 7500 км.

Колата стана на толкова и го смених. Маслото което източих направо му се е разказала играта. Мирише ЗВЕРСКИ НА ПРЕГОРЯЛО. Загубило е сигурно 90% от свойствата си.Трябваше по-рано да го сменя,ама си викам,те го дават на 30 000 да се сменя,ще да е много качествено. Да ама не,направо е прегоряло зверски.

Верно че колата работи на 110 градуса и като не я гониш,но не очаквах да е толкова зле. Майката му се е разказала. Черно е като катран,супер рядко и направо като избърша с парцалче щеката остава суха като измита.Никакви смазващи свойства не са му останали!!!!! Като налях новото,просто двигателя стана ултра тих.Чуват се само дюзите и ремъците като се въртят.Огромна разлика.Дори и от вътре като давам газ е супер по-тихо и меко се форсира.

Не си внушавам,имам слух за това и 15 години опит професионален!

Вижте само цвета и повече няма какво да говорим.....а как мирише на прегоряло....не е истина.Ако го оставя още 22 500 км.преди да го сменя,както препоръчват от ЕТ ,направо си ебавам майката на мотора.

Срамота масло на ЧИСТО НОВА БЕНЗИНОВА кола на 7 000 км така да изглежда.

 

Как си се минал самооо, да го смениш на 7000км... хората карат по 50 000 - 150 000, ти тука за 7000км сменяш... направо е това е ПОГЛЕДЪТ (знаеш, че е сарказъм това):

mmej3284.JPG

 

Определено има голямо значение, ако си обичаш колата и не си "прост юзър". :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.