Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с циркулацията на водата - Fabia II 1,2 6V


AlexanderN

Recommended Posts

Здравейте! Занимавам се с ремонт на автомобили и Skoda е една от марките, с които работя най-често. Въпреки това наскоро се появи една Fabia, която ми създаде доста ядове и това е причината да се регистрирам тук и да споделя проблема с вас, надявайки се някой друг да се е сблъсквал с нещо подобно и да даде съвет. Колата дойде със следното оплакване: загрява и лампата на таблото светва, но не се включва перката за охлаждане.

Първо проверихме температурния датчик на радиатора и дали стига ток до перката и се уверихме, че работят. Следващата стъпка бе да сменим термостатът, заедно с пластмасовото тяло, в което се намира, закрепено за главата и с 4 разклонения (2 от и към радиаторчето на парното и 2 от и към големия радиатор). След смяната на термостата проблемът си остана - температурата на водата в главата достига почти 100 градуса, докато маркучите на парното и на радиатора са студени (с изключение на този, който отива директно от главата към радиатора). Извадихме термостата (новия) и го изпробвахме "на сухо", за да видим при каква температура отваря - оказа се, че е доста над нормалните 82 градуса и затова взехме оригинален термостат. За съжаление проблемът си остана. Следващото предположение беше, че главата е спукана и част от компресията от цилиндрите влиза във водата, прави балон и не и позволява да циркулира. Свалихме главата и я дадохме за проверка на Хладилника, където работят наистина професионално и се оказа, че проблем в главата няма. Друга хипотеза беше неизправна водна помпа (въпреки че я проверихме и нямаше видими дефекти сменихме и нея) и това не оправи нещата. Тъй като колата има метанова уредба решихме да пробваме и следното: да изолираме изпарителя от водната система в случай, че има проблем там и пропуска газ във водата. Възстановихме пътят на охладителната течност така, както трябва да бъде и пак нищо. Пропуснах да спомена и че едно от първите неща беше да проверим дали радиаторчето на парното или радиатора не са запушени - не бяха. 

Усъмнихме се в проверката на главата и сложихме такава от работеща кола - никаква промяна. Разменихме и капачките на разширителните съдове, да не би проблема да е в клапаните - без никакъв успех. След всичките тези неща вдигнахме ръце и човекът си закара колата на друго място с идеята някой да види нещо, което сме пропуснали. 3-4 дни по-късно се върна - в другия сервиз бяха постигнали толкова, колкото и ние. Накрая решихме да сменим и блока, защото друго не остана. И така обобщавам - няма циркулация на водата - сменени са термостат, глава, водна помпа, проверени са радиаторите, разширителния съд и накрая е сменен целия двигател. Колата продължава да загрява, а маркучите за парното и този от радиатора към термостата са студени.

Някой имал ли е подобен проблем и ако да, моля давайте някакви идеи и съвети, че тая кола направо ме изуми, озадачи и не знам и аз какво още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм (не казвам , че съм се сблъсквал , защото не се занимавам професионално с автомобили) след смяна на маркуч с фабрично отлят тройник на някакъв по-стар модел Фолскваген (в ЮнитейдХ) колата да прави това ... оказа се , че оригиналния тройник нямаше отвор към тънкия маркуч за самообезвъздушаване , та и тук може да има някаква такава галимация .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава да търсите проблем да не е запушен някой от маркучите. Виждал съм да слагат самоделни тапи или парцали на тръбите, уж да не влизат боклуци докато са разкачени и после да са забравени и водата да ги е набила навътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Утре съм намислил точно него да сменям (в случая е четворник  :lol: ), но дълбоко се съмнявам там да открия проблема. Тялото си е същото като на всички други Фабии (отвори, разположение и т.н.) Маркучите също са проверени още в началото...

Редактирано от AlexanderN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Собственика не сподели ли от кога се е получило и какво е правил последно по колата , това може да Ви е ориентир , иначе не е задължително маркучите да нямат проходимост за въздуха ... в конкретния случай , за който писах имаше един фишек , който едва ли не работеше като клапан и след като го изръчкаха майсторите с отверка колата спря да загрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление колата е таксиметрова и много рядко се случва шофьорите да си казват какво точно е станало, без да осъзнават, че така нещата стават по-сложни. По думите му "лампата на таблото е светнала, угасил е колата, изчакал е да изстине и се е прибрал", а на следващия ден я докара. Колко е истина това мога само да гадая. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като знам , че всички ремонти са по стоянките с подръчни средства , не Ви завиждам ... стискам палци да откриете проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако термостата на тази кола е от типа патрон този с пласмасвите щипки на него,че не помня какъв беше значи проблема е в капачката на термостата.

Купете нова оригинална по възможност и погледни вътре където ляга щифта на термоста сравни ги двете и ще ме разбереш какво имам предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... оправихме колата преди 2 дни и какво се оказа, че е причина за проблема - тялото на термостата, което напомням, че беше чисто ново, като сменихме и самия термостат в него с оригинален. Свалих същото нещо от друга кола и започнах да ги сравнявам, като на външен вид са 100% еднакви. След това реших да бъркам с една отвертка в тръбите и да видя отвътре устройството им еднакво ли е, мислейки си как се занимавам с глупости и си губя времето. Оказа се обаче, че чисто новото тяло е произведено с дефект и една от малките тръби, отиващи към парното е запушена фабрично - стена от пластмаса (не някакъв боклук застанал там или нещо подобно). Разпробих я и всичко си дойде на мястото - завъртя водата, отвори се термостат, има парно и т.н. Качил съм и снимка на частта, като синята стрелка показва къде точно беше запушена тръбата (ако се гледа няма как да се види, защото от другата страна е тъмно и е трудно да се забележи дали е отворена или затворена тръбата, аз лично с отвертката установих, че не е както трябва). Съветът ми е да внимавате какво купувате и откъде, тъй като в случая това беше най-евтиният вариант (за сравнение - оригиналният термостат е около 50-60 лв., докато това въпросното тяло, заедно с термостата в него беше 35 - излишно е да споменавам какво предпочитат шофьорите). Лошото е, че отдавна изхвърлих кутията и не мога да ви кажа кой е производителя, но отново се потвърждава максимата, че евтиното излиза скъпо, губи време и нерви и т.н. Благодаря ви за съветите все пак и успех!

http://prikachi.com/images.php?images/634/8026634J.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Добре де , това е бил проблема на новото тяло на термостата , а човека си е дошъл със същия проблем? Нещо не ми стана ясно тук , а ми е интересна темата...та чак и двигателя сменихте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.