Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси и отговори за смъкване на автомобила


Recommended Posts

Колеги,

 

Понеже се заговорихме напоследък за височината на Шкодите и особено на О3, на мен ми стана интересен казусът за снижаване на колата.

 

Натрупаха ми се основни въпроси, за които ще се радвам да науча повече - дано може някой да разясни.

 

1) Кои компоненти трябва да се подменят, за да се постигне намаление на височината? Има ли вариант да се използват само оригинални за Шкода части?

 

2) При подмяна на пружини да кажем, необходимо ли е други елементи от окачването да бъдат сменяни? Може ли намаляването на височината да предизвика по-бързо износване на други части, изисква ли някаква по-специална поддръжка?

 

3) Задължително ли се прави trade-off с по-твърдата возия (това е свързано с горния въпрос)? Тоест за да се управлява колата по-стабилно, то предполагам втвърдяването на окачването е неизбежно?

 

4) До колко см/мм е адекватно да се направи смъкване и трябва ли някакви пропорции да се спазват? Може ли предницата да се смъкне повече от задницата и това би ли имало някакъв ефект върху работата на халдекса? Може ли така да се постигне по-добра аеродинамика ? 

 

5) Кои са добрите и коректни специалисти, при които е препоръчително да се правят такива интервенции по колата? Колко време отнема и каква цена може да се очаква?

 

Иска ми се основно тук вътрешно да си наберем информацията и да ограничим просто пускането на чужди линкове - понеже майсторите и пътищата са си наши :)

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оригинално най-ниско и твърдо е от рс но твоята кола е 4x4 предполагам,че не стават примерно твоята е с такова за лоши пътища другите варианти са стандартно и спортно май е 15мм по-ниско но не съм сигурен има ли го опция за 4x4 но не задължително с по-ниско окачване да вози по-зле моята е с пружини за лоши пътища висока и вози в пъти по-зле от стандартно окачване

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам в предвид заводско окачване!!!

Когато е с по-високо,това става чрез по-твърди пружини.

Когато е спортно -се постига с по-меки пружини и тогава се монтират по-твърди амортисьори. Усещането за твърдост и стегнатост на окачването е  сърсем различно при двете концепции. Твърди пружини и нормални аморт. и меки пружини и твърди аморт.

Най-тъпото ,некомфортно и опасно окачване е това за лоши пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, некомфортно при мен не е. Поне в сравнение със старата ми О2, с Ауриса на жена ми, както и служебните Астри и Пасати. Въобще моята в момента си вози доста гладко - едни и същи сравними бабуни, трамвайни релси и легнали полицаи с О3-то почти не се усещат. Също така го няма специфичното трополене.

 

От горния пост на Самуил ми стана поне ясна разликата в концепциите на окачванията.

 

Но хайде, моля за повече инфо по конкретните въпроси :) След всичкото изговорено по темата от VW събора насам, очаквам повече real-life съвети :cute:

 

Иначе самите коментари, че еди кое си окачване е грозно или тъпо не помагат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е все пак питаш вероятно за О3. Тук незнам някой да е снижавал 3ка, та не очаквай риал лайф съвет. А това, че едно окачване се държи добре на О2, съвсем не значи, че рецептата е приложима на О3.

 

Начи там една камара инженери, дето имат техника и знания, които ние нямаме, някак си са скалъпили едно окачване. От там насетне ти ако се пробваш да го промениш, всичко е на принципа проба-грешка. Като вероятността да влошиш нещата е по-голяма по разбираеми причини. Реално да получиш качествен тунинг на окачване е много по трудно от колкото да засилиш мотора или да подобриш спирачките. Последните са ясни - колкото повече, толкова повече. Ама с окачването не е така.

 

Ако се загледаш, коли със заводски около 300 коня въобще не седят ниско фабрично. И на тестовете ония пичове си ги карат харабийската без да ги обръщат по таван.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно го е казал Цецо.

Практиката при Октавия 2 и показала,че най-доброто окачване като комфорт и стабилност на пътя е това от Октавия 2 рс! Ако сложиш Айбах про-кит най лекия като сваляне,колата се разваля.Много са меки пружините при малките неравности ,но много подхвърлят при по-големите.Общо взето,нарушава се както комфорта,така и стабилността и то много,в сравнение с оригинално спортно и рс-сово окачване.

При слагане на ниски пружини,задължително е и да се сложат и по-твърди амортисьори от заводските.За да може да успокоява пруината и да не те подшвърли в завой с неравност!

С 2 думи с Айбах се разваля колата.

Има едни пружини ,които са на Фолксваген рейсинг разработка,при тях отзивите са добри,но трябва да се пробва.Но аз ако ще поръчвам други пружини,ще са единствено и само тези!

А за твоята кола Павка,ти препоръчвам оригинални спортни. Само че твоята е 4х4 внимавай с това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в ЕТ ми казаха, че за 4х4 не може да се поръча спортно окачване.

Именно,за това написах да внимава.Трябва да вземе от кола дето не е 4х4 но с многораменното отзад.

При Ок 3 не знам как е,не съм гледал и интересувал,но за Ок 2 пак не се предлагат ,но стават от не 4х4.И при Ок 3 ще е така 100%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно го е казал Цецо.

Практиката при Октавия 2 и показала,че най-доброто окачване като комфорт и стабилност на пътя е това от Октавия 2 рс! Ако сложиш Айбах про-кит най лекия като сваляне,колата се разваля.Много са меки пружините при малките неравности ,но много подхвърлят при по-големите.Общо взето,нарушава се както комфорта,така и стабилността и то много,в сравнение с оригинално спортно и рс-сово окачване.

При слагане на ниски пружини,задължително е и да се сложат и по-твърди амортисьори от заводските.За да може да успокоява пруината и да не те подшвърли в завой с неравност!

С 2 думи с Айбах се разваля колата.

Има едни пружини ,които са на Фолксваген рейсинг разработка,при тях отзивите са добри,но трябва да се пробва.Но аз ако ще поръчвам други пружини,ще са единствено и само тези!

А за твоята кола Павка,ти препоръчвам оригинални спортни. Само че твоята е 4х4 внимавай с това!

Като цяло си прав но и си малко краен. Тези неща повечето хора изобщо няма да ги усетят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно,за това написах да внимава.Трябва да вземе от кола дето не е 4х4 но с многораменното отзад.

При Ок 3 не знам как е,не съм гледал и интересувал,но за Ок 2 пак не се предлагат ,но стават от не 4х4.И при Ок 3 ще е така 100%

 

И аз така разбрах. Един приятел ме насочи към Милотек, каквито е купувал. Една бърза справка какво предлагат за О3 показва, че всичките пружини има disclaimer да не се слага на 4х4.

 

http://milotec.de/index.php?language=en&cat=c433_Felgen---Fahrwerk.html

 

Иначе красотата далеч не ми е самоцел. Аз по-скоро както виждате съм питал цялостно какъв ефект има.

 

Всъщност може би трябваше да уточня какво точно искам да направя - в момента както съм замерил колата, предницата е с 0.5-1 см. по-висока от задницата. Искам просто предницата да стане малко по-ниска, защото смятам при по-висока скорост ще лежи по-добре да пътя (признавам си, извън града просто поддържам висока скорост) и това евентуално ако може да рефлектира в дори минимално намаление на разхода на гориво.

 

Не търся спортни окачвания и т.н. Но ми стана интересно и затова искам да знам всички аспекти на смъкването на колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи слагаш по-къси пружини за да свалиш колата,а те са някви меки като Дедовия :angry_jumping: и вместо по-спортна возията става като люлка в завоя и подскача по неравностите непремерено?????????????    Т.е. само визия има,а на практика заводското окачване си е истината.      Даваш пари за празна фаца :nea:

   Що не са по-къси и пак твърди колкото заводските??   Това да слагаш и по-твърди амортисьори от заводските за да компесираш Дедовия ми звучи като ТОТАЛНО ОБЪРКВАНЕ НА КОЛАТА.  

Павка,не се занимавай с глупости. Колата Ти и така си изглежда добре,просто тези 215/50/17 трябваше да са ти зимните гуми и джанти.За летни я качваш на 235/40/18 и край , 16ките ги продавай и да се махат-прекалено малеят на това купе...................то даже няма да я качиш,а ще я свалиш,защото 235/40/18 са с 2мм по-малък диаметър от сегашните ти 215/50/17.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айбах и H&R не стават от практиката го зная! Най-добри са отзивите за Фолксфаген Рейсинг http://www.awesomegti.com/.../volkswagen-racing-sport... Пише ,че не са направени с приоритет за сваляне на автомобила,а са за по-добро пътно поведение,проектирани да работят със стоковите амортисьори. Свалят по 2 см.отпред и отзад при рс-а .Но така или иначе ,ако ще си разваля човек колата,най-безболезнено от към финанси е ST. http://www.st-suspensions.net/produktfinder/?action=resetVehicle&openCarSelector=1  Тези за рс свалят с по 3см.

Има варианти за сваляне и с 4 см. Различно е при разл.модели.

179 евро.....кво му плащаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност може би трябваше да уточня какво точно искам да направя - в момента както съм замерил колата, предницата е с 0.5-1 см. по-висока от задницата. Искам просто предницата да стане малко по-ниска, защото смятам при по-висока скорост ще лежи по-добре да пътя (признавам си, извън града просто поддържам висока скорост) и това евентуално ако може да рефлектира в дори минимално намаление на разхода на гориво.

Ето това се опитвам да ти кажа - ония там дето дипломите им са баш за това, са я нагласили тая кола. Нито сме им на знанията, нито на парите, нито на измервателната техника и тестовото оборудване, за да си вярваме, че можем просто ей така на око да подобрим нещо. Окачването е много сложна функция на купища елементи. Да не говорим, че даже и тия в завода бъркат... Както беше с А класата навремето. Какво остава за афтър-маркет тунинга....

 

Ако не го правиш за визия, е просто безмислено да правиш каквото и да е, вероятността да стане по-зле като пътно поведение е сериозна. Не я барай.

 

Сами е дал цена от 180 евра... Ако наистина са толкова, това са никакви пари. Вероятно е за бройка, демек под 1000 евра комплекта. Срещу тия пари тая фирма едва ли може да си позволи да наеме кой знае какви специалисти, да не говорим за истински изпитвания на всеки модел кола за, която пускат пружини. Всичко е проба - грешка, клиента е тестера :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си сложи заводско спортно или нормално.

Виждач го че го дразни,че е така грозна на кокили колата.Язък и за красивото купе.Стои мн.не естествено високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, а за влизането и излизането, в /от гаража от "зимните" снимки, дето едвам успяваше, помисли ли ?!? ;)

Не си разваляй, прекрасния автомобил.

Едни 18-ки, решават проблема и визуално, и технически, макар на мен и така да ми харесва. Не е РС, че да се вманиачаваш, а и е "бебевоз", което е основно - трябва първо да е надежден и комфортен, после красив, а той е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едни 18-ки, решават проблема и визуално, и технически, макар на мен и така да ми харесва.

 

Боре, не ме разбирате. Стига с тия 18-ки, никакъв проблем няма да решат. Ще дам маса пари да сложа някакви дебели баници и да си разваля возията. Не искам да имам по-малко гума.

 

И не ме дразни височината на колата - дразни ме, че предницата е мъничко по-висока от задницата. Искам да е като при Пасата примерно с повече наклон напред.

 

http://gocar.be/picserver1/userdata/1/22161/VjfWvhgkB/34597047-4.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност това е и причината да искам да сложа по-големи гуми отзад в началото, ако си спомняте - като най-лесен вариант за постигане на целта :) Но разбира се това не е добра идея.

 

Айбах и H&R не стават от практиката го зная! Най-добри са отзивите за Фолксфаген Рейсинг http://www.awesomegti.com/.../volkswagen-racing-sport... Пише ,че не са направени с приоритет за сваляне на автомобила,а са за по-добро пътно поведение,проектирани да работят със стоковите амортисьори. Свалят по 2 см.отпред и отзад при рс-а .Но така или иначе ,ако ще си разваля човек колата,най-безболезнено от към финанси е ST. http://www.st-suspensions.net/produktfinder/?action=resetVehicle&openCarSelector=1  Тези за рс свалят с по 3см.

Има варианти за сваляне и с 4 см. Различно е при разл.модели.

179 евро.....кво му плащаш...

 

Това с по 2 см и отпред и отзад също няма да ми свърши работа. Може ли да смъкна само отпред с 2 см?

 

В никакъв случай не смятам да си развалям колата. Затова питам в детайли, като цяло едва ли има много Октавии по пътищата дето са едновременно толкова практични, комфортни и добре вървящи :)

Съжалявам, ако ви дразня със специфичните си въпроси, но тук не целя стандартното смъкване на колата с по-агресивна или спортна визия. Също така не знам защо пак влизаме в дискусия за по-големи джанти и т.н., това какво общо има? Плюс това моите гуми в момента са по-големи от тези 18-ки дето ми предлагате.

 

Зададох 5 генерални въпроса и дотук имам отговор на 1.5 от тях благодарение на Сами :) Трябват ми съвети и насоки, за което съм благодарен. А и научавам повече за колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата ти има ли пакет лоши пътища? Да не би заради него да "стърчи" нещо?! По мое мнение тия 1.5 см при по-високи скорости се стопяват от усилието, което се прилага върху колата от въздушния поток!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата ти има ли пакет лоши пътища? Да не би заради него да "стърчи" нещо?! По мое мнение тия 1.5 см при по-високи скорости се стопяват от усилието, което се прилага върху колата от въздушния поток!

Пакетът лоши пътища увеличва клиренса с 1.5 см точно. Но не знам дали от него предницата е с 0.5 см по-висока.

 

Аз меря отпред и отзад от земята до средата на калника (най-високата точка на отвора). При стандартното окачване така ли е, някой може ли да каже? Това само искам да коригирам, а не да си губя клиренса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, ако я свалиш ще си намалиш и клиренса. Неизбежно е. Друго, което си мисля, без да съм мерил, е че клиренсът в предната част на автомобила е по-малък отколкото в задната. А обикновено при неравности по пътя стърже предимно отпред и по средата и много рядко отзад. Относно идеята ти да постигнеш визията на пасат с наклон на купето напред, там линията на автомобила е изпълнена така дизайнерски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е с по-високо,това става чрез по-твърди пружини.

Когато е спортно -се постига с по-меки пружини и тогава се монтират по-твърди амортисьори.

Не съм съгласен. Височината се определя както от твърдостта (spring rate), така и от дължината на пружината. Дългата пружина позволява по-голям ход, преди окачването да удари крайната позиция, поради което по-високите пружини са и по-меки (по-нисък spring rate). Обратно, по-ниските пружини, т.нар. спортни са по-къси и по-твърди.

 

Амортисьорът винаги трябва да съответства на пружината. Т.нар. спортни пружини са по-твърди и винаги искат по-"твърди" амортисьори. В противен случай амортисьорът не може да успокоява пружината. Използването на "спортна" пружина със стандартен амортисьор няма да даде добро поведение.

 

Най-общо (говорим за несъстезетелно окачване, където амортисьорите нямат отделно регулиране на "бързо" и "бавно" компресиране):

- ако колата се клати, значи амортисьорите са прекалено меки за пружините;

- ако колата подскача по неравносите, значи пружините са прекалено твърди за такъв тип настилка.

 

H&R и Eibach са едни от най-добрите марки за шосейни пружини. Ако има проблеми с тях, търсете го в несъотвествие с използваните амортисьори. Bilstein използват Eibach за комплектите си, а Koni - H&R. Купувате си комплект амортисьори и пружини за цялата кола от тези (или друга хубава) марка и нямате грижи с избора на амортисьор спрямо пружина, отпред спрямо отзад и т.н. За съжаление не знам дали предлагат за 4х4 моделите, те винаги са по-особени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

txl ,ти като си ме цитирал,ЗАЩО НЕ СИ ЦИТИРАЛ ЦЕЛИЯ ПОСТ ,който започва с изречението,че говоря за заводското окачване.

 

Не ми се влиза в подробности,но 2 думи ще се опирам да ти обясня.

Пружините имат много силно изразени не линейни характеристики.На различните пружини,може да са различни тези характеристики в известна степен,ОБАЧЕ ВСЕ ПАК СА СИ ПРУЖИНИ! С характеристики на пружини!!!

Всички заводски пружини са монтирани в комплект с амортисьор с определен ход и дължина!!!!! Дали ще са за нормални,за лоши пътища или спортни,всички са монтирани с определен ДОСТА ГОЛЯМ НАТЯГ в положение на напълно разгънат амортисьор.Смятай при работен ход колко е натяга.Това се прави именно за да се избегне в максимална степен недостатъка на всяка една пружина,да е слаба в началото на работния и диапазон и много прогресивно да се увеличава силата и при свиване.Това е най опасното на пружината! ТОВА СЕ СТРЕМЯТ ИНЖЕНЕРИТЕ ДА ИЗБЕГНАТ!!!! И за това всички заводски пружини са еднакво МНОГО дълги!!!!!!

Ти имал ли си Шкода,да си си поръчал Айбах или H&R  и да си си свалил оригиналната пружина от колата и да си ги натиснал двете с две ръце или да ги настъпиш????? Явно не!!!

Айбаха е много по-мек от заводска пружина.Но както и да е,това не е най важното!!!!! Основния проблем е ,че като сложиш Айбаха,може да го сложиш без скоба за пружини в макферсона!!! И като пуснеш колата на пътя се получава,че ПРУЖИНАТА Е МНОГО МЕКА В НАЧАЛОТО,ПОРАДИ ТОВА ЧЕ НЕ Е МОНТИРАНА ПОД РАБОТЕН НАТЯГ.  ПОСЛЕ НЕРАВНОМЕРНО МНОГО СЕ ВТВЪРДЯВА ПРИ СВИВАНЕ ПРИ НЕРАВНОСТ И СТАВА СИЛНА.   СТАВА СИЛНА И ОЩЕ ОТ ТОВА,ЧЕ Е КЪСА.  И ТОГАВА ПРИ ВРЪЩАНЕ СТАВА НЕПОСИЛНО ЗА АМОРТИСЬОРА /ЗА КОЙТО СА ПРОЕКТИРАНИ УЖ ДА РАБОТЯТ/ ДА Я ВЪЗПРЕ.  В ТОЗИ МОМЕНТ КОЛАТА ПОДСКАЧА И ГУБИШ СЦЕПЛЕНИЕ И КОНТРОЛ. Няма ламиналност,равномерност и уравновесеност в силата на пружината. ИМЕННО ЗАЩОТО НЕ Е МОНТИРАНА ПОД НАТЯГ.

Айбаха и за това ги водят уж прогресивни-ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ ДА НЕ СА такива.А това е недостатък,а не качество!!!!!!!!!!!!!!!

И тези глупости за Конита прогресивни,дето се втвърдявали автоматично са пълни глупости.Такива амортисьори има Фабията на Искрен и е ужас за каране.Блъска на най-леки неравности.Същите Конита златни си поръча колегата Чант от форума за Октавията и аз му ги монтирах.....АМИ МНОГО СА ЗЛЕ.

Хубави спортни аморт. са само тези които отгоре имат регулиране на твърдостта.Всичко друго е ташак. Но и те няма да те спасят,ако си монтирал неподходящите пружини без нужната дължина и работен натяг.

Заводската пружина се сваля само чрез скоби за пружини,а Айбаха и H&R-а се слагат спокойно. Именно това е-най гол.проблем.Ама вие състезателите много ги разбирате :)

Аз ако ще си свалям колата,ще направя компромиса със стабилността и пътното поведение,кво да правя.Визията на смъкване под РС-ково окачване изисква ЖЕРТВИ. Аз за това ,за да избегна в максимална степен,развалянето на колата ми,си поръчвам 19-ки за 4бона само джантите,с надеждата да се подобри визията без да се налага да я свалям. Защото в интерес на истината на Иван колата с оригиналното окачване,много добре изглежда с 19-ките Испиритата!

Не казвам,че няма спортни окачвания по-добри от заводските,но за нашите бебевози не се предлагат на пазара да си ги купят обикновените потребители. Рали разработките на спортните отдели по окачвания са съвсем друго нещо,но до такива некой от нас не може да се добере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, а може ли съществуващите пружини да се скъсят малко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.